درمان کیست سینه با ویتامین ای ممکن است ؟

تاریخ ایجاد :

کیست سینه یا بافت توده ای غیر سرطانی سینه که از نوع منتشر و غیر منفرد آن با نام تغییرات فیبروکیستیک پستان هم یاد می کنند، امروزه یکی از مشکلات شایع میان زنان محسوب می شود. بسیاری از زنان حداقل یک بار در طول عمر خود کیست سینه را تجربه می کنند. افراد روش های از جمله روش های درمان داروهای پزشکی گرفته تا گیاهان دارویی خانگی را برای بهبود و درمان امتحان می کنند. در این میان عده ای معتقدند که ویتامین ای در درمان کیست سینه بهتر از سایر روش ها و داروها عمل کرده است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

اگر شما هم به تازگی متوجه شده اید که دچار این مشکل هستید و به دنبال روش های درمان دارویی و خانگی برای کیست سینه هستید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

پزشکان برای کاهش دادن حساسیت به لمس و دردی که در این روزها برای فرد ایجاد می شود ممکن است مصرف ویتامین ای را توصیه کنند. در واقع اگر منظور از درمان، از بین بردن کیست سینه است؛ ویتامین ای تاثیری در این زمینه و از بین بردن یا کاهش تعداد کیست های سینه ندارد و روش درمان کیست سینه محسوب نمی شود ولی با مصرف این ویتامین می توانددرد از بین برود یا کاهش یابد، ممکن است به اشتباه تصور شود که ویتامین ای بهترین درمان کیست سینه است

تاثیر ویتامین ای در درمان کیست سینه؛ درمان یا تسکین

واقعیت این است که برخلاف گذشته، دیگر برای کیست سینه یا فیبروکیستیک از لفظ بیماری هم زیاد استفاده نمی شود. گاهی علائم فرد ناشی از یک کیست سینه خوش خیم یا ساده می باشد به احتمال زیاد مشکلی در زندگی و عملکرد فرد به وجود نمی آورد و نیازی به درمان خاصی هم ندارد. اما گاهی اوقات و در بعضی افراد منجر به ایجاد تورم و دردی می شود که ممکن است در عملکرد روزانه شان اختلال ایجاد کند و تحمل آن برایشان طاقت فرسا باشد. درد مربوط به کیست سینه معمولا در روزهای خاصی از چرخه هورمونی قاعدگی بیشتر است؛ مثلا در روزهای قبل از پریودی. 

پزشکان برای کاهش دادن حساسیت و دردی که ایجاد می شود مصرف ویتامین ای را توصیه می کنند. ویتامین ای صرفا با خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند باعث آرام کردن و کاهش درد سینه شود. اما چون گاهی اوقات تنها مشکلی که کیست سینه خوش خیم می تواند برای افراد ایجاد کند، درد قابل توجه است. میتوان درد آن با مصرف این ویتامین کاهش یابد، ممکن است به اشتباه تصور شود که ویتامین ای بهترین درمان کیست سینه است. 

در ادامه :  ویتامین ای برای چی خوبه؟

ویتامین ای در درمان توده های سینه؛ فقط خوش خیم ها

در واقع کیست هم یک نوع توده است. اگر محتوای توده مایع نباشد و به شکل جامد باشد به آن تومور می گویند. که باز هم می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد. اگر به طور اتفاقی یا در معاینه ماهانه پستان ها هرگونه بافت مشکوک و توده مانندی حس کردید، برای ادامه و تشخیص باید به پزشک مراجعه کنید. 

اگر از نوع کیست باشد و چه تومورهای خوش خیم، برای تسکین دردی که دچار آن می شوید می توانید از ویتامین ای استفاده کنید. بنابراین، فرقی ندارد از ویتامین ای برای درمان کیست سینه استفاده کنید یا سایر توده های خوش خیم سینه. 

در هر صورت ویتامین ای تاثیری جز کم کردن التهابات و در نتیجه کاهش درد نخواهد داشت. تاکیدی که روی خوش خیم بودن توده ها داریم به این دلیل است که تاثیر ویتامین ای وقتی توده ها سرطانی هستند معنی دار نیست. همچنین میتوان گفت دردی را دوا نمی کند. در موارد بدخیم نیاز به پیگیری های بیشتر و جدی تری وجود دارد و مسئله فقط مدیریت میزان درد سینه نیست که با ویتامین ای حل شود. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

توده سینه فیبروآدنوم و ویتامین ای

فیبروآدنوم هم یکی از مشکلات رایج زنان و از توده های خوش خیم است که برخی به اشتباه آن را نوعی کیست سینه می دانند. به هر حال همان کاربردی که ویتامین ای برای تسکین درد کیست سینه دارد برای فیبروآدنوم هم می تواند صدق کند. میتوان گفت نه برای درمان که صرفا برای کاهش درد آن کمک کننده باشد.

ویتامین ای در درمان کیست سینه

اشتباهات رایج در مصرف ویتامین ای برای کیست سینه

با توجه به اطلاعاتی که در سطح اینترنت موجود است و شاید بنا به توصیه دیگران، برخی افراد ممکن است بدون مشورت با پزشک از این روش برای بهبود خود استفاده کنند. یا ابتدا بر اساس توصیه پزشک شروع کنند ولی در ادامه درمان دچار اشتباهاتی شوند. در ادامه با برخی اشتباهات رایج در این زمینه آشنا می شویم.

گاهی اوقات خود درد مشکل اصلی نیست

گاهی ممکن است این باور به وجود آید که مصرف ویتامین ای مشکل ناشی از درد را از بین می برد. همچنین با مشاهده هرگونه تغییرات مشکوک یا وجود درد در سینه خود، شروع کنند به مصرف ویتامین ای برای درمان کیست سینه. 

درست است که ویتامین ای در کاهش درد سینه موثر خواهد بود ولی باید یادمان باشد که دردها صرفا نشانه هستند، برای اینکه متوجه شویم چیزی در بدن ما درست کار نمی کند یا مشکلی وجود دارد. یعنی گاهی مشکل اصلی خود درد نیست. اگر بدون مراجعه به پزشک این درد را تسکین دهیم، بدون آن که بفهمیم مشکل زیربنایی تری وجود دارد یا نه، اشتباه کرده ایم. دردی که داریم نشانه ی یک مشکل جدی تر باشد و خیال کنیم مشکلمان حل شده. در نتیجه خودمان را از مراجعه به پزشک و تشخیص زودهنگام مشکلی جدی تر محروم کنیم و زمان زیادی را از دست بدهیم.

مصرف بیش از حد ویتامین ای 

اگر پزشک برای کاهش علامت های کیست شما و درد آن ویتامین ای تجویز کرده است، باید دقیقا طبق همان توصیه ها عمل کنید. در میزان مصرف روزانه و در مدت زمان درمان با ویتامین ای در درمان کیست سینه حتما به گفته های پزشک خود عمل کنید. 

این ویتامین در دسته ویتامین های محلول در چربی قرار می گیرد و مقدار اضافی آن مانند ویتامین های محلول در آب از طریق ادرار دفع نمی شود. در نتیجه مقدار اضافی آن در کبد یا سایر بافت های چربی بدن باقی می ماند و می تواند به کبد آسیب برساند. همچنین حتی باعث ریسک سکته مغزی یا خونریزی مغزی را افزایش دهد. 

همچنین ممکن است پزشک به شما توصیه کند که چند ماه این ویتامین را مصرف کنید و بعد با چند ماه فاصله، دوباره درمان را ادامه دهید و همین الگو را تکرار کنید و نهایتا هم پس از مدتی آن را قطع کنید. این مدل توصیه ها به این دلیل است که ویتامین ای انباشته شده در بدن شما بیش از حد نشود و بیماری های دیگری در بدن شما ایجاد نشود. 

بیشتر بدانیم : ویتامین ای را چه زمان و چگونه مصرف کنیم ؟

مقایسه گل مغربی و ویتامین ای در درمان کیست سینه

در پاسخ به سوال «برای درمان کیست سینه چی بخوریم؟» در داروخانه ها معمولا دو گزینه پیشنهاد می شود: ویتامین ای و روغن گل مغربی. با توجه به اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد کیست سینه یا تغییر در اندازه و درد آن، تغییرات هورمونی بدن است، هر عامل دیگری هم که بتواند نقشی در تغییر هورمون ها داشته باشد، می تواند روی کیست سینه اثر بگذارد. 

به همین دلیل هم افراد مبتلا به کیست سینه در روزهای خاصی از چرخه پریودی مثلا روزهای پیش از پریود درد بیشتری تجربه می کنند. بنابراین، داروهایی که بر درد سینه قبل از قاعدگی تاثیر می گذارند، می توانند برای درد افراد دچار کیست سینه هم در روزهای مذکور مفید باشند. 

آیا میدانستید : مصرف قرص آهن در دوران قاعدگی تأثیری دارد؟

سخن آخر

در این مقاله از چگونگی تاثیر ویتامین ای در درمان کیست سینه گفتیم. در واقع الان دیگر می دانیم تاثیر آن در درمان و از بین بردن کیست سینه نیست. بلکه صرفا به خاطر خواص ضدالتهابی که دارد، باعث کاهش درد و تورم سینه ها می شود. درد یکی از علائم آزاردهنده در افراد مبتلا به کیست های سینه است که معمولا هم این درد و حساسیت پستان ها در دوران قبل از قاعدگی بیشتر می شود. این زمینه هم ویتامین ای و هم گل مغربی می توانند برای بهبود علائم پیش از قاعدگی ناشی از کیست سینه کمک کننده باشند. در پایان لازم است تاکید کنیم که در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا درد در سینه های خود حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین درباره دوز صرفی و مدت زمان درمان از توصیه های وی پیروی کنید تا دچار عوارض مصرف بیش از حد ویتامین ای نشوید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم