آیا قرص یونی زینک چاق کننده است؟

تاریخ ایجاد :

آیا واقعا قرص یونی زینک چاق کننده است؟ آیا قرص یونی بن بلند باعث چاقی میشود ؟ امروزه آگاهی افراد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و آنان به دنبال راهی برای بالا بردن سطح سلامت جسمی خود هستند. چاقی را باید از جمله معضلات عصر جدید دانست که در اثر مصرف بی رویه غذاهای پرکالری و عدم تحرک کافی یا برخی از مشکلات هورمونی ایجاد می شود. یونی زینک یکی از قرص های بسیار مفید و پرخاصیت در تقویت بدن به شمار می رود که برای تامین کمبود ریز مغذی هایی همچون: روی، ویتامین های گروه B و ویتامین C کاربرد دارد.

قرص یونی زینک به دلیل ترکیباتی که دارد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و ممکن است در افزایش اشتها و چاقی نقش داشته باشد. البته افزایش وزن ناشی از مصرف این قرص ناچیز است و برای جلوگیری از آن بهتر است که این قرص را همراه با غذاهای دارای فیبر یا پروتئین بالا مصرف کرد. مصرف این مکمل برای افرادی که دچار کمبود ویتامین های گروه B و زینک نیستند، عارضه چاقی را به همراه ندارد.

بعد از پاسخ به این سوال که ایا قرص یونی زینک چاق کننده است, باید بدانیم که قرص یونی زینک به دلیل ترکیبات موجود در خود ممکن است موجب افزایش اشتها می شود. از این رو برخی از افراد گمان می کنند که چاقی از جمله عوارض مصرف این قرص است. باید بگوییم که مکمل مورد نظر جزو محصولات افزایش دهنده وزن به شمار نمی رود و در گروه مکمل های افزایش دهنده سلامت پوست، مو و ناخن ها قرار دارد. در ادامه این مکمل، ترکیبات و تاثیر آنها روی چاقی و افزایش وزن را بررسی می کنیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

قرص یونی زینک چه کاربردی دارد؟

بسیاری از بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن ها، به دلیل کمبود ریز مغذی ها در بدن اتفاق می افتند. از این رو مصرف مکمل ها همراه با رژیم غذایی موجب جبران این کمبودها می شود. قرص Uni Zinc نیز از جمله مکمل های تقویت کننده این اعضای مهم بدن است که مصرف کنندگان بسیاری دارد. مهمترین ترکیب موجود در این محصول روی یا زینک است که جزو مواد معدنی مورد نیاز بدن به شمار می‌ رود.

قرص یونی زینک مکمل تقویت کننده پوست، مو، ناخن و بدن است که طیف وسیعی از مواد مغذی همچون: روی، ویتامین‌ C و ویتامین‌ های گروه B را در خود دارد. این مکمل به دلیل ترکیبات ذکر شده سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و ممکن است در افزایش اشتها و چاقی نقش داشته باشد. البته افزایش وزن ناشی از مصرف این قرص ناچیز است و برای جلوگیری از آن بهتر است که این قرص را همراه با غذاهای دارای فیبر یا پروتئین بالا مصرف کرد. مصرف این مکمل برای افرادی که دچار کمبود ویتامین های گروه B و زینک نیستند، عارضه چاقی را به همراه ندارد.

خرید و قیمت زینک پلاس یوروویتال

ویتامین های گروه B و ویتامین C نیز از جمله ترکیبات دیگر این فرآورده هستند که برای سلامت بدن و تقویت پوست، مو و ناخن ها جزو مواد ضروری به حساب می آیند. مصرف روزانه این قرص بعد از صبحانه، ناهار یا تمرینات ورزشی، به کاهش ابتلا به بیماری ها و تولید انرژی بدن کمک بسیاری می‌ کند. برخی از افراد ممکن است در دوران حاملگی، افسردگی، رژیم های گیاهخواری، بیماری و غیره دچار کمبود روی در بدن شوند.

در صورت عدم جبران این کمبود، موها دچار ریزش می‌ شوند، سلامت پوست در معرض خطر قرار می گیرد و مقاومت ناخن ها نیز کاهش پیدا می‌‌کند. یونی زینک از جمله قرص های تجویز شونده در این شرایط است که به جبران کمبود روی و‌ ویتامین های گروه B در بدن کمک بسیاری می کند. یکی از کاربردهای این محصول، افزایش متابولیسم بدن و افزایش سطح انرژی آن است‌. در این صورت فعالیت اندام های بدن و عملکرد آنها بهبود پیدا می کند و خستگی ناشی از کمبود این مواد در بدن رفع می شود.

Our data suggest that zinc supplementation increases body weight in patients undergoing HD and decreases body weight in individuals who are overweight/obese but otherwise healthy, although after normalization for study duration, the association observed in subjects who are overweight/obese disappeared. Although more high-quality studies are needed to reach a definitive conclusion, our study supports the view that zinc may be associated with body weight.

ترجمه : اطلاعات به ما نشان می دهد که مکمل زینک باعث افزایش وزن بدن در بیماران مبتلا به HD و  کاهش وزن بدون عوارض در افراد چاق می شود، اگر چه پس از نرمال سازی در زمان مطالعه، ارتباط مشاهده شده در افراد دارای اضافه وزن, ناپدید شد. اگرچه برای رسیدن به یک نتیجه قطعی به مطالعات باکیفیت بیشتری نیاز است، مطالعه ما از این دیدگاه حمایت می کند که روی ممکن است با وزن بدن مرتبط باشد.

منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7442320/

قرص یونی زینک چه کاربردی دارد؟

قرص یونی زینک و چاقی صورت | تاثیرات یونی زینک بر چاقی صورت

بدون شک چاقی یا افزایش وزن در اعتماد به نفس و ظاهر افراد تاثیر منفی ایجاد می کند. برخی از افراد ادعا دارند که قرص مورد نظر موجب چاقی و افزایش وزن می شود و از مصرف آن امتناع می کنند. باید بگوییم که پر شدن صورت در اثر مصرف این قرص به عوامل متعددی از جمله: شرایط جسمی، نوع رژیم غذایی، ورزش، سن، جنسیت و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد.

البته در مورد پر شدن یا چاقی صورت هنوز پژوهش علمی معتبری صورت نگرفته است. تنها برخی از افراد ممکن است پر شدن صورت خود را بعد از مصرف قرص یونی زینک مشاهده کرده باشند که این عارضه در تمامی مصرف کنندگان این مکمل مشاهده نشده است. در حالت کلی قرص مورد نظر به دلیل برخورداری از ماده معدنی زینک اشتهاآور است و افزایش وزن را نیز برای برخی از افراد در پی دارد.

چه کسانی با قرص یونی زینک چاق شده اند؟ 

ارتباط زینک و چاقی در دست بررسی بوده و مطالعات علمی متفاوتی در این خصوص صورت گرفته است. طبق این مطالعات برخی از افراد با مصرف فرآورده مورد نظر دچار کاهش وزن می شوند و برخی دیگر نیز ممکن است افزایش وزن یا چاقی را تجربه کنند. البته افزایش وزن بیشتر در افراد دارای سو تغذیه یا بیمار رخ می دهد و افراد معمولی که برای تقویت پوست، مو و ناخن های خود از این مکمل استفاده می کنند، دچار این عارضه نخواهند شد، زیرا افزایش وزن در اثر کاهش روی در بدن ایجاد می شود که با مصرف این مکمل در بدن برطرف خواهد شد.

آیا چاقی جزو عوارض مصرف یونی زینک است؟

این تصور که مصرف مکمل های تقویت کننده بدن موجب افزایش وزن و چاقی می شوند، کاملا اشتباه است، زیرا افزایش وزن در اثر پرخوری و مصرف غذاهای پرکالری ایجاد می شود. بنابراین نباید این نوع از مکمل ها را عامل چاقی دانست. شاید سوال بسیاری از علاقه مندان این قرص همین موضوع باشد. باید بگوییم که این فرآورده به دلیل برخورداری از ویتامین های گروه B موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

در نتیجه با مصرف غذا فرآیند تبدیل آن به انرژی مورد نیاز سلول ها سریع تر صورت می گیرد. سوخت و ساز بالای بدن میل به مصرف مواد غذایی بیشتر و حس گرسنگی در افراد را افزایش می دهد که این امر ممکن است به طور غیر مستقیم روی افزایش وزن و چاقی تاثیرگذار باشد. برای جلوگیری از چاقی بهترین گزینه مصرف سبزیجات و غذاهای دارای فیبر بالا همراه با این قرص است. در این صورت حجم معده پر می‌ شود و میل به مصرف غذاهای پرکالری نیز کاهش پیدا می کند.

خرید اینترنتی یونی زینک

لینک خرید آنلاین یونی زینک از داروهوم

تاثیر زینک در قرص Uni Zinc بر روی چاقی چیست؟

قرص یونی زینک ممکن است، موجب افزایش اشتهای افراد و میل بیشتر آنها به مصرف غذا شود. بنابراین نمی توان گفت که مکمل مورد نظر برای افزایش وزن و چاقی به کار می رود. روی یکی از مواد معدنی مفید موجود در این قرص است که در افزایش اشتها نقش مهمی دارد. مکمل های متنوعی همچون شربت زینک برای افزایش اشتهای افراد به خصوص کودکان تجویز می‌شوند.

این ماده تاثیر مستقیمی روی افزایش وزن دارد. کسانی که از کمبود روی در بدن رنج می‌برند، با مصرف این مکمل احتمال افزایش وزن آنها بیشتر از سایرین خواهد بود، زیرا با مصرف روزانه یک عدد از این قرص حدود 15 میلی گرم روی به بدن وارد می شود که در حل مشکل کم اشتهایی و کاهش وزن موثر است.

البته این محصول به طور تخصصی برای افزایش وزن و چاقی تولید نمی شود و تاثیر آن در این امر بسیار اندک است. بنابراین در صورت لاغری بیش از حد و تمایل به افزایش وزن، مصرف مکمل های لاغری همراه با این قرص پیشنهاد می شوند. البته این مکمل ها باید با تجویز پزشک و زیر نظر او مصرف شوند که تاثیرگذار باشند.

تاثیر زینک در قرص Uni Zinc روی چاقی چیست؟

ویتامین های گروه B در قرص یونی زینک چه نقشی در چاقی دارند؟

کمپلکس ویتامین های B در حالت کلی برای افزایش سوخت و ساز بدن، خون رسانی به اندام ها و تقویت پوست، مو و ناخن ها موثر هستند. این ویتامین ها با تبدیل غذا به انرژی، سوخت لازم برای فعالیت اندام های بدن را فراهم می کنند. ویتامین های گروه  B ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشند، زیرا این مواد با افزایش متابولیسم بدن نیاز آن به مصرف مواد غذایی را نیز افزایش می دهند. در این صورت اشتهای افراد بیشتر می شود که ممکن است چاقی آنها را نیز در پی داشته باشد.

نقش ویتامین B1 در چاقی

این ویتامین از جمله موادی است که کمبود آن در بدن موجب کاهش اشتها می شود. از این رو با مصرف مکمل مورد نظر افراد دارای کمبود این ماده در بدن، ممکن است با کاهش وزن مواجه شوند. البته افرادی که دارای کمبود این ویتامین نیستند، احتمال افزایش وزن یا چاقی در آنان کاهش پیدا می کند.

مزایای ویتامین B5 موجود در قرص یونی زینک برای بدن

ویتامین B5 ترمیم کننده طبیعی پوست است که در درمان زخم ها و التهابات ناشی از جای جوش، آفتاب سوختگی و غیره فواید بسیاری دارد. این ماده التهابات داخلی را کاهش می دهد و بدین طریق عملکرد ارگان های بدن را بهبود می بخشد. رشد و تکثیر گلبول های سفید خون نیز به واسطه این ماده در بدن افزایش پیدا می کند. از این رو سیستم ایمنی بدن قوی می شود و عوامل خارجی قادر به رساندن آسیب به موها، پوست و ناخن ها نیستند.

قرص زینک ممکن است موجب چاقی چه افرادی شود؟

بیشتر بخوانید: با عوارض و فواید یونی زینک آشنا شوید

ویتامین B6 و نقش آن در فواید این قرص

B6 یکی از ویتامین های مهم گروه B است که به دلیل عملکرد بسیار مفید خود، برای بدن مزایای بسیاری دارد. وجود این ماده در محتویات قرص یونی زینک فواید زیر را به همراه دارد:

  • بهبود عملکرد نورون های مغزی
  • کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر
  • موثر در کنترل و تکثیر هموگلوبین
  • جلوگیری از ابتلا به کم خونی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مربوط به سیستم قلب و عروق
  • موثر در کاهش میزان هموسیستئین
  • کمک به کارکرد بهتر سلول ها و پیشگیری از ایجاد سلول های سرطانی

خواص بیوتین در مکمل Uni Zinc

این ویتامین در بهبود سلامت پوست بسیار موثر است و ویتامین تخصصی پوست، مو و ناخن ها به شمار می رود. مکمل مورد نظر حاوی مقدار بالایی بیوتین در ترکیبات خود است که برای سلامت، زیبایی، شفافیت ‌و تقویت این اعضای مهم بدن خواص فراوانی دارد. مصرف این مکمل به دلیل بیوتین موجود در آن برای رفع لک، تیرگی پوست و ریزش موها بسیار مفید است.

نقش ویتامین B9 در فواید این مکمل

اسید فولیک یا ویتامین B9 ماده ای مفید در تقویت رنگدانه های مو است و بدین طریق از پیری زودرس موها جلوگیری می کند. همچنین این ماده موجود در قرص یونی زینک موجب درخشش و سلامت موها می شود و از ریزش مو نیز پیشگیری به عمل می آورد.

تاثیر ویتامین B12 در افزایش فواید قرص Uni Zinc

B12 برای ایجاد زیبایی و درخشندگی پوست بسیار مفید است. این ماده در گروه ویتامین های خانواده B به افزایش شادابی موها و استحکام ناخن ها نیز کمک می کند.

ویتامین های گروه B در قرص یونی زینک چه نقشی در چاقی دارند؟

بهترین زمان استفاده از مکمل زینک برای کاهش ابتلا به چاقی چه موقع است؟

نحوه و زمان مصرف این مکمل نیز تاثیر بسیاری در کاهش ابتلا به چاقی دارد. معمولا مصرف این محصول یک الی دو ساعت بعد از غذا توصیه می‌ شود. در این صورت تاثیر آن در حفظ و ارتقای سلامت بدن بیشتر است. بهترین زمان مصرف، به پیشگیری از مشکلات و عوارض گوارشی نیز کمک می کند. دوره مصرف این مکمل نیز بنا به تشخیص پزشک مشخص می شود. برخی از افراد ممکن است نیاز به مصرف یک یا دو دوره چند ماهه از این مکمل داشته باشند.

پزشک با توجه به سن، جنسیت، شرایط جسمی و کمبود روی و ویتامین های گروه B در بدن، دوره مصرف یونی زینک را مشخص می‌ کند. برخی از افراد برای افزایش وزن و چاقی نیز تمایل به مصرف این مکمل دارند. لازم به ذکر است که مصرف بی رویه این محصول به هیچ وجه مفید نیست و ممکن است موجب ایجاد عوارضی همچون سردرد، سرگیجه، اسهال، درد معده، حساسیت و حالت تهوع شود. بدن قادر به ذخیره و نگهداری میزان بالایی از روی نیست و امکان به خطر افتادن سلامتی افراد با مصرف بی رویه این مکمل وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن یا چاقی به واسطه این مکمل هستید، قبل از مصرف آن با پزشک مشورت های لازم را انجام دهید.

بهترین زمان استفاده از مکمل زینک برای کاهش ابتلا به چاقی چه موقع است؟

خرید و قیمت یونی زینک

قرص یونی زینک مکمل تقویت کننده پوست، مو، ناخن و بدن است که طیف وسیعی از مواد مغذی همچون: روی، ویتامین‌ C و ویتامین‌ های گروه B را در خود دارد. این مکمل به دلیل ترکیبات ذکر شده سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و ممکن است در افزایش اشتها و چاقی نقش داشته باشد. البته افزایش وزن ناشی از مصرف این قرص ناچیز است و برای جلوگیری از آن بهتر است که این قرص را همراه با غذاهای دارای فیبر یا پروتئین بالا مصرف کرد. مصرف این مکمل برای افرادی که دچار کمبود ویتامین های گروه B و زینک نیستند، عارضه چاقی را به همراه ندارد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم