معرفی بهترین قرص ها برای تنبلی تخمدان

تاریخ ایجاد :

وقتی صحبت از نازایی به میان می‌آید، همیشه این کلمه همراه با ناراحتی و افسوس است. از بزرگترین هدف‌های ازدواج می‌توان به دنیا آوردن فرزند و بزرگ کردن آن اشاره کرد. برای درمان ناباروری از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما همواره بهترین و متداول‌ترین روش‌های درمان نازایی استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری است. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در چنین زمان‌هایی که صحبت داروهای محرک تخمک گذاری  زیاد می‌شود، معمولاً بیماران به دنبال پیدا کردن بهترین قرص های تحریک تخمک گذاری هستند. ما در این مقاله به معرفی سه مورد از مشهورترین و بهترین قرص‌های تحریک تخمک گذاری پرداختیم تا تا بتوانیم قدم کوچکی در کمک به شما در درمان ناباروری برداریم.از جمله می توان به کلومیفن , لتروزول ومتفورمین اشاره کرد.

افرادی که معمولاً دچار اختلال تخمک گذاری هستند، از این نوع داروها استفاده می‌کنند. همچنین همراه با روش‌های IUI و IVF برای بالا بردن شانس بارداری در زنان استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری بسیار متداول است. 

مطمئناً قرص‌های تحریک تخمک گذاری باید توسط پزشک متخصص تجویز شود، اما گاهی افراد به دلیل اطلاعات خود می‌خواهند در مورد بهترین قرص های تحریک تخمک گذاری اطلاعات کسب کنند. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی معروف‌ترین و بهترین قرص‌های تحریک تخمک گذاری می‌پردازیم.

بیشتر بدانید: آیا خوردن قرص آهن در پریودی خونریزی را زیاد می کند

محاسبه زمان تخمک گذاری

برای محاسبه زمانه تخمک گذاری باید مدت قاعدگی خود را بدانید. برای به دست آوردن دوره زمانی قاعدگی خود نیاز است، از اولین روز پریود تا آخرین روز پریود را محاسبه کنید. به این مبنا که اگر یک ماه در بیست و پنجم پریود می شوید و ماه بعدی در بیست و سوم پریود می شوید، چرخه زمانی قاعدگی شما ۲۸ روزه است. 

البته توجه به این نکته ضروری است که برای به دست آوردن چرخه درست قاعدگی نیاز است، چند ماه زمان‌های قاعدگی یادداشت شود تا چرخه درست قاعدگی را بتوانید به دست بیاورید. فرض کنید چرخه قاعدگی شما ۲۸ روزه باشد، در نتیجه فرایند تخمک گذاری در بدن شما ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی بعدی اتفاق می‌افتد. البته این زمان می‌تواند با توجه به عوامل مختلفی استرس، هورمونی متفاوت باشد. شما برای استفاده هرچه بهتر از قرص‌های تحریک تخمک گذاری نیاز دارید تا در مورد زمان تخمک گذاری و سیکل قاعدگی خود اطلاعات کاملی داشته باشید.

قرص های تحریک تخمک گذاری

عدم تخمک گذاری

در صورتی که تخمدان طی دوره قاعدگی نتواند به درستی تخمک‌ها را آزاد کند، ما با عدم تخمک گذاری در افراد مختلف مواجه می شویم. در چنین زمان‌هایی ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه شود و عدم تخمک گذاری توسط پزشک تایید گردد. 

بعد از آن روند درمان برای تحریک تخمک گذاری آغاز می شود. معمولا در مراحل اولیه درمان درمان توسط داروهای تحریک تخمک گذاری انجام می شود و در صورتی  عدم پاسخ دهی  مناسب  متخصص از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. 

خانم‌هایی که دچار اختلال در تخمک گذاری هستند، معمولاً تعداد و کیفیت تخمک‌های آنها برای باروری مناسب نیست. درنتیجه باید از روش‌های مختلفی برای تحریک یا افزایش تعداد و کیفیت تخمک‌ها استفاده کرد. در حدود ۱۵ الی ۲۵ درصد دلایل ناباروری در خانم‌ها عدم تخمک گذاری مناسب است.

قرص های تحریک تخمک گذاری

بهترین قرص های محرک تخمک گذاری 

تمام داروها دارای عوارض و فواید مختلفی هستند. دلیل استفاده از داروها به دلیل فواید آن می‌باشد. در ادامه به بررسی بهترین و پرکاربردترین قرص‌های محرک تخمک گذاری می‌پردازیم. همچنین با بررسی عوارض و فواید  قرص‌های تحریک تخمک گذاری در انتخاب بهتر شما را کمک خواهیم کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تاثیر کلومیفن در تحریک تخمک گذاری 

کلومیفن جزو اولین داروهای مورد استفاده برای افراد نابارور است. این دارو جزو داروهای بی‌خطر دسته‌بندی می‌شود، اما استفاده و نحوه مصرف همچنین دوز مصرف باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص نازایی انجام گیرد. 

کلومیفن با تحریک تخمک گذاری در مواردی که اختلال تخمک گذاری وجود دارد، یا به تنهایی یا به صورت ترکیب با هورمون‌های محرکه فولیکول و در مواردی همراه با تلقیح اسپرم به داخل رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص کلومیفن به صورت خوراکی برای مصرف در اختیار افراد قرار می گیرد.

اهمیت نحوه مصرف داروهای محرک تخمک گذاری بر هیچکس پوشیده نیست. برای مصرف قرص‌های کلومیفن باید در ابتدای سیکل قاعدگی با مراجعه به پزشک متخصص و انجام سونوگرافی و بررسی وضعیت تخمدان‌ها و فلوکول‌ها از عدم وجود کیست مطمئن شد.  در صورتی که کیست تخمدان وجود نداشته باشد، قرص‌های کلومیفن باید در روزهای ۳ الی ۷ یا ۵ الی ۹ سیکل قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. این دارو تنها در صورت صلاحدید پزشک متخصص مصرف می‌شود.

عوارض مصرف قرص کلومیفن 

احتمالاً برای تمامی افراد در شرایط مختلف پیش آمده است که به پزشک مراجعه کرده‌اند و دارویی برای آن ها نوشته است که آشنایی چندانی با آن ندارند. در چنین شرایطی اولین کار خواندن عوارض مصرف این دارو است. از عوارضی که ممکن است مصرف قرص کلومیفن ایجاد کند می‌توان به درد شکمی یا احساس برافروختگی، کج خلقی و اختلالات بینایی اشاره کرد. 

همچنین از عوارضی که گاهی می‌تواند بسیار بارز باشد، ایجاد کیست یا کمک به بزرگ شدن کیست‌ ها است. به همین دلیل معمولاً افرادی که داری کیست هستند، قبل از استفاده از کلومیفن باید بسیار احتیاط کنند یا در مواردی حتی باید از داروی دیگری به جای کلومیفن استفاده کنند. زیرا این دارو باعث تحریک بیش از حد تخمدان و تعداد زیاد فولکول‌ها می‌گردد. خوشبختانه این دارو تاثیری روی جنین ندارد، اما در موارد نادری باعث حاملگی دوقلو می‌شود.

 تاثیر قرص لتروزول بر تخمک گذاری

ورود داروهای جدیدضد بارداری در بازار مطمئنا برای تعداد زیادی از خانواده‌ها دلگرم کننده است. لتروزول همانند کلومیفن بوده و باید توسط پزشک تجویز و دوز آن تعیین شود. این دارو معمولاً به تنهایی یا در ترکیب با آمپول‌های تحریک تخمک گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از عوارض لتروزول می‌توان به کمر درد، بی‌خوابی، سرگیجه، خستگی، گرگرفتگی، تهوع، درد شکم، درد قفسه سینه، کمر درد، درد استخوانی اشاره کرد. خوشبختانه داروی لتروزول همانند کلومیفن تاثیر بدی بر جنین ندارد و عوارضی مانند چند قلویی و دوقلویی نیز ایجاد نمی‌کند.

تاثیر قرص متفورمین بر تحریک تخمک گذاری 

افرادی که به دلیل تخمدان پلی کیستیک و عدم تخمک گذاری دچار ناباروری شده‌اند، دارو متفورمین می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای برای آنها داشته باشد. علاوه بر آن بر باروری و افزایش شانس حاملگی موفق و جلوگیری از سقط جنین تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

مقاومت بدن به انسولین از عوامل اصلی ایجاد تخمدان پلی کیستیک است. قرص‌های متفورمین با کاهش انسولین به القای تخمک گذاری کمک می‌کنند. متاسفانه گاهی این قرص‌ها باعث عوارضی مانند ناراحتی‌های معده، حالت تهوع، استفراغ و اسهال، از بین رفتن تعادل PH در بدن، سردرد، بدن درد عضلانی، ضعف، افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، کمبود ویتامین ب ۱۲ و در نتیجه پایین آمدن بیش از حد قند خون می‌شود. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خوشبختانه براساس تجربه مصرف کنندگان می‌توان گفت که در صورتی که متفورمین را از مقادیر کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید و همچنین بین غذا از آن استفاده کنید، عوارض آن به شدت کاهش می‌یابد. 

انتخاب بین نسخه خارجی و داخلی یک قرص گاهی انسان را دو به شک می‌کند. معمولاً نسخه‌های ایرانی داروها قیمت کمتری نسبت به نسخه خارجی دارند. تنها تفاوت متفورمین‌های خارجی و داخلی در میزان سازگاری افراد با آن ها است. در مواردی افراد با استفاده متفورمون‌های ایرانی دچار عوارضی مانند سردرد، ضعف، تهوع می‌شوند، اما خوشبختانه متفورمین‌های خارجی این مشکلات را ندارند و می‌توان به جای استفاده از نسخه ایرانی آن از نسخه خارجی برای کاهش عوارض استفاده کرد.

کلام پایانی 

تلخ بودن و ناراحتی ناباروری مطمئناً بر هیچکس پوشیده نیست. انتظار و آرزوی افراد در هنگام درمان ناباروری امری بسیار عادی  محسوب می شود. استفاده از داروها برای از بین بردن مشکل ناباروری مطمئناً مورد علاقه بسیاری از افراد است. 

افرادی که به دلیل تنبلی تخمدان یا دلایل دیگر نیاز به تحریک تخمک گذاری دارند می‌توانند از قرص‌های محرک تخمک گذاری با تجویز پزشک متخصص استفاده قرار کنند. این قرص ها در مواردی نیز به تنهایی می‌توانند کمک شایانی به افراد کنند. 

در چنین زمان‌هایی که صحبت داروهای محرک تخمک گذاری  زیاد می‌شود، معمولاً بیماران به دنبال پیدا کردن بهترین قرص های تحریک تخمک گذاری هستند. ما در این مقاله به معرفی سه مورد از مشهورترین و بهترین قرص‌های تحریک تخمک گذاری پرداختیم تا تا بتوانیم قدم کوچکی در کمک به شما در درمان ناباروری برداریم.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم