آیا قرص پرفکتیل چاق کننده است؟

تاریخ ایجاد :

افزایش وزن یکی از کابوس هایی است که هرکسی در طول زندگی خود با آن دست پنجه نرم می کند. زمانی که شما تصمیم به استفاده از مولتی ویتامین ها می گیرید، همیشه این تفکر که آیا این مولتی ویتامین باعث افزایش وزن می شود، ذهن شما را درگیر خواهد کرد. معمولا افراد از ما می پرسند که آیا قرص های پرفکتیل باعث افزایش وزن می شوند یا تاثیر عکس دارد؟ به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که در این مقاله به صورت جامع به تاثیر پرفکتیل روی افزایش وزن پاسخ دهیم و خیال شما را یکبار برای همیشه راحت کنیم. 

قرص پرفکتیل در دسته مولتی ویتامین ها قرار دارد و افرادی که مشکلات پوست، مو یا ضعیف بودن ناخن دارند، از این قرص استفاده می کنند. به طور کلی تا به امروز این مولتی ویتامین برای افزایش وزن مورد استفاده قرار نگرفته است، زیرا ترکیبات و ویتامین هایی که برای افزایش وزن نیاز است در این مولتی ویتامین یافت نمی شود. قرص های پرفکتیل به هیچ عنوان باعث افزایش وزن در هیچ شرایطی نمی شوند، درنتیجه شما می توانید با خیال راحت و آسوده این قرص ها را برای موارد مصرف آن که شامل تقویت مو، پوست و ناخن است در دوزهای استاندارد استفاده کنید و از بهتر شدن شرایط سلامتی خود لذت ببرید.

 

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا قرص های پرفکتیل باعث افزایش وزن می شوند؟

قرص پرفکتیل در دسته مولتی ویتامین ها قرار دارد، این دارو بدون نسخه در داروخانه ها برای استفاده عموم موجود است. افرادی که مشکلات پوست، مو یا ضعیف بودن ناخن را تجربه می کنند، معمولاً از قرص پرفکتیل استفاده می کنند. به طور کلی تا به امروز این مولتی ویتامین برای افزایش وزن مورد استفاده قرار نگرفته است، زیرا ترکیبات و ویتامین هایی که برای افزایش وزن نیاز است در این مولتی ویتامین یافت نمی شود. نکته مهم این است این مولتی ویتامین فقط برای افرادی که دچار مشکلات پوست و مو شده اند، کاربرد ندارد، بلکه برای افرادی که احساس می کنند نیاز به تقویت مو، پوست یا ناخن خود دارند نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

خرید مکمل های پوست، مو و ناخن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

ترکیبات استفاده شده در پرفکتیل در افزایش وزن تاثیر دارد؟

ترکیبات موجود در انواع مولتی ویتامین ها هستند که تعیین می کنند آیا قرص های پرفکتیل باعث افزایش وزن می شوند؟ یا خیر. در ادامه به بررسی تاثیر ترکیبات قرص پرفکتیل می پردازیم.

ترکیبات مولتی ویتامین پرفکتیل شامل:

  • امگا ۳ 
  • سلنیوم 
  • امگا ۶ 
  • بیوتین 
  • کوآنزیم 
  • آهن 
  • فلز روی 
  • فلز مس 
  • فولیک اسید
  • MSM اسیدی
  •  عصاره هسته انگور 
  • بتاکاروتن 
  • ویتامین E
  • منیزیم 
  • ویتامین ب ۱۲

قرص پرفکتیل از ۱۵ مواد اولیه تشکیل شده است. به صورت کلی ویتامین های A،B،C،D موجود در ترکیبات مولتی ویتامین ها باعث افزایش وزن می شود. 

در مواد تشکیل دهنده مولتی ویتامین پرفکتیل فقط یک مورد ویتامین ب ۱۲ وجود دارد که می تواند باعث افزایش وزن شود. البته درصد ویتامین ب ۱۲ در این قرص بسیار پایین است و این مقدار از ب 12 بر اساس شواهد علمی نمی تواند باعث افزایش وزن در افراد مختلف شود.

چرا افراد تصور می کنند قرص های پرفکتیل باعث اضافه وزن می شوند؟

این تصور که مولتی ویتامین ها در هر نوعی ممکن است کم یا زیاد باعث افزایش وزن شوند، در بین مردم بسیار شایع است. برای همین عده ای فکر می کنند که با استفاده از هر نوع ویتامینی از جمله پرفکتیل ممکن است وزنشان افزایش پیدا کند. شاید بعضی از مولتی ویتامین ها به خاطر ترکیباتشان باعث افزایش وزن شوند، اما براساس تحقیقات انجام شده زمانی که بدن نیازهایش را به انواع مواد معدنی، آلی و برطرف می کند، کمتر احساس گرسنگی و نیاز به خوردن غذا پیدا می کنید، همین موضوع نشان می دهد که پرفکتیل باعث اضافه وزن نمی شود.

به طور مثال افرادی که مدام هوس خوردن شیرینی و تنقلات می کنند، احتمالاً کمبود منیزیم در بدنشان دارند. همین هوس مدام خوردن شیرینی باعث افزایش وزن می شود. اگر این افراد کمبود منیزیم را در بدنشان برطرف کنند، کمتر هوس خوردن شیرینی جات می کنند؛ در نتیجه وزنشان کاهش پیدا می کند. این مثال یکی از ساده ترین مثال هایی بود که می توان برای تاثیر انواع ویتامین ها بر بدن زد. اگر کسی منیزیم بدنش پایین باشد، خوردن مولتی ویتامین پرفکتیل می تواند منیزیم بدنش را تامین کند. درنتیجه علاوه بر آنکه وزنش افزایش پیدا نمی کند، امکان دارد با تامین نیاز بدنش از افزایش وزن جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: عوارض قرص پرفکتیل، موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص پرفکتیل چیست؟

آیا استفاده از دوز بیشتر پرفکتیل باعث افزایش وزن می شود؟ 

دوز استاندارد مصرفی این دارو دو کپسول در روز بعد از صبحانه با معده پر همراه با آب آشامیدنی فراوان است. مقدار مصرف در عرض سه ماه می تواند تاثیر بسیار خوبی بر افزایش رویش موها در خانم ها و آقایان بگذارد، اما اگر شخصی مقدار مصرفش را از دو قرص در روز بیشتر کند، مطمئنا این سوال ها ایجاد می شود که آیا این مقدار مصرف برای او ضرر دارد، آیا این مقدار مصرف باعث افزایش وزن او می شود؟

در پاسخ به سوال اول می توان گفت مصرف بیش از حد هر چیزی بدون استثنا برای بدن انسان ضرر دارد. به طور مثال حتی آب که مایه حیات است و برای همه موجودات زنده الزامی است، اگر بیش از حد نیاز ما استفاده شود، در ابتدا باعث انواع بیماری ها و در نتیجه باعث مرگ ما می شود، پس استفاده بیش از حد قرص های پرفکتیل مطمئناً ضررهایی نیز دارد.

در پاسخ به سوال دوم می توان گفت تنها یک مورد از ۱۵ مورد تشکیل دهنده اجزای سازنده این مولتی ویتامین باعث افزایش وزن می شود که آن هم ویتامین ب ۱۲ است. البته این ویتامین در قرص پرفکتیل آنقدر ناچیز است که کوچک ترین تاثیری در افزایش وزن نمی تواند داشته باشد، حال اگر شما بیش از حد نیاز خود یعنی از ۲ قرص در روز بیشتر مصرف کنید، این ویتامین ب ۱۲ نیز بیشتر می شود و ممکن است روی افزایش وزن تاثیرگذار باشد.

خرید مکمل تقویت کننده مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

مولتی ویتامین پرفکتیل را می توان به عنوان یک کاهنده وزن استفاده کرد؟ 

کاهش وزن امروزه یکی از دغدغه های مهم بسیاری از مردم است. میل به کاهش وزن سن خاصی هم ندارد، بررسی های بسیار دقیقی نشان داده است که قرص های مولتی ویتامین پرفکتیل به هیچ عنوان باعث افزایش وزن نمی شود، اما افراد به اشتباه فکر می کنند، اگر دارویی باعث افزایش وزن نشود و ویتامین های مفیدی برای بدن داشته باشد را میتوانند برای کاهش وزن استفاده کنند.

این طرز تفکر بسیار غلط است، زیرا همان گونه که ترکیبات قرص های افزایش وزن مشخص است، ترکیبات قرص های کاهش وزن نیز مشخص است و پرفکتیل هیچ کدام از این ترکیبات را ندارد. پس نه باعث افزایش وزن مصرف کننده می شود، نه باعث کاهش وزن مصرف کننده، اما در تقویت مو، پوست و ناخن مصرف کننده تاثیر فوق العاده ای دارد.

بیشتر بدانید: تاثیر قرص پرفکتیل روی سلامت پوست، مو و ناخن چیست؟

تاثیر قرص های تقلبی پرفکتیل در افزایش وزن 

امروزه در جوامع مختلف از کشورهای بسیار پیشرفته تا کشورهای در حال توسعه های قرص تقلبی و جنس های تقلبی وجود دارد. تمامی تحقیقات، بررسی ها و تمامی هر آنچه که برای تولید و عرضه یک دارو صورت می گیرد، براساس محصولات اصل صورت می گیرد، محصولات تقلبی نه تنها اجزای سازنده آنها مشخص نیست، بلکه هیچ تحقیقی یا بررسی بر آن صورت نگرفته است.

این سوال که آیا این قرص های تقلبی می توانند باعث افزایش وزن شود، قابل پاسخ دهی نیست. در واقع امکان دارد مراکزی که این قرص های تقلبی را تهیه می کنند، ترکیباتی را به این قرص ها اضافه کرده باشند که باعث افزایش وزن یا کاهش آن بشود؛ درنتیجه نمی توان به آنها اطمینان کرد. بهترین راه حل این است که در هر شرایطی تلاش شود، از مراکز معتبر قرص هایی اصل و داروهای اصل تهیه شود که هیچ ضرری و آسیبی به سلامتی شخص وارد نشود.

بیشتر بدانید: قرص پرفکتیل برای سفیدی پوست کاربرد دارد؟

در پایان

در این مقاله به سوال آیا قرص های پرفکتیل باعث اضافه وزن می شوند پاسخ دادیم. درنتیجه شما باید به خوبی متوجه این امر شده باشید که قرص های پرفکتیل به هیچ عنوان باعث افزایش وزن در هیچ شرایطی نمی شود. درنتیجه شما می توانید با خیال راحت و آسوده این قرص ها را برای موارد مصرف آن که شامل تقویت مو، پوست و ناخن است در دوزهای استاندارد استفاده کنید و از بهتر شدن شرایط سلامتی خود لذت ببرید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم