عوارض قرص پرفکتیل، موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص پرفکتیل چیست؟

تاریخ ایجاد :

قرص یا کپسول پرفکتیل برای درمان، کنترل و پیشگیری و بهبود بیماری ها و علائم هایی مانند ریزش مو، آکنه، ناخن های شکننده و ضعیف، گرفتگی عضلات، کمبود بیوتین، میگرن و مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف همزمان قرص پرفکتیل با مولتی ویتامین ها باعث می شود ویتامین ها در بدن افزایش یابد و به کلیه و کبد فرد آسیب بزند. قرص پرفکتیل به دلیل اینکه فاقد هورمون و دارو است، با بقیه داروها تداخل ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند. البته اگر بیماری خاصی دارید و قرص خاصی مصرف می کنید ضروری است که حتما قبل از استفاده از قرص پرفکتیل موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

این کپسول حاوی بیوتین، نیاسین، ریبوفلاوین، سلنیوم و روی است که به عنوان ماده های اصلی و تاثیرگذار این قرص محسوب می شوند. کپسول پرفکتیل با کاهش پروستاگلاندین به رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند؛ همچنین برای درمان و پیشگیری از کمبود بیوتین و کاربرد دارد. در ادامه قصد داریم شما را با قرص پرفکتیل آشنا کنیم و به موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص پرفکتیل اشاره کنیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

چه کسانی می توانند از قرص پرفکتیل اورجینال و پلاتینیوم استفاده کنند؟ 

اگر به دنبال محصولی هستید که برای تقویت ناخن، مو و پوست شما مفید باشد و بتوانید ریزش موهای خود را قطع کنید، قرص پرفکتیل اورجینال گزینه مناسبی برای شماست. اگر می خواهید علاوه بر تقویت مو و ناخن از چین و چروک های پوستی خود جلوگیری کنید، قرص پرفکتیل پلاتینیوم انتخاب مناسب تری است؛ چرا که این کپسول حاوی مقدار زیادی کلاژن می باشد که برای تقویت پوست و جوانسازی پوست بی نظیر است. 

کپسول پرفکتیل پلاتینیوم یک محصول پیشرفته تر و قوی تر از کپسول پرفکتیل اورجینال است. استفاده از این مکمل ها محدودیت خاصی ندارد؛ ولی بهتر است بانوان و آقایان از ۲۵ سالگی مصرف مکمل را آغاز کنند و تا ۴۵ سالگی ادامه دهند تا در پیشگیری از هر یک از علائم مانند چین و چروک پوستی، افتادگی و لک پوستی و مانند آن موثر باشد. مصرف قرص پرفکتیل پلاتینیوم برای افراد ۵۵ سال به بالا توصیه می شود چرا که کلاژن در این سنین به شدت کاهش می یابد. 

خرید قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس 60 عددی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

چه کسانی نباید از قرص پرفکتیل اورجینال و پلاتینیوم استفاده کنند؟

مصرف کپسول پرفکتیل برای کودکان ممنوع است، زیرا مقدار بالایی آهن در ترکیبات خود دارد. همچنین برای کسانی که بیماری و اختلالاتی مانند اختلالات ریه، بیماری کبدی، بیماری کلیوی، حساسیت به دارو و حساسیت به سلنیوم دارند و پوستشان ملتهب و آسیب دیده است، نیز منع مصرف دارد. 

بهتر است قبل از مصرف قرص با پزشک مشورت کنید و اگر از قرص پرفکتیل برای بیماری های مزمنی مانند بیماری قلبی، تشنج و آلرژی های تهدید کننده استفاده می کنید، بهتر وضعیت سلامتی خود را مدام به پزشک گزارش دهد. افرادی که به سویا و همچنین غذا های دریایی حساسیت دارند بهتر است از این دارو استفاده نکنند چرا که باعث بروز حساسیت می شود. 

خرید قرص پرفکتیل پلاتینیوم ویتابیوتیکس 60 عددی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

آیا می توان قرص پرفکتیل را در دوران بارداری مصرف کرد؟

در دوران بارداری نباید از قرص های پرفکتیل به صورت خودسرانه استفاده کرد، چرا که می تواند یک عامل تهدید کننده باشد، بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید و در صورتی که پزشک استفاده را مجاز کند مصرف بلا مانع است.

منع مصرف و تداخل دارویی قرص پرفکتیل

این قرص به دلیل اینکه حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی مفید است، شما را از مصرف انواع ویتامین ها همراه با این مکمل بی نیاز می سازد. درنتیجه شما نیازی به استفاده از دیگر مولتی ویتامین ها نخواهید داشت؛ چرا که به نوعی مولتی ویتامین روزانه محسوب می شود. 

مصرف همزمان قرص پرفکتیل با مولتی ویتامین ها باعث می شود ویتامین ها در بدن افزایش یابد و به کلیه و کبد فرد آسیب بزند. قرص پرفکتیل به دلیل اینکه فاقد هورمون و دارو است، با بقیه دارو ها تداخل ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند. البته اگر بیماری خاصی دارید و قرص خاصی مصرف می کنید ضروری است که حتما قبل از استفاده از قرص پرفکتیل موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. 

همچنین قرص پرفکتیل پلاتینیوم با قرص فیناستراید یا اسپیرونولاکتون که برای آقایان و بانوانی که به علت مشکلات هورمونی دچار ریزش مو یا دچار جوش شده اند، تداخلی ایجاد نمی کند. اگر بدنتان با کمبود بیوتین مواجه است و از بیوتین و پرفکتیل به طور همزمان استفاده می کنید به دلیل اینکه هر قرص پرفکتیل حاوی ۱۵۰ میکروگرم بیوتین است و با این مقدار بیوتین جبران نمی شود، پس مانعی در استفاده همزمان با بیوتین وجود ندارد.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل های جوان سازی پوست کدامند؟

عوارض جانبی قرص پرفکتیل

خوشبختانه عوارض و پیامد های ناگوار و بدی از قرص پرفکتیل گزارش نشده است؛ اما به یاد داشته باشید که اگر می خواهید این کپسول را به مدت طولانی استفاده کنید، حتما از یک پزشک کمک بگیرید. قرص های پرفکتیل به هیچ عنوان اعتیاد آور نیستند. همان طور که گفته شد این محصول عوارضی ندارد ولی اگر به صورت نادر هر یک از این عوارض را مشاهده کردید بهتر است با پزشک مطرح کنید.

چند مورد از عوارض جانبی قرص پرفکتیل

  • گرفتگی عضلات به مدت طولانی 
  • تغییر در رنگ ادرار
  • تورم صورت 
  • اسهال
  • بثورات پوستی
  • تحریک معده
  • دشواری و سختی در تنفس 
  • تورم لب و زبان 
  • گر گرفتگی
  • نفخ
  • تاری دید
  • ریتم غیر طبیعی قلب
  • اختلال سمی یا بینایی ضعیف 
  • التهاب کبد
  • خارش شدید پوست
  • نارسایی کبدی
  • کهیر
  • هایپرپیگمانتاسیون پوست
  • سردرد
  • اختلالات گوارشی
  • خستگی
  • شکنندگی ناخن 
  • ناهنجاری های سیستم عصبی 
  • استفراغ و از دست دادن اشتها

اگر بیشتر از چند مورد این موارد را مشاهده کردید که اذیت کننده بود حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو کدام است؟

سخن پایانی

به طور کلی اگر به سلامتی جسمتان، به خصوص پوست و موی خود اهمیت می دهید مصرف قرص پرفکتیل یکی از بهترین گزینه هاست فقط نکات گفته شده در مورد نحوه استفاده یا منع استفاده از قرص را به یاد داشته باشید. قرص جوانساز پوست و مو پرفکتیل یک محصول منحصر به فرد برای چین و چروک های پوستی است. در صورتی که پوست، مو و ناخن انواع ویتامین ها را به اندازه کافی دریافت کند می تواند از پوست در برابر موارد آسیب زا دفاع کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص پرفکتیل آشنا کنیم. اگر شرایط خاصی دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، حتما مشکل خود را با پزشک درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم