آیا قرص زینک پلاس چاق کننده است؟

تاریخ ایجاد :

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که آیا قرص زینک پلاس چاق کننده است یا خیر، یا کدام قرص زینک پلاس چاق کننده است؟ احتمالا به دنبال روش هایی برای افزایش وزن هستید یا از کاربرد این نوع مکمل ها آگاهی کافی ندارید. باید بدانید که این مسئله معضل بسیاری از مردم سراسر جهان است؛ مسئله ای که در حقیقت وجود دارد این است که ما همیشه به دنبال حفظ سلامتی بدن خود هستیم و می خواهیم بهترین راه ها را برای تناسب اندام خود پیدا کنیم.

زینک پلاس بسیاری از مواد مورد نیاز بدن برای داشتن پوست و موی سالم، سیستم ایمنی قوی و حتی ناخن سالم را تامین کند, اما تا به امروز دلیلی بر تاثیر مستقیم این قرص روی چاقی توسط دانشمندان مطرح نشده است. باور برخی بر این است که قرص زینک پلاس به چاقی بدن و صورت کمک می کند. البته که این قرص می تواند با تامین مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن، به احساس شادابی و در نتیجه داشتن برنامه غذایی روزانه مناسب, کمک کند. ما پشینهاد میکنیم به جای استفاده از این نوع مکمل ها، رژیم غذایی خود را ، با مواد دارای کربوهیدرات بالا و سالم پر کنید.

خرید و قیمت انواع قرص و مکمل زینک پلاس  از داروخانه آنلاین داروهوم

«روی» یا «زینک» یک ماده مغذی است که نقش های حیاتی و مهمی در بدن شما ایفا می کند و از آنجایی که بدن به طور طبیعی زینک را تولید نمی کند، باید از طریق مواد غذایی یا مکمل ها به بدن برسد. ما در این مقاله کار را برای شما بسیار آسان کرده ایم، زیرا با پرداختن به اینکه زینک پلاس چیست و چه خواصی دارد، اطلاعات کافی را در مورد این محصول خدمت شما ارائه خواهیم داد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا مصرف قرص یونی زینک موجب چاقی می شود؟

درباره قرص زینک پلاس بدانید

همانطور که در ابتدا خواندیم، ماده اصلی تشکیل دهنده قرص زینک، روی است که یک ماده معدنی و مغذی برای بدن به حساب می آید. با این‌ حال، بدن قادر به تولید روی نیست و نمی تواند آن را ذخیره کند. به همین دلیل است که باید در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی شما یک منبع روی وجود داشته باشد. روی بر فرآیندهای مهمی در بدن نظارت دارد و مورد نیاز آن ها نیز است که در ادامه به صورت لیست ارائه می کنیم:

  • حالت و بیانات ژن بدن
  • واکنش های آنزیمی
  • عملکرد سیستم ایمنی
  • سنتز پروتئین بدن
  • سنتز DNA
  • التیام زخم
  • رشد و تکامل بدن

خرید و قیمت زینک پلاس یوروویتال

جالب است بدانید وعده هایی که به ظاهر حاوی ماده روی نیستند، مثل غلات و حبوبات مخصوص صبحانه، میان وعده ها و حتی آرد شیرینی پزی، به طور معمول با ترکیبی از مشتقات روی آماده می شوند. علاوه بر وعده های غذایی، شما می توانید از مکمل های روی مثل قرص زینک پلاس یا مکمل های دیگر حاصل از روی استفاده کنید. از خواص دیگری که روی دارد، می توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد و همین خاصیت است که باعث می شود در برخی اسپرهای بینی، قرص ها و سایر درمان های طبیعی سرماخوردگی نیز، استفاده شود.

کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم 60 عددی

درباره قرص زینک پلاس بدانید

نقش قرص زینک پلاس در بدن ما چیست؟ 

زینک یک ماده معدنی حیاتی است که بدن ما به روش های بسیاری از آن استفاده می کند. حقیقت امر این است که روی دومین ماده پر اهمیت و کمیاب در بدن انسان است که بعد از آهن در هر سلول بدن وجود دارد. روی موجود در مکمل ها، برای فعالیت و سوخت و ساز بیش از 300 نوع آنزیم در بدن ضروری است.

در ادامه به چند نقش مهم دیگر که قرص زینک پلاس در بدن ایفا می کند، می پردازیم:

  • روی به متابولیسم، هضم غذا، عملکرد اعصاب و نورون ها کمک می کند.
  • برای رشد و تقویت عملکرد سلول های ایمنی بدن بسیار مفید و حیاتی است.
  • برای سلامت پوست و سنتز DNA و همچنین تولید پروتئین ضروری است.
  • رشد و تکامل بدن به دلیل متکی بودن آن به تقسیم سلولی، به روی موجود در قرص زینک پلاس وابسته است.

علاوه بر تمامی این موارد، جالب است بدانید که روی برای حواس بویایی و چشایی بدن ضروری است! از این جهت که یکی از آنزیم های طعم و بوی مناسب مواد غذایی وابسته به این ماده مغذی است؛ کمبود روی می تواند توانایی چشایی و بویایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و در مواردی آن را کاهش دهد. اما با همه این مزایا، این نگرانی که آیا زینک پلاس چاق کننده است یا نه، باعث نگرانی افراد از مصرف آن می شود. در ادامه، به تأثیر زینک پلاس بر چاقی می پردازیم.

کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم 60 عددی

ترکیبات قرص زینک پلاس

با دانستن مواد سازنده ترکیب پرخاصیت این محصول، می توان به نقش آن در حفظ سلامتی و شادابی بدن پی برد و با شناخت آن می توان به نتیجه بهتری از اینکه آیا زینک پلاس چاق کننده است یا خیر، پرداخت؛ مواد اصلی به همراه مقدار آن در هر یک قرص زینک پلاس به شرح زیر است:

  • روی 5 میلی گرم
  • ویتامین ب1 1.3 میلی گرم
  • ویتامین ب2 1.5 میلی گرم
  • ویتامین ب6 1.6 میلی گرم
  • ویتامین ب12 3 میکروگرم
  • بیوتین 60 میکروگرم
  • فولیک اسید 200 میکروگرم
  • نیاسین 9 میلی گرم
  • پانتوتنیک اسید 6 میلی گرم

قرص زینک پلاس 15 میلی گرم یوروویتال 60 عددی

ترکیبات قرص زینک پلاس

مزایای مصرف قرص زینک پلاس برای بدن

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط موسسه های اروپایی و جهانی، روی دارای مزایا و فواید بسیاری برای بدن است که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که می دانید، روی به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند. اینگونه می توان این موضوع را شرح داد که روی عنصر لازم برای ایمنی و پیام رسانی بدن است که کمبود آن می تواند منجر به تضعیف سیستم پاسخگویی ایمنی بدن بشود. مکمل های روی «مثل قرص زینک پلاس»، به صورت بخصوص سلول های ایمنی را تحریک می کنند و باعث کاهش به اصطلاح استرس اکسیداتیو در بدن می شوند.

به عنوان مثال، با مروری به مطالعات متعدد به عمل آمده می توان گفت که مصرف روزانه 80 تا 90 میلی گرم روی ممکن است طول دوره سرما خوردگی را تا 33 درصد کاهش دهد. لازم به ذکر است که مصرف روی و گنجاندن آن در برنامه روزانه یا هفتگی خود به طور قابل توجهی می تواند خطر ابتلا به عفونت ها را کاهش دهد و این عمل در افراد مسن تر سیستم پاسخگویی ایمنی را در بدن آن ها تقویت کند.

 بهبود زخم را در بدن سرعت می دهد

روی و قرص زینک پلاس در مراکز درمانی و بیمارستان ها به عنوان درمانی برای سوختگی، زخم های خاص و سایر آسیب دیدگی های پوستی استفاده می شود و کاربرد آن به این جهت است که این ماده، روی، نقش مهمی در کلاژن سازی و همچنین عملکرد سیستم ایمنی و پاسخگویی به التهاب دارد. همچنین این ماده غنی برای بهبودی زخم، مفید و ضروری است.

در واقع پوست شما مقدار به نسبت بالایی، حدود 5 درصد از محتوای روی بدن را در بر می گیرد. مصرف مکمل هایی مثل قرص زینک پلاس می تواند بهبود زخم در افراد آسیب دیده را سرعت بدهد. به عنوان مثال، طبق آزمایشی که روی 60 نفر فرد مبتلا به زخم دیابتی انجام شد، افرادی که با 200 میلی گرم روی در روز درمان شدند، کاهش قابل توجهی در اندازه زخم نسبت به گروهی که مقدار کمتری استفاده کردند را داشتند.

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم 60 عددی

امکان کاهش خطر ابتلا به بیماری ها در اثر کهولت سن

امکان این وجود دارد که مصرف برنامه ریزی شده روی در سنین بالا، خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن مثل ذات الریه، عفونت و زردی چشم در کهن سالی را کاهش دهد. امکان این وجود دارد که روی موجود در قرص زینک پلاس، با تقویت فعالیت سلول های T و سلول های محافظ بدن، به حفاظت بدن در برابر عفونت نیز کمک کند. این ماده غنی، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و پاسخگویی ایمنی بدن را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد سالمندانی که با مکمل روی تقویت می شوند، در مقابل آنفولانزا مقاوم تر هستند و خطر ابتلا به ذات الریه در این افراد ضعیف تر می شود؛ همچنین با مصرف روی در این گروه، عملکرد ذهنی آن ها افزایش می یابد.

یک نوع مطالعه در زمینه مصرف قرص زینک پلاس نشان داد که مصرف 45 میلی گرم روی در روز ممکن است بروز عفونت را در افراد سالمند، چیزی در حدود 66 درصد کاهش دهد. علاوه بر این در مطالعه ای دیگر که روی 4200 نفر انجام شده است، مصرف روزانه مکمل های آنتی اکسیدانی مثل ویتامین E، ویتامین C و بتاکاروتن به اضافه 80 میلی گرم روی، می تواند باعث تضعیف روند بیماری کم بینی و همچنین به طور قابل توجهی کاهش خطر ابتلا به AMD شود.

کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا 60 عددی

به درمان آکنه کمک می کند

آکنه نوعی بیماری پوستی شایع است که چیزی در حدود 9.4 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است. درمان موضعی و خوراکی روی «مثل مصرف قرص زینک پلاس» می تواند به صورت تاثیر گذار آکنه را توسط کاهش التهاب پوستی و با مهار رشد باکتری پروپیونی آکنه و همراه با حمله به فعالیت اضافه غدد روغنی پوست، تحت تاثیر قرار دهد. لازم به ذکر است که افراد مبتلا به آکنه به طور معمول از سطوح پایین تری از روی، برخوردار هستند. بنابراین مکمل ها ممکن است به کاهش علائم کمک کنند.

التهاب را کاهش می دهد

وجود «روی» در بدن استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو منجر به التهاب مزمن می شود که به نوعی روی، عامل تقویت و کمک رسان بدن در مقابل بیماری های مزمن مثل بیماری قلبی، سرطان و زوال ذهنی است. افراد سالمندی که روزانه 45 میلی گرم روی مصرف می کنند نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند، علائم التهابی کمتری در بدن آن ها دیده می شود.

عوارض کمبود مصرف مکمل هایی مثل قرص زینک پلاس در بدن چیست؟

اگر چه کمبود ماده مغذی مثل روی در بدن افراد می تواند بسیار کم اتفاق بیفتد، ولی می تواند در افراد مبتلا به جهش های کروموزومی و ژنتیکی، نوزادان شیرخوار که مادرانشان روی کافی ندارند و افراد معتاد به الکل و همچنین افرادی که داروهای ضد ایمنی بدن خاصی را استفاده می کنند، رخ دهد.

علائم شدید کمبود روی عبارت هستند از:

  • اختلال در رشد و تکامل
  • تاخیر در بلوغ جنسی
  • جوش و التهاب سطحی پوستی
  • اسهال مزمن
  • اختلال در بهبود زخم
  • مشکلات رفتاری

طبق تحقیقات به عمل آمده تخمین زده می شود که حدود 2 میلیارد نفر از جمعیت کل کره زمین به دلیل دریافت ناکافی روی در رژیم غذایی، دچار فقر هستند و از آنجایی که کمبود روی سیستم ایمنی بدن را مختل می کند، تصور بر این است که سالانه 450 هزار مرگ در سطح جهان بر اثر عفونت ناشی از عدم مصرف روی کافی رخ می دهد. آیا تأثیر این ماده معدنی بر چاقی را نیز می توان یکی از عوارض زینک پلاس به شمار آورد؟ اگر مایلید بدانید زینک پلاس چاق کننده است یا خیر، ادامه مطلب را بخوانید.

خرید و قیمت انواع قرص و مکمل های زینک

عوارض کمبود مصرف مکمل هایی مثل قرص زینک پلاس در بدن چیست؟

آیا محصول پر طرفدار، قرص زینک پلاس چاق کننده است؟

قرص زینک برای چاقی؟ با توجه به ترکیبات، این محصول می تواند بسیاری از مواد مورد نیاز بدن برای داشتن پوست و موی سالم، سیستم ایمنی قوی و حتی ناخن سالم را تامین کند. باور برخی بر این است که قرص زینک در چاقی بدن و صورت کمک می کند که پیشنهاد ما برای این افراد این است که رژیم غذایی خود را به جای استفاده از این نوع مکمل ها، با مواد دارای کربوهیدرات بالا و سالم پر کنند! البته که این قرص می تواند با تامین مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن، به احساس شادابی و در نتیجه داشتن برنامه غذایی روزانه خوب کمک کند، اما تا به امروز دلیلی بر تاثیر مستقیم این قرص روی چاقی توسط دانشمندان مطرح نشده است.

در مقاله بررسی رابطه مصرف زینک پلاس و وزن بدن که در سایت National Library Medicine منتشر شده به موضوع تأثیر زینک بر روی اشتها صحبت کرده است که در زیر به قسمتی از آن اشاره می کنیم.

Zinc plays an important role in enzyme function and metabolic regulation, and is a significant modulator of appetite and eating behaviors. Hypozincemia has been suggested to contribute to insulin resistance and obesity through decreased insulin secretion. Zinc has important functions in appetite regulation and can decrease food intake, for example, by increasing leptin production and subsequently decreasing hypothalamic neuropeptide Y. Zinc can also increase food intake, by activating G-protein coupled receptor 39 (GPR39) in the enteric nervous system and increasing gastrointestinal motility by increasing serotonin and galanin production. Several studies have shown that individuals with obesity have lower serum zinc concentrations. A recent meta-analysis of 23 observational studies found that individuals with obesity had lower concentrations of serum zinc than individuals without obesity . Low serum zinc concentrations in individuals with obesity may be due to the presence of chronic oxidative stress, which results in increased glucocorticoid production and decreased zinc transporters . In addition, expression of zinc transporters can be induced by cytokines released by adipose tissue, altering the distribution of zinc in the body. Although it is tempting to propose that zinc supplementation is a useful intervention to tackle obesity, it is difficult to draw a causal inference from a meta-analysis of observational studies

زینک نقش مهمی در عملکرد آنزیم و تنظیم متابولیک دارد و تعدیل کننده قابل توجهی در اشتها و رفتارهای غذایی است. پیشنهاد شده است هیپوزینسمی از طریق کاهش ترشح انسولین به مقاومت به انسولین و چاقی کمک کند. روی عملکردهای مهمی در تنظیم اشتها دارد و می‌تواند مصرف غذا را کاهش دهد، به عنوان مثال، با افزایش تولید لپتین و متعاقبا کاهش نوروپپتید Y هیپوتالاموس. و افزایش تحرک دستگاه گوارش با افزایش تولید سروتونین و گالانین. چندین مطالعه نشان داده است که افراد چاق غلظت روی سرم کمتری دارند. یک متاآنالیز اخیر از 23 مطالعه مشاهده ای نشان داد که افراد چاق دارای غلظت کمتری روی سرم نسبت به افراد بدون چاقی هستند. غلظت پایین روی سرم در افراد چاق ممکن است به دلیل وجود استرس اکسیداتیو مزمن باشد که منجر به افزایش تولید گلوکوکورتیکوئید و کاهش ناقلان روی می شود. علاوه بر این، بیان ناقلان روی می تواند توسط سیتوکین های آزاد شده توسط بافت چربی القا شود و توزیع روی را در بدن تغییر دهد. اگرچه پیشنهاد این که مکمل روی یک مداخله مفید برای مقابله با چاقی است، وسوسه انگیز است، اما استخراج یک استنتاج علی از یک متاآنالیز مطالعات مشاهده ای دشوار است.

منبع : National Library Medicine

بیشتر بخوانید: تفاوت زینک و زینک پلاس چیست؟

موارد منع مصرف قرص زینک پلاس

در مورد مصرف این دارو می توان گفت که منع بخصوصی در مصرف دارو وجود ندارد، مگر در مورد خانم های باردار یا شیرده که باید طبق دستور العمل پزشک خود یا پزشک دارو ساز این قرص را مصرف کنند.

موارد احتیاط در مورد این قرص

مصرف آنتی بیوتیک هایی مثل تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین، به علت کاهش فرآیند جذب بدن باید 2 ساعت قبل و در صورت فراموش کردن 4 الی 6 ساعت پس از مصرف این قرص صورت گیرد.

آیا محصول پر طرفدار، قرص زینک پلاس در چاقی افراد معجزه می کند؟

خرید آنلاین بهترین مکمل زینک پلاس از داروهوم

شما می توانید بهترین مکمل های زینک پلاس ایرانی و خارجی را به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین داروهوم خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید:

نتیجه گیری

قرص زینک پلاس و چاقی؟ روی یکی از عناصر کمیاب ضروری برای بدن است که شما با استفاده از قرص زینک پلاس می توانید از خواص آن بهره مند شوید. همانطور که در مقاله اشاره شد، این قرص نقش بسیار مهمی در سلامت دارد؛ از پوست و مو گرفته تا کاهش التهاب بدن و حتی بهبود روانی و ذهنی بر اثر عملکرد سالم این محصول. تا به امروز چاقی از عوارض مستقیم استفاده از این محصول توسط محققان و پزشکان شناخته نشده است. اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که به دنبال سلامت بدن خود هستید، این محصول می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. در غیر این صورت، توصیه هایی که در این مقاله ارائه شد را به شدت به شما و اطرافیانتان توصیه می کنیم!

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم