نقش ارتودنسی در جراحی فک

تاریخ ایجاد :

ارتودنسی چه نقشی در جراحی فک دارد؟ آیا بدون ارتودنسی هم می‌توان فک را جراحی کرد؟ بهترین متخصص حراجی فک و ارتودنسی در تهران کجاست؟ جراحی فک پس از ارتودنسی چگونه انجام می‌شود؟

دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی فرم نامتناسبی داشته و بر این اساس زیبایی چهره را از بین ببرند، به همین دلیل ارتودنسی و جراحی فک از جمله خدماتی است که امکان اصلاح بی نظمی دندان‌ها را فراهم خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا مزایای بهره مندی از خدمات ارتودنسی پیش از جراحی فک را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

آیا برای جراحی فک حتما باید ارتودنسی کرد؟

به منظور موفقیت در جراحی ارتوگناتیک یا همان جراحی فک دندانپزشکان توصیه می‌کنند تا حتما پیش از آن ارتودنسی کنید. ارتودنسی شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا بی نظمی دندان‌ها از بین رفته و علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا، تناسب و سلامتی را به دهان و دندان بار خواهند گرداند. در این زمینه تمامی مشکلات رایج و ناهنجاری‌ها به بهترین نحو برطرف شده و لبخند شما اصلاح خواهد شد.

جالب است بدانید که ناهنجاری‌های فک ممکن است علاوه بر ایجاد یک ظاهر آشفته در افراد عملکرد دهان را از مختل کرده و تاثیرات منفی روی آن بگذارد بر این اساس اگر به جراحی فک تمایل دارید بهتر است پیش از آن استفاده از خدمات ارتودنسی را در معتبرترین دندانپزشکی در تهران در نظر بگیرید.

نمی‌توان گفت ضرورتی 100 درصدی در این امر وجود دارد اما به منظور کاهش عوارض ارتودنسی یک پارامتر مهم در نظر گرفته می‌شود. در برخی موارد به دلیل اینکه افراد بودجه کمی در دسترس دارند و برای کاهش مدت زمان درمان مستقیم به جراحی فک خواهند پرداخت. این اقدام باید از سوی کلینیک‌های معتبر و جراحان مجرب انجام شود در غیر این صورت نتایج خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

ارتباط جراحی فک و ارتودنسی

ارتباط جراحی فک و ارتودنسی زمانی مشخص خواهد شد که برای ارتودنسی نزد متخصص ارتودنتیست رفته و این متخصص علاوه بر معاینه دندان‌ها استخوان فک را نیز معاینه کرده و در صورت مشاهده مشکل آن را برایتان شرح خواهد داد. در برخی موارد مشاهده می‌شود که برای از بین بردن عدم تناسب بین دندان‌ها باید به صورت همزمان دنبال ارتودنسی و جراحی دندان عقل نهفته در تهران رفته و این دو عمل را با یکدیگر انجام دهید. به ارتودنسی همراه با جراحی فک ارتوسرجری گفته می‌شود.

علاوه بر تطابق دندانی گاها مشاهده شده که افراد دارای درد مفاصل فک به منظور بهبود درد خود از جراحی و ارتودنسی استفاده کرده که این موضوع موجب بهبود نحوه گفتار و همچنین تلفظ بهتر کلمات می‌شود. نکته مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود دوره نقاهت بیمار است.

پس از جراحی ارتودنتیست مجددا فعالیت خود را روی فک شروع کرده و برای تثبیت نگه داشتن موقعیت دندان‌ها به مدت 6 الی 12 ماه روی روی وضعیت فک و دندان‌ها نظارت دارد. بر این اساس پیشنهاد می‌شود تا به دنبال کلینیکی باشید که این دو خدمات را به صورت تخصصی برایتان انجام داده و به بهترین نحو زیبایی را به چهره شما باز می‌گردانند.

آیا جراحی فک بدون انجام ارتودنستی امکان دارد؟

در اغلب موارد توصیه می‌شود که جراحی فک پس از ارتودنسی انجام شود، اما در برخی اوقات که دندانپزشکی و جراح تشخیص می‌دهند که جراحی باید در سریع‌ترین زمان انجام شود بدون ارتودنسی نیز امکان جراحی کردن فک وجود خواهد داشت. در این موارد خاص متخصص با توجه به ناهماهنگی شدید اسکلتی و به دلیل نگرانی‌های عملکردی در فک تشخیص می‌دهد تا جراحی را زودتر انجام دهید. این رویکرد بی شک تهاجمی بوده و در مقابل با ارتودنسی به زمان کمتری نیاز پیدا خواهد کرد.

نکته مهمی که در این زمینه باید گفت این است که اصولا ارتودنسی پس از جراحی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا میزان ثبات دندان‌ها افزایش پیدا کند. با توجه به این موضوع باید بگوییم بهتر است در هر صورت با جراح و ارتودنتیست هماهنگ کرده و پیش از اینکه فک را جراحی کنید از خدمات ارتودنسی بهره مند شوید تا به این ترتیب اشکالی پس از جراحی برایتان ایجاد نشود.

در حقیقت باید بگوییم که بهترین متخصص ارتودنسی در تهران از این درمان دو هدف دارد، در قدم اول تنها به رفع نامرتبی دندان‌ها پرداخته و تلاش خواهد کرد تا این دوره به بهترین شکل به اتمام برسد. در هدف دوم به دلیل ناهنجاری‌های فک متخصص می‌بایست درمان ارتوسرجری را پیشنهاد کند، بر این اساس باید بگوییم اگر فک مشکلی نداشته باشد نیاز نیست جراحی کنید و تنها بهرمندی از خدمات ارتودنسی برای سلامت دهان و دهان کافی خواهد بود.

چه افرادی به جراح فک و ارتودنسی نیاز دارند؟

از جمله افرادی که به جراح فک و ارتودنسی نیاز داشته و می‌بایست از این خدمات به صورت حرفه‌ای بهره مند شود باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • اختلال در حین حرف زدن و ادا کردن کلمات به اشتباه
  • اختلال در هنگام جویدن و بلعیدن مواد غذایی
  • اختلال در قرارگیری لب‌ها روی هم
  • اختلال در رشد فک
  • عقب رفتگی یا برآمدگی غیر طبیعی فک
  • دیده شدن لثه به هنگام خندیدن و حرف زدن
  • عدم تقارن روی صورت و فک‌ها
  • تنگی فک و احساس درد در مفاصل فک

افرادی که دارای اختلالات فوق هستند بهتر است به متخصص جراح فک و صورت خوب مراجعه کرده و از آن‌ها مشاوره دریافت نمایند تا در صورت مشاهده مشکل در فک و دهان خود از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.

انتخاب متخصص جراح فک و صورت و ارتودنسی در تهران

انتخاب متخصص جراح فک و صورت و ارتودنسی در تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل توصیه می‌شود کلینیکی را مورد توجه خود قرار دهید که بهترین خدمات را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که دندانپزشکی که به آن مراجعه می‌کنید در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار داشته و امکانات بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

بر این اساس کلینیک درسان را می‌توان از جمله بهترین و معتبرترین‌ها در سطح استان تهران در نظر گرفت که سال‌هاست با یاری متخصصین با تجربه تلاش داشته تا خدمات متنوعی را برای درمان و تعمیر دندان‌ها به بیماران عرضه کند که برای تماس با این کلینیک می توانید با شماره تماس 44443515-021 تماس بگیرید.

به منظور جراحی ارتوسرجری پیشنهاد می‌شود تا حتما با کارشناسان در این زمینه گفتگو کرده و از آن‌ها مشاوره دریافت نمایید تا در مواردی که دارای ابهام هستید به صورت درست راهنمایی شده و برای تمامی سوالات شما عزیزان پاسخی مناسب در اختیار قرار گیرد. با توجه به اطلاعات فوق این امکان را خواهید داشت تا در صورت نیاز به ارتودنسی و جراحی فک به بهترین متخصصین مراجعه کرده و زیبایی را به چهره خود بازگردانید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم