قرص امگا 3 را چگونه مصرف کنیم؟

تاریخ ایجاد :

امگا 3 یکی از مواد مفید موجود در روغن ماهی، گردو، روغن بذر کتان و برخی دیگر از مواد غذایی است که برای سلامت بدن مزایای بسیاری دارد. امروزه برندهای متفاوتی از قرص امگا 3 به تولید رسیده است که نیاز بدن به این ماده را تامین می‌ کند.

مکمل امگا 3 برای جذب بهتر در بدن باید همراه با وعده های اصلی مصرف شود. در این صورت اسیدهای چرب امگا 3 راحت تر در بدن جذب می شوند. البته نتیجه برخی از مطالعات علمی نشان می دهد که بهترین زمان مصرف کپسول امگا 3 در وعده شام و قبل از خواب است زیرا امگا 3 کیفیت خواب را بهبود می بخشد. مصرف 300 الی 3 هزار میلی گرم از امگا 3 در طول روز تاثیرات شگفت انگیزی روی تناسب اندام خواهد گذاشت.

هر فرد با توجه به سن جنسیت، شرایط جسمی و غیره به میزان مشخصی از این ماده نیاز دارد. به همین دلیل قرص مورد نظر با دوزهای متفاوتی در بازار موجود است. قرص های امگا 3 باید به صورت منظم و به میزان چند عدد در هفته مصرف شود که تاثیرگذار باشد. بهترین زمان مصرف این مکمل نیز همراه با وعده های غذایی است، زیرا اسیدهای چرب آن سریع تر جذب بدن می شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه و بهترین زمان مصرف این قرص را با توجه به شرایط جسمی و سنی افراد بررسی کنیم.

خرید انواع مکمل های امگا و روغن ماهی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص امگا 3

قبل از اینکه با نحوه مصرف این قرص آشنا شوید، بهتر است در مورد خواص و ویژگی های این ماده اطلاعات کافی داشته باشید. امگا 3 شامل دو ماده مهم به نام های EPA و DHA است که بیشتر در روغن ماهی وجود دارند. از آنجایی که امگا 3 نوعی اسید چرب ضروری بدن محسوب می شود، بهتر است همراه با سایر چربی ها یا مواد غذایی چرب مصرف شود که جذب بهتری در بدن داشته باشد. این قرص جز مکمل های غذایی بسیار مغذی به شمار می رود که برای حفظ سلامت قلب، کاهش فشار خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش تری گلیسیرید، درمان بیماری های خود ایمنی، کاهش التهابات، حفظ سلامت چشم و غیره فواید بسیاری دارد. این مکمل برای جذب بهتر در بدن باید همراه با وعده های اصلی مصرف شود. در این صورت اسیدهای چرب امگا 3 راحت تر در بدن جذب می شوند. البته نتیجه برخی از مطالعات علمی نشان می دهد که بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 در وعده شام و قبل از خواب است. زیرا امگا 3 کیفیت خواب را بهبود می بخشد. بعضی از افراد ممکن است بعد از مصرف این قرص دچار عوارض گوارشی شوند که برای کاهش این عوارض کافی است دوز کمتری از مکمل امگا 3 را در دو وعده مصرف کنند.

کپسول امگا ۳ یوروویتال

روزی چند عدد قرص امگا 3 بخوریم؟

یکی از سوالات بسیار مهم مخاطبان بعد از خرید این قرص در مورد چگونگی مصرف آن است. از آنجایی که امگا 3 جز اسیدهای چرب ضروری بدن به شمار می رود، باید به طور منظم و در دوز مشخصی مصرف شود که جوابگوی نیازهای بدن باشد. به همین دلیل بسیاری از سازمان های جهانی مانند سازمان بهداشت، غذا و دارو عنوان کرده اند که هر فرد بر اساس شرایط سنی و جسمی خود باید دوز متفاوتی از این قرص را مصرف کند. همچنین میزان کمبود این ماده در بدن نیز یکی از عوامل مهمی است که در نحوه مصرف آن تاثیر می گذارد. از آنجایی که قرص های امگا 3 با دوزهای متفاوتی از این ماده به تولید می رسند، میزان مصرف آنها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال: برخی از این قرص ها حاوی 1000 میلی گرم امگا 3 با ترکیبات DHA و EPA هستند در صورتی که برخی دیگر از این قرص ها ممکن است با دوز بالاتری از این ماده تولید شوند. به همین دلیل قبل از مصرف قرص امگا 3 بهتر است میزان EPA و DHA در یک دوز بررسی شود. هر چقدر دوز این دو ترکیب کمتر باشد، بدون شک تعداد قرص های مصرفی در طول روز بیشتر خواهد شد. البته نحوه مصرف هر کدام از مکمل های امگا 3 روی بسته بندی آنها درج شده است. همچنین پزشک نحوه مصرف و دوز مناسب با نیاز بدن هر فرد به این ماده مغذی را مشخص می کند. در حالت کلی به افراد توصیه می شود که قرص های امگا 3 را در طول روز به صورت زیر مصرف کنند:

  • ورزشکاران به روزی یک عدد از این کپسول یا قرص با دوز 1000 میلی گرم نیاز دارند.
  • افراد چاق برای کاهش وزن باید روزی یک عدد از این مکمل را همراه با غذا مصرف کنند که سوخت و ساز بدن آنان افزایش پیدا کند.
  • کودکان نیز به میزان 500 میلی گرم از این قرص با ترکیب DHA و EPA نیاز دارند که بهتر است آن را با وعده های غذایی چرب مصرف کنند.

کپسول امگا۳ ۵۰۰ میلی گرم آپوویتال

دوز مصرف قرص امگا 3 برای بزرگسالان

در حالت کلی بدن افراد بزرگسال به 250 تا 500 میلی گرم از امگا 3 با ترکیب EPA و DHA در طول روز نیاز دارد و نباید بیشتر از این میزان امگا 3 به جز در مواقع حاد استفاده شود. دوز مصرفی قرص روغن ماهی حاوی اسید آلفا لینولنیک در روز برای افراد بزرگسال به صورت زیر عنوان می شود:

  • دختران بالای 14 سال: 1.1 گرم AHA
  • پسران از سن 14 سالگی به بعد: 1.6 گرم AHA
  • زنان باردار: 1.4 AHA
  • زنان شیرده: 1.3 AHA

دوز مصرفی این قرص برای بیماران نیز متفاوت است و به صورت زیر توصیه می شود:

  • بیماران دارای ناراحتی های قلبی و عروق کرونری باید روزانه از 1000 میلی گرم امگا 3 استفاده کنند تا احتمال بروز حملات قلبی در آنان به میزان 25 درصد کاهش پیدا کند.
  • افراد دارای تری گلیسیرید بالا نیز به میزان 2000 تا 4000 میلی گرم از قرص امگا 3 در طول روز نیاز دارند.
  • مصرف امگا 3 با EPA بالاتر از DHA علائم اضطراب، افسردگی، اختلالات ذهنی و خلق و خو را کاهش می دهد. در واقع افراد دارای این مشکلات باید روزانه 200 الی 2000 میلی گرم امگا 3 مصرف کنند.

کپسول فلکسید اویل ۱۰۰۰ میلی گرم هلث اید

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری

قرص های امگا 3 حاوی اسید های چرب آلفا لینولنیک، اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسید دوکوزاهگزانوئیک هستند. مصرف این قرص ها به کسانی که دارای رژیم غذایی حاوی این ماده نیستند، توصیه می شود. یکی از نظریه های مهمی که در خصوص فواید این قرص وجود دارد، تاثیر آن روی کاهش وزن و لاغری است. این قرص برای افزایش عضله سازی و کاهش چربی های اضافی بدن گزینه بسیار ایده آلی محسوب‌ می‌شود. در واقع با مصرف دوز مشخصی از این مکمل در طول روز متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند و همراه با سوخت و ساز چربی ها، شرایط لازم برای عضله سازی فراهم می شود. در واقع بهترین زمان مصرف این مکمل به منظور لاغری، همراه با وعده های غذایی اصلی است‌. در این صورت میزان جذب آن در بدن افزایش پیدا می کنند و چربی سوزی و کاهش سایز سریع تر اتفاق می افتد. همچنین این قرص با کاهش اشتها و ایجاد حس سیری در افراد چاق موجب کاهش میل آنان به مصرف مواد غذایی چرب می شود. مصرف 300 الی 3 هزار میلی گرم از قرص امگا 3 در طول روز تاثیرات شگفت انگیزی روی تناسب اندام خواهد گذاشت. البته هر فرد بر اساس شرایط جسمی و میزان نیاز خود به این ماده باید دوز مناسبی از این قرص را مصرف کند که برای اطلاع دقیق از آن باید مشورت های ضروری با پزشک متخصص تغذیه انجام شود. مصرف بی رویه این مکمل نیز خطرناک است و سبب رقیق شدن خون می شود. همچنین افراد مصرف کننده داروهای رقیق کننده خون قبل از مصرف این مکمل حتما باید پزشک خود را در جریان قرار دهند. در حالت کلی افراد برای کاهش وزن باید روزانه یک عدد از این قرص را مصرف کنند. البته اگر این مکمل همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم مصرف شود، بدون شک در کاهش وزن و لاغری تاثیرگذارتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: فواید قرص امگا 3 برای سلامت بدن چیست؟

مقدار مصرف قرص امگا 3 برای کودکان

مقدار مصرف امگا 3 برای کودکان با توجه به سن آنان متفاوت است. میزان نیاز روزانه بدن کودکان به ALA موجود در مکمل امگا 3 به صورت زیر عنوان می شود:

  • نوزادان از بدو تولد تا 1 سالگی: 0.5 گرم AHA
  • نوزادان بین 1 تا 3 سالگی: 0.7 گرم AHA
  • کودکان 4 الی 8 سال: 0.9 گرم AHA
  • دختران از سن 9 تا 13 سالگی: 1 گرم AHA
  • پسران از سن 9 تا 13 سالگی: 1.2 گرم AHA
  • دختران از 14 تا 18 سالگی: 1.1 گرم AHA
  • پسرها از سن 14 تا 18 سالگی: 1.6 گرم AHA

مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط انجمن بین المللی مطالعه نشان می دهد که کودکان به حداقل 500 میلی گرم از DHA و EPA در طول روز نیاز دارند که برای سنین متفاوت به صورت زیر عنوان می شود:

  • کودکان از سن 2 تا 4 سالگی: 100 تا 150 میلی گرم
  • کودکان بین 4 تا 6 سال: 150 تا 200 میلی گرم
  • کودکان 6 تا 10 سال: 200 تا 250 میلی گرم

خرید انواع مکمل های تقویت کننده مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

در سایت medicalnewstoday در خصوص نحوه مصرف و زمان مصرف امگا 3 گفته شده که خلاصه این مطلب به شرح زیر است:

There is no significant benefit to taking fish oil at a specific time of day. However, people may wish to take fish oil with a meal that contains dietary fat

A 2019 studyTrusted Source on omega-3 found that taking an omega-3 concentrate with food that contains fat increased bioavailability, making it easier for the body to absorb

Additionally, an older 2015 studyTrusted Source found that taking omega-3 fatty acids with a low fat meal reduced absorption

فرقی نمی کند روغن ماهی را در چه زمانی از روز مصرف می کنید. با این حال، افراد ممکن است بخواهند روغن ماهی را همراه با وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنند. یک مطالعه در سال 2019 بر روی امگا 3 نشان داد که مصرف کنسانتره امگا 3 همراه با مواد غذایی حاوی چربی باعث افزایش فراهمی زیستی شده و جذب آن را برای بدن آسان تر می کند. علاوه بر این، یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2015 نشان داد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 با یک وعده غذایی کم‌چرب باعث کاهش جذب می‌شود.

جمع بندی

قرص امگا 3 منبع بسیار مهمی از اسیدهای چرب DHA ،EPA و AHA است که برای سلامت بدن به خصوص قلب و عروق فواید بسیاری به همراه دارد. این قرص شامل روغن ماهی است که نیاز روزانه بدن به اسید چرب امگا 3 را تامین می کند. دوز مصرفی این مکمل برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی متفاوت است و قبل از استفاده آن باید با پزشک متخصص مشورت شود. زیرا مصرف بیش از حد محصول مورد نظر نیز برای بدن مضر است و سبب رقیق شدن خون می شود. از این رو قبل از مصرف این محصول باید از میزان کمبود بدن خود به امگا 3 مطلع شوید.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم