آیا خوردن قرص آهن در پریودی خونریزی را زیاد می کند؟

آیا خوردن قرص آهن در پریودی خونریزی را زیاد می کند
تاریخ ایجاد :

آیا خوردن قرص آهن در پریودی خونریزی را شدیدتر می کند؟ بانوان در دوره عادت ماهیانه یا قاعدگی خون زیادی از دست می‌ دهند و احتمال ابتلا آنان به کم خونی و فقر آهن بالا است. زیرا هر زن در طول دوره پریودی 220 الی 250 میلی لیتر آهن در یک پیمانه خون از دست می دهد. به همین دلیل بانوان برای جبران آهن از دست رفته باید رژیم غذایی خود را اصلاح و از قرص آهن در پریودی استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با خواص مکمل های آهن و تاثیرگذاری آنها روی دوره قاعدگی با ما همراه باشید.

قرص های آهن حاوی مقدار فراوانی آهن، ویتامین های گروه B و ویتامین C هستند که به رفع کم خونی و پیشگیری از فقر آهن کمک می کنند. بنا به تصور برخی از افراد مصرف قرص آهن در دوران پریودی سبب افزایش خونریزی می شود. باید بگوییم که این مکمل ها به خونسازی بدن و جبران کمبود آهن کمک می کنند و تاثیری در شدت خونریزی در دوران عادت ماهیانه ندارند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خرید قرص آیزن آپوویتال

آیا خوردن قرص آهن در پریودی باعث لکه بینی می شود؟

درمان کم خونی شدید در بانوان،دوره قاعدگی زنان با یکدیگر متفاوت است و هر زن با توجه به سیستم بدن خود، مقدار مشخصی خون از دست می دهد. در حالت عادی خونریزی تا 5 روز ادامه دارد و شدت آن به مرور کمتر می شود. در غیر این صورت ممکن است بانوان منوراژی (menorrhagia) یا قاعدگی شدید را تجربه کنند. در این صورت حتما باید از مکمل های آهن استفاده کنند. زیرا همراه با از دست دادن مقدار زیادی خون، آهن بدن آنان نیز کاهش پیدا می کند و ممکن است به فقر شدید آهن مبتلا شوند.  برای جایگزین کردن آهن از دست رفته بدن، مصرف قرص آهن در پریودی ضروری است. مصرف این قرص هیچ تاثیری در شدت خونریزی و لکه بینی در این دوران ندارد و تنها به تولید گلبول های قرمز و هموگلوبین خون کمک می‌ کند. این مکمل ها باید زیر نظر پزشک و با تجویز او مصرف شوند که تاثیرات فوق العاده خود را روی بدن بانوان باقی بگذارند. زیرا دوران پریودی هر فرد با دیگری تفاوت دارد و ممکن است برخی از بانوان به کمبود آهن یا کم خونی شدید مبتلا شوند.  لکه بینی در این دوران به عوامل دیگری از جمله: استرس، مشکلات هورمونی، کم‌ خونی‌، عدم تحرک، بارداری و غیره بستگی دارد. افراد دچار کمبود آهن در بدن باید مصرف این قرص ها را به صورت چند بار در هفته یا روزانه و در یک دوره چند ماهه ادامه دهند که قادر به مشاهده تاثیرات شگفت انگیز آن روی درمان کم خونی و فقر آهن باشند.  در حالت کلی بانوان به میزان 18 میلی گرم آهن در طول روز نیاز دارند که اگر این میزان با مصرف مواد غذایی تامین نشود، قرص های آهن باید مورد استفاده قرار گیرند. البته بانوانی که در دوران قاعدگی به کم خونی شدید دچار هستند، به 50 الی 100 میلی گرم آهن در طول روز نیاز دارد که بدون شک تامین این مقدار آهن تنها از طریق مواد غذایی ممکن نیست. به همین دلیل مصرف قرص آهن در پریودی بهترین گزینه برای این افراد محسوب می شود. 

خرید انواع مکمل های کم خونی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

خرید کپسول فرودین هولیستیکا

آیا با مصرف مکمل آهن در دوران قاعدگی، خونریزی شدید می شود؟

مکمل های آهن از جمله محصولات پرفروشی هستند که برای افراد دارای فقر آهن و کم خونی تجویز می‌ شوند. این محصولات به فرم شربت، کپسول، قرص، قطره و آمپول به تولید می رسند که هر فرد با توجه به شرایط فیزیکی خود قادر به مصرف آنها باشد. قرص های آهن پرمصرف ترین نوع از این مکمل ها به شمار می‌ روند که با تامین آهن مورد نیاز بدن از فقر آهن جلوگیری می کنند.  بانوان در دوران قاعدگی باید از این مکمل ها استفاده کنند که دچار کم خونی یا کمبود آهن ناشی از آن نشوند. از آنجایی که سیستم بدن بانوان دارای تنظیم میزان آهن در زمان از دست دادن خون است، با مصرف قرص ها و غذاهای حاوی آهن سرعت جذب این ماده در بدن افزایش پیدا می کند. به عبارت دیگر بدن بانوان در حالت طبیعی قادر به جذب 1 میلی گرم آهن در طول روز است، اما در دوران قاعدگی میزان جذب آهن در بدن به 1.5 تا 3 میلی‌ گرم در روز می رسد.  به همین دلیل اگر از قرص آهن در پریودی استفاده نشود، کم خونی یا فقر شدید آهن اتفاق می افتد که زمینه ساز بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد. مصرف قرص آهن در دوران پریودی بسیار مفید است. مصرف این قرص ها برخلاف تصور برخی از افراد موجب لکه بینی در پریودی یا شدید شدن خونریزی نمی شود. این تصور بدون شک به دلیل افزایش خونرسانی بعد از مصرف این مکمل ها ایجاد شده است. باید بگوییم که خونریزی شدید دوران قاعدگی به مشکلات هورمونی، تخمدان پلی کیستیک، فعالیت های فیزیکی سخت و غیره بستگی دارد و قرص های آهن در تشدید خونریزی نقشی ندارند. این مکمل ها به افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی در بدن کمک می کنند و بدین طریق مانع از کمبود خون و فقر آهن ناشی از آن می‌ شوند.  خرید قرص آهن آیزن پلاس یوروویتال

آیا افزایش بیش از حد آهن در بدن، خونریزی دوران قاعدگی را شدید می کند؟

این قرص ها باید به صورت روزانه و در دوره قاعدگی های شدید مورد استفاده قرار گیرند. زیرا جذب کامل مکمل آهن در بدن مدتی طول می کشد و بعد از چندین روز استفاده از آن، تاثیرات این قرص قابل مشاهده خواهد بود. البته قرص آهن در پریودی باید توسط پزشک تجویز شود و استفاده خودسرانه از آن مجاز نیست. زیرا پزشک بر اساس شدت پریودی و کمبود آهن در بدن این مکمل ها را تجویز می کند. در غیر این صورت افزایش بیش از حد آهن در بدن سبب غلظت بالای خون و بروز مشکلات زیر خواهد شد:

  • خستگی و کسالت مزمن
  • درد شکم و مفصل
  • مشکلات کبدی
  • تغییر در رنگ پوست 
  • بی نظمی در ضربان قلب یا آریتمی قلبی
  • حملات قلبی ناگهانی
  • کاهش میل جنسی 
  • نارسایی قلبی
  • ریزش مو
  • بی نظمی در زمان قاعدگی

بسیاری از بانوان به دلیل افزایش بیش از حد آهن در بدن از مصرف قرص های آهن در دوره پریودی خودداری می‌ کنند. همانطور که گفته شد بانوان در هر سیکل قاعدگی حدود 250 میلی لیتر آهن از دست می دهد که در صورت عدم جبران آن دچار کم خونی خواهند شد. افزایش بیش از حد آهن در بدن زمانی رخ می دهد که افراد بدون توصیه پزشک و شرکت تولید کننده از مقدار بیشتری قرص آهن در پریودی استفاده کنند.  تصور برخی از بانوان‌ چنین است که مصرف مکمل های آهن در زمان پریودی خونریزی آنان را شدیدتر می‌ کند. این تصور اشتباه شاید به دلیل افزایش مقادیر آهن بعد از مصرف این قرص ها در بدن شکل گرفته باشد.  از آنجایی که بدن در طول دوره پریود، خون و آهن زیادی را از دست می‌ دهد، این مکمل ها تنها کمبود آهن در بدن را جبران می کنند و موجب افزایش بیش از حد آهن و خونریزی شدید نمی‌ شوند. این قرص ها باید در یک دوره مشخص مورد استفاده قرار گیرند که در بدن جذب شوند و به رفع کم خونی کمک کنند. به همین دلیل بلافاصله بعد از خوردن این قرص ها مشکل کم خونی بانوان حل نخواهد شد.

بیشتر بدانید: بهترین زمان مصرف قرص آهن و نحوه مصرف قرص آهن 

خرید کپسول فرو پلاس یوروویتال

آیا قرص آهن باعث زود پریود شدن می شود؟

یکی دیگر از سوالاتی که در خصوص قرص های آهن مطرح می‌ شود، این است که آیا این مکمل ها موجب زود پریود شدن می شوند یا خیر. برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید در ابتدا از میزان کمبود آهن در بدن خود مطلع شوید و سپس مصرف قرص های آهن را شروع کنید. افرادی که دارای رژیم غذایی مفید و حاوی این ماده مینرال هستند، کمتر از سایرین در معرض کمبود آهن قرار می گیرند.  این افراد با مصرف قرص آهن در پریودی ممکن است دچار افزایش بیش از حد این ماده در بدن شوند که یکی از علائم آن اختلال در زمان عادت ماهیانه است. در این صورت احتمال دیر یا زود پریود شدن وجود دارد. اما در شرایط عادی که بدن با کم خونی مواجه است، مصرف این مکمل ها هیچ تاثیری روی زمان قاعدگی ندارند و مصرف به اندازه این محصولات در دوران عادت ماهیانه توصیه می شود. خرید قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

قرص آهن در پریودی و لکه بینی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

قاعدگی طبیعی دارای چرخه ای 21 تا 35 روزه است که خونریزی نهایت تا ۵ روز ادامه دارد و شدت آن در اواخر دوره پریودی بسیار کم است. در این دوره همراه با خونریزی مقدار زیادی آهن از بدن دفع می شود که برای جبران آن مکمل های آهن بهترین گزینه هستند. زیرا در صورت تشدید خونریزی، میزان هموگلوبین خون کاهش پیدا می کند که نتیجه آن کم‌ خونی شدید و فقر آهن خواهد بود.  البته افرادی که دارای کمبود شدید آهن هستند، باید قبل و بعد از پریودی نیز از مکمل های آهن استفاده کنند. کم خونی سبب اختلال در قاعدگی مانند: قاعدگی های نامنظم، عدم قاعدگی و لکه بینی می شود‌. بنابراین با مصرف قرص آهن در زمان قبل و حین قاعدگی، بدون شک مشکل لکه بینی ناشی از کم خونی رفع می شود.

خرید انواع مکمل های آهن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

جمع بندی

مصرف قرص آهن در پریودی فواید بسیاری دارد که مهمترین آن جلوگیری از کم خونی و فقر آهن است. این مکمل ها باید به صورت روزانه یا یک روز در میان مصرف شوند که به جبران کمبود آهن در بدن کمک کنند.  این فرآورده ها بدون شک در تشدید خونریزی، لکه بینی و تاخیر زمان قاعدگی تاثیری ندارند و تنها به افزایش سطح هموگلوبین خون، تامین آهن و اکسیژن رسانی بدن کمک می کنند. بنابراین این تصورات در مورد قرص های آهن کاملا اشتباه هستند و اساس علمی ندارند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم