نحوه مصرف ویتامین E برای صورت(مالیدن روی پوست)

تاریخ ایجاد :

پزشک زیبایی برای جوانسازی پوستتان برای شما ویتامین E کلاژن ساز تجویز کرده است، اما به خاطر تداخل دارویی با سایر داروها نمی دانید نحوه مصرف ویتامین E برای صورت چگونه است؟ خب به شما می گوییم که می توانید آن را روی صورت خود بمالید و از خوردن آن اجتناب کنید. در این مقاله به بررسی نحوه استفاده ویتامین E برای صورت می پردازیم. همچنین به شما خواهیم گفت که چطور و چه زمانی این ویتامین را برای صورت خود بمانید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در این مقاله نکات حائز اهمیت در مصرف ویتامین e برای صورت را بررسی می کنیم از جمله نحوه مصرف ,بایدها و نبایدها,زمان مصرف موثر, بهترین زمان مصرف و … شمامی توانید به جای خوردن مکمل ها و داروهای حاوی ویتامین E کارتان را با استفاده از کرم ها و روغن ها حاوی ویتامین E راحت کنید. همچنین می توانید همان کپسول های خوراکی ویتامین ای را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بیشتر بدانید :  ویتامین ای را چه زمان و چگونه مصرف کنیم ؟

تاثیر ویتامین بر روی پوست صورت

ویتامین E برای محافظت از پوست و حفظ رطوبت آن به طور طبیعی در بدن و پوست ما وجود دارد. هرچند قرار گرفتن هر روزه در محیط های آلوده و سایر عوامل خطرناک مانند اشعه UV خورشید می تواند ویتامین E را کاهش دهد. بنابراین، مهم است که کمی بیشتر از پوست خود مراقبت کنیم.

خرید : بهترین قرص برای پوست صورت چیست؟

ویتامین E فواید زیادی برای سلامت و ظاهر پوست دارد می توانید به جای خوردنش، آن را به صورت موضعی روی صورت استفاده کنید .با اینکار التهابات را کاهش دهید و تازگی و طراوت به پوستتان ببخشید.

مزایای استفاده از ویتامین ای برای صورت

از دیگر مزایای ویتامین E برای پوست می توان به درمان بیماری هایی مثل خشکی پوست، کاهش چین وچروک و آسیب های ناشی از نور خورشید و برخی موارد که در ادامه خلاصه ای از آن ها گفته شده، نام برد:

  • جوان سازی پوست و جلوگیری از پیری: ویتامین E یک مبارز قوی آنتی اکسیدانی است که با اثرات منفی رادیکال های آزاد می جنگد و با آزادسازی کلاژن به درخشان شدن و سلامت پوست شما کمک می کند.
  • مبارزه با اشعه مضر UV خورشید: اشعه UV باعث افزایش تعداد رادیکال های آزاد , ایجاد مشکلات زیادی می شود. به دلیل اینکه ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان و خواص مرطوب کنندگی است می تواند محافظ خوبی در برابر آفتاب باشد. اما حواستان باشد که ویتامین E جایگزین ضد آفتاب نخواهد بود.
  • از بین برنده جای زخم و استرچ مارک: ویتامین E با آب رسانی و کلاژن سازی برای ازبین برنده جای زخم و استرچ مارک ها موثر است. مخصوصا برای زنان پس از بارداری یا افرادی که تغییرات زیاد وزنی داشته اند، بسیار عالی است.
  • بهبود ملاسما: زمانی که ملانین در پوست زیاد باشد، تاثیر آن روی صورت با تیرگی و لکه های پوستی دیده می شود.همچنین ویتامین E با تاثیر سفید کنندگی کمک خوبی خواهد بود.

این ها برخی از مزایای استفاده از ویتامین E برای پوست بودند و نتایجی که از آن ها حاصل می شود. در ادامه به نحوه استفاده از ویتامین ای برای صورت می پردازیم و انواع روش های استفاده از ویتامین ای برای صورت را می شماریم.

خرید : کپسول روشن کننده پوست با تاثیر فوق العاده

نحوه مصرف ویتامین E برای صورت در ناحیه چشم

ویتامین E به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار و کنترل تولید ملانین پوست برای درمان پف و تیرگی زیر چشم موثر است. همچنین برای خطوط ریز اطراف چشم مناسب است. بعد از اطمینان از عدم حساسیت به ویتامین E می توانید هر شب یک قطره روغن ویتامین E را به آرامی روی حلقه های سیاه زیر چشم خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا مرطوب شود. سپس با صبح با آب گرم بشویید.

خرید : موثرترین کرم های دور چشم

ویتامین ای را بخوریم یا روی پوست بمالیم 

بسته به داروهایی که مصرف می کنید و تجویز پزشک معالج و مشاور زیباییتان می توانید از مکمل های خوراکی ویتامین ای استفاده کنید. این قرص ها محلول در چربی هستند و خود ماهیت روغنی دارند. اگر نمی خواهید آن ها را به هر دلیلی بخورید میتوانید سوراخش کنید و به صورت موضعی روی صورت خود بمالید. همچنین می توانید به جای کپسول ویتامین E کرم ها، روغن ها یا محصولات مراقبت پوستی دیگر که دارای ویتامین E هستند را خریداری کنید.

نحوه استفاده از ویتامین Eروی پوست

شمامی توانید به جای خوردن مکمل ها و داروهای حاوی ویتامین E کارتان را با استفاده از کرم ها و روغن ها یا مرطوب کننده حاوی ویتامین E راحت کنید. همچنین می توانید همان کپسول های خوراکی ویتامین ای را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید. اگر به دنبال محصولات ایمن و مؤثر هستید، بهتر است محصولاتی استفاده کنید که ویتامین C نیز داشته باشد چون که این دو آنتی اکسیدان همکاری بسیار خوبی با هم دارند.

اکثر کرم های ضد پیری موجود در داروخانه ها نیم تا یک درصد ویتامین E دارند. اگر می خواهید ویتامین بیشتری دریافت کنید می توانید محصولاتی را خریداری کنید که روی آن عبارت آلفا توکوفرول alpha tocopherol یا ویتامین E خالص نوشته باشد. در ادامه نحوه استفاده از ویتامین روغن ویتامین E روی پوست را به شما خواهیم گفت.

قدم به قدم در استفاده موضعی از کپسول ویتامین E روی پوست

برای حصول نتیجه بهتر در چند گام نحوه استفاده از ویتامین E بر روی صورت را بررسی می کنیم.

 ۱-همیشه و در هر مرحله اولین گام شستن صورت و خشک کردن است. تمیزی همیشه اولین و مهم ترین قدم در برنامه مراقبت پوستی شماست.

 ۲-یک حوله گرم را به مدت دو تا سه دقیقه روی صورت خود بگذارید. این کار باعث می شود منافذ باز شده و روغن در آن بیشتر نفوذ کند.

 ۳- در مورد پوست های حساس بهتر است روغن ویتامین ای با روغن های پایه مانند روغن نارگیل، زیتون یا بادام مخلوط شود.

 ۴-روغن ویتامین ای را خیلی کم و به اندازه نخود مصرف کنید. به آرامی با نوک انگشتان روی پوست خود بمالید و خیلی خشن برخورد نکنید.

 ۵-درمورد پوست های خشک می توانید روغن را یک شب روی پوست خود بگذارید، اما اگر مستعد جوش زدن هستید، بعد از پانزده دقیقه بشویید.

استفاده از قرص ویتامین E روی پوست صورت به طور مستقیم کار سختی نیست .در صورتی که به آن حساسیت نداشته باشید، تاثیر آن را خیلی زود مشاهده خواهید کرد. به شرطی که اولا آن را به درستی استفاده کنیدو ثانیا اطلاع درستی از نوع پوست خود داشته باشید. در ادامه ما به شما در نحوه استفاده از ویتامین ای روی پوست از هر نوعی که باشد کمک می کنیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تاثیر ویتامین E روی انواع پوست

 این که از روغن ویتامین E استفاده می کنید یا محصولات مراقبت پوستی حاوی آن بستگی به نوع پوست شما دارد. در صورت داشتن پوست حساس باید حواستان را بیشتر جمع کنید. اما اگر پوستی خشک دارید راحت تر می توانید با روغن ویتامین E کنار بیاید. چطور؟ بخش زیر را بخوانید.

  • پوست ­های حساس حداکثر می توانند پانزده دقیقه ویتامین ای را روی پوست خود بگذارند. زیرا ویتامین E چرب است و ماندن آن روی صورت می تواند پوست را تحریک کند. برای استفاده طولانی تر ترکیب با روغن جوجوبا یا نارگیل پیشنهاد می شود.
  • پوست های چرب نیز نباید بیشتر از پونزده دقیقه ویتامین E را روی صورت خود بگذارند؛ زیرا باعث مسدود شدن منافذ می شود.
  • افراد با پوست های خشک می توانند در طول شب ویتامین E را روی پوست خود قرار دهند. زیرا خواص مرطوب کنندگی روغن ویتامین E به زمان نیاز دارد تا روی پوست اثر کند.
  • افراد با پوست های معمولی می توانند ویتامین E را در طول شب یا زمان های متناوب دیگر روی پوست خود استفاده کنند. حتی در صورت تمایل می توانند این روغن را با روغن پایه دیگر مخلوط کنند که هیچ ایرادی ندارد.

با توجه به نوع پوست خود روتین پوستی انتخاب کنید. حتی با پانزده دقیقه استفاده از ویتامین E می توانید از فواید آن بدون به خطر انداختن پوستتان بهره ببرید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

زمان استفاده از ویتامین E روی پوست صورت

کپسول ویتامین E یک قرص روغنی با قوام بالا بوده که به عنوان یک درمان ضد پیری به صورت شبانه قابل استفاده است. برای جذب حداکثر ویتامین موجود در این کپسول با غلظت زیاد در پوست صورت، آن را قبل از خواب استفاده کنید. اگر قصد استفاده از آن را در صبح دارید، بهتره است قید آرایش را بزنید؛ زیرا ماهیت چرب ویتامین E موجب می شود که دیگر سرم ها و مواد آرایشی روی صورتتان ننشیند.

بایدها و نبایدهای استفاده از ویتامین E روی صورت

همان طورکه در بالا اشاره شد ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که با توجه به نوع پوست، روی آن تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده هم نوع پوست خود را بشناسید و هم با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

حتما قبل از استفاده روی پوست صورت ابتدا روی موضع کوچکی از پوست آرنجتان تست انجام دهید و از عدم حساسیت به ویتامین E اطمینان حاصل کنید. به طور مثال اگر مستعد جوش های زیاد هستید یا منافذ باز صورتتان به راحتی مسدود می شود، استفاده از کپسول روغنی ویتامین E به صورت موضعی روی صورتتان می تواند جوش ها را تشدید کند.

نکات استفاده از ویتامین E روی صورت

ویتامین E معمولا برای همه انواع پوست خوب است و متخصصان پوست آن را به خاطر خواص آن تحسین می کنند، اما اگر برای اولین بار محصولات مراقبت از پوست ویتامین E را امتحان می کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید.

  • ویتامین E به دلیل ماهیتی غلیظ و چسبناک خود بالش ها و ملحفه های شما را لکه دار می کند. شب هایی که ویتامین E روی پوستتان می گذارید، روی بالش خود یک حوله یا پارچه بپیچید تا لک نشود.
  • قبل از استفاده از ویتامین E روی صورتتان پوست خود را کاملا از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید تا جذب مواد مغذی بهتر انجام شود. بعد از استفاده نیز دستانتان را برای جلوگیری از حس چربی و لغزندگی بشویید.
  • اگر پس از استفاده از ویتامین E روی پوست احساس خارش یا التهاب کردید، سریعا از یخ استفاده کنید تا تحریک پوست شما را آرام کند.
  • از آنجا که ماندن بیشتر از یک شب روغن ویتامین E روی صورت توصیه نمی شود، پس از بیدار شدن صورتتان را بشویید تا باقی مانده ویتامین E از صورت شما پاک شود.

در صورت داشتن سابقه بیماری های پوستی مخصوصا اگر می دانید به ویتامین E حساسیت دارید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در آخر

بالاخره تصمیم به خوردن ویتامین تجویز شده دارید یا می خواهید آن را روی صورتتان بمالید؟ هر کدام که می پسندید، حواستان به نحوه استفاده آن باشد. در این مقاله با نحوه مصرف ویتامین E برای صورت آشنا شدید. همچنین اگر می خواهید کپسول خوراکی ویتامین E را سوراخ کرده و به صورت موضعی استفاده کنید باید بدانید که ممکن است به پوست شما سازگار نباشد، برای حل این مشکل از محصولات مراقبت پوستی موجود در داروخانه ها که حاوی ویتامین E هستند و تا به حال عوارضی از آن ها گزارش نشده استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم