تفاوت زینک مکس و زینک پلاس چیست؟

تفاوت زینک پلاس و زینک مکس
تاریخ ایجاد :

مکمل های زینک بسیاری از فعالیت های آنزیمی، سلولی و سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند. تفاوت زینک مکس و زینک پلاس به میزان دوز زینک موجود در هر مکمل و سایر ترکیبات آنها بستگی دارد. البته شرکت های تولید کننده این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت هستند و همین امر موجب تفاوت قیمت این مکمل ها نیز شده است.

زینک، ویتامین C، ویتامین های گروه B ترکیبات مشترک موجود در زینک پلاس و زینک مکس هستند که دوز آنها در هر مکمل متفاوت است. در واقع مهمترین تفاوت زینک مکس و زینک پلاس را باید در نوع و میزان ترکیبات به کار رفته در آنها دانست. از آنجایی که انواع متنوعی از مکمل های زینک پلاس در بازار موجود است، در هر مکمل از ترکیبات متفاوتی نیز استفاده شده است. تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در فرم و شکل ظاهری آنها نیز قابل بررسی است. یکی دیگر از تفاوت ها بدون شک شرکت های تولید کننده آنها است.

برای انتخاب بهترین مکمل حاوی زینک کافی است اطلاعات جامعی در مورد نوع و دوز ترکیبات، برند تولید کننده، ایرانی و خارجی بودن محصول و همچنین کیفیت آن به دست آورید. در این صورت بر اساس میزان کمبود ریزمغذی ها در بدن خود قادر به خرید بهترین مکمل زینک خواهید بود. مکمل زینک مکس و زینک پلاس دو محصول بسیار باکیفیت و شناخته شده حاوی زینک، ویتامین C و ویتامین های گروه B هستند که در این مقاله قصد داریم تفاوت های بین آنها را بررسی کنیم. بنابراین اگر در انتخاب این مکمل ها دچار تردید هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در برند و شرکت تولید کننده

یکی از تفاوت های بین مکمل زینک مکس و زینک پلاس بدون شک شرکت های تولید کننده آنها است. این محصولات کمک تغذیه ای برای سلامت پوست، مو و ناخن ها فرموله شده اند و به دلیل ترکیبات مغذی موجود در خود برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت کلی بدن نیز به کار می روند. قرص زینک مکس ویواتیون در کارخانه داروسازی روز دارو در ایران تولید شده است و تحت لیسانس شرکت ویتا فارمد سوئیس قرار دارد. بنابراین این قرص در دسته بندی مکمل های خارجی قرار می گیرد و تنها یک برند از آن با نام ویواتیون در بازار موجود است، اما قرص زینک پلاس توسط شرکت های متفاوت ایرانی و خارجی تولید شده است. این مکمل بر اساس ترکیبات متنوع موجود در خود خواص فوق العاده ای در حفظ سلامت پوست، مو، ناخن ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. مهمترین تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در برند آنها است. به همین دلیل در زمان خرید این مکمل باید به شرکت و برند آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا هر محصول کیفیت، دوز و ترکیبات متفاوتی دارد. در ادامه برخی از انواع مکمل های زینک پلاس تولید شده توسط شرکت های دارویی را بررسی می کنیم.

خرید مکمل های پوست، مو و ناخن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

خرید زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال

کپسول زینک پلاس آپوویتال

این مکمل تحت لیسانس آلمان قرار دارد و در ایران تولید می شود. در ترکیبات این کپسول، زینک و ویتامین C وجود دارد. این محصول به کلاژن سازی سلول های پوست و رشد مو و ناخن کمک می کند. در هر بسته از این مکمل 40 عدد کپسول وجود دارد که باید به تعداد یک عدد در روز مصرف شود.

خرید کپسول زینک پلاس آپوویتال از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

خرید زینک پلاس آپوویتال

کپسول زینک پلاس یوروویتال

همانطور که گفته شد مهمترین تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در برند تولید کننده این مکمل ها است. کپسول زینک پلاس یوروویتال یکی از محبوب ترین مکمل های حاوی زینک به شمار می رود که تحت لیسانس کشور آلمان قرار دارد. این مکمل حاوی زینک، ویتامین C، ویتامین های گروه B و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن است و در  سه دوز 5، 10 و 15 میلی گرم در بازار به فروش می رسد. خواص این مکمل شامل موارد زیر می شود:

  • افزایش ضخامت تار موها
  • جلوگیری از تشکیل لکه‌ های سفید رنگ روی ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حفظ سلامت و استحکام ناخن‌ ها

زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال نیز نمونه دیگری از مکمل زینک پلاس تولید شده توسط این برند است.

خرید زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

تفاوت دوز و نوع ترکیبات موجود در زینک مکس و زینک پلاس

بدون شک تمامی مکمل های مخصوص پوست، مو و ناخن ها دارای ترکیبات مشابهی هستند، زیرا بدن قادر به تولید و ذخیره برخی از ویتامین ها و املاح معدنی نیست. به همین دلیل مهمترین ریزمغذی های مورد نیاز بدن در تولید آنها به کار می رود. زینک، ویتامین C، ویتامین های گروه B ترکیبات مشترک موجود در زینک پلاس و زینک مکس هستند که دوز آنها در هر مکمل متفاوت است. در واقع مهمترین تفاوت زینک مکس و زینک پلاس را باید در نوع و میزان ترکیبات به کار رفته در آنها دانست که در ادامه به بررسی ترکیبات موجود در هر کدام از این محصولات می پردازیم.

خرید انواع مکمل های زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تعداد و دوز ترکیبات موجود در هر عدد قرص زینک مکس ویواتیون

قرص زینک مکس ویواتیون حاوی انواع ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین K، زینک، سلنیوم، منیزیم و منگنز است که برای سلامت پوست، مو، ناخن، سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن کارایی فوق العاده ای دارند. این ترکیبات از سلول ها در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی موجب بهبود بینایی، تولید کلاژن، رفع خستگی، کنترل سیستم عصبی، تولید انرژی، بهبود التهابات و مشکلات پوست، مو و ناخن ها می شوند. میزان یا دوز این ترکیبات در هر عدد قرص زینک مکس به صورت زیر است:

  • 15 میلی گرم زینک
  • 800 میکروگرم ویتامین A
  • 90 میلی‌گرم ویتامین C
  • 12 میلی گرم ویتامین E
  • 10 میکروگرم ویتامین D
  • 75 میکروگرم ویتامین K
  • میلی گرم ویتامین B1
  • 4 میلی گرم ویتامین B2
  • 16 میلی گرم ویتامین B3
  • 6 میلی گرم ویتامین B6
  • 5 میکروگرم ویتامین B12
  • 400 میکروگرم فولیک اسید
  • 6 میلی گرم پانتوتنیک اسید
  • 50 میکروگرم بیوتین
  • 110 میکروگرم سلنیوم
  • 100 میلی گرم منیزیم
  • میلی گرم منگنز

شربت زینک پلاس یوروویتال

تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در نوع و دوز ترکیبات موجود در آنها

از آنجایی که انواع متنوعی از مکمل های زینک پلاس در بازار موجود است، در هر مکمل از ترکیبات متفاوتی نیز استفاده شده است. البته مهمترین ماده موجود در این محصولات عنصر معدنی زینک است که معمولا با دوزهای 10 و 15 میلی گرم در هر عدد قرص زینک پلاس به کار می رود. دوز سایر ترکیبات موجود در این مکمل نیز به گونه ای است که نیاز روزانه بدن به انواع ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند. در حالت کلی از زینک، ویتامین C و ویتامین های گروه B در تولید بسیاری از مکمل های زینک پلاس استفاده می شود. همچنین برخی از شرکت های تولید کننده این مکمل از مس، منیزیم، منگنز، سیلین، پابا و ویتامین A نیز در ترکیبات این محصول استفاده می کنند. دوز هر ترکیب نیز با توجه به برند و شرکت تولید کننده زینک پلاس متفاوت است. به عنوان مثال برخی از مکمل های زینک پلاس حاوی 15 میلی گرم زینک، ویتامین C، ویتامین B6 و مس هستند، اما در برخی دیگر از 15 میلی گرم زینک همراه با منیزیم، منگنز، ویتامین های A و B6 استفاده شده است.

خرید زینک پلاس ۵ میلی گرم ب کمپلکس دانا

تفاوت فرم زینک مکس و زینک پلاس

تفاوت زینک مکس و زینک پلاس در فرم و شکل ظاهری آنها نیز قابل بررسی است. زینک مکس به صورت قرص تولید می شود و در هر بسته مقوایی آن 30 عدد قرص وجود دارد که برای مصرف یک ماه افراد کافی است. زیرا این مکمل باید به میزان یک عدد در روز مصرف شود. در صورت استفاده بی رویه از آن ایجاد عوارض احتمالی همچون: سردرد، مشکلات گوارشی، درد معده، حساسیت های دارویی و غیره بالا است. زینک پلاس به فرم شربت، کپسول، قرص و حتی آمپول تولید می شود و تنوع بسیاری در فرم و شکل ظاهری خود دارد. از این رو تعداد بیشتری از افراد قادر به استفاده از آن هستند. به عنوان نمونه شربت زینک پلاس یوروویتال برای مصرف کودکان، افراد مسن و کسانی که دارای مشکلات هضم و بلع هستند، بسیار مناسب است. نوع ترکیبات موجود در شربت زینک پلاس با قرص یا کپسول آن برابر است و تنها ممکن است در دوز زینک با یکدیگر متفاوت باشند. در واقع زینک موجود در شربت زینک پلاس دوز کمتری نسبت به قرص و کپسول آن دارد. این مکمل به افزایش قد، اشتها و رشد کودکان کمک می‌ کند و علاوه بر آن موجب حفظ سلامت پوست، مو و ناخن های آنها نیز می شود. قرص ها و کپسول های زینک پلاس نیز در تعداد 30 الی 60 عددی به تولید می رسند.

خرید انواع مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

در نتیجه…

تمامی مکمل های حاوی زینک برای تامین این ماده معدنی مهم و سایر ریزمغذی ها در بدن تولید می شوند. زینک مکس و زینک پلاس دو نمونه از پرطرفدارترین و محبوبترین مکمل های حاوی زینک هستند که بررسی هر کدام از این مکمل ها شما را با تفاوت زینک مکس و زینک پلاس بیشتر آشنا می کند. قرص زینک مکس تحت لیسانس شرکت ویتا فارمد سوئیس است و در شرکت روز دارو ایران تولید می شود، اما مکمل های زینک پلاس ایرانی و خارجی با برندهای متنوعی در بازار موجود هستند. این محصولات در دوز و نوع ترکیبات، قیمت، فرم ظاهری و برخی از ویژگی‌ ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل هر فرد بر اساس میزان کمبود بدن خود به ریزمغذی ها و همچنین بودجه خود بهتر است، بهترین مکمل حاوی زینک را انتخاب و مصرف کند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم