بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 چه موقع است؟

تاریخ ایجاد :

امگا 3 جز یکی از مهم ترین و تقریبا بی ضررترین مکمل های غذایی است. برای استفاده از مکمل ها معمولا بهترین زمان مصرف قرص مکمل وجود ندارد. با این حال، در برخی از مطالعات اثبات شده است که بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 به همراه یک غذای حاوی چربی و در کل به همراه غذا است. استفاده از این قرص به همراه غذا جذب این مکمل را افزایش می دهد.

بنابراین افرادی که در وعده صبحانه چربی نمی خورند و یک صبحانه سبک مصرف می کنند می توانند همراه با وعده نهار امگا 3 را بخورند تا اثر بهتری از آن دریافت کنند. مصرف روزانه امگا 3 به خصوص در وعده ناهار می تواند به کاهش تری گلیسیرید خون، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب کمک کند.

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری

ابتدا بیایید بررسی کنیم که امگا 3 روی کاهش وزن تاثیری دارد یا خیر؟ قرص امگا 3 و چاقی چه ربطی بهم دارند؟ افرادی که رژیم های کاهش وزن دارند، احساس گرسنگی زیادی در طول روز دارند، به همین علت امگا 3 می تواند در کاهش اشتها اثر داشته باشد. این اثربخشی بر اساس سلامت و وضعیت جسمانی هر فرد می تواند متفاوت باشد. بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 برای لاغری سه روز در هفته ایده آل محسوب می شود. سایت vinmec در این باره گفته است:

Healthy people following a weight loss diet consume less than 0.3 grams or more than 1.3 grams of oil omega-3 fish every day. The group that ate the most fish oil reported feeling significantly more full up to 2 hours after the meal. However, these effects are not common.

اسیدهای چرب امگا 3 با افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی، به کاهش وزن کمک می کنند. همچنین استفاده از این مکمل باعث رشد عضلات می شود. اگر می خواهید از این مکمل اثر بهتری برای کاهش وزن دریافت کنید توصیه می شود که این قرص را قبل از ورزش کردن استفاده کنید. البته بهتر است نظر مربی خود را در رابطه با زمان مصرف امگا 3 جویا شوید و براساس برنامه مربی خود برنامه مصرف این مکمل را بریزید.

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری

بیشتر بخوانید: فواید قرص امگا 3 برای مردان

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای ورزشکاران

مصرف مکمل امگا 3 قبل یا بعد از ورزش می تواند قدرت ماهیچه ها و عملکرد بدنی شما را افزایش دهد. همچنین مصرف به موقع این مکمل از ورزشکاران در برابر کاهش قدرت بدنی در هنگام تمرین های سخت ورزشی محافظت می کند. علاوه بر این باعث افزایش انعطاف پذیری بدن آنها و دامنه حرکتی می شود. همچنین استفاده از مکمل امگا 3 به کاهش دردهای عضلانی بعد از تمرین کمک شایانی می کند. امگا 3 یک اسید چرب بسیار مفید برای سلامتی و تندرستی است که برای کاهش التهاب و کاهش بیماری های قلبی و گردش خون بهتر در بدن تاثیر زیادی دارد.

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای ورزشکاران

همینطور که در سایت performancelab در مورد خواص امگا 3 برای بدن گفته شده:

As an athlete, you don’t want your performance to be hindered by creaky and stiff joints, pain, inflammation, or other conditions—they can be detrimental to your performance, and potentially your career.And if you already spend hours stretching and foam rolling, then you know how tedious upkeep and recovery can be.How do you avoid that?Get yourself some EFAs. They’re a game-changer.And it’s safe to say that an EFA supplement is something that should be non-negotiable, whether you’re an athlete or not.Omega 3s, also called essential fatty acids, are a type of polyunsaturated fat that the body cannot produce, so it must be obtained through diet or supplements.The two we most frequently hear about are EPA (eicosapentaenoic acid) and DHA (docosahexaenoic acid). These both play several critical roles in the body.

بیشتر مکمل ها به خصوص امگا 3  نیاز به استفاده طولانی مدت دارند تا در بدن شما اثربخشی خوبی را نشان دهند. بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 در بدنسازی بلافاصله قبل یا بعد از ورزش شدید است. این مکمل بدون استفاده مداوم تاثیر گذاری ندارد. ورزشکارانی که کمتر از سه روز در هفته و گاهی برای تمرین های خود از امگا 3 استفاده می کنند، تاثیر مطلوبی از این قرص نمی گیرند.

خرید کپسول امگا 3 آپوویتال

بهترین زمان مصرف شربت امگا 3 برای کودکان

چه کسانی باید قرص امگا 3 بخورند؟ آیا کودکان هم می توانند از این قرص استفاده کنند؟ جواب این سوال بله است. البته بهتر است که کودکان از شربت امگا 3 استفاده کنند. امگا 3 می تواند اختلالات خواب در برخی کودکان را بهبود ببخشد. بهترین زمان مصرف امگا 3 برای کودکان در شب و یک ساعت قبل از خواب در طی 16 هفته است که باعث می شود تا حد قابل توجهی وقفه های مابین خواب را برای کودکان کمتر کرده و خواب آن ها را عمیق تر می کند. مصرف روزانه از این دارو علاوه بر بهبود خواب به درمان علائم آسم، درمان علائم ADHD و همچنین بهبود در خلق و خوی کودکان کمک می کند.

مادرانی که نگران کمبود خواب کودکان خود هستند می توانند از این مکمل برای فرزندان خود استفاده کنند تا کیفیت خواب کودکشان را بهبود ببخشند. اگر می خواهید از اختلالات خواب در نوزاد خود جلوگیری کنید بهتر است این مکمل را در دوران بارداری خود و طبق نظر پزشک استفاده کنید.

بیشتر بدانید: عوارض قرص امگا ۳ – موارد منع مصرف و تداخل دارویی امگا ۳ چیست؟

بهترین زمان مصرف امگا 3 در بارداری

قرص امگا ۳ در بارداری چه زمانی مصرف شود؟ بهترین زمان مصرف امگا 3 برای زنان باردار، به هفته بارداری و رشد جنین بستگی دارد. مصرف قرص های مکمل در بارداری باید با توجه به تجویز پزشک و زیر نظر پزشک استفاده شود. باید این نکته را هم باید در نظر گرفت که زنان باردار بهتر است در وعده ها و رژیم غذایی خود غذاهای غنی از امگا 3 را بگنجانند.

فواید قرص امگا 3 برای زنان؛ مصرف این قرص می تواند کمک شایانی به رشد جنین کند. زنان باردار باید مصرف امگا 3 را از هفته 12 بارداری که شروع شکل گیری و رشد جنین است، شروع کنند. به طور کلی استفاده از این مکمل در وعده صبحگاهی و با معده خالی توصیه نمی شود. با این حال برخی از پزشکان برای خانم هایی که در دوران بارداری حالت تهوع شدید دارند، مصرف این قرص را در وعده صبحانه توصیه می کنند. در واقع مصرف این مکمل در صبح می تواند از تهوع شدید صبحگاهی در زنان باردار جلوگیری کند.

خرید کپسول امگا 3 یوروویتال

خرید انواع مکمل های امگا و روغن ماهی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تنظیم کردن زمان مصرف امگا 3 می تواند به جلوگیری از برخی از عوارض جانبی مربوط به این قرص جلوگیری کند. به طور کلی بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 می تواند روزی یک بار یا دو بار همراه با وعده های غذایی باشد. استفاده از این قرص به همراه غذا به جذب بهتر این قرص در بدن و تبدیل آن به چربی مفید برای بدن کمک می کند. توجه داشته باشید که مصرف مرتب و روزانه این قرص تاثیر بهتر آن در بدن را به حداکثر می رساند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خرید کپسول امگا 3 ویواتیون

آیا مصرف به موقع قرص امگا 3 تاثیری روی کاهش ریزش مو دارد؟

طبق مطالعاتی که در سال 2018 انجام شده است، امگا 3 می تواند باعث تحریک رشد مو و ضخیم شدن موها شود. در واقع کمبود اسیدهای چرب مانند امگا 3 منجر به ریزش مو یا شکننده و نازک شدن موها می شوند. همچنین مصرف روزانه و به موقع امگا 3 باعث سلامت پوست و مو و ناخن های شما می شود. علاوه بر این استفاده از این مکمل میزان رشد موهای شما را زیادتر می کند.

زمان مصرف قرص امگا 3 و این که در طول روز در زمان مشخصی مصرف شود یا نه، تاثیری روی ریزش مو ندارد. بااین حال حذف این مکمل از برنامه غذایی و استفاده نکردن از آن ممکن است عوارضی همچون ریزش مو، شکننده شدن و خشکی موها، خشک شدن و شکنندگی ناخن ها را به همراه داشته باشد. با استفاده روزانه از این مکمل پوستی شاداب تر و موهایی پر پشت تر خواهید داشت.

آیا مصرف به موقع قرص امگا 3 تاثیری روی کاهش ریزش مو دارد؟

بیشتر بدانید: فواید قرص امگا ۳ برای کودکان چیست؟

قرص امگا 3 را چند روز یکبار بخوریم؟

میزان مصرف قرص امگا 3 روزانه 600- 300 میلی گرم است. استفاده از مقادیر بالاتر از 3 گرم در روز توصیه نمی شود.

مقایسه زمان مصرف قرص امگا 3 و تاثیرگذاری آن

تنظیم کردن زمان و نحوه مصرف قرص امگا 3 می تواند به جلوگیری از برخی از عوارض جانبی مربوط به این قرص جلوگیری کند. در ادامه دو نمونه از تاثیرگذاری قرص با توجه به زمان مصرف آن بررسی می شود.

  • رفلاکس یا سوزش سر دل یکی از بیشترین عوارض مصرف قرص امگا 3 است. بهتر است برای جلوگیری از این عارضه دوز مصرفی این قرص به دو بخش کوچکتر تقسیم کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود در دو زمان متفاوت از روز قرص را بخورید. علاوه بر این بهتر است بیشترین میزان امگا 3 را در زمان نهار استفاده کنید. بدین گونه از رفلاکس معده و سوء هاضمه در اثر استفاده از امگا 3 جلوگیری خواهید کرد.  
  • مصرف امگا 3 باعث کاهش التهابات مفصلی و کاهش علائم آرتروز می شود. علائم دردهای مفصلی و آرتروز معمولا در هنگام صبح بسیار شدید هستند. این قرص به دلیل داشتن اثر ضد التهابی اگر بین 4 تا 8 ساعت قبل از شروع درد مصرف شود، تاثیر به سزایی در تسکین درد دارد. در چنین شرایطی بهترین زمان مصرف برای قرص امگا 3 در هنگام عصر است که باعث می شود شما صبح روز بعد را راحت تر شروع کنید.

خرید شربت امگا 3 مکس یوروویتال

سخن پایانی

بهترین زمان مصرف قرص امگا 3 می تواند روزی یک بار یا دو بار همراه با وعده های غذایی باشد. استفاده از این قرص به همراه غذا به جذب بهتر این قرص در بدن و تبدیل آن به چربی مفید برای بدن کمک می کند. همچنین استفاده از مکمل امگا 3 برای مشاهده نتیجه باید مستمر باشد. 

در نتیجه مصرف مرتب و روزانه این قرص تاثیر بهتر آن در بدن را به حداکثر می رساند. مصرف مکمل ها و همچنین امگا 3 در مدت طولانی اثربخشی دارد. به همین دلیل نباید در مدت کوتاه انتظار نتیجه مطلوبی داشته باشید. در نهایت یافتن یک زمان مناسب برای مصرف روزانه بهترین قرص امگا 3 در اصل به خود شما و شرایطی که در آن هستید، بستگی دارد.

 

سوالات متداول

1- بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری سه روز در هفته ایده آل محسوب می شود.

2- بهترین زمان مصرف شربت امگا 3 برای کودکان چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف شربت امگا 3 برای کودکان مصرف این مکمل در شب و یک ساعت قبل از خواب در طی 16 هفته است.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم