عوارض قرص آنادرم: موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص آنادرم

عوارض آنادرم
تاریخ ایجاد :

عوارض قرص آنادرم به احتمال زیاد موضوع نگران کننده ای است. این مکمل غذایی برای کاهش چین و چروک های پوست  و جوانسازی آن استفاده می شود. البته این محصول برای تقویت موها و ناخن ها نیز کارایی دارد و در کل مکمل تغذیه ای برای بهبود عملکرد و جوانسازی این اعضای مهم بدن است.

تمامی اثرات جانبی مکمل آنادرم با مصرف بی رویه و بیش از حد این مکمل، ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل باید با احتیاط و با مشاوره پزشک از این دارو استفاده کرد. از جمله پیامدهای مضر مصرف آنادرم باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات گوارشی
  • خشک شدن دهان
  • التهاب پوستی
  • تغییرات در وزن، عوارض قرص آنادرم
  • خواب آلودگی
  • تغییرات در سطح هورمون ها

این محصول حاوی ترکیباتی نظیر عصاره ماهی، عصاره هسته انگور، عصاره سویا، لیکوپن، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. با این حال مانند سایر مکمل های غذایی این محصول نیز ممکن است دارای عوارضی باشد.

اگر می خواهید با عوارض، موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص آنادرم آشنا شوید، تا ادامه این مقاله ما را همراهی  کنید.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خرید قرص آنادرم سلامت پرمون امین

عوارض قرص آنادرم به چه صورت است؟

تحقیقات محدودی درباره پیامدهای مصرف آنادرم صورت گرفته است. البته تمامی اثرات جانبی این مکمل با مصرف بی رویه و بیش از حد این مکمل، ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل باید با احتیاط و با مشاوره پزشک از این دارو استفاده کرد. از جمله پیامدهای مضر مصرف آنادرم باید به موارد زیر اشاره کرد:

خرید انواع مکمل های ضد چروک و جوان کننده پوست از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

مشکلات گوارشی

برخی از افراد ممکن است با مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، نفخ، حالت تهوع، اسهال و یبوست روبرو شوند که در این صورت برای رفع عوارض قرص آنادرم باید به پزشک مراجعه کنند. البته با مصرف این محصول همراه با مواد غذایی عوارض گوارشی آن تا حدود زیادی کاهش پیدا می کنند.

خشک شدن دهان

گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از افراد مصرف کننده قرص آنادرم در طول درمان با مشکل خشکی دهان روبرو می شوند. این عارضه در طعم غذا تغییر ایجاد می کند به طوری که نیاز به مصرف آب بیشتر خواهند داشت.

تغییرات در وزن، عوارض قرص آنادرم

بسیاری از افراد در بازه زمانی مصرف قرص آنادرم با تغییر وزن مواجه شده اند. بعضی از افراد دچار افزایش وزن می شوند، در حالی که دیگران ممکن است، کاهش وزن را تجربه کنند. این تغییرات وابسته به هر فرد متفاوت خواهد بود.

خواب آلودگی

گزارش های بسیار کمی با این مضمون وجود دارد که  در طول درمان با استفاده از قرص آنادرم مصرف کننده با خواب آلودگی روبرو می شود. این عارضه سبب می شود که فرد کاهش تمرکز و حواس پرتی را نیز تجربه کند.

التهاب پوستی

در برخی از موارد ممکن است التهاب و تحریک پوستی در ناحیه صورت رخ دهد. این عوارض شامل: قرمزی، خارش، تورم و التهاب پوستی هستند.

علائم حساسیت یا آلرژی پوستی ممکن است به دلیل ترکیبات گیاهی و حیوانی موجود در این قرص مانند: عصاره ماهی و عصاره هسته انگور رخ دهند. به همین دلیل قبل از ایجاد عوارض قرص آنادرم از عدم حساسیت به ترکیبات آن مطمئن شوید و در صورت نیاز پزشک را در جریان قرار دهید.

تغییرات در سطح هورمون ها

قرص آنادرم ممکن است روی ترشح هورمون ها مانند گلوکز و آندروژن ها تاثیر داشته باشد. در نتیجه در صورت استفاده  همزمان از داروهای دیگر، نیاز به مشاوره پزشک و کنترل دقیق دارویی وجود دارد.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل های جوان سازی پوست کدامند؟

توصیه هایی درباره عوارض قرص آنادرم

قرص آنادرم یک مکمل غذایی است که برای جوانسازی پوست، مو و ناخن استفاده می شود. با اینکه بیشتر جوانب آن مطالعه شده است، همچنان ریسک های جانبی کمی وجود دارد.

بنابراین با رعایت یک سری اصول به راحتی قادر خواهید بود که از مشکلات بعدی جلوگیری کنید. در ادامه به چند توصیه مهم در مورد این قرص اشاره می کنیم که به کاهش عوارض احتمالی آن کمک می کنند:

  • قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی از قبیل قرص آنادرم بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید تا در صورت نیاز مجوز و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
  • همواره دستورات مصرف و مقدار توصیه شده توسط تولید کننده را رعایت کنید و از مصرف بیش از حد اجتناب کنید.
  • در صورت تجربه هرگونه عوارض قرص آنادرم یا واکنش ناخوشایند پس از مصرف آن، فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: رازهای زیبایی پوست و مو که هر خانمی باید بداند

موانع مصرف قرص آنادرم شامل چه مواردی می شوند؟

در برخی از موارد، قرص آنادرم منع مصرف دارد. در این صورت باید از مصرف آن پرهیز کرد. در ادامه چند مورد مهم از این موانع را مورد بررسی قرار می دهیم.

حساسیت به مواد موجود در قرص

برخی از افراد ممکن است به ترکیبات موجود در قرص آنادرم حساسیت داشته باشند. این می تواند منجر به عوارض جانبی مانند تورم صورت، خارش و قرمزی شود. در صورت حساسیت به ترکیبات این محصول، توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنید.

منع مصرف همزمان با برخی از داروهای دیگر

امکان تداخل و ایجاد عوارض قرص آنادرم با سایر داروها وجود دارد. به عنوان مثال برخی از داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضدافسردگی و داروهای خواب با قرص آنادرم در تداخل هستند. در نتیجه برای افراد مصرف کننده داروهای دیگر مهم است که با پزشک خود مشورت کنند و توصیه های لازم را در نظر بگیرند.

 بارداری و شیردهی

توصیه می شود قبل از مصرف قرص آنادرم در دوران بارداری و شیردهی، با پزشک مشورت کنید. زیرا عوارض قرص آنادرم روی جنین یا نوزاد هنوز به طور کامل مشخص نیست.

منع مصرف برای کودکان

این مکمل نباید توسط کودکان زیر ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت پیدایش عوارض احتمالی بسیار زیاد است.

بیماران با شرایط خاص

برخی از بیماران تحت شیمی درمانی، دارای مشکلات کلیوی، افراد مبتلا به آسم و مشکلات انعقاد خون دارای منع مصرف این قرص هستند. این افراد در صورت لزوم باید با پزشک متخصص در این خصوص مشورت کنند.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت کدام است؟

راهکارهای غلبه بر موانع مصرف قرص آنادرم

همانطور که گفته شد قرص آنادرم یک مکمل غذایی است، با این حال ممکن است در اثر استفاده بی رویه یا عدم رعایت نکات مهم در زمان مصرف با عوارض قرص آنادرم روبرو شوید. برای عدم مواجهه با مشکلات و عوارض احتمالی این قرص به شما راهکارهایی توصیه می کنیم که امیدواریم مفید واقع شود.

مشورت با پزشک

قبل از شروع مصرف هر مکملی، به ویژه در صورتی که از داروهای دیگر استفاده می کنید یا در دوران بارداری و شیردهی هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. تنها پزشک می تواند بر اساس وضعیت شما تشخیص درست و راهکار مناسب را ارائه دهد.

مطالعه برچسب محصول

قبل از مواجه با عوارض قرص آنادرم به دقت برچسب محصول را مطالعه کنید. از این طریق درباره مواد موجود در آن، دستورات مصرف، تداخلات دارویی و موارد منع مصرف این قرص باخبر خواهید شد.

آزمایش و تست حساسیت

اگر مصرف قرص آنادرم به شما توصیه شده است ولی مطمئن نیستید که به ترکیبات آن حساسیت دارید یا خیر، بهتر است تست حساسیت را انجام دهید. این تست درمانگاهی توسط پزشکان صورت می گیرد و با تزریق کمی از ماده مورد نظر و دیدن واکنش بدن در برابر آن می تواند حساسیت را تشخیص دهد.

بیشتر بدانید: بهترین زمان مصرف قرص آنادرم

تداخل دارویی قرص آنادرم به چه صورت است؟

قرص آنادرم همانند سایر محصولات غذایی ممکن است با برخی از داروها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم تداخل داشته باشد.

در ادامه سعی کردیم تداخل مصرف قرص آنادرم با برخی از داروها را برای جلوگیری از پیدایش عوارض قرص آنادرم بررسی کنیم، اما توجه داشته باشید که قبل از مصرف هر دارو، باید با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بدانید: بررسی تاثیر قرص آنادرم بر جوان سازی پوست

داروهای رقیق کننده خون (آنتی کو آگولانت ها)

قرص آنادرم ممکن است با داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و اثرات این داروها را روی رقیق کردن خون کاهش دهد.

این موضوع در افزایش خطر ایجاد لخته های خونی موثر است. استفاده همزمان از قرص آنادرم با داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین توصیه نمی شود و نیاز به مشورت با پزشک دارد.

بیشتر بدانید: طرز مصرف قرص آنادرم

داروهای ضد افسردگی یا مهار کننده مونو آمین اکسیداز

این قرص با داروهای ضد افسردگی تداخل دارد و اثرات ضد افسردگی دارو را کاهش یا افزایش دهد. این تداخل ممکن است باعث افزایش عوارض قرص آنادرم به صورت ناخواسته شود.

در صورت استفاده همزمان از قرص آنادرم و داروهای ضد افسردگی مانند: ایزوکاربوکسازید (مارپلان)، فنلزین (ناردیل)، سلژیلین (امسام) و ترانیل سیپرومین (پارنات) نیاز به نظارت دقیق پزشک است.

داروهای آنتی پلاکت

قرص آنادرم و داروهای آنتی پلاکت ممکن است در تداخل باشند. این داروها برای جلوگیری از ترومبور و کاهش پلاکت ها در خون استفاده می‌ شوند.

مصرف همزمان این قرص ها با آنادرم در بروز عوارض جانبی موثر است. تجویز همزمان قرص آنادرم با داروهایی مانند آسپرین توصیه نمی شود و نیاز به نظارت پزشک دارد.

بیشتر بدانید: بهترین قرص برای پوست صورت چیست؟

توصیه هایی برای تداخل دارویی قرص آنادرم

قبل از مصرف هر دارو به صورت همزمان با قرص آنادرم باید پزشک را در جریان قرار داد که تصمیم مناسب را اخذ کند. اما توجه به نکات زیر نیز به شما در جلوگیری از ایجاد عوارض قرص آنادرم کمک می کند.

  • هرگونه تغییر در رژیم دارویی شامل افزودن قرص آنادرم، تغییر دوز یا قطع داروهای دیگر باید تحت نظارت پزشک باشد.
  • تا زمانی که اثرات تداخلی به طور کامل معلوم نیست، از مصرف همزمان قرص آنادرم و داروهای دیگر خودداری کنید.
  • تداخلات دارویی در مصرف قرص آنادرم بر اساس مطالعات و تجربیات قبلی ذکر شده اند؛ اما همواره باید به پزشک خود مراجعه کنید و نظرات و دستورالعمل های او را در نظر بگیرید.

توجه کنید که مطالعات تخصصی درباره تداخل دارویی قرص آنادرم و همچنین عوارض آن هنوز به طور کامل انجام نشده است. بنابراین برای حفظ سلامت خود و اجتناب از عوارض جانبی این قرص، بهتر است همیشه با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بدانید: کلاژن چیست و چه فوایدی برای پوست و بدن دارد؟

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با عوارض قرص آنادرم، موارد منع مصرف و تداخلات دارویی آن آشنا کنیم. همچنین امیدواریم رعایت توصیه های دارویی ذکر شده در مورد قرص آنادرم به شما کمک کند که انتخاب مناسبی در جهت حل مشکلات پوست، مو و ناخن های خود داشته باشید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم