قرص زینک پلاس چیست و برای چی خوبه؟

قرص زینک پلاس چیست
تاریخ ایجاد :

قرص زینک پلاس چیست؟ مکمل زینک پلاس نسبت به سایر مکمل های تغذیه ای طرفداران فراوانی دارد. امروزه استفاده از این محصول در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است و بیشتر افراد برای حفظ سلامت و جبران کمبود ریز مغذی های بدن خود از آن استفاده می کنند. زینک پلاس برای چی خوبه؟ زینک پلاس مکملی با خواص فراوان است که در سلامت تمامی ارگان های بدن به خصوص پوست، مو و ناخن ها نقش مهمی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دانستنی های مهمی در مورد زینک پلاس، نحوه مصرف آن آشنا کنیم.

خرید انواع مکمل زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

مکمل زینک پلاس چیست؟

کپسول زینک پلاس برای چیست؟ در مکمل مورد نظر همانطور که از نام آن مشخص است، ماده معدنی روی یا زینک وجود دارد که مهمترین ترکیب به کار رفته در آن به شمار می رود. زینک به دلیل خواص بی نظیر خود برای بدن ضروری است و کمبود آن بدون شک اختلالات بسیاری را در عملکرد بدن ایجاد می کند.

ترکیبات قرص زینک پلاس

ترکیبات قرص زینک پلاس

زینک چیست؟روی یا همان زینک، اصلی ترین ماده تشکیل دهنده مکمل یا قرص زینک پلاس است. به جز این عنصر ترکیبات دیگری همچون: ویتامین C، ویتامین‌ های گروه B، کلسیم و آهن نیز در این مکمل استفاده شده است. زینک برای چی خوبه؟این مواد جز ترکیبات اصلی زینک پلاس بوده که همراه با ماده معدنی روی باعث سلامت بدن, سلامت پوست مو ناخن، تقویت استخوان مفاصل و دندان، افزایش رشد جسمی و ذهنی کودک، تقویت قوای جنسی در مردان و … میگردد

در سایت webmd در این مورد گفته شده:

Taking very high doses of zinc is likely unsafe and might cause stomach pain, vomiting, and many other problems. Single doses of 10-30 grams of zinc can be fatal. When applied to the skin: Zinc is likely safe. Using zinc on broken skin may cause burning, stinging, itching, and tingling.

در ترکیبات بسیاری از مولتی ویتامین ها یا مکمل های مینرال زینک از مواد دیگری همچون: ویتامین C، ویتامین‌ های گروه B، کلسیم، آهن و غیره نیز استفاده می شود. این مواد جز ترکیبات اصلی زینک پلاس هستند و همراه با ماده معدنی روی، سلامت بدن را حفظ می‌ کنند.

زینک پلاس برای چی خوبه؟ با فواید زینک پلاس آشنا شوید

اکنون که دریافتیم زینک پلاس چیست حالا خوب است بدانیم قرص زینک پلاس برای چی خوبه !؟

خواص قرص زینک پلاس

فواید قرص زینک پلاس قهوه ای در حالت کلی مصرف روزانه این محصول سلامت عمومی بدن را ارتقا می دهد و مانع از ابتلا افراد به بیماری های متفاوت می شود. در ادامه فواید قرص زینک پلاس و مهمترین خواص بی نظیر مکمل زینک پلاس را بررسی می کنیم و به این سوال “قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟ ” پاسخ میدهیم .

1 – بهبود التهابات و عفونت ها

زینک و ویتامین C آنتی اکسیدان های قوی هستند که در ترکیبات مکمل های زینک پلاس به کار می روند. به همین دلیل این قرص موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد، کاهش التهاب و عفونت در بدن افراد می شود.

2 – افزایش زیبایی و سلامت پوست

زینک و سایر ترکیبات موجود در این مکمل خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارند و از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد، تجمع چربی ها و سایر عوامل تخریب کننده محافظت می کنند.

3 – حفظ استحکام ناخن ها با مصرف مکمل زینک پلاس

روی، ویتامین ها و سایر مواد معدنی موجود در این مکمل نیز برای تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکنندگی آنها بسیار مفید هستند.

4 – رفع ریزش مو و جلوگیری از ایجاد آن

رفع ریزش مو با زینک پلاس

زینک برای رشد موها بسیار ضروری است. به همین دلیل با مصرف زینک پلاس از ریزش موها جلوگیری می شود. این مکمل رشد موها را سرعت می بخشد و موجب پرپشت، نرم و زیباتر شدن مو نیز می‌ شود.

5 – کمک به رشد فیزیکی و ذهنی کودکان

مکمل زینک پلاس برای کودکان نیز تجویز می‌ شود و در رشد قدی آنها موثر است. این محصول موجب افزایش اشتهای کودکان، وزن و قد آنان می شود. روی موجود در این مکمل نیز در تولید سلول هایRNA ،DNA  و پروتئین بسیار مفید است و به رشد ذهنی کودکان کمک می‌ کند.

6- مدیریت قند خون در بدن

روی به دلیل نقشی که در مدیریت قند خون و ترشح انسولین دارد به خوبی شناخته شده است. انسولین هورمونی است که وظیفه انتقال قند از جریان خون به بافت‌ها را بر عهده دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است به ثابت نگه داشتن سطح قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک کند. بررسی ها نشان میدهد که  سطوح پایین روی می تواند با اختلال در سطح قند خون و دیابت نوع 2 مرتبط باشد. تحقیقات دیگر منبع معتبر نشان می دهد که روی ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند، که می تواند توانایی بدن شما را برای استفاده موثر از انسولین برای حفظ سطح قند خون طبیعی بهبود بخشد.

مدیریت قند خون در بدن

Obesity is a chronic disease characterized by excessive accumulation of body fat and the presence of metabolic disorders such as insulin resistance. In this sense, zinc is an important nutrient that stimulates insulin secretion and increases sensitivity to insulin. The aim of this study was to investigate the effect of zinc supplementation on insulin resistance in obese subjects through a systematic review of the available clinical trials. The search for articles was conducted using the PubMed, SciVerse Scopus, SciVerse ScienceDirect, and Cochrane databases, on May 25, 2016, by two authors independently. The recommendations of the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) were followed in the conduct of this review. The Cochrane Collaboration tool was used to assess the risk of bias of the trials included in this review. After screening of the articles, six clinical trials were included in this systematic review. The scientific evidence presented in this systematic review shows that zinc supplementation improves insulin resistance in obese individuals of both sexes. ترجمه : چاقی یک بیماری مزمن است که با تجمع بیش از حد چربی در بدن و وجود اختلالات متابولیک مانند مقاومت به انسولین مشخص می شود. از این نظر، روی یک ماده مغذی مهم است که باعث تحریک ترشح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین می شود. هدف از این مطالعه بررسی اثر مکمل روی بر مقاومت به انسولین در افراد چاق از طریق مرور سیستماتیک کارآزمایی‌های بالینی موجود بود. جستجوی مقالات با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، SciVerse Scopus، SciVerse ScienceDirect و Cochrane در ۲۵ می ۲۰۱۶ توسط دو نویسنده به‌طور مستقل انجام شد. در انجام این بررسی، توصیه‌های موارد گزارش‌دهی ترجیحی برای بررسی‌های سیستماتیک و متاآنالیز (PRISMA) دنبال شد. ابزار Cochrane Collaboration برای ارزیابی خطر سوگیری کارآزمایی‌های موجود در این مرور مورد استفاده قرار گرفت. پس از غربالگری مقالات، شش کارآزمایی بالینی در این مرور سیستماتیک گنجانده شد. شواهد علمی ارائه شده در این بررسی سیستماتیک نشان می دهد که مکمل روی باعث بهبود مقاومت به انسولین در افراد چاق هر دو جنس می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض قرص زینک پلاس

معجزه زینک پلاس

مکمل مورد نظر به دلیل خواص همه جانبه خود، نوعی معجزه در پزشکی به شمار می رود. این محصول با جوانسازی پوست، کاهش ابتلا به بیماری ها، درمان مشکلات التهابی بدن، رفع مشکلات باروری، تقویت موها، استحکام ناخن ها و غیره سلامت بدن را ارتقا می دهد.

زینک مهمترین ماده در استحکام ناخن ها به شمار می رود و استفاده روزانه از آن به خصوص برای پوست، مو و ناخن ها ضروری است. مصرف مکمل زینک پلاس توسط کودکان موجب بهبود رشد ذهنی و جسمی آنان می‌ شود و با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به بیماری های خطرناک همچون سرطان پیشگیری می کند.

بنابراین به افراد دارای کبود روی، ویتامین‌ C و ویتامین های گروه B توصیه می شود که این مکمل را در سبد غذایی خود قرار دهند.

خرید کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا ۱۰ میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی .

زینک پلاس خارجی

مکمل های خارجی زینک با ترکیبات منحصر به فرد خود بدن را در برابر انواع بیماری ها مصون می دارند. به دلیل وجود برندهای متنوع این مکمل در بازار، انتخاب بهترین نوع آن کمی دشوار است. به همین دلیل در ادامه برخی از برندهای خارجی بسیار پرفروش و محبوب زینک پلاس را عنوان می کنیم.

  • قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس
  • قرص جوشان بیولکترا زینک هرمس
  • شربت زینک پلاس یوروویتال
  • کپسول زینک پاور هولیستیکا
  • کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال
  • سافت ژل زینک هلث او پی دی فارما

زینک پلاس ایرانی

مکمل زینک پلاس ایرانی برای چی خوبه ؟ قرص زینک پلاس خارجی برای چی خوبه ؟ مکمل های زینک پلاس ایران طرفداران خود را دارد و به دلیل تولید در ایران، هزینه کمتری برای خرید آن نیاز است. پرفروش ترین برندهای مکمل زینک پلاس باکیفیت ایرانی شامل موارد زیر می شوند:

  • سافت ژل زینک پلاس ب کمپلکس دانا
  • قرص زینک ایکس مارت
  • سافت ژل زینک پلاس ویتامین دی ۱۰۰۰ آنتی ای جینگ
  • قرص زینک گلوکونات و ویتامین ث سندروس

بهترین برند زینک پلاس

مکمل های زینک در دو نوع ایرانی و خارجی تولید می شوند و در بازار موجود هستند. اما بهترین برند، باید با توجه به ویژگی ها و ترکیبات موجود در آنها انتخاب شود. بر اساس تحقیقات، بهترین قرص زینک پلاس دارای فرم پیکولینات روی و سیترات روی است. زیرا این شکل از روی سریع تر جذب بدن می شود و تاثیرات خود را باقی می‌ گذارد.

همچنین مکمل های زینک پلاسی که دارای ویتامین های گروه B، ویتامین C، کلسیم و آهن هستند نیز در گروه بهترین ها قرار می گیرند. بنابراین برای اینکه بهترین برند از این مکمل را انتخاب کنید، در ابتدا ترکیبات آن را مد نظر قرار دهید.

بهترین برند زینک پلاس

مشخصات مکمل زینک پلاس

زینک پلاس یکی از محصولات تغذیه ای موجود در بازار است که به دلیل خواص بالای خود توسط بسیاری از افراد استفاده می‌ شود. برای خرید این مکمل بهتر است به ویژگی ها و مشخصات آن توجه کنید. در ادامه برخی از مشخصات این مکمل را بررسی می کنیم.

  • این محصولات با اشکال قرص، شربت، قرص جوشان، کپسول، سافت ژل و پماد تولید می‌ شوند.
  • مکمل های زینک پلاس در دو نوع خارجی و ایرانی با برندهای متفاوت به فروش می رسند.
  • در ترکیبات این محصولات علاوه بر زینک از ویتامین ها و مواد معدنی دیگری نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: فرق زینک با زینک پلاس

موارد مصرف زینک پلاس

این مکمل کمک تغذیه ای برای بهبود کلیه فعالیت های بدن موثر است. در واقع زینک ماده ای معدنی به شمار می‌ رود که در فعالیت بیش از 200 آنزیم مهم بدن نقش دارد. بنابراین افراد دارای کمبود زینک یا روی در بدن باید مصرف این مکمل را جدی بگیرند. در ادامه موارد مصرف زینک پلاس را ذکر می کنیم.

  • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش دید چشم در شب
  • کمک به بهبود رشد ذهنی و جسمی کودکان
  • موثر در تقسیم سلولی و ترمیم بافت های بدن
  • کمک به باروری مردان و زنان
  • بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن
  • تنظیم کارکرد غده تیروئید
  • کاهش التهابات و عفونت های بدن
  • استحکام استخوان ها و دندان ها
  • بهبود خواب

بیشتر بخوانید: مصرف قرص زینک پلاس برای مردان

استفاده از زینک پلاس مناسب چه افرادی است؟

مکمل زینک پلاس محصولی کمک تغذیه ای است که به بهبود وضعیت جسمی و ذهنی افراد زیر کمک می‌ کند:

  • گیاهخواران
  • افراد دارای کم‌ کاری تیروئید
  • بیماران کرونایی
  • مردان نابارور
  • کودکان در حال رشد
  • افراد دارای مشکلات پوستی، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها
  • افراد مسن و میانسال دارای مشکل چشمی دژنراسیون ماکولا
  • افراد دچار بی اشتهایی عصبی
  • زنان باردار، شیرده و یائسه
  • افراد دارای اختلالات گوارشی و دیابت
  • مصرف کنندگان داروهای خاص مانند دیورتیک ها
  • افراد الکلی

نحوه مصرف قرص زینک پلاس

استفاده درست و اصولی از قرص زینک پلاس موجب افزایش خواص و اثرات آن روی بدن می شود. قرص زینک پلاس بهتر است یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از آن مصرف شود. اما افراد دارای مشکل معده بهتر است این قرص را همراه با غذا مصرف کنند. از آنجایی که این قرص برای کودکان و بزرگسالان تهیه می شود، دوز مصرفی آن متفاوت است.

نحوه مصرف قرص زینک پلاس

در صورتی که پزشک مصرف این مکمل را تجویز کند، حتما دوره و نحوه استفاده از آن را نیز بیان می کند. در حالت کلی مصرف یک عدد از مکمل زینک پلاس برای بزرگسالان در طول روز کافی است. کودکان دارای سنین 2 الی 12 سال نیز بهتر است از فرم شربت این مکمل و به میزان یک الی دو قاشق چایخوری یا مرباخوری برای سنین بالاتر استفاده کنند.

با انواع مکمل های زینک در داروهوم آشنا شوید :

قرص زینک پلاس و چاقی

قرص زینک پلاس دارای ترکیبات افزایش دهنده اشتها است. البته افزایش وزن با مصرف این قرص برای افراد لاغری که از کمبود روی و ویتامین های گروه B رنج می برند، اتفاق می افتاد. نتیجه برخی از تحقیقات نشان می‌ دهد که این مکمل حتی در کاهش وزن و اشتهای افراد چاق نیز موثر است.

زینک موجود در این مکمل به افزایش اشتهای بیماران یا افراد دارای سو تغذیه کمک می کند و این افراد در اثر پرخوری یا مصرف غذاهای پرکالری ممکن است، افزایش وزن ناچیزی را تجربه کنند. بنابراین این قرص موجب چاقی و افزایش وزن افراد عادی نمی شود.

این مقاله شاید به درد شما بخورد : آیا قرص زینک پلاس چاق کننده است ؟

سخن پایانی

مکمل زینک پلاس از جمله محصولاتی است که استفاده از آن برای بهبود عملکرد کل ارگان های بدن توصیه می شود. برخی از این مکمل ها علاوه بر روی دارای ویتامین های گروه B، ویتامین‌ C، کلسیم و آهن نیز هستند. بنابراین قبل از خرید این محصول باید از کمبود ریز مغذی های بدن خود اطلاع داشته باشید که نوع مناسب آن را متناسب با نیاز بدن خود انتخاب کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

 

سوالات متداول

1- قرص زینک پلاس برای چیست؟

کاهش التهاب و عفونت در بدن، افزایش زیبایی و سلامت پوست، حفظ استحکام ناخن ها، رفع ریزش مو، کمک به رشد فیزیکی و ذهنی کودکان و مدیریت قند خون در بدن از مهم ترین خواص زینک پلاس است.

2- بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس چه زمانی است؟

قرص زینک پلاس بهتر است یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از آن مصرف شود. اما افراد دارای مشکل معده بهتر است این قرص را همراه با غذا مصرف کنند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم