تفاوت زینک پلاس و زینک پاور چیست؟

تفاوت زینک پلاس و زینک پاور
تاریخ ایجاد :

با بررسی تفاوت زینک پلاس و زینک پاور به راحتی قادر خواهید بود که مکمل زینک مورد نیاز بدن خود را تهیه کنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

زینک پلاس و زینک پاور در ترکیبات شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت اساسی آنها در دوز هر ترکیب و فرم محصول است. زینک پلاس از نظر فرم نیز به صورت های متفاوت قرص، کپسول و شربت تولید می شود که برای تمامی افراد در هر سن و شرایطی قابل استفاده باشد.

در ترکیبات هر کدام از این محصولات علاوه بر زینک از سایر مواد معدنی و ویتامین ها نیز استفاده شده است. به همین دلیل مصرف این مکمل ها به شما کمک می کند که طیف متنوعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به صورت یکجا تامین کنید. همچنین زینک پلاس با فرم های قرص، کپسول، آمپول و شربت در بازار موجود است که برای گروه های سنی متفاوت، قابل استفاده باشد، اما زینک پاور تنها به صورت کپسول و توسط یک برند به تولید می رسد و انواع متنوعی از آن در بازار موجود نیست. در ادامه این مقاله به بررسی کلی هر کدام از این مکمل ها می پردازیم که با تفاوت های بین آنها بیشتر آشنا شوید.

خرید انواع مکمل های زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تفاوت زینک پلاس و زینک پاور در چیست؟

این محصولات کمک تغذیه ای اگر همراه با رژیم غذایی سالم مصرف شوند، کمبود ریز مغذی ها به خصوص زینک، ویتامین های گروه B و ویتامین C در بدن را جبران می کنند، زیرا در محتویات آنها علاوه بر زینک از سایر مواد مورد نیاز بدن نیز استفاده شده است. شاید بپرسید که تفاوت این دو محصول در چیست؟ برای اطلاع از تفاوت زینک پلاس و زینک پاور باید به طور کامل با هر کدام از این مکمل ها آشنا شوید. زینک پلاس دارای برندها و فرم های متنوعی است که در ترکیبات آن علاوه بر زینک، ویتامین های گروه B و ویتامین C نیز وجود دارد. در این صورت شما بر اساس کمبودهای بدن خود قادر به انتخاب نوع مناسبی از این مکمل هستید‌‌.

خرید زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

زینک پاور توسط شرکت هولیستیکا فرانسه فرموله شده است و برند دیگری از آن در بازار به فروش نمی رسد. همچنین این مکمل به فرم کپسول تولید می شود و مانند زینک پلاس دارای تنوع نیست. اگر دارای مشکل ریزش مو هستید، بدون شک انتخاب مکمل زینک پلاس با محتویات زینک، ویتامین C و ویتامین های گروه B گزینه مناسبی برای رفع این مشکل محسوب می شود. همچنین مشکلات پوستی مانند: اگزما و آکنه نیز به راحتی با مصرف کپسول زینک پارو درمان خواهند شد. تفاوت کلی زینک پاور و زینک پلاس در خارجی و ایرانی بودن این مکمل ها، تعداد در هر بسته، فرم محصول، قیمت مکمل ها، ترکیبات به کار رفته در هر محصول و دوز یا میزان ترکیبات در هر قرص است.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

مکمل زینک پلاس و زینک پاور، کدام را بخریم؟

ویتامین های گروه B، ویتامین C و ماده معدنی زینک مهمترین مواد مورد نیاز پوست، مو و ناخن هستند که کمبود آنها در بدن بدون شک زمینه ساز بسیاری از بیماری ها است. البته این ترکیبات به دلیل خواص شگفت انگیز خود موجب تقویت سیستم ایمنی و ارتقای سلامت عمومی بدن نیز می شوند. از آنجایی که بدن قادر به تولید این مواد مغذی نیست، باید برای تامین آنها از مواد غذایی یا مکمل های مخصوص پوست، مو و ناخن ها استفاده کرد. این مکمل ها با توجه به دوز ترکیبات موجود در خود به بهبود این مشکلات کمک می‌ کنند و برای بدن مفید هستند. زینک پلاس و زینک پاور دو نمونه از مکمل های بسیار پرطرفدار در این خصوص به شمار می‌ روند که در عین شباهت های خود به یکدیگر، تفاوت های آنها نیز به راحتی قابل تشخیص است. در صورتی که قصد خرید این مکمل ها را دارید ولی نمی دانید کدام یک مناسب تر است، در ادامه به بررسی کلی هر کدام از این محصولات می پردازیم که انتخاب از بین آنها برای شما راحت تر شود.

خرید کپسول زینک پاور هولیستیکا از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

نقد کپسول زینک پاور

کپسول زینک پاور توسط شرکت فرانسوی هولیستیکا فرموله می شود، اما مراحل تولید آن در ایران انجام می گیرد. در واقع این قرص در گروه مکمل های خارجی است که تحت لیسانس فرانسه قرار دارد. هر جعبه مقوایی از این مکمل حاوی 32 عدد کپسول است که مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص زینک را به مدت یک ماه تامین می‌ کند. از زینک پلاس و زینک پاور برای یک هدف مشخص استفاده می شود. در واقع این مکمل ها به دلیل ترکیبات مشابه خود، بدون شک خواصی نزدیک به یکدیگر دارند. زینک پاور برای اهداف زیر به کار می رود:

  • تقویت مو، پوست و ناخن و حفظ سلامت این اعضای مهم بدن
  • کمک به بهبود مشکلات پوستی نظیر: آکنه، اگزما و غیره
  • موثر در درمان ریزش مو
  • رشد سلول های بدن
  • جلوگیری از شکنندگی ناخن ها
  • ترمیم زخم ها و سوختگی ها

خرید زینک پاور

ترکیبات موثر موجود در زینک پاور

این مکمل حاوی روی، ویتامین C و ویتامین های گروه B است که برای تقویت پوست، مو، ناخن و سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. در ادامه این ترکیبات و خواص آنها را بررسی می کنیم. روی یا زینک میزان زینک موجود در هر عدد کپسول زینک پاور، 10 میلی گرم است که نیاز روزانه بدن مردان و زنان به این ماده را تامین می کند. این ماده با توزیع در تمام قسمت های بدن موجب عملکرد بیش از 300 نوع آنزیم می شود. مصرف روزانه این قرص برای کسانی که دچار کمبود روی در بدن هستند بسیار ضروری است. زیرا این ماده در بدن ذخیره نمی شود و عدم دریافت روزانه آن مشکلات و بیماری های بسیاری را ایجاد خواهد کرد. البته در ترکیبات دو مکمل زینک پلاس و زینک پاور از زینک به عنوان ماده اصلی استفاده شده است.

خرید انواع قرص و مکمل های زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

ویتامین C این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که در ترکیب با زینک مانع از رسیدن آسیب به سلول ها و تخریب آنها می شود. همچنین ویتامین C با تولید کلاژن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های پوستی، خشکی موها و شکنندگی ناخن ها دارد. این ماده با تقویت سیستم ایمنی، مانع از بروز بیماری های خطرناک نیز می شود. در هر عدد از این قرص 100 میلی گرم ویتامین C موجود است.

خرید مکمل های ویتامین C از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

ویتامین های گروه B یکی دیگر ویتامین های مفید که تولید آن به صورت طبیعی در بدن اتفاق نمی افتد، ویتامین های گروه B هستند. این ویتامین ها در سوخت و ساز قندها نقش موثری دارند و بدین طریق موجب تولید انرژی مورد نیاز بدن می شوند. همچنین از طریق این مواد خونرسانی در بدن بهبود پیدا می کند که نتیجه آن عملکرد صحیح سیستم ایمنی، عصبی و عضلانی است. البته با افزایش گردش خون در بدن بسیاری از مشکلات مربوط به پوست، مو و ناخن ها نیز به راحتی رفع خواهد شد.

خرید انواع ویتامین های گروه B از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

آشنایی با انواع مکمل زینک پلاس

زینک پلاس از جمله مکمل های محبوب است که به دلیل تنوع در برند، قیمت و ترکیبات خود طرفداران بسیاری دارد. زینک پلاس و زینک پاور در ترکیبات شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت اساسی آنها در دوز هر ترکیب و فرم محصول است. در واقع زینک پلاس به صورت شربت، قرص، کپسول و حتی آمپول به تولید می رسد و بر اساس تعداد ترکیبات خود خواص متعددی دارد. زینک یکی از ترکیبات بسیار مفید این مکمل است که نقش اساسی را در سلامت پوست، مو و ناخن ها ایفا می کند. این ماده همراه با ویتامین‌ های گروه B، ویتامین C، آهن، کلسیم و برخی از مواد معدنی دیگر در ترکیبات مکمل زینک پلاس استفاده می شود. در این صورت اثرگذاری این مکمل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها افزایش پیدا می کند. انواع مکمل های زینک پلاس بر اساس نوع ترکیبات، در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

  • زینک پلاس حاوی زینک و ویتامین C
  • زینک پلاس با ترکیبات: زینک، ویتامین C و ویتامین‌ های گروه B
  • زینک پلاس B کمپلکس با محتویات: زینک و ویتامین‌ های گروه B

همچنین برخی از شرکت های تولید کننده این مکمل ممکن است از کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین‌ های A و E نیز در محتویات این محصول استفاده کنند.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل زینک پلاس کدام است؟

خواص مکمل زینک پلاس

همانطور که گفته شد خواص زینک پلاس و زینک پاور بسیار شبیه به یکدیگر است، اما برخی از برندهای مکمل زینک پلاس به دلیل ترکیبات متنوع تر خود، خواص این محصول را نسبت به زینک پاور افزایش می دهند. در ادامه خواص این مکمل را عنوان می کنیم.

  • موثر در پیشگیری و کاهش ابتلا به سرماخوردگی
  • تقویت سیستمی ایمنی
  • درمان سریع تر زخم‌ ها و التهابات پوستی
  • کمک به رشد فیزیکی و ذهنی کودکان و نوجوانان
  • موثر در درمان درماتیت و اگزما
  • افزایش عملکرد دستگاه گوارش و سیستم قلب و عروق
  • درمان مشکلات مو مانند: ریزش مو، نازکی تارهای مو و غیره
  • افزایش استحکام ناخن ها
  • کمک به تقسیم سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده
  • حفظ تعادل هورمون ها
  • تولید کلاژن و پروتئین

بیشتر بدانید: بررسی نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف زینک پلاس

با توجه به مطلب منتشر در سایت healthline مزایای کلی زینک به شرح زیر بیان شده است.

Zinc may reduce the duration of cold symptoms, support blood sugar management, improve severe and inflammatory acne, decrease heart disease risk, and slow the progression of macular degeneration

زینک علائم سرماخوردگی و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و مدیریت قند خون را حمایت می کند، آکنه های التهابی را بهبود می بخشد و پیشرفت دژنراسیون ماکولا را کند می کند.

در نتیجه…

مکمل زینک پلاس و زینک پاور از نظر نوع ترکیبات، فرم محصول، دوز ترکیبات، تعداد در هر بسته، قیمت، خارجی و ایرانی بودن با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی از مکمل های زینک پلاس علاوه زینک، ویتامین های گروه B، ویتامین C و سایر مواد معدنی و ویتامین ها نیز استفاده شده است. زینک پلاس به دلیل ترکیبات متنوع موجود در خود خواص بیشتری نسبت به زینک پاور دارد‌. همچنین زینک پلاس از نظر فرم نیز به صورت های متفاوت قرص، کپسول و شربت تولید می شود که برای تمامی افراد در هر سن و شرایطی قابل استفاده باشد. در نتیجه با انتخاب نوع مناسبی از این مکمل ها به راحتی قادر به رفع مشکلات پوست، مو و ناخن های خود خواهید بود.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم