همه چیز درباره فواید قرص امگا 3 برای زنان که باید بدانید!

فواید قرص امگا 3 برای زنان
تاریخ ایجاد :

فواید قرص امگا 3 برای زنان چیست؟ امگا 3 یک اسید چرب به شمار می رود که برای سلامتی زنان ضروری است. باید گفت که ساختمان سلولی همه افراد غشا یا یک پوسته دارد و اسید چرب امگا 3 یکی از سازنده ها ی مهم غشا در همه سلول های بدن محسوب می شود. در ادامه بیشتر راجب فواید امگا ۳ برای زنان صحبت خواهیم کرد.

فواید قرص امگا 3 برای زنان

علاوه بر اثرات مثبتی که امگا 3 روی بدن همه می گذارد، از جمله فواید قرص امگا 3 برای زنان میتوان به :

  • بهبود درد قاعدگی
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی زنان
  • اثر اسید چرب امگا 3 بر ناباروری زنان
  • کاهش سرطان اندام جنسی زنان
  • جلوگیری از عوارض یائسگی زودرس
  • ممانعت از یائسگی زودرس
  • تقویت تخمدان ها
  • کاهش رماتویید آرتریت
  •  افزایش تراکم استخوان
  • جلوگیری از افسردگی
  • کاهش بیماری های روان تنی یا سایکوموتور
  • کاهش انواع سرطانها

اشاره کرد. با قرار دادن بهترین قرص امگا 3  در رژیم غذایی مان به بهبود سلامتی و کیفیت زندگی خود کمک خواهیم کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا میدانستید : امگا ۳ باعث لاغری می شود یا چاقی؟

خواص قرص امگا۳ برای زنان

سایت healthxchange درباره خواص کلی امگا 3 روی بدن گفته است:

 In general, omega-3 helps to reduce risks of heart diseases and cancer. However, women benefit more as omega-3 protects against certain conditions that affect only women such as menstrual pain, osteoporosis and rheumatoid arthritis.

در اینجا فواید امگا ۳ برای زنان را در بهبود اختلالات مرتبط با مسائل زنان مورد بررسی قرار می دهیم تا شما درک بهتری از فوادی قرص امگا 3 برای زنان از نظر جنسی پیدا کنید.

خواص قرص امگا۳ برای زنان

بهبود درد قاعدگی

امگا 3 اسید چربی است که به دلیل شرایط که بر زندگی زنان اثر می گذارد، بسیار مهم است. اغلب زنان ناراحتی شکمی و گرفتگی قاعدگی را به طور ماهیانه تجربه کرده اند، که معمولا به وسیله انقباض شدید رحمی است . حال اسید چرب امگا 3 با اثر بر پروستاگلندین ها انقباض و گرفتگی ناحیه شکم و رحم را کاهش داده به کاهش درد و گرفتگی رحم کمک می کند.همچنین اسید چرب امگا3 از طریق ویژگی های ضدالتهابی که دارد می تواند درد قاعدگی را کم کند. تحقیقات مشخص کرده اند که مصرف امگا 3 موجب کاهش مصرف داروهای استروئیدی ضدالتهابی مانند ایبوپروفن و نیز پاراستامول که معمولا زنان برای از بین بردن درد استفاده می کنند، می گردند.

مکانیسم اثر قرص امگا 3 روی اندام جنسی زنان

در اینجا جالب است بدانیم یک اسید چرب دیگر با نام امگا 6 وجود دارد که باعث عدم تعادل ایکوزانوییدهای ضدالتهابی و گشادکننده ی عروقی مشتق شده از رحم می شود.با افزایش دریافت امگا 3، امگا 6 که باعث این اختلالات و عدم تعادل است کاهش می یابد، به عبارت دیگر امگا 3 با امگا 6 در رقابت قرار می گیرد و جانشین آن می شود. این اتفاق موجب تعادل ضدالتهاب ها و گشادکننده های عروقی در رحم خواهد شد در نتیجه منجر به کاهش دردها و انقباضات قاعدگی در شکم و رحم می شود.

خواص قرص امگا۳ برای زنان

بهبود کیفیت رابطه جنسی زنان

بهبود کیفیت رابطه جنسی زنان از جمله فواید قرص امگا 3 است. اسید چرب امگا 3 از جمله عناصر اصلی هورمون های جنسی است, وجود آن در گردش خون تحریک جنسی را افزایش می دهد و بر کیفیت رابطه جنسی اثر می گذارد.از طرف دیگر این اسید چرب باعث افزایش دوپامین که هورمون شادی است در مغز می شود.

اثر اسید چرب امگا 3 بر ناباروری زنان

اسید چرب امگا 3 همچنین می تواند با افزایش جریان خون رحم در زنان، امکان بارداری را افزایش دهد. بنابراین قرص امگا 3 را زنان ناباروی که قصد بارداری دارند حتما در رژیم غذایی خود قرار دهند تا شانس خود را در باروری افزایش دهند. علاوه بر آن خانم های باردار هم بهتر است در وعده ها و رژیم غذایی خود غذاهای غنی از امگا 3 را بگنجانند. بهترین زمان مصرف امگا 3 در زنان باردار از هفته 12 بارداری که شروع شکل گیری و رشد جنین است، می باشد.

کاهش سرطان اندام جنسی زنان سرطان رحم یکی از شایع ترین سرطان ها در بانوان است .تعداد زیادی از زنان در سراسر دنیا به این سرطان مبتلا می شوند. همچنین با افزایش سن نیز احتمال ابتلا به آن بالا می رود. مصرف قرص امگا 3 احتمال به وجود آمدن این نوع سرطان را کم می کند. همچنین ، مصرف امگا 3 هم ابتلا سرطان های دهانه رحم و هم سرطان های مرتبط با تخمدان و آندومتر را کاهش می دهد.

خرید کپسول ژلاتینی امگا 3 ویواتیون

جلوگیری از عوارض یائسگی زودرس

برخی افراد که زودتر از موعد یائسه می شوند ممکن است دچار برخی عوارض مانند گرگرفتگی، پوکی استخوان، افسردگی یا اضطراب شوند. مصرف قرص امگا 3 می تواند این عوارض را کاهش دهد و اثرات مثبتی را در کیفیت زندگی شخص داشته باشد.

خرید : مکمل های دوران یائسگی برای کاهش عوارض این دوران

ممانعت از یائسگی زودرس

علاوه بر این که قرص امگا 3 باعث جلوگیری از عوارض یائسگی می شود، این اسید چرب حتی از یائسگی زودرس در زنان جلوگیری می کند. بنابراین، ضرورت مصرف قرص امگا 3 برای زنان را دوچندان می کند.

ممانعت از یائسگی زودرس

تقویت تخمدان ها

چنانچه اشاره شد قرص امگا 3 اندام جنسی زنان را بهبود می دهد و تقویت می کند. همچنین تقویت تخمدان توسط قرص امگا 3 باعث کاهش بیماری های تخمدان مانند پلی کیستیک و سرطان ها و مشکلات مرتبط با تخمدان می شود. بنابراین، این اسید چرب موجب جلوگیری از سندروم تخمدان پلی کیستیک که بیماری نسبتا شایعی است، می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

فواید قرص امگا 3 روی تناسب اندام

اسید چرب امگا 3 قرصی است که در کنار رژیم غذایی موجب لاغری و تناسب اندام می شود. اثر اسید چرب امگا 3 به این صورت است که باعث چربی سوزی می شود و هم باعث افزایش عضله در فرد می گردد. میزان مصرف قرص امگا 3 روزانه حداقل 250 تا 500 میلی گرم برای بزرگسالان است. بنابراین، با مصرف روزانه و مرتب این اسید چرب در کنار انجام ورزش می توانیم کمک موثری بر تناسب اندام در بانوان کنیم.

فواید قرص امگا 3 روی تناسب اندام

فواید قرص امگا 3 روی قلب و عروق

سطح بالای تری گلیسیرید موجب بیماری های قلبی و عروقی به ویژه در زنان می شود. باید گفت اسیدهای چرب امگا 3 اثر زیادی بر تری گلیسرید دارند. بنابراین، با افزایش آن سطح تری گلیسیرید کاهش می یابد و به همین زنان سود بسیاری از مصرف این اسید چرب می برند.

طبق گفته این سایت healthline در مورد فواید امگا3 برای قلب و مغز:

Omega-3 fatty acids have been linked to many health benefits. In particular, they may help promote brain and heart health, reduce inflammation, and protect against several chronic conditions.

فواید قرص امگا 3 روی استخوان و مفاصل

قرص امگا 3 علاوه بر این ، فواید دیگری نیز دارد که از جمله اثر مهم آن روی استخوان و مفاصل است که باز هم نشان دهنده ی اهمیت قرار دادن قرص امگا 3 در رژیم روزانه است.  در زیر می توانید در مورد فواید قرص امگا 3 روی زنان و در زمینه ی اثرش بر استخوان و مفاصل بخوانید.

فواید قرص امگا 3 روی استخوان و مفاصل

کاهش رماتویید آرتریت

زنان دو تا سه برابر بیشتر از مردان در معرض دردهای روماتوئید آرتریت هستند که معمولا در سنین میانسالی رخ می دهد. روماتوئید آرتریت هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن، مفاصل مناطق مختلف بدن را مورد حمله قرار می دهد. این موضوع در نهایت منجر به التهاب و درد در نواحی مفاصل می شود.امگا 3 به کاهش تورم، درد و سختی مفاصل که به ویژه در صبحگاه ایجاد می شود، کمک می کند که به دلیل اثر ضدالتهابی آن است. برای آشنایی با فواید قرص امگا 3 برای مردان، مقاله مربوط به آن را در مجله داروهوم بخوانید.

 افزایش تراکم استخوان

مکمل امگا 3، تراکم استخوان را در زنانی که بدون علامت پوکی استخوان هستند و نیز زنانی که دارای درد استخوان هستند را افزایش می دهد. 

مکمل امگا 3، شکستگی استخوان را کاهش می دهد، به طورکل باعث جلوگیری از بیماری های استخوان هم می شود. براساس تحقیقات زنان بیش از مردان در معرض پوکی استخوان هستند که به ویژه در سنین پس از یائسگی اتفاق میفتد. در واقع این موضوع به دلیل کاهش سطح استروژن در این سنین است. اسید چرب امگا 3 به ویژه اگر با مکمل های کلسیمی همراه باشد اثر بسیار خوبی بر افزایش تراکم استخوان دارد.

خرید سافت ژل امگا 3 نکستایل

فواید قرص امگا 3 روی پوست و مو

قرص امگا 3 از ریزش مو جلوگیری می کند. این موضوع به دلیل اثر مستقیم آن روی مو است. همچنین این مکمل بر ریزش هایی که در نتیجه مشکلات سایکوموتور یا عصبی حاصل می شود، اثر دارد و مانع آن می شود.

اسیدهای چرب امگا 3 برای تقویت مو بسیار مفید است و باعث کاهش ریزش مو در زنان و نیز باعث کاهش خشکی مو می شود.

بیشتر بخوانید: چه کسانی باید قرص امگا 3 بخورند

فواید قرص امگا 3 برای ایجاد پوستی درخشان

اسیدچرب امگا 3 در غشای همه سلول ها وجود دارد که از جمله شامل پوست می شود. اسیدهای چرب امگا 3 باعث نرم شدن پوست خشک می شود و تحریک پذیری پوست را نسبت به عوامل مختلف محیطی کاهش می دهند. 

همچنین می توانند تولید چربی پوست را تنظیم کنند و علائم پیری را کاهش دهد. این مکمل همچنین باعث تعادل هیدراتاسیون پوست می شود. علاوه بر این مکمل امگا 3 باعث از بین رفتن جوش می شود. در واقع این اسید چرب آب رسانی به پوست را افزایش می دهد و حتی برای لک صورت و درمان چروک دور چشم هم مفید است.

خرید: انواع کرم روشن کننده و ضدلک های موثر در داروخانه داروهوم

فواید قرص امگا 3 برای پوست

امگا 3 اثرات متفاوتی بر روی اعصاب زنان دارد

مصرف قرص امگا 3 در زنان همچنین موجب پیشگیری از آلزایمر می شود و از زوال عقل جلوگیری می کند. استروژن پس از یائسگی گاهی می تواند منجر به زوال مغز شود، مصرف این اسید چرب این تحلیل را کاهش می دهد.

جلوگیری از افسردگی

تحقیقات نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش افسردگی است. امگا 3 موجب افزایش دوپامین و سروتونین میشود که این ها خود هورمون هایی برای ثبات خلق و حس شادابی است.

اسید چرب امگا 3 هم در شرایط عادی افسردگی را کاهش می دهد و هم از افسردگی بعد از زایمان جلوگیری می کند. بنابراین، مصرف قرص امگا 3 افسردگی پس از زایمان را هم بهبود می دهد که البته در این مورد بهتر است با پزشک مشورت شود.

کاهش بیماری های روان تنی یا سایکوموتور

مصرف مکمل امگا 3 باعث بهبود شرایط سلول های عصبی شده و نیز باعث بهبود عصب زایی می شود. 

در اینجا لازم است ذکر کنیم بیماری های سایکوموتور بیماری هایی هستند که منشا عصبی دارند و به بیماری خود عضو مرتبط نیستند که می توان میگرن، فشار خون، دیابت، گردن درد، اختلالات جنسی و مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی، ریزش مو، بی خوابی را نام برد.

خرید کپسول امگا 3 یوروویتال

 اثر امگا 3 بر سایر سرطان ها در زنان

علاوه بر اثر امگا 3 بر سرطان هایی که قبلا ذکر شد به جلوگیری از دیگر انواع سرطان در زنان هم کمک می کند. از آنجا که زنان در معرض ریسک بالای سرطان ریه، سرطان سینه و روده بزرگ هستند، بررسی ها نشان داده اند که مصرف امگا 3 باعث کاهش این سرطان ها نیز در زنان می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کلام آخر

با توجه به فواید قرص امگا 3 برای زنان، بسیار مهم است که این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنیم. چنانچه خواندیم نحوه مصرف قرص امگا 3 به صورت درست و منظم بطور مستقیم و غیرمستقیم بر کیفیت زندگی و سلامتی ما اثر می گذارد. همچنین از به وجود آمدن بیماری های مختلف جلوگیری می کند. با قرار دادن این مکمل در رژیم غذایی مان به بهبود سلامتی و کیفیت زندگی خود و اطرافیانمان کمک خواهیم کرد.

 

سوالات متداول

1- خواص قرص امگا۳ برای زنان چیست؟

بهبود درد قاعدگی، بهبود کیفیت رابطه جنسی زنان، کاهش سرطان اندام جنسی زنان، جلوگیری از عوارض یائسگی زودرس، تقویت تخمدان ها، کاهش رماتویید آرتریت، افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از افسردگی از مهم ترین خواص امگا ۳ برای زنان هستند.

2- خواص امگا۳ برای رحم چیست؟

اسید چرب امگا 3 با اثر بر پروستاگلندین ها انقباض و گرفتگی ناحیه شکم و رحم را کاهش داده به کاهش درد و گرفتگی رحم در هنگام قائدگی کمک می کند. همچنین می تواند با افزایش جریان خون رحم در زنان، امکان بارداری را افزایش دهد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم