بررسی نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف زینک پلاس

نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف زینک پلاس
تاریخ ایجاد :

نحوه مصرف قرص زینک پلاس چگونه است؟ بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس چه زمانی است؟ در ادامه این مطلب به بررسی نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس خواهیم پرداخت.

در حالت کلی مصرف قرص زینک پلاس یا شربت آن 1 الی 2 ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از غذا توصیه می شود. در این صورت مکمل زینک پلاس بیشترین تاثیر را در کاهش ریزش مو و جلوگیری از پیدایش مجدد آن خواهد داشت.

زینک پلاس مولتی ویتامینی تقویتی و بسیار مفید برای سلامت بدن به ویژه پوست، مو و ناخن ها است که به دلیل برخورداری از ریزمغذی هایی مانند: زینک، ویتامین های گروه B، ویتامین C و مواد معدنی نقش مهمی در سلامت بدن بر عهده دارد.

مصرف بیش از ۴۰ میلی گرم از زینک پلاس در طول روز توصیه نمی شود و ممکن است دارای عوارضی جانبی باشد. به عنوان نمونه قرص زینک پلاس با دوز ۴۰ یا ۳۰ میلی‌ گرم باید یک بار در روز مصرف شود، اما دوز ۱۵ میلی گرم آن برای بزرگسالان به میزان دو عدد در روز قابل استفاده است.

خرید انواع مکمل زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

تاثیر این مکمل با انتخاب بهترین زمان مصرف زینک پلاس افزایش پیدا می کند و نتایج شگفت انگیز آن به راحتی قابل رویت خواهد بود. این قرص باید به صورت روزانه و در دوره ای مشخص مصرف شود که تاثیرات آن قابل مشاهده باشد. به همین دلیل موضوع بحث ما در این مقاله در مورد نحوه و بهترین زمان مصرف این قرص است. البته قبل از بررسی این موضوع توضیح مختصری را در خصوص ویژگی ها و خواص این قرص ارائه می دهیم که آشنایی بیشتری با آن داشته باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تاثیر بهترین زمان مصرف زینک پلاس روی خواص آن

مکمل زینک پلاس جز محصولات بسیار مفید غذایی است که در ترکیبات آن علاوه بر روی یا زینک از ویتامین های B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B6 ،B12، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین C و برخی از مواد معدنی دیگر استفاده شده است. بدون شک این مواد برای تقویت موها، ناخن ها و پوست بسیار مفید هستند و موجب جلوگیری از رسیدن آسیب به این اعضای مهم بدن می شوند.

فرم قرص و شربت این مکمل دارای دستورالعمل مصرف متفاوتی است. همچنین نحوه مصرف آن برای کودکان و بزرگسالان نیز تفاوت دارد.

در صورتی که این مکمل تغذیه ای به موقع و در زمان درستی مصرف نشود، فواید آن کاهش پیدا می کند و همچنین ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل مشخص کردن بهترین زمان مصرف زینک پلاس مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه شود.

خرید کپسول زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

  چگونگی و نحوه مصرف قرص زینک پلاس

زینک پلاس به فرم قرص بلعیدنی، قرص جوشان، کپسول و شربت تولید می شود و در تمامی داروخانه ها و فروشگاه های معتبر آنلاین موجود است. این محصول با توجه به میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خود با دوزهای متفاوتی تولید می شود و در بازار به فروش می رسد. همچنین این مکمل برای بزرگسالان و کودکان دارای نحوه مصرف متفاوتی است و نباید میزان آن را به خصوص برای کودکان تغییر دارد.

مقدار مصرف قرص زینک برای هر فردی با توجه به شرایط او ممکن است متفاوت باشد. ولی در حالت کلی شرکت تولید کننده این مکمل برای رفع مشکلات پوست و مو، مقدار و بهترین زمان مصرف زینک پلاس (قرص و شربت) را با توجه به شرایط سنی هر فرد به صورت زیر بیان کرده است:

  • نوزادان از بدو تولد تا 6 ماهگی به 2 الی 4 میلی گرم از این محصول در طی روز نیاز دارند.
  • کودکان بین 7 تا 12 ماهه باید روزانه از 3 الی 5 میلی گرم از این مکمل در طول روز استفاده کنند.
  • کودکان در سنین بین 1 تا 3 سالگی روزانه به 3 الی 7 میلی گرم از شربت زینک پلاس احتیاج دارند.
  • مقدار مصرف این محصول برای کودکان 4 الی 8 ساله بین 5 تا 12 میلی گرم در طی روز است.
  • کودکان در سن 9 تا 13 سالگی باید 8 الی 23 میلی گرم از این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنند.
  • پسران در سنین بین 14 تا 18 سالگی به 11 میلی گرم و دختران به 9 میلی‌ گرم از این محصول در طول روز نیاز دارند.
  • مردان بالای 18 سال باید روزانه 11 میلی‌ گرم و زنان 8 میلی‌ گرم از این قرص را استفاده کنند.
  • بزرگسالان نیز مجاز به مصرف 15 الی 30 میلی‌ گرم از این مکمل در طول روز هستند.

خرید کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

دوز توصیه‌ شده برای مصرف زینک پلاس

از آنجایی که برخی از افراد به دلیل شرایط خود مانند داشتن رژیم گیاه خواری قادر به مصرف مواد غذایی حاوی زینک نیستند، ممکن است با کمبود این ماده مفید در بدن روبرو شوند. به همین دلیل مصرف زینک پلاس یکی از روش های بسیار مفید و کارآمد برای جبران این ماده و سایر ریز مغذی های دیگر در بدن است.

کمبود شدید زینک و ویتامین های B در بدن افراد را در معرض ریزش مو، شکنندگی ناخن ها و مشکلات پوستی قرار می دهد. به همین دلیل شرکت های تولید کننده این مکمل دوزهای متفاوتی از آن را به تولید می رسانند که تمامی افراد قادر به مصرف آنها باشند. انتخاب دوز و بهترین زمان مصرف زینک پلاس تاثیر بسیاری در خواص آن دارد.

دوز مصرفی این مکمل نیز با توجه به برند تولید کننده این محصول و میزان ترکیبات موجود در آن مشخص می شود. به عنوان نمونه مصرف 220 میلی گرم زینک سولفات به تامین 50 میلی گرم زینک در بدن کمک می کند. البته دوز زینک موجود در ترکیبات مکمل های زینک پلاس و نحوه مصرف  آنها روی بسته بندی این محصولات درج شده است.

در حالت کلی مصرف بیش از 40 میلی گرم از زینک پلاس در طول روز توصیه نمی شود و ممکن است دارای عوارضی جانبی باشد. به عنوان نمونه قرص زینک پلاس با دوز 40 یا 30 میلی‌ گرم باید یک بار در روز مصرف شود، اما دوز 15 میلی گرم آن برای بزرگسالان به میزان دو عدد در روز قابل استفاده است. البته مهمترین نکته در تاثیرگذاری این محصولات، تداوم در مصرف آنها عنوان می شود.

خرید قرص زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بهترین زمان مصرف زینک پلاس برای درمان ریزش مو

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها چه زمانی است؟ نحوه مصرف قرص زینک پلاس برای مردان چگونه است؟ بدون شک مکمل ها و داروها یکی از بهترین محصولاتی هستند که باید در زمان مشخصی از روز مصرف شوند که خواص آنها افزایش پیدا کند. زینک پلاس نیز جز مکمل های پرفروش و بسیار محبوب مخصوص مو و پوست است که نحوه مصرف آن، نتیجه بخش بودن این مکمل را سرعت می بخشد.

بدون شک برای انتخاب بهترین زمان مصرف باید شرایط هر فرد به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. برخی از بیماران به دلیل شرایط جسمی خود ممکن است در زمان مشخصی قادر به مصرف این مکمل نباشند. همچنین مصرف کنندگان داروهای خاص باید از عدم تداخل این مکمل با داروهای خود اطلاع پیدا کنند. در ادامه بهترین زمان های مصرف این مکمل را بررسی می کنیم.

خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بهترین زمان مصرف زینک پلاس قبل یا بعد از غذا

در حالت کلی مصرف این قرص یا شربت 1 الی 2 ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از غذا توصیه می شود. در این صورت مکمل زینک پلاس بیشترین تاثیر را در کاهش ریزش مو و جلوگیری از پیدایش مجدد آن خواهد داشت.

مصرف با معده خالی و در هنگام صبح

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس ب کمپلکس چه زمانی است؟ مصرف این قرص با معده خالی خواص آن را چندین برابر می کند. زیرا ویتامین های گروه B موجود در این مکمل با معده خالی سریع تر در بدن جذب می شوند. همچنین مصرف مکمل زینک پلاس در ساعت مشخصی از روز به جذب سریع تر آن در بدن کمک می‌ کند. بنابراین به افرادی که دارای مشکلات گوارشی نیستند، توصیه می شود این قرص یا شربت را در زمان صبح مصرف کنند.

همراه با وعده های غذایی

مصرف زینک پلاس برای برخی از افراد دارای مشکلات معده ممکن است سبب بروز عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی شود. در این صورت بهترین زمان مصرف زینک پلاس همراه با وعده های غذایی است.

قبل از خواب

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که زینک به روند بهبود خواب کمک می کند. به همین دلیل برخی از افراد دارای مشکلات خواب برای بهبود در کیفیت خواب خود، این مکمل را قبل از خواب استفاده می کنند.

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان جهت جذب و اثرگذاری بیشتر، یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا است. اما در صورت بروز مشکلات گوارشی در اثر استفاده از این روش، بهتر است شربت با معده پر (همراه یا بعد از غذا) مصرف شود.

تاثیر مصرف روزانه و مداوم مکمل زینک پلاس

این محصول علاوه بر زینک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی نیز است که بدن برای حفظ سلامت خود به آنها نیاز دارد. به همین دلیل در ابتدا باید نیازها و کمبودهای بدن فرد مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به آن، دوز مشخصی از این مکمل تجویز شود. البته قرص یا شربت زینک پلاس بدون نسخه پزشک در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین به فروش می رسد و دسترسی به آنها بسیار ساده است.

با این حال برای تاثیرگذاری بهتر و جذب بیشتر ترکیبات این مکمل باید بهترین زمان مصرف زینک پلاس را مشخص کرد. توصیه های درج شده روی این مکمل نشان می‌ دهد که مصرف روزانه و مداوم آن ضروری است. زیرا بدن به صورت روزانه به ریزمغذی ها نیاز دارد و اگر این مواد به موقع در بدن تامین نشوند، مشکلات بسیاری از قبیل: ریزش مو، اختلالات پوستی، کاهش سیستم ایمنی بدن و غیره رخ می دهد.

زینک پلاس نیز باید در دوز مشخص و به صورت روزانه مصرف شود که نتیجه بخش باشد. همچنین نباید دوز این دارو را به صورت سرخود افزایش داد. در این صورت احتمال ایجاد عوارض گوارشی افزایش پیدا می کند‌. بهترین زمان مصرف این محصول نیز با معده خالی است که سرعت جذب ترکیبات آن را افزایش می‌ دهد. همچنین مصرف این محصول همراه با مکمل های کلسیم، آهن و یا فرآورده های حاوی شیر و کافئین جایز نیست . زیرا این محصولات میزان جذب روی را بدن کاهش می دهند.

دوره مصرف مکمل زینک پلاس

این مکمل تغذیه ای باید در دوره ای مشخص مصرف شود. زیرا استفاده طولانی مدت از دوزهای بالای آن ممکن است به بدن آسیب جدی وارد کند و موجب اختلال در جذب کلسیم، مس و آهن بدن شود.

به همین دلیل قبل از تهیه و مصرف این مکمل با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید که بهترین زمان برای استفاده از این محصول و دوره آن نیز مشخص شود. در این صورت بدون نگرانی در مورد عوارض جانبی این قرص قادر به مصرف روزانه آن خواهید بود.

در نتیجه…

مکمل زینک پلاس باید در دوز مشخصی مصرف شود. همچنین بهترین زمان مصرف زینک پلاس نیز دو ساعت قبل یا بعد از غذا است. البته مصرف آن با معده خالی به جذب بهتر روی در بدن کمک می کند. برخی از افراد نیز برای بهبود کیفیت خواب خود این مکمل را قبل از خواب مصرف می کنند. بنابراین بهترین زمان مصرف این محصول با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.

مصرف روزانه و مدام این مکمل در دوره ای مشخص سبب تاثیرگذاری بهتر آن روی مو، پوست، ناخن ها و سایر اندام های بدن می شود و سلامت کلی بدن را نیز حفظ می کند. البته برای اطلاع دقیق از میزان کمبود روی در بدن خود بهتر است به پزشک ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم