کدام مولتی ویتامین ها باعث چاق شدن می شوند؟

تاریخ ایجاد :

متداول ترین کامل کننده های خوراک در جهان امروزی مولتی ویتامین ها هستند. در دهه های جدید مولتی ویتامین ها مورد پسند قشر های بی شماری از مردم شده است. پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله با ما همراه شوید تا بر اساس شواهد علمی، به اطلاعات جامعی به صورت  گام به گام راجع به این که کدام مولتی ویتامین چاق کننده است، دست پیدا کنید.

طبق نتایج آزمایشات و تحقیقات در رابطه با موضوع کدام مولتی ویتامین چاق کننده است به صورت کلی مولتی ویتامین ها به شکل سر راستی باعث بالا رفتن وزن و چاقی نمی شوند. همچنین  خود مولتی ویتامین ها حاوی کالری نیستند. در واقع بعد از خوردن مولتی ویتامین ها از راه تاثیراتی که مولتی ویتامین ها بر بدن می گذارند، سبب می شوند، شخص بیشتر گرسنه شود و بیشتر غذا مصرف کند. پس مهمترین علت افزایش وزن ناشی از مولتی ویتامین افزایش اشتها، پیشرفت تدریجی بدن برای ذخیره چربی و بهتر شدن قدرت حس چشایی و توسعه حس بویایی شخص است. بنابراین، قبل از این که به فکر چاق یا لاغر شدن باشید، باید ابتدا بدانید که بدن شما چه مقداری از مولتی ویتامین ها را کم و کاست دارد . 

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آشنایی با مولتی ویتامین در 3 دقیقه

برای درک بهتر شما باید بدانید که مولتی ویتامین ها خود شامل تلفیقی از ویتامین های متنوع دیگر هستند که به صورت قرص، شربت، کپسول، پودر، آمپول و اشکال دیگر به بازار عرضه می‌شوند. 

در حالت عادی ویتامین ها در منابع طبیعی مانند غذا پیدا می‌شوند که بدن انسان خود به خود آن ها را جذب می کند. با این حال در شرایطی که شخص مشکلات گوارشی، سوء تغذیه و رژیم های خاصی داشته باشد، همچنین داروهایی که مانع از جذب ویتامین ها می شود، مصرف کند، علائم کمبود را خواهد داشت. 

این افراد طبق آزمایشات دچار کمبود ویتامین هستند. در چنین شرایطی تجویز مولتی ویتامین برای استفاده خود شخص انجام می‌شود؛ زیرا این مولتی ویتامین ها برای کارکرد بدن ضروری هستند و میزان آن ها نباید از حد مجاز پایین تر باشد؛ چرا که عملکرد بدن را با اختلالاتی روبه رو خواهد کرد.

 کدام مولتی ویتامین چاق کننده است

مطالب باورنکردنی درباره نقش مولتی ویتامین ها در چاقی

طبق نتایج آزمایشات و تحقیقات در رابطه با موضوع کدام مولتی ویتامین چاق کننده است به صورت کلی مولتی ویتامین ها به باعث بالا رفتن وزن و چاقی نمی شوند. همچنین  خود مولتی ویتامین ها حاوی کالری نیستند. 

در واقع بعد از خوردن مولتی ویتامین ها سبب می شوند، شخص بیشتر گرسنه شود و بیشتر غذا مصرف کند. پس مهمترین علت افزایش وزن ناشی از مولتی ویتامین افزایش اشتها است. پیشرفت تدریجی بدن برای ذخیره چربی و بهتر شدن قدرت حس چشایی و توسعه حس بویایی شخص است. بنابراین، قبل از این که به فکر چاق یا لاغر شدن باشید، باید بدانید که بدن شما چه مقداری از مولتی ویتامین ها را کم و کاست دارد . 

سپس به جبران کردن آن در وهله اول اقدام کنید.همواره یادتان باشد که زیر نظر پزشک مصرف مولتی ویتامین ها را پیش ببرید. همچنین هنگامی که دچار میل به غذای شدیدی شدید، نباید حجم مقدار وعده های خود را خیلی زیاد کنید زیرا افزایش ناگهانی غذا می تواند سبب مشکلات گوارشی شود.

نکات شگفت انگیز درباره بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن

اولین مولتی ویتامین چاق کننده ویتامین های گروه ب هستند که  B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B6 ،B9 ،B12 نام دارند. با بهتر شدن جذب و تجزیه و تحلیل مواد این ویتامین ها می توانند بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن باشند که میل داشتن به غذا را افزایش می دهند. همچنین درصد افسردگی را کم می کنند. علاوه بر این، کارایی مغز را بالا می برند و اخلاقیات را خیلی بهتر می کنند. در نتیجه کمک شایانی در کنترل کردن وزن می کنند. 

بیشتر بدانید:  معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

دومین مولتی ویتامینی که به صورت غیرمستقیم روی افزایش وزن تاثیر می گذارد، دسته مولتی ویتامین هایی است که دارای زینک یا همان روی هستند. در واقع زینک پس از آهن از مهمترین مواد معدنی است  که بدن به آن احتیاج دارد.

روی بر کار  300 آنزیم بدن که باعث سوخت و ساز بهتر، گوارش و هضم غذا و حتی عملکرد های عصبی بدن می شوند، تاثیر گذار است.  

مصرف روی حتی به افزایش حجم عضلات سازی کمک می کند. طبق تحقیقات بی اشتهایی عصبی رابطه مستقیمی با کمبود روی دارد. آمارها نشان می دهد که با مصرف مولتی ویتامین زینک یا روی تا حد زیادی این بی اشتهایی عصبی درمان خواهد شد.

همچنین با مشورت پزشک با مصرف مولتی ویتامین هایی که همزمان هم زینک و هم ویتامین های گروه ب را دارا هستند مانند زینک پلاس یوروویتال می توانید به درمان لاغری و بی اشتهایی کمک زیادی کنید. این مولتی ویتامین ها بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن هستند.

 کدام مولتی ویتامین چاق کننده است

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن به جهت های متفاوتی بستگی دارد. اگر تحت درمان بوده اید و داروهای دیگری استفاده می کنید بهتر است تمام اطلاعات مشکل خود و دارو را با پزشک در میان بگذارید. همچنین زمان و مقدار دارویی که مصرف می کنید، حتما باید به اطلاع پزشک برسد. بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن طبق دستور پزشک تغذیه روزانه یک عدد قبل از وعده های غذایی یا همراه وعده غذایی است.

در این دوره اگر خانم شیرده یا باردار هستید، حتما باید از پزشک برای مصرف مولتی ویتامین اجازه بگیرید. همچنین از مصرف دخانیات و سیگار و همچنین الکل دوری کنید. علاوه بر این، اضطراب خود را با کمک سرگرمی های مورد علاقه خود مانند ورزش و هنر و …کاهش دهید تا این مولتی ویتامین ها بیشترین اثر گذاری خود را داشته باشند.

 کدام مولتی ویتامین چاق کننده است

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بدترین مولتی ویتامین ها برای چاقی صورت

گفته می شود که مولتی ویتامین E می تواند برای چاقی صورت کمی تاثیر گذار باشد، اما استفاده زیاد از این مولتی ویتامین می تواند سبب مسمومیت و بیماری های گوارش مانند معده درد و اسهال شود. طبق مراجع علمی تاکنون هیچ دارویی یعنی نه تنها مولتی ویتامین ها، هرگز خود به خود دلیلی بر چاقی موضعی نشده اند. همچنین هیچ سازمانی تاییدیه معتبری را به کسانی که در این راستا تبلیغات می کنند، نداده است.

چاقی صورت با توجه به ژنتیک و وزنی که به طور کلی افزایش پیدا می کند، اتفاق می افتد. در واقع  تنها شما با استفاده از این مولتی ویتامین ها می توانید بر شادابی پوست و میل به غذا خود اثر بگذارید.

بیشتر بدانید:  قرص هیرویت برای چاقی صورت موثر است؟

آنچه همه باید درباره مولتی ویتامین برای بالا بردن وزن نوزاد و کودک بدانند

بالا رفتن قد و وزن بچه ها متناسب با سن دغدغه بسیاری از پدر و مادرها است. مولتی ویتامین ها برای وزن گیری کودکان متناسب با سن نقش زیادی دارند. در گام اول مصرف این مولتی ویتامین ها برای بچه ها فقط برای جبران کمبود نیازهای بدن باید باشد. مهم ترین مولتی ویتامین ها برای بالا بردن وزن و رشد کودک ویتامین های K ،A ،B ،C ،E ،D در سن 5 تا 12 سالگی هستند. 

همچنین برای نوزادان بعد از 6 ماهگی مصرف مولتی ویتامین در مقدار های بسیار کم شروع می شود. زیرا تا قبل از 6 ماهگی غذای کودک شیر مادر یا شیر خشک است که تمام مولتی ویتامین مورد نیاز بدن نوزاد را تامین می کند.

مقدار زیادی از این مولتی ویتامین ها را از میوه، سبزیجات، ماست، شیر، برنج، گوشت، ماهی، ذرت، غلات و حبوبات می توان به دست آورد. رژیم غذایی کودکان باید به مقدار کافی شامل این مواد غذایی باشد تا کودک دچار کمبود نشود. بیشتر خانواده ها هنگامی که کودک بد غذا باشد، از شربت های مولتی ویتامین برای تامین ویتامین بدن کودکشان استفاده می کنند.

شربت کیدی کر ویتابیوتیکس تمام مولتی ویتامین های ضروری را در خود دارد. این محصول  هم برای بچه زیر یک سال و هم افراد بالغ مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت مولتی ویتامین شامل ویتامین‌های گروه B، زینک و روی است.

 کدام مولتی ویتامین چاق کننده است

خرید : انواع مکمل های تقویت و رشد کودک در داروخانه داروهوم

توصیه های پزشکی درباره بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن برای نوجوانان

مرحله مهم بعدی از رشد کودک دوره نوجوانی است. در این دوره بیشتر نوجوانان فعالیت های شدید بدنی را با حواس پرتی انجام می دهند. در نتیجه توجهی به میزان مصرفی مورد نیاز مولتی ویتامین های بدن خود ندارند.

کلسیم همراه با ویتامین D برای رشد و تقویت استخوان نوجوانان ضروری است. همچنین برای نوجوانان دختر به دلیل شروع قاعدگی آهن و کلسیم مورد نیاز خواهد بود. اضافه کردن ماهی، گوشت، تخم مرغ، پنیر، شیر و ماست به رژیم غذایی نوجوانان بسیار مهم است.

درحالتی که از غذاهای طبیعی دریافت نشد برای افزایش وزن نوجوانان از مولتی ویتامین هایی که دارای آهن هستند تحت نظر پزشک می توان بهره برد.

 کدام مولتی ویتامین چاق کننده است

خرید: انواع شربت های اشتها آور کودکان بدون عوارض

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نتیجه

در این مقاله سعی شده است اطلاعات کامل و نکات مهمی در رابطه با این که کدام مولتی ویتامین چاق کننده است ، بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن و بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن در اختیار شما قرار بگیرد.

دانستیم که مولتی ویتامین ها چگونه سبب افزایش وزن ما می شوند و علاوه بر این می توانند حجم زیادی از کمبود نیاز های بدن ما را در شرایط خاص جبران کنند. هرچند که همیشه اولویت ما برای دریافت مولتی ویتامین ها با مصرف مواد غذایی طبیعی باید باشد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم