معرفی بهترین قرص آهن برای درمان کم خونی

تاریخ ایجاد :

کم خونی چیست؟ بهترین مکمل های درمان کم خونی کدامند؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بررسی کنیم چرا باید کم خونی را درمان کنیم و بهترین قرص آهن برای درمان کم خونی چیست؟

در ابتدا، کم خونی می تواند آنقدر خفیف باشد که متوجه آن نشوید، اما علائم با بدتر شدن کم خونی، بدتر خواهند شد. درمان های کم خونی به علت ایجاد آن بستگی دارد و از مصرف مکمل ها تا انجام اقدامات پزشکی را شامل می شود. همچنین می توانید با رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل های مربوط به کم خونی، از برخی از انواع کم خونی پیشگیری کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین داروهوم و بررسی ویژگی ها و موارد مصرف این مکمل ها، محصول مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خریداری آن نمایید.

خرید انواع قرص و مکمل های کم خونی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کم خونی چیست؟

کم خونی، وضعیتی است که در آن شمار گلبول های قرمز سالم برای حمل اکسیژن به بافت های بدن کاهش می یابد. ابتلا به کم خونی که به آن هموگلوبین پایین نیز گفته می شود، می تواند باعث احساس خستگی و ضعف شود. انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند. کم خونی، می تواند موقت یا طولانی مدت و شدت آن از خفیف تا شدید متغیر باشد. در بیشتر مواقع، ایجاد کم خونی به بیش از یک علت مربوط است.

اگر مشکوک به کم خونی هستید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا می تواند یک علامت هشدار دهنده از بیماری جدی باشد. علائم و نشانه های کم خونی بسته به علت و شدت کم خونی متفاوت است. برخی از این علائم در صورت بروز شامل خستگی، ضعف، رنگ پریدگی یا پوست مایل به زرد، ضربان قلب نامنظم، دست و پاهای سرد، سرگیجه یا سبکی سر و غیره می باشند.

با انواع کم خونی آشنا شوید

کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی ناشی از فقر آهن، یک نوع رایج کم خونی است که در آن خون فاقد شمار کافی گلبول های قرمز سالم است. همانطور که از نام این نوع کم خونی مشخص است، به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود. بدون آهن کافی، بدن قادر به تولید ماده ای که موجب چسبیدن اکسیژن به هموگلوبین می شود، نیست. در نتیجه، کم خونی ناشی از فقر آهن ممکن است موجب خستگی و تنگی نفس شود. معمولاً می توانید کم خونی ناشی از فقر آهن را با مکمل آهن اصلاح کنید. گاهی اوقات آزمایش ها یا درمان های اضافی برای کم خونی فقر آهن ضروری است، به خصوص اگر پزشک تشخیص دهد که شما خونریزی داخلی دارید. برخی از مکمل های مناسب برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن عبارتند از:

خرید انواع مکمل های آهن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

کم خونی آپلاستیک

کم خونی آپلاستیک، زمانی ایجاد می شود که بدن شما تولید سلول های خونی جدید را متوقف کند. این وضعیت، شما را خسته و مستعد ابتلا به عفونت ها و خونریزی های کنترل نشده می کند. این نوع کم خونی، می تواند در هر سنی ایجاد شود و ممکن است به طور ناگهانی رخ دهد، یا ممکن است به آرامی ظاهر شود و با گذشت زمان بدتر شود. درمان کم خونی آپلاستیک ممکن است شامل داروها، انتقال خون یا پیوند سلول های بنیادی (پیوند مغز استخوان) باشد.

کم خونی داسی شکل

کم خونی داسی شکل، یک اختلال ارثی گلبول قرمز است که در آن گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن در سراسر بدن وجود ندارند. به طور معمول، گلبول های قرمز منعطف و گرد به راحتی در رگ های خونی حرکت می کنند. در کم خونی سلول داسی شکل، گلبول های قرمز خون به شکل داس یا هلال ماه تغییر شکل می دهند که در نتیجه، می توانند درون رگ‌ های خونی کوچک گیر کنند و جریان خون و اکسیژن را به قسمت‌ هایی از بدن کند یا مسدود نمایند. هیچ درمانی برای اکثر افراد مبتلا به کم خونی سلول داسی شکل وجود ندارد، اما درمان ‌های موجود می ‌توانند درد را تسکین دهند و به پیشگیری از عوارض مرتبط با بیماری کمک کنند.

تالاسمی

تالاسمی، یک اختلال خونی ارثی است که باعث می شود بدن هموگلوبین کمتری نسبت به حالت عادی داشته باشد. تالاسمی می تواند باعث کم خونی شود و شما را خسته کند. اگر تالاسمی خفیف دارید، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید، اما در نوع شدیدتر آن ممکن است نیاز به تزریق خون منظم داشته باشید. شما می توانید برای مقابله با خستگی، اقداماتی مانند انتخاب یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم انجام دهید.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین زمانی ایجاد می شود که مقدار ویتامین های خاص موجود در بدن، کمتر از حد طبیعی باشد. ویتامین های مرتبط با کم خونی ناشی از کمبود ویتامین، شامل فولات (فولیک اسید)، ویتامین B12 و ویتامین C می باشند. این نوع کم خونی، ممکن است در صورت عدم مصرف غذاهای حاوی فولات، ویتامین B12 یا ویتامین C و مشکل بدن در جذب یا تجزیه این ویتامین ها رخ دهد. مهم است که پزشک شما کم خونی شما را تشخیص داده و درمان کند. کم خونی ناشی از کمبود ویتامین را معمولاً می توان با مکمل های ویتامین و تغییر در رژیم غذایی اصلاح کرد. برخی از مکمل های درمان کننده این نوع کم خونی عبارتند از:

خرید انواع ویتامین های گروه B از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

بهترین مکمل کم خونی دوران بارداری

حجم خون و تولید گلبول های قرمز خون در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش می یابد تا اکسیژن و مواد مغذی برای جنین در حال رشد تامین شود. در نتیجه، تقاضا برای آهن نیز افزایش می یابد. در حالی که بدن به طور معمول جذب آهن را در دوران بارداری به حداکثر می رساند، دریافت ناکافی آهن یا سایر عوامل موثر بر نحوه جذب آهن نیز می تواند منجر به کمبود آهن شود.

مصرف کم آهن در دوران بارداری، خطر تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و اختلال در رشد شناختی یا رفتاری در نوزادان را افزایش می دهد. طبق نتیجه تحقیقات، همه زنان باردار باید 30 تا 60 میلی گرم مکمل آهن را در هر روز بارداری خود مصرف کنند. از بهترین مکمل های موجود برای جبران آهن و کم خونی بانوان باردار عبارتند از:

بهترین مکمل کم خونی کودکان

کم خونی، یک مشکل شایع در کودکان است. شایع ترین علت کم خونی در کودکان، دریافت نکردن آهن به مقدار کافی می باشد. کودکی که کم خون است، گلبول قرمز یا هموگلوبین کافی ندارد. هموگلوبین، پروتئینی است که به گلبول های قرمز اجازه می دهد تا اکسیژن را به سلول های دیگر بدن منتقل کنند. آهن، برای تشکیل هموگلوبین لازم است، به همین منظور پیشنهاد می شود که علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز مکمل های حاوی آهن را جزو رژیم غذایی خود قرار دهند. برخی از بهترین مکمل های کودکان عبارتند از:

خرید انواع مکمل های درمان کم خونی کودک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

بهترین مکمل کم خونی برای بانوان

شایع ترین نوع کم خونی در سراسر جهان، کم خونی ناشی از فقر آهن است که به خصوص بانوان به دلایل مختلف، بیشتر به این نوع کم خونی مبتلا می شوند. بانوان 12 تا 49 ساله تقریباً ماهی یک بار در طول دوره قاعدگی خود خون از دست می دهند. آهن برای ساختن خون جدید که جایگزین خون از دست رفته در هر دوره قاعدگی می شود، مورد نیاز است. خطر کم خونی در زنانی که دوره های قاعدگی طولانی مدت یا خونریزی بسیار شدید دارند، بیشتر است. بنابراین پیشنهاد می شود که بانوان حتما مصرف مکمل های آهن را جزو رژیم غذایی خود قرار دهند. از بهترین مکمل های کم خونی می شود به مورد زیر اشاره کرد:

قرص هلثی سلز ومن او پی دی فارما

بهترین مکمل های کم خونی

آهن، یک ماده مغذی ضروری است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد. این ماده معدنی، وظیفه کمک به گلبول های قرمز خون برای حمل اکسیژن در سراسر بدن گرفته تا تولید هورمون را بر عهده دارد. در حالی که آهن را می توان از طریق منابع غذایی مختلفی مانند گوشت بدون چربی و اسفناج به دست آورد، اما همه افراد نمی توانند مقدار توصیه شده آهن را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند. مکمل های حاوی آهن می توانند این کمبود را جبران کنند و مطمئن شوند که بدن همچنان مقدار توصیه شده را دریافت می کند. در ادامه به برخی از بهترین مکمل های مناسب جبران کمبود آهن و درمان کم خونی اشاره کرده ایم:

بیشتر بدانید: بهترین درمان کم خونی شدید در بانوان چیست؟

بهترین زمان مصرف مکمل های کم خونی

برای زنان بالغ و نوجوان، حداقل مصرف روزانه توصیه شده آهن بین 10 تا 15 میلی گرم است. بهترین راه برای اطمینان از جذب کامل آهن توسط بدن، مصرف آن در صبح با معده خالی است. زمانی که باردار هستید، روزانه به حداقل 27 میلی گرم آهن نیاز دارید که تقریباً دو برابر مقداری است که به طور معمول بدن نیاز دارد. زنان باردار مبتلا به تهوع صبحگاهی یا معده حساس، باید در اواخر روز آهن مصرف کنند تا هضم آنها راحت شود.

در دوران شیردهی، بانوان روزانه به حداقل 9 میلی گرم آهن نیاز دارند، اما برای برخی از زنان پس از زایمان ممکن است نیاز آنها بیشتر باشد. اگر مشکلی در معده خود ندارید (تهوع صبحگاهی، رفلاکس و غیره)، اول صبح مکمل آهن خود را مصرف کنید. مردان بالغ و نوجوان برای حفظ سطح عادی هموگلوبین، به حدود 10 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. آقایان می توانند مکمل های آهن را اول صبح مصرف کنند. کارشناسان توصیه می کنند که گیاهخواران و وگان ها، هر روز صبح با معده خالی یک مکمل آهن مصرف کنند. برای جذب بهتر، آن را با نوشیدنی حاوی ویتامین C مصرف کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، کم خونی ناشی از فقر آهن شایع‌ ترین نوع کم خونی در سراسر جهان است. اگر فکر می‌ کنید علائم کمبود آهن دارید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید، چرا که تشخیص توسط خود شخص امکان پذیر نیست و از طرف دیگر ممکن است که نشان از بیماری دیگری باشد که سریعا باید تشخیص داده شود. علائمی که در ابتدای متن به آنها اشاره کردیم ممکن است در برخی افراد به طور واضح خود را نشان دهند، در حالی که برخی دیگر اصلاً هیچ کدام را تجربه نمی‌ کنند. اکثر مشکلات کمبود آهن را می‌ توان با دنبال کردن یک رژیم غذایی غنی از آهن و مصرف مکمل‌ های آهن، به راحتی درمان کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم