در جراحی ACL چه اتفاقی می‌افتد؟

تاریخ ایجاد :

پارگی رباط صلیبی قدامی یا همان ACL یک آسیب دیدگی جدی در ناحیه زانو است که بیش‌تر برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، ممکن است برخی نوجوانان نیز به دلیل آسیب دیدگی یا پارگی ACL نیازمند جراحی ترمیمی در این ناحیه باشند.

بازسازی ACL چیست؟

پارگی رباط صلیبی قدامی معمولا با روشی به نام بازسازی ACL درمان می‌شود. در این روش جراحی، دکتر آقاعلیخانی رباط آسیب دیده را با بافت پیوند ACL جدید جایگزین می‌کند و یا بافتی از تاندون اصلی کشکک یا همسترینگ بدن خود بیمار یا شخص دیگری را برداشته و پیوند می‌زند.

جراحی بازسازی ACL چگونه انجام می‌شود؟

اکثر جراحی‌های بازسازی رباط صلیبی قدامی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بیمار در طول جراحی خواب است و چیزی احساس نمی‌کند. این جراحی معمولا 2 ساعت الی 2 ساعت و نیم طول می‌کشد و نیازی نیست بیمار شب در بیمارستان بماند.

در جراحی بازسازی ACL، ابتدا جراح تونل‌های استخوانی را در استخوان‌های درشت نی و نازک نی ایجاد می‌کند. سپس با استفاده از آن‌ها رباط پاره شده را خارج و پیوند را در همان موقعیت قرار می‌دهد.

بعد از جراحی ACL چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از جراحی ACL، دکتر آقاعلیخانی محل برش را بخیه کرده و آن را پانسمان می‌کند. سپس زانو را با بانداژ بزرگی می‌پوشاند و بیمار با زانوبند، عصا و یک دستگاه سرما درمانی به خانه می‌رود. در هفته اول پس از عمل، معمولا از عصا به منظور کاهش فشار ناشی از وزن بدن بر زانو استفاده می‌شود.

آدرس وب سایت دکتر آقاعلیخانی: https://draghaalikhani.com

آدرس مطب: تهران، منطقه ۱، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 98

شماره تماس: 02122666292 – 09037109154

ریکاوری پس از عمل بازسازی ACL چگونه است؟

جلسات فیزیوتراپی پس از عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی قدامی اهمیت بسیار زیادی دارد و تقریبا یک هفته پس از جراحی آغاز می‌شود و چند ماهی ادامه می‌یابد. در این جلسات، فیزیوتراپیست به بیمار کمک می‌کند تا عضلات پای خود را تقویت کرده و بتواند وزن بیش‌تری را روی پای خود قرار دهد.

همچنین ممکن است در این جلسات از یک دستگاه CPM که به آرامی زانو را به جلو و عقب خم می‌کند استفاده شود تا دامنه حرکتی زانو مجددا به وضعیت طبیعی خود بازگردد.

پس از 2 الی 3 هفته بعد از جراحی که عضلات پا تقویت شد، بیمار می‌تواند زانو بند خود را به تدریج کنار بگذارد.

بیمار چه زمانی می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد؟

اکثر بازسازی‌های رباط صلیبی قدامی با موفقیت در تثبیت زانو و بازیابی عملکرد رباط همراه است و بیماران معمولا پس از گذشت حدود 9 ماه می‌توانند به ورزش و فعالیت‌های خود بازگردند. اگر می‌خواهید پس از عمل جراحی به فوتبال یا دیگر ورزش‌هایی که پیش از آسیب دیدگی انجام می‌دادید بازگردید، پزشک متخصص یک بریس کاربردی برای شما تجویز می‌کند تا در طول تمرین و بازی از آن استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم