رازهای زیبایی پوست و مو که هر خانمی باید بداند

رازهای زیبایی پوست و مو
تاریخ ایجاد :

زیبایی پوست و مو تا حدود زیادی به نوع تغذیه افراد بستگی دارد. پوست و مو از جمله اعضای مهم چهره هستند که هرگونه آسیبی به آنها موجب از دست دادن جذابیت افراد و جوانی آنها می شود. به همین دلیل مکمل پوست و مو از جمله محصولاتی است که با جبران ریزمغذی های مورد نیاز بدن از سلامت پوست و مو محافظت می کند.  مکمل های مخصوص پوست مو در دسته بندی های متفاوتی همچون: مکمل های زینک، کلاژن، بیوتین و محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو قرار می گیرند. تمامی این مکمل ها دارای ویتامین ها، مینرال ها و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن هستند. به همین دلیل مصرف آنها به خصوص برای کسانی که رژیم غذایی متنوع و سالمی ندارند، توصیه می‌ شود. در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد خواص و مزایای این مکمل ها در زیبایی پوست و مو، مطالب مفیدی و جامعی را ارائه کنیم. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

رازهای زیبایی پوست و مو که هر خانمی باید بداند

مزایای استفاده از مکمل پوست و مو

انواع مکمل های پوست و مو برای تقویت مو و حفظ سلامت پوست تهیه می شوند. این محصولات علاوه بر این به درمان مشکلات پوست و مو نیز کمک می کنند. به دلیل خواص همه جانبه مکمل های پوست و مو، افراد بسیاری متقاضی مصرف آنها هستند، زیرا امروزه به دلیل سبک زندگی پرمشغله، ممکن است برخی از افراد قادر به مصرف غذاهای سالم و متنوع نباشند.  در این صورت بدن آنان با کمبود ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و غیره روبرو می شود. به همین دلیل برای جبران این کمبودها، مصرف مکمل های پوست و مو بهترین گزینه است. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و مزایای کلی این مکمل ها می پردازیم.

  • رفع ریزش مو و جلوگیری از ایجاد مجدد آن
  • درمان مشکلات پوستی نظیر: خشکی، آکنه، التهابات پوستی، بهبود جای زخم و غیره
  • حفظ سلامت پوست و مو در برابر آلاینده های محیط به خصوص رادیکال های آزاد 
  • تقویت ناخن ها و درمان شکستگی آنها
  • رفع خشکی مو، موخوره و نازکی تارهای مو
  • تقویت بافت پوست و آبرسانی به لایه های داخلی آن
  • شاداب کننده و درخشان کننده مو
  • روشن کننده پوست
  • جوانسازی پوست و مو 
  • تامین کلیه ریز مغذی های مورد نیاز پوست، مو و ناخن ها 
  • قابل استفاده برای تمامی افراد 
  • کمک به تحریک کلاژن سازی در پوست 

قرص های زینک بهترین گزینه برای افزایش سلامت پوست و مو

یکی از بهترین محصولات مخصوص پوست و مو در دسته بندی مکمل های حاوی زینک قرار می گیرند. این محصولات در ترکیبات خود دارای مقدار مشخصی از ماده معدنی روی یا زینک هستند که دوز آن قرص یا مکمل را مشخص می کند.  روی عنصر بسیار ضروری و فراوان بدن است که کمبود آن علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی و ریزش مو، سبب اختلال در عملکرد کلی آنزیم های بدن نیز می شود. زینک علاوه بر حفظ سلامت پوست و مو به تقویت سیستم ایمنی، بازسازی سلول ها، تقویت ناخن ها، رشد و تکامل جنین، افزایش حس چشایی و بویایی، ترمیم زخم ها و غیره نیز کمک می کند.  این ماده مینرال از طریق مصرف غذاهای حاوی زینک و مکمل پوست و مو به خصوص مکمل های حاوی زینک به بدن وارد می شود و از ساختار پوست و مو محافظت می کند. قرص ها و کپسول های زینک با برندها و دوزهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند که هر فرد با توجه به میزان نیاز بدن خود به زینک قادر به تهیه آنها باشد. در ادامه برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین مکمل های زینک ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم.

  • قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس 60 عددی
  • کپسول زینک پلاس یوروویتال
  • کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم 60 عددی
  • کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا 60 عددی

البته لازم به ذکر است که مصرف خودسرانه و بیش از حد توصیه شده این مکمل ها در روز ممکن است عوارض جدی ایجاد کند. بنابراین بدون مشورت با پزشک از این محصولات استفاده نکنید و دوز آن را به دلخواه خود افزایش ندهید. همچنین این قرص ها باید همراه با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم مصرف شوند که تاثیرات بسیار مفید خود را روی سلامت پوست، مو و ناخن ها باقی بگذارند.

خرید و قیمت زینک پلاس

تاثیر مکمل های بیوتین روی‌ زیبایی پوست و مو

بیوتین نیز از جمله ویتامین هایی است که بدن برای انجام فعالیت های صحیح خود به خصوص تقویت پوست و مو به آن نیاز دارد. مکمل پوست و مو حاوی بیوتین یا ویتامین B7 یکی از پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار دارویی است که برای درمان مشکلات پوستی و ریزش مو به کار می رود. این مکمل ها همچنین با کمک به متابولیسم پروتئین ها و کربوهیدارت ها در بدن به افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد بدن نیز کمک می کنند. در ترکیبات مکمل های بیوتین ممکن است از ریزمغذی های دیگر نظیر: ویتامین های گروه B، ویتامین C، عصاره های گیاهی، ویتامین E و مواد معدنی دیگر نیز استفاده شود. در این صورت مصرف این محصولات برای درمان ریزش مو و اگزمای پوستی بسیار توصیه می شود. بهترین مکمل های بیوتین موجود در بازار شامل موارد زیر هستند:

  • قرص بیوتین یوروویتال 60 عددی کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید 30 عددی
  • قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون 60 عددی
  • قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم 30 عددی
  • قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم 30 عددی
خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

شادابی و طراوت پوست و مو با مکمل های کلاژن  

مکمل پوست و مو حاوی کلاژن‌ با کمک به تحریک کلاژن سازی پوست، مهمترین و فراوان ترین پروتئین بدن را تولید می کنند. کلاژن از جمله پروتئین های بسیار ضروری برای حفظ سلامت پوست، مو، استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، غضروف ها و سایر بافت های همبند بدن است. در حالت طبیعی بدن کلاژن مورد نیاز خود را تولید می کند، اما افزایش سن و برخی از عوامل دیگر سبب کاهش کلاژن‌ طبیعی در بدن می شوند. به همین دلیل با افزایش سن چین و چروک های پوست خود را نشان می دهند. همچنین امکان ریزش مو در افراد مسن نیز افزایش پیدا می کند. برای جبران کلاژن مورد نیاز بدن مصرف مکمل های حاوی این ماده همراه با رژیم غذایی سالم و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.  این مکمل ها پوست را صاف و درخشان می کنند و موجب جوانسازی پوست و مو می شوند. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی برخی از زنان مصرف کننده مکمل های کلاژن، میزان خشکی و چین و چروک پوست آنان تا حدودی زیادی از بین رفته است. محصولات حاوی کلاژن به صورت پودر، قرص، شربت و کپسول تولید می شوند و مصرف روزانه و مدام آنها فواید بسیاری برای پوست، مو و ناخن ها به همراه دارد. البته انواع مکمل پوست و مو حاوی کلاژن با توجه به میزان و نوع کلاژن موجود در خود برای درمان و پیشگیری از مشکلات دیگر نظیر: آرتروز، پوکی استخوان، ترمیم تاندون ها و غیره نیز به کار می روند. در ادامه برخی از معروف ترین مکمل های کلاژن را معرفی می کنیم.

  • پودر کلاژن کلاژینو حاوی 30 ساشه (آبی)
  • ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
  • پودر کلاژینو بیوتی حاوی 30 ساشه
  • قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال 60 عددی
  • قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
  • قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم 30 عددی
خرید و قیمت پودر کلاژن کلاژینو
خرید و قیمت قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال
خرید و قیمت ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم
خرید و قیمت پودر کلاژینو بیوتی

خواص مکمل پوست و مو برای تقویت پوست و درمان ریزش مو

مکمل های پوست و مو نیز به طور تخصصی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست تهیه می‌ شوند. این محصولات حاوی انواع ریزمغذی های مورد نیاز بدن همچون: ویتامین ها، مواد معدنی، کو‌آنزیم کیوتن، آمینو اسیدها، اسیدهای چرب غیر اشباع، کراتین، ترکیبات گیاهی و غیره هستند که پوست و مو برای تقویت خود به آنها نیاز دارند.  مکمل های تقویت کننده پوست و ضد ریزش مو با برندهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند که هر کدام از آنها ترکیبات منحصر به فرد مخصوص به خود را دارند. دوز این ترکیبات در انواع برندهای مکمل پوست و مو متفاوت است.‌ به همین دلیل هر فرد با توجه به میزان ریزش مو یا مشکلات پوستی خود باید نوع مناسبی از آنها را انتخاب کند.  برخی از این مشکلات نیز منشا هورمونی دارند که برای درمان آنها باید طبق تجویز پزشک از مکمل های دارویی ضد آندروژن استفاده کرد. در ادامه این مطلب شما را با برخی از بهترین مکمل های مخصوص پوست و مو آشنا می کنیم.

خرید و قیمت بهترین مکمل پوست و مو

از افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند یا زمان کافی برای مصرف غذاهای متنوع را ندارند، بهتر است مصرف مکمل پوست و مو را در برنامه روزانه خود قرار دهند، زیرا این محصولات زیبایی و جوانی پوست و مو را افزایش می دهند و در درمان ریزش مو و مشکلات پوستی نیز خواص بی نظیری دارند.  مکمل های حاوی کلاژن، بیوتین، زینک، ویتامین C و ریز مغذی های دیگر از جمله بهترین نوع از محصولات کمک تغذیه ای هستند که بدن برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن به آنها نیاز دارد. با مصرف روزانه و مداوم این فرآورده ها در مدت زمان کوتاهی شاهد جوانی و شادابی پوست و موی خود خواهید بود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم