درباره مصرف قرص زینک برای افراد دیابتی بیشتر بدانید

قرص زینک برای افراد دیابتی
تاریخ ایجاد :

امروزه مکمل های مولتی ویتامین و مینرال متنوعی برای کنترل قند خون تولید شده اند که یکی از محبوب ترین آنها قرص زینک برای افراد دیابتی عنوان می شود. همانطور که از نام این محصول مشخص است، مقدار فراوانی روی یا زینک در ترکیبات آن وجود دارد که متناسب با نیاز بدن تمامی افراد در نظر گرفته شده است. 

قرص زینک برای افراد دیابتی فواید بسیاری دارد و مانع از پیشروی دیابت و سایر بیماری ها می شود. این قرص ها علاوه بر زینک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگری نیز هستند که بدن برای بهبود عملکرد خود به آنها نیاز دارد. قرص های زینک دارای برند، دوز، شکل، بسته بندی و کیفیت متفاوتی هستند و بر اساس ایرانی و خارجی بودن قیمت های آنها نیز متفاوت است. البته عملکرد تمامی این مکمل ها در کنترل سطح قند خون و کاهش ابتلا به بیماری های ناشی از دیابت مشابه است. از این رو افراد دیابتی برای انتخاب بهترین قرص زینک باید به تمامی این موارد و همچنین میزان کمبود بدن خود به زینک و سایر ریزمغذی ها اطلاع داشته باشند.

زینک بعد از آهن، مهمترین ماده معدنی مورد نیاز بدن محسوب می شود که بسیاری از عملکردها و فعالیت های بدن را کنترل می کند. یکی از مزایای بسیار مفید مکمل های زینک را باید کنترل قند خون دانست. از طریق مصرف روزانه این محصولات که به فرم های متنوعی در بازار موجود هستند، زینک مورد نیاز بدن تامین می شود و از کمبود آن جلوگیری به عمل می آید. برای آشنایی با بهترین قرص های زینک و نحوه اثرگذاری آنها روی کنترل قند خون با ما همراه باشید.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

آیا مصرف قرص زینک برای افراد دیابتی مجاز است؟

یکی از خواص بی نظیر روی یا زینک، کنترل سطح قند خون است. از آنجایی که قند خون افراد دیابتی در سطح بالایی قرار دارد، مصرف مکمل های حاوی زینک برای کنترل و کاهش قند خون این افراد توصیه می شود.  دیابت نوعی بیماری مزمن است که افراد بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری با توجه به میزان قند خون در بدن به دو نوع یک و دو تقسیم می شود که در صورت عدم درمان یا کنترل، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی، مشکلات کلیوی، کاهش بینایی و غیره را افزایش می دهد.  از این رو برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و کنترل این بیماری کافی است که از انواع قرص زینک برای افراد دیابتی استفاده شود. زیرا این ماده معدنی به ترشح انسولین در بدن کمک بسیاری می کند و حساسیت یا مقاومت بدن به عملکرد این ماده مفید را کاهش می دهد. در این صورت قند خون در یک سطح نرمال و طبیعی قرار می گیرد.  برخی از مطالعات علمی نشان می دهد که زینک در تثبیت قند خون تاثیر فراوانی دارد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان، مکمل های روی را برای کنترل کوتاه مدت و بلند مدت سطح قند خون مناسب می دانند. با مصرف این قرص ها توانایی بدن برای استفاده از انسولین افزایش پیدا می کند و سطح قند خون به راحتی کنترل می شود. همچنین این مکمل ها برای جلوگیری از ابتلا به مقاومت انسولین و در نتیجه دیابت نیز به کار می روند.  این قرص ها با دوزهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند و هر فرد باید بر اساس نوع دیابت و کمبود روی در بدن از دوز مناسب این محصولات استفاده کند. مصرف قرص زینک برای افراد دیابتی بهتر است با دوز کمتر از 25 میلی‌ گرم در روز و به مدت طولانی شروع شود. البته دوز مصرفی این مکمل ها باید با مشورت پزشک مشخص شود و استفاده خودسرانه از آنها به هیچ وجه مجاز نیست. 

خرید زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تاثیر مصرف قرص زینک در عملکرد بدن افراد دارای دیابت

زینک ماده ای معدنی است که خواص بیشماری برای سلامت بدن و بهبود عملکرد ارگان های آن دارد. کمبود زینک یا روی در بدن موجب کاهش سیستم ایمنی و در نتیجه ابتلا به انواع بیماری ها می شود. برای افزایش تاثیرگذاری این مکمل ها در کاهش قند خون، مصرف آنها با داروهای درمانی معجزه می کند.  در این صورت مواد معدنی و ویتامین ها در بدن این افراد سریع تر جذب می شوند و آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن نیز عملکرد بهتری پیدا می کنند. در نتیجه از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد روی عملکرد ارگان های بدن به خصوص ترشح انسولین نیز کاسته خواهد شد.  در ترکیبات انواع قرص زینک برای افراد دیابتی علاوه بر این ماده معدنی از ویتامین ها و سایر ریز مغذی های دیگر نیز استفاده شده است. از آنجایی که داروهای ضد دیابت موجب اختلال در جذب این مواد مفید می شوند، مکمل های زینک به راحتی به جبران مواد مغذی از دست رفته بدن این افراد کمک می کنند.  این مکمل ها با تنظیم سطح گلوکز خون و از بین بردن رادیکال های آزاد نقش مهمی در بهبود دیابت یا کنترل آن دارند. زیرا این محصولات به دلیل برخورداری از زینک و سایر ریز مغذی ها، آنتی اکسیدان های قوی هستند که مانع از تخریب یا رسیدن آسیب به سلول های بدن می شوند.  قرص های زینک برای حفظ سلامت کلی بدن افراد دیابتی به خصوص چشم، قلب، عروق، کلیه، کبد و پانکراس مفید هستند. همچنین این محصولات با کنترل قند خون از ایجاد زخم های دیابتی و در نتیجه قطع عضو در بدن جلوگیری می کنند و با افزایش سلول های ایمنی بدن، عملکرد پوست در ترمیم زخم ها را بهبود می بخشند.

خرید زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بهترین قرص زینک برای افراد دیابتی

قرص های زینک تنوع بسیاری دارند و توسط بهترین شرکت های ایرانی و خارجی تولید شده اند. از این رو شاید انتخاب بهترین قرص برای افراد دیابتی دشوار باشد. این قرص ها با دوزها و ترکیبات متفاوتی نیز به تولید می‌ رسند و به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش سطح قند خون، حفظ سلامت پوست، چشم و قلب استفاده می شوند. در ادامه به شما کمک می کنیم که بهترین قرص زینک برای افراد دیابتی را بیابید.

بیشتر بدانید: بهترین قرص برای افراد دیابتی کدام است؟ 

نوع زینک

زینک موجود در مکمل های مولتی ویتامین مینرال دارای انواع متنوعی است که برخی از آنها جذب سریع تری در بدن دارند و موثر تر از دیگر انواع زینک در کنترل قند خون هستند. انواع زینک شامل موارد زیر می شوند:

  • گلوکونات روی
  • استات روی
  • سولفات روی
  • پیکولینات روی
  • اوروتات روی
  • سیترات روی

از بین انواع زینک نام برده شده، فراوان ترین آنها گلوکونات روی است. اما جذب پیکولینات روی در بدن بهتر اتفاق می‌ افتد. از این رو از آن در تولید بسیاری از قرص ها و مکمل های زینک استفاده می شود. در ادامه برخی از بهترین مکمل های زینک ایرانی و خارجی را معرفی می کنیم‌.

خرید انواع مکمل های دیابت و کنترل قند از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

مکمل زینک پلاس آپوویتال

مصرف این قرص زینک برای افراد دیابتی مفید است. زیرا در ترکیبات آن علاوه  بر زینک از ویتامین‌ C، ویتامین های B1 ،B2 ،B6 ،B12 و برخی از مواد معدنی دیگر استفاده شده است که تاثیر فراوانی در کنترل قند خون، افزایش سیستم ایمنی و کاهش مشکلات پوستی دارند. سافت ژل زینک پلاس ویتامین دی 1000 آنتی ای جینگ سافت ژل زینک پلاس ویتامین دی 1000 آنتی ای جینگ به دلیل برخورداری از زینک، منیزیم، سیلیکون، منگنز و ویتامین‌‌ D3 به تقویت سیستم ایمنی بدن، ترشح انسولین، تقویت بینایی، بهبود زخم، استحکام استخوان ها و کاهش بیماری های قلبی و عروقی کمک‌ می کند. خرید زینک پلاس آپوویتال

کپسول زینک پاور هولیستیکا 

این مکمل نیز حاوی زینک، بیوتین، ویتامین های ،B1 ،B2 ،B3 ،B5 ویتامین E، ویتامین C و فولیک اسید است. این ترکیبات همراه با زینک خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند که به حفظ سلامت افراد دیابتی و تقویت سیستم ایمنی آنان کمک فراوانی می کنند. این ترکیبات در کنترل گلوکز خون و در نتیجه دیابت نیز مفید هستند. خرید زینک پاور

دوز مصرف زینک

یکی دیگر از مواردی که به شما در انتخاب بهترین قرص زینک برای افراد دیابتی کمک می کند، توجه به دوز قرص مورد نظر است. در حالت کلی قرص های زینک حاوی 15 الی 30 میلی‌ گرم از این ماده معدنی هستند که مصرف روزانه یک عدد از آنها در طول روز به کنترل دیابت و سطح قند خون کمک می کند. باید توجه داشته باشید که میزان مصرف روزانه زینک در بدن نباید بیشتر از 40 میلی‌ گرم باشد.

خرید مولتی ویتامین دیابتی و کلیوی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

شکل مکمل زینک

مکمل های زینک در اشکال متفاوت تولید می شوند که قرص ها جز پرمصرف ترین آنها هستند.  سایر مکمل های حاوی زینک به فرم کپسول، شربت، سافت ژل و پماد در بازار به فروش می رسند. هر فرد با توجه به نیاز و سبک زندگی خود قادر به انتخاب بهترین قرص زینک خواهد بود. خرید زینک پلاس ۵ میلی گرم ب کمپلکس دانا

کیفیت و ایرانی یا خارجی بودن مکمل زینک

انواع قرص زینک برای افراد دیابتی در دو نوع ایرانی و خارجی به فروش می رسند و بدون شک هر مکمل از کیفیت متفاوتی نیز برخوردار است. برندهای تولید کننده این مکمل ها از روش های متفاوتی برای تهیه و بسته بندی این محصولات استفاده می کنند که در کیفیت آنها تاثیر فراوانی می گذارد. از این رو قبل از خرید قرص های زینک حتما از اعتبار برند مورد نظر اطلاع پیدا کنید. شربت زینک پلاس یوروویتال

ترکیبات به کار رفته در محصول 

برخی از شرکت های تولید کننده این محصولات علاوه بر زینک از سایر مواد معدنی و ویتامین ها نیز در تولید آنها استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است ترکیبات هر قرص زینک با دیگری متفاوت باشد که در زمان خرید باید به آن توجه شود. برخی از این محصولات نیز فاقد مواد شیمیایی و نگه­دارنده هستند که تاثیرگذاری آنها را در کنترل سطح قند خون افزایش می دهد. خرید یونی زینک

در نتیجه

باید بگوییم که قرص زینک برای افراد دیابتی فواید بسیاری دارد و مانع از پیشروی دیابت و سایر بیماری ها می شود. این قرص ها علاوه بر زینک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگری نیز هستند که بدن برای بهبود عملکرد خود به آنها نیاز دارد. قرص های زینک دارای برند، دوز، شکل، بسته بندی و کیفیت متفاوتی هستند و بر اساس ایرانی و خارجی بودن قیمت های آنها نیز متفاوت است. البته عملکرد تمامی این مکمل ها در کنترل سطح قند خون و کاهش ابتلا به بیماری های ناشی از دیابت مشابه است. از این رو افراد دیابتی برای انتخاب بهترین قرص زینک باید به تمامی این موارد و همچنین میزان کمبود بدن خود به زینک و سایر ریزمغذی ها اطلاع داشته باشند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

 

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم