تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات چیست؟

تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات
تاریخ ایجاد :

اگر قصد خرید مکمل زینک پلاس یا زینک سولفات را دارید ولی نمی‌ دانید کدام یک را برای جبران کمبود زینک در بدن انتخاب کنید، بهتر است تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات را بررسی کنید. زینک سولفات و زینک پلاس با توجه به نوع و میزان ترکیبات موجود در خود، قیمت های متفاوتی دارند و همچنین خارجی و ایرانی بودن آنها نیز تاثیر بسیاری در قیمت و کیفیت آنها گذاشته است. از دیگر تفاوت های این دو مکمل باید به فرم آنها اشاره کرد که ممکن است به صورت قرص، سافت ژل و شربت تولید شوند. در این صورت مصرف کنندگان آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. برای اینکه با تفاوت های مهم این دو مکمل آشنا شوید، تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات بدون شک در دوز زینک موجود در آنها نیز عنوان می‌ شود. در ترکیبات شربت زینک سولفات رازک از 10 میلی گرم زینک استفاده شده است که رایج ترین نوع خوراکی این ماده به شمار می رود. در واقع هر مکمل زینک سولفات حاوی 23 درصد عنصر زینک است. به عبارت دیگر در 220 میلی‌ گرم مکمل زینک سولفات حدود 50 میلی‌ گرم زینک وجود دارد که کمبود این ماده در بدن را جبران می کند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

زینک پلاس و زینک سولفات چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

زینک سولفات و زینک پلاس دو مکمل حاوی زینک، ویتامین های گروه B، ویتامین C و برخی از ریزمغذی های دیگر هستند که محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان مکمل های تغذیه ای دارند‌. این دو محصول با فرم های متفاوت قرص، شربت و کپسول تولید می شوند و برای بهبود مشکلات پوستی، ریزش مو، بهبودی زخم ها، افزایش استحکام ناخن ها و به طور کلی تقویت بدن فواید فراوانی دارند. از آنجایی که مواد غذایی حاوی روی و ویتامین ها به راحتی در دسترس تمامی افراد قرار ندارد، در نتیجه باید از قرص‌ ها یا سایر مکمل های حاوی زینک استفاده کرد. از آنجایی که این محصولات تنوع بالایی دارند، در ادامه به صورت کلی تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات را بررسی می کنیم که با خیال راحت مناسب ترین مکمل را متناسب با شرایط جسمی و نیاز بدن خود تهیه کنید.

خرید زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

خرید زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال

نوع زینک موجود در زینک سولفات و زینک پلاس

بسیاری از مشکلات مربوط به پوست، مو و ناخن ها در اثر کاهش زینک و ویتامین ها در بدن اتفاق می افتد. همچنین کمبود این مواد در بدن سبب ضعف سیستم ایمنی و در نتیجه ابتلا به بیماری های خطرناک خواهد شد. به همین دلیل در سال های اخیر مکمل های حاوی زینک و ویتامین ها توسط شرکت های دارویی متفاوتی به تولید رسیده اند که در صورت کمبود این مواد در بدن به راحتی آنها را جبران کنند. زینک موجود در این مکمل ها انواع متفاوتی دارد که برخی از آنها زودتر و برخی دیگر دیرتر جذب بدن می شوند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی انواع املاح زینک، زینک سولفات برای جبران کمبود زینک و کاهش شدت آکنه بسیار مفید است. زینک سیترات نیز دارای خواص فوق العاده با طعم بهتر و قدرت جذب بالا است که بیشتر در محتویات مکمل های زینک پلاس استفاده می شود.

خرید کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات در دوز زینک

این دو مکمل بسیار پرفروش با غلظت های متفاوت زینک و ترکیبات دیگر به تولید می رسند. زینک پلاس جز مکمل های حاوی زینک با غلظت های 5، 10 و 15 میلی گرم است که این محصول را برای استفاده تمامی افراد با هر شرایط سنی و جسمی مناسب می کند. غلظت‌ های متفاوت زینک پلاس موجب شده است که انتخاب بهترین مکمل زینک برای افراد راحت تر باشد، زیرا بدن هر فرد روزانه به میزان مشخصی از این ماده نیاز دارد که میزان آن برای زنان و مردان بزرگسال 15 تا 30 میلی‌ گرم، برای کودکان 7 الی 23 میلی گرم و برای نوزادان  4 تا 7 میلی‌ گرم در روز است. در حالت کلی مصرف بیش از 40 میلی‌ گرم زینک عوارض خطرناکی را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت. تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات بدون شک در دوز زینک موجود در آنها نیز عنوان می‌ شود. در ترکیبات شربت زینک سولفات رازک از 10 میلی گرم زینک استفاده شده است که رایج ترین نوع خوراکی این ماده به شمار می رود. در واقع هر مکمل زینک سولفات حاوی 23 درصد عنصر زینک است. به عبارت دیگر در 220 میلی‌ گرم مکمل زینک سولفات حدود 50 میلی‌ گرم زینک وجود دارد که کمبود این ماده در بدن را جبران می کند.

خرید قرص زینک پلاس یوروویتال 15 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

خرید شربت زینک سولفات رازک

شکل مکمل های زینک پلاس و زینک سولفات

یکی دیگر از تفاوت های بین مکمل های زینک پلاس و زینک سولفات فرم یا شکل ظاهری آنها است. این محصولات به صورت قرص، کپسول، سافت ژل، شربت، پماد و غیره تولید می شوند و هر کدام از آنها برای گروه های سنی متفاوتی قابل استفاده هستند. کسانی که با مصرف قرص و کپسول زینک دچار مشکل بلع یا هضم می شوند، بهتر است از مکمل هایی به فرم شربت استفاده کنند. هر کدام از این محصولات با فرم های قرص، شربت و کپسول به تولید می رسند و در دسترس عموم قرار می گیرند.

خرید کپسول زینک پلاس یوروویتال 5 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

شربت زینک پلاس یوروویتال

تفاوت کیفیت مکمل زینک پلاس و زینک سولفات

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید مکمل های حاوی زینک مورد توجه قرار گیرد، کیفیت آن محصول است. مکمل زینک پلاس توسط برندها و شرکت های متفاوتی تولید می شود و در بازار به فروش می رسد. از این رو انتخاب بهترین و باکیفیت ترین مکمل های زینک پلاس بسیار راحت تر است. تحقیق در مورد برند مورد نظر به شما کمک می کند که به باکیفیت ترین مکمل زینک دسترسی پیدا کنید. برخی از شرکت های تولید کننده زینک پلاس از هیچگونه ماده افزودنی و نگهدارنده مصنوعی در ترکیبات این محصول استفاده نکرده اند. بنابراین محصول مورد نظر از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار می گیرد. تنوع مکمل زینک سولفات نسبت به زینک پلاس کمتر است. به همین دلیل قدرت انتخاب مصرف کننده بسیار محدود می شود و ممکن است قادر به انتخاب بهترین و مناسب ترین مکمل زینک سولفات نباشد.

خرید شربت زینک سولفات رازک ۱۰ میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تعداد ترکیبات موجود در زینک پلاس و زینک سولفات

زینک سولفات یکی از املاح پرکاربرد زینک است که در بسیاری از مکمل های حاوی روی به کار می رود. تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات بدون شک به تعداد ترکیبات موجود در آنها نیز بستگی دارد. مکمل زینک سولفات تنها حاوی زینک است و ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در ترکیبات آن وجود ندارد. از این رو محصول مورد نظر برای کسانی که تنها با کمبود زینک مواجه هستند، کارایی دارد. در محتویات برخی از مکمل های زینک پلاس علاوه بر روی از ویتامین های گروه B، ویتامین C، منگنز، ویتامین A، منیزیم، کلسیم، آهن، مس و سایر ترکیبات معدنی استفاده شده است. این ترکیبات بدون شک خواص و کارایی مکمل را افزایش می دهند. از این رو اگر به دنبال مکمل زینک با ترکیبات متنوع هستید، نوع مناسبی از این محصول را انتخاب کنید که حاوی ویتامین ها و سایر مواد معدنی نیز باشد. در این صورت دیگر نیازی به خرید و مصرف چندین مکمل مولتی ویتامین نخواهید داشت. همچنین در هزینه های شما نیز صرفه جویی می شود و بدون تداخل دارویی و ایجاد عارضه ای خطرناک، برخی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت خواهید کرد.

خرید انواع ویتامین های گروه B از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تفاوت قیمت زینک پلاس و زینک سولفات

تمامی مکمل های حاوی زینک با جبران کمبود این ماده در بدن موجب تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، کنترل قند خون، بهبود کارکرد قلب، افزایش دید چشم ها، جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها، تولید پروتئین، کلاژن و کراتین، تقویت استخوان ها و مفاصل، افزایش رشد فیزیکی و ذهنی کودکان، تقویت قدرت باروری و غیره می شوند. هر چقدر فواید و مزایای مکمل های حاوی زینک بیشتر باشد، این محصولات از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. مکمل های زینک پلاس بر اساس ترکیبات موجود خود قیمت گذاری می شوند و برخلاف مکمل زینک سولفات با قیمت های بیشتری در بازار به فروش می رسند.

خرید زینک پلاس ۵ میلی گرم ب کمپلکس دانا

تفاوت ایرانی و خارجی بودن زینک سولفات و زینک پلاس

یکی دیگر از تفاوت های موجود بین زینک پلاس و زینک سولفات، ایرانی و خارجی بودن آنها است. مکمل های خارجی زینک پلاس یا به طور مستقیم در کشورهای خارجی به تولید می رسند یا تحت لیسانس این کشورها در ایران بسته بندی و عرضه می شوند. زینک پلاس با برندهای متنوعی در بازار موجود است و هر فرد بر اساس بودجه و شرایط جسمی خود قادر به انتخاب بهترین مکمل زینک پلاس خواهد بود. مکمل زینک سولفات یکی از محصولات کمک تغذیه ای ایرانی است که به صورت شربت و قرص تولید می شود. این دو مکمل زینک دارای نحوه مصرف مشابهی هستند و برای جذب بهتر زینک در بدن باید 1 ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از آن مورد استفاده قرار گیرند. افراد دچار مشکلات معده و گوارشی نیز بهتر است این محصولات را همراه با وعده غذایی خود میل کنند.

خرید انواع مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

در نتیجه…

در نتیجه باید بگوییم که اطلاع از تفاوت زینک پلاس و زینک سولفات به شما کمک می کند که بهترین مکمل را انتخاب کنید. این محصولات هر کدام دارای برند، قیمت و ترکیبات متفاوتی هستند. همچنین دوز ترکیبات موجود در این دو مکمل نیز با یکدیگر تفاوت دارد. مکمل های زینک پلاس بدون شک دارای تنوع و کیفیت بالاتری نسبت به مکمل زینک سولفات هستند و  افراد  تمایل بیشتری به خرید و مصرف آنها نشان داده اند. همچنین در محتویات برخی از مکمل های زینک پلاس علاوه بر زینک از ویتامین های گروه B، ویتامین C و سایر مواد معدنی نیز استفاده شده است. به همین دلیل این محصولات خواص بیشتری دارند و برای جبران کمبود بسیاری از ریزمغذی های بدن گزینه مناسبی به شمار می روند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم