بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت: کدام یک برای شما مناسب است؟

بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت
تاریخ ایجاد :

صورت گرد و تپل کودکان را دوست دارید؟ صافی پوست آن ها که نشان دهنده جوانی و تازگی و طراوت است را می خواهید؟ پاسخ بیشتر افراد به این پرسش ها بله است چرا که با بالا رفتن سن و تاثیرات تغییرات سن حتی اگر بهترین ویتامین برای چاقی صورت را نیز استفاده کنید، روی پوست محسوس و غیر قابل اغماض است.

همه افراد دوست دارند که پوستی شفاف، روشن و لطیف داشته باشند به همین دلیل است که به دنبال راهی برای جوانی و شادابی پوست خود می ­گردند. این راه­ ها می ­تواند یافتن بهترین ویتامین برای چاقی صورت باشد یا تزریق فیلرها، حتی برخی روش ­های غیردارویی نیز وجود دارد که شما را به هدفتان نزدیک می­ کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا ویتامین­ های چاق ­کننده صورت را بشناسید و بهترین ویتامین برای چاقی صورت را متناسب با سلیقه و ویژگی های فردی خود انتخاب کنید. همچنین می توان گفت مصرف ویتامین­ های A، E، B، D در چاق شدن و برجسته شدن گونه موثر است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

ویتامین برای چاقی صورت؛ طبیعی یا شیمیایی؟

برای داشتن صورت تپل و پوستی صاف و شفاف راه­ های مختلفی وجود دارد. اولین راه و ساده­ ترین راه حفظ رژیم غذایی مناسب دارای ویتامین­ های مناسب برای چاقی صورت است. 

بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت

با رعایت یک رژیم غذایی مناسب که دارای ویتامین­ های مناسب برای چاقی صورت باشد به همراه مصرف قرص­ های مولتی­ ویتامین چاق ­کننده صورت و در نهایت فیشیال و ماساژ صورت می ­توانید تا سالیان سال، صورت به نرمی و لطافت صورت کودکان داشته باشید. ویتامین ­هایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید یا قرص­ های ویتامین آن را تهیه کنید؛ ویتامین­ های A، E، B، D هستند. در ادامه به بررسی این ویتامین­ ها می ­پردازیم.

بیشتر بدانید:  برای زیبایی پوست صورت چه بخوریم(قرص ها و ویتامین ها)

چه ویتامین­ های برای چاقی صورت بخوریم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم ویتامین ­های A، D، B، E از ویتامین­ های موثر در چاقی صورت هستند. شما می­ توانید بخش زیادی از این ویتامین­ ها را در مواد غذایی بیابید و با گنجاندن این مواد در رژیم غذایی خود ویتامین­ های مناسب برای چاقی صورت را به بدن خود برسانید. همچنین هر یک از این ویتامین قرص­ های مولتی ویتامین برای چاقی صورت دارند که می ­توانید از داروخانه­ ها تهیه و مصرف کنید. در ادامه به بررسی هریک از این ویتامین­ ها، مواد غذایی دارای ویتامین­ های لازم برای چاقی صورت و قرص­ های مولتی ویتامین برای چاقی صورت می­ پردازیم.

آیا میدانستید: تأثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چیست؟

ویتامین A؛ ویتامینی کلاژن ساز

اگر می­خواهید لپ ­های تپل، صورتی چاق، پوستی شاداب، مقاوم در برابر چربی­ ها و سبوم­ ها داشته باشید بهتر است مصرف ویتامین A جدی بگیرید. ویتامین A با تولید کلاژن در بدن به چاق شدن صورت و حفظ استحکام و شادابی پوست صورت کمک زیادی می ­کند.

منابع غذایی سرشار از ویتامین A شامل سیب ­ز­مینی شیرین، فلفل دلمه­ ای قرمز، تخم­ مرغ، ماهی قز ل ­آلا و ماست است. اما اگر رژیم غذایی شما شامل این مواد غذایی نمی­ شود می­ توانید از قرص­ های مولتی ویتامین دارای ویتامین A استفاده کنید.

زمان مصرف ویتامین A برای چاقی صورت

برای جذب ویتامین A در صورت داشتن رژیم غذایی متعادل شامل مواد غذایی که دارای این ویتامین هستند، به قرص ­های مولتی ویتامین نیاز نخواهید داشت. در صورت مصرف قرص، آن را همراه با یک وعده غذایی دارای چربی مصرف کنید؛ زیرا ویتامین A، یک ویتامین محلول در چربی است.

فرقی ندارد که این ویتامین را همراه وعده ناهار میل کنید یا شام، تنها نکته ضروری در رابطه با این ویتامین زیاده­ ر وی نکردن در مصرف آن است؛ زیرا سوء مصرف این ویتامین موجب بروز مسمومیت خواهد شد.

ویتامین B

شاید به جرات بتوان گفت که ویتامین B بهترین ویتامین برای چاقی صورت است. گروه ویتامین B نه­ تنها بر سلامت کل بدن تاثیرگذار است، بلکه به شادابی و طراوت پوست و موی شما کمک می ­کند. از اعضای این خانواده می­ توان به افراد ذیل اشاره کرد:

  • تیامین (B1): تیامین دوست خوب پوست­ های دارای چروک می ­شود و با قرمز و مستعد آکنه دشمن است.
  • ریبوفلاوین (B2): عضو دیگر خانواده Bها در بازی درخشان و روشن کردن پوست، نقش مهمی ایفا می­ کند.
  • نیاسینامید (B3): قطعا نام نیاسینامید به گوش همه آشناست. مدافع عالی سد پوستی شما در برابر عوامل محیطی و متعادل ­کننده چربی­ های پوست.
  • اسید پنتونتیک (B5): اگر از خشکی و تیرگی پوستتان به سطوح آمده­ اید با اسید پنتونتیک آشتی کنید.
  •  پیریدوکسین (B6): عضو مبارز در جنگ ­های هورمونی که موجب نامتعادل شدن چربی پوست و بروز آکنه­ های پوستی می ­شود.
  • بیوتن (B7): سلبریتی دیگر گروه Bها وظیفه روشن کنندگی و جوان­سازی پوست را برعهده دارد.
  • اسید فولیک (B9): تمیز ترین فرد خانواده، اگر نیاز به پاکسازی عمقی پوست خود دارید از این ویتامین استفاده کنید.
  • کوبالامین (B12): برای متعادل ­سازی رنگ پوست و بخشیدن ظاهری شاداب و درخشان به پوست بکار می ­رود.

خانواده ویتامین B را می ­توانید در بسیاری از غذاها مانند انواع گوشت، غلات و حبوبات، تخم ­مرغ، مرکبات، دانه­ ها و مغزها بیابید. حواستان باشد که این خانواده نقش مهمی در چاقی باقی بدن نیز ایفا می ­کنند. بنابراین می ­توانید از قرص­ های مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین B با مشورت پزشک تغذیه صرفا با هدف چاقی صورت استفاده کنید.

زمان مصرف ویتامین ب برای چاقی صورت

از آن جایی که ویتامین B محلول در آب است می ­توانید آن را همراه غذا یا بدون غذا در هر زمان میل کنید. اما اگر می ­خواهید این ویتامین موثر در چاق­ی صورت تاثیر بیشتری داشته باشد، در ابتدای صبح و با معده خالی بخورید تا بیشترین میزان جذب در بدنتان اتفاق بیفتد.

بیشتر بدانید:  قرص پرفکتیل برای سفیدی پوست کاربرد دارد؟

ویتامین D

با تشکر از بدن عزیز که در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می­ کند، اما متاسفانه این منبع غنی عوارض هم دارد. بنابراین، بهترین راه دسترسی به ویتامین D، مواد غذایی و مولتی­ ویتامین ها است. در کنار کمک به سلامت استخوان­ ها و ماهیچه­ ها، این ویتامین موثر در چاقی صورت، به شادابی و طراوت پوست نیز کمک می ­کند.

بعد از خورشید، مواد غذایی چرب (چون ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است) مانند ماهی­ های چرب، قارچ و زرده تخم ­مرغ دارای ویتامین D هستند.

بیشتر بدانید:  دانستنیها در مورد قرص ویتامین D3

زمان مصرف

هرچند که اگر به مقدار کافی در معرض نور خورشید قرار می گیرید، نیاز به دریافت قرص ویتامین D نخواهید داشت، اما با توجه به اینکه قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید عوارض خود را دارد، بهتر است از قرص های ویتامین D نیز استفاده کنید. از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است، بهتر است آن را همراه با وعده­ های سنگین ­تر مانند ناهار میل کنید.

ویتامین E

ذکر این نکته در همین ابتدا ضروری است که ویتامین E به­ تنهایی در چاقی موضعی صورت شما تاثیرگذار نخواهد بود و باید همراه سایر ویتامین ­های موثر برای چاقی صورت و رژیم ­غذایی مناسب زیر نظر پزشک استفاده شود.

ویتامین E یکی از بهترین ویتامین­ های محلول در چربی است که برای بدن بسیار لازم و مفید است. همچنین از اثرات مفید آن می ­توان به شادابی پوست و مو اشاره کرد. این ویتامین موثر در چاقی صورت و حتی از بین بردن لک و اسکارهای پوستی است.

برخی از مواد غذایی مانند آجیل، اسفناج، روغن زیتون و روغن آفتابگردان منبع غنی از ویتامین E هستند. همچنین می ­توانید از مولتی­ ویتامین­ های چاقی صورت که دارای ویتامین E هستند، استفاده کنید. با مشورت پزشک می ­توانید مولتی­ ویتامین­ های دارای ویتامین E را به صورت موضعی نیز روی پوست خود استفاده کنید و از نتایج آن شگفت ­زده شوید.

بیشتر بدانید: نحوه مصرف ویتامین E برای صورت(مالیدن روی پوست)

زمان مصرف

همانطور که در عنوان قبل اشاره کردیم، ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، بنابراین، بهتر است همراه با غذا میل شود. بهترین زمان مصرف قرص ­های ویتامین E، همراه با وعده شام و قبل از خواب است.

بایدها و نبایدهای ویتامین های چاق کننده صورت

حال که تا اینجا همراه ما بودید باید یک نکته مهم را نیز بدانید، چاقی موضعی صورت به­ تنهایی خیلی امکان ­پذیر نیست.

احتمالا بسیاری از شما براساس تجربه دریافته ­اید که صورت به راحتی لاغر اما به سختی مجددا چاق می ­شود. قرص های مولتی ویتامین برای چاقی صورت موثرند، اما باید به عوارض احتمالی و تداخلات دارویی توجه داشت.

در ادامه به چند نکته مهم اشاره می ­کنیم:

  • معمولا بهترین زمان مصرف قرص­ های ویتامین برای چاقی صورت یا هر نوع قرص مولتی ­ویتامین دیگر، همراه با غذاست.
  •  بسته به اینکه نوع ویتامین دریافتی شما محلول در آب یا چربی است، آن را با وعده­ های غذایی مناسب مصرف کنید.
  • بهتر است قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید و پس از خرید دارو، دستورالعمل مصرف دارو را مطالعه کنید.
  •  استفاده همزمان برخی از این قرص ­های مولتی ویتامین چاقی صورت یا دیگر قرص ­های ویتامینه ممکن است جذب موثرشان را کاهش دهد. بنابراین، اگر چند نوع قرص مولتی ویتامین در طول روز استفاده می ­کنید، زمان مصرف آن را تقسیم ­بندی کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • حواستان باشد که از مصرف بیش از اندازه قرص ­های ویتامینه و مولتی­ ویتامین ­ها پرهیز کنید، زیرا مصرف بیش از حد برخی از آن ­ها مانند ویتامین D و A موجب مسمومیت خواهد شد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

سخن پایانی

لپ ­های پر و صورت صاف و پوستی شفاف دغدغه بسیاری از افراد شده است، اما اگر فکر می­ کنید که می ­توانید فقط صورت خود را موضعی چاق کنید، خب اشتباه می ­کنید! شاید با خواندن این مقاله و آشنایی با انواع ویتامین ­ها برای چاقی صورت و شناسایی بهترین مولتی­ ویتامین برای چاقی صورت با خودتان فکر کرده باشید که می ­توان در عین لاغری بدن صورتی چاق داشت، اما به لحاظ علمی چنین چیزی عملا ممکن نیست، مگر اینکه از روش­ های دیگر مانند تزریق ژل یا برخی لیزرها استفاده کنید.

توصیه اصلی ما به شما رعایت رژیم غذایی مغذی از تمام ویتامین ­های لازم برای چاقی صورت است و در کنار آن استفاده منظم از آب، ورزش­ کافی و مشورت با پزشک متخصص تغذیه در کنار مشاوره با پزشک متخصص زیبایی است. در این صورت می ­توانید مطمئن باشید که نه­ تنها وزنی بیشتر از نرمال خودتان اضافه نخواهید کرد، بلکه کاهش وزنی که منجر به لاغری بیش از حد صورت شما شود نیز نخواهید داشت.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم