تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک چیست؟

تاریخ ایجاد :

تغذیه سالم بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد. مکمل های تغذیه ای نیز از جمله محصولاتی هستند که برای جبران کمبود ریز مغذی ها در بدن فرموله شده اند. از آنجایی که این مکمل ها تنوع بسیاری دارند، در این مقاله قصد داریم تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک را بررسی کنیم. این دو مکمل جز مولتی ویتامین های بسیار پرمصرف و محبوب به شمار می روند که در ترکیبات هر کدام از آنها، ویتامین ها و مواد معدنی متعددی استفاده شده است.

تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک در موارد زیر بررسی می شود:

    • نوع و دوز ترکیبات موجود در آنها
    • برند و شرکت تولید کننده
    • ایرانی و خارجی بودن
    • قیمت
    • تعداد در هر بسته
    • شکل ظاهری آنها

البته بسیاری از این مواد مانند زینک، ویتامین های گروه B و غیره مشابه هستند، ولی دوز مصرفی آنها با یکدیگر تفاوت دارد. زینک جز مهمترین عناصر معدنی است که بدن برای انجام بیش از 300 نوع واکنش آنزیمی به آن نیاز دارد. در صورت کمبود زینک در بدن مصرف مکمل هایی همچون: یونی زینک و زینک پلاس ضروری است. این مکمل ها در کنار خواص مشابه خود تفاوت های جزئی نیز دارند که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

خرید انواع مکمل های زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بررسی تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک با معرفی آنها

این دو مکمل بدون شک برای جبران کمبود زینک و سایر مواد مغذی بدن فرموله شده اند و همانطور که از نام آنها مشخص است، زینک ماده اصلی تشکیل دهنده ترکیبات این دو قرص محسوب می شود. البته در محتویات این محصولات از ویتامین ها و مواد معدنی دیگری نیز استفاده شده است که خواص آنها را افزایش دهد. در ادامه قصد داریم به صورت جداگانه خواص هر یک از این مکمل ها و ترکیبات آنها را عنوان کنیم که راحت تر قادر به تصمیم گیری باشید. خرید یونی زینک

معرفی سافت ژل زینک پلاس

قبل از بررسی تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک در ابتدا باید با هر کدام از این مکمل ها آشنا شوید. قرص زینک پلاس از جمله مکمل های کمک تغذیه ای برای بهبود ساختار پوست، مو و ناخن ها محسوب می شود که از زینک یا روی به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده آن استفاده شده است. البته در ترکیبات این سافت ژل علاوه بر زینک، ویتامین C و ویتامین های گروه B نیز به کار می روند. زینک پلاس در دو نوع خارجی و ایرانی با دوزهای متفاوت به تولید می رسد که هر فرد با توجه به نیاز بدن خود به زینک و سایر ریزمغذی ها نوع مناسبی از آنها را انتخاب کند. کیفیت و اثرگذاری زینک پلاس با توجه به برند آن متفاوت است، زیرا برخی از شرکت های تولید کننده این محصول از آهن و کلسیم نیز در ترکیبات آن استفاده می کنند. از این رو با خرید این مکمل طیف متنوعی از ریزمغذی ها را دریافت خواهید کرد و دیگر نیازی به خرید مکمل های جداگانه نخواهید داشت.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

معرفی قرص یونی زینک

یونی زینک یکی از قرص های بسیار محبوب برای تقویت پوست، مو، ناخن و سیستم ایمنی در بازار است که توسط شرکت ابیان دارو بسته بندی و تولید می شود. البته فرمولاسیون یونی زینک تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس تهیه شده است که نشان از کیفیت و استانداردهای بالای این محصول می دهد. برای اینکه تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک را بهتر درک کنید، باید ترکیبات این دو محصول را بررسی کنید. در محتویات یونی زینک نیز از روی یا زینک به عنوان ترکیب اصلی استفاده شده است. از این رو محصول مورد نظر در دسته بندی مکمل های مخصوص پوست، مو و ناخن ها قرار می گیرد. علاوه بر زینک از ویتامین‌ های خانواده B مانند: فولیک اسید، بیوتین، ویتامین B1 ،B2 ،B3 ،B6،B12، کلسیم دی-پانتوتنات و ویتامین C نیز در ترکیبات این محصول استفاده شده است. به همین دلیل با مصرف روزانه این مکمل، سلامت کلی بدن حفظ می شود و احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی و خطرناک نیز کاهش پیدا می کنند.

خرید مکمل های پوست، مو و ناخن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

شربت زینک پلاس یوروویتال

خواص زینک موجود در قرص یونی زینک و زینک پلاس

حال که با این دو مکمل حاوی زینک آشنا شده اید، بدون شک درک تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک نیز برای شما راحت تر خواهد شد. اما قبل از بررسی تفاوت های بین این دو مکمل مخصوص پوست، مو و ناخن ها قصد داریم در مورد خواص زینک مطالبی را عنوان کنیم. از آنجایی که این ماده مهمترین عنصر معدنی موجود در این دو محصول است، تا حدود زیادی شما را با خواص یونی زینک و زینک پلاس آشنا می کند. زینک بعد از آهن دومین مینرال مورد نیاز بدن است که به رفع مشکلات مو، پوست و ناخن ها کمک می کند. البته خواص زینک تنها محدود به این زمینه نیست، زیرا فعالیت بیش از 300 نوع واکنش آنزیمی به میزان آن در بدن بستگی دارد‌. از آنجایی که مواد غذایی حاوی زینک تنوع بالایی ندارند و برخی از افراد قادر به مصرف آنها نیستند، ابتلا به کمبود زینک بسیار طبیعی است. برای جبران کمبود زینک در بدن مصرف مکمل های حاوی آن توصیه می شود. دو نمونه بسیار پرفروش از این مکمل ها قرص یونی زینک و زینک پلاس هستند که در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک بپردازیم، اما قبل از آن خواص زینک موجود در ترکیبات هر دو محصول را عنوان می کنیم.

  • رفع ریزش و نازکی موها
  • کمک به رشد ذهنی و جسمی کودکان
  • تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها
  • رفع مشکلات پوستی
  • افزایش دید به خصوص در شب
  • بهبود عملکرد حس بویایی و چشایی
  • التیام زخم ها و التهابات بدن
  • رفع شکنندگی ناخن ها
  • بهبود وضعیت اعصاب و روان

خرید زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال

تفاوت ترکیبات قرص زینک پلاس و یونی زینک

یکی از عوامل مهمی که تفاوت بین این دو قرص را مشخص می کند، ترکیبات موجود در آنها است. بدون شک با اطلاع از ترکیبات هر کدام از این مکمل ها بهتر به تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک پی می برید. در ترکیبات این مکمل ها علاوه بر زینک، سایر ویتامین‌ ها و مواد معدنی نیز وجود دارد. تمامی این مواد فواید و ویژگی های مشابهی دارند و به همین دلیل خواص زینک پلاس و یونی زینک بسیار نزدیک به یکدیگر است. تفاوت بین آنها نیز به دوز ترکیبات موجود در آنها بستگی دارد. البته تعداد ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این محصولات نیز ممکن است با یکدیگر تفاوت جزئی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با ترکیبات هر کدام از این قرص ها در ادامه آنها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

خرید زینک پلاس ۵ میلی گرم ب کمپلکس دانا

ترکیبات موجود در قرص زینک پلاس

مکمل زینک پلاس حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن است که توسط برندهای متفاوت در ایران و خارج از آن تولید می شود. بنابراین بدیهی است که میزان یا نوع ترکیبات موجود در هر برند از این مکمل با یکدیگر متفاوت باشد. البته تفاوت این ترکیبات بسیار ناچیز است و تمامی شرکت ها بر اساس یک سری از استانداردهای کلی این محصول را تولید و روانه بازار می کنند. مهمترین ویتامین های موجود در قرص زینک پلاس را باید ویتامین C و ویتامین‌ های گروه B دانست. همچنین برخی از شرکت ها از هیدروکسید آهن، کلسیم و پانتوتنیک اسید نیز در ترکیبات این محصول استفاده می کنند. برخی دیگر از برندهای زینک پلاس تنها حاوی زینک و ویتامین های گروه B هستند. با بررسی ترکیبات هر مکمل بدون شک تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک نیز به راحتی قابل درک خواهد بود.

خرید کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

مواد به کار رفته در محتویات قرص یونی زینک

فرمولاسیون قرص یونی زینک توسط شرکت لیبرتی سوئیس تهیه می شود. بنابراین تنها یک برند از این قرص در بازار وجود دارد. به همین دلیل ترکیبات آن به راحتی قابل بررسی است. در ترکیبات یونی زینک علاوه بر زینک یا روی از ویتامین هایی همچون: ویتامین C، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B1 ،B2 ،B6 ،B12 و کلسیم دی پانتوتنات استفاده شده است. تمامی این ترکیبات به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می کنند و مانع از رسیدن آسیب به آنها می شوند.

خرید قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

آشنایی با تفاوت زینک پلاس و یونی زینک

در پاسخ به این پرسش که از زینک پلاس استفاده کنیم یا یونی زینک؟ باید گفت که خواص این دو محصول تشابه بسیاری دارند و تنها ممکن است در برخی از ترکیبات با یکدیگر متفاوت باشند. همچنین در زمان خرید این محصولات باید از میزان کمبود انواع مواد مغذی به خصوص زینک در بدن خود اطلاع داشته باشید که راحت تر محصول مورد نظر را خریداری کنید. در ادامه تفاوت های کلی این دو مکمل را عنوان می کنیم.

  • نوع و تعداد ترکیبات و ریز مغذی ها
  • مقدار یا دوز مواد موجود در محتویات هر مکمل
  • نوع بسته بندی
  • برند و شرکت تولید کننده
  • ایرانی و خارجی بودن محصولات
  • قیمت هر مکمل
  • تعداد قرص ها در هر بسته بندی
  • شکل یا فرم ظاهری

خرید انواع مکمل زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

در نتیجه…

با اطلاع از تفاوت قرص زینک پلاس و یونی زینک قادر خواهید بود بهترین و مناسب ترین مکمل ها را مطابق با نیاز بدن خود به ریزمغذی ها انتخاب کنید. این دو محصول مخصوص حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها هستند و با افزایش سیستم ایمنی بدن به سلامت عمومی آن نیز کمک می کنند. تفاوت این دو قرص در نوع و دوز ترکیبات موجود در آنها، برند و شرکت تولید کننده، ایرانی و خارجی بودن، قیمت، تعداد در هر بسته و شکل ظاهری آنها است. بنابراین قبل از انتخاب این مکمل ها در ابتدا اطلاعات کاملی از ترکیبات آنها به دست آورید و سپس مکمل مناسب را با توجه به شرایط بدنی و بودجه خود خریداری کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم