بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست کدامند؟

تاریخ ایجاد :

بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست کدام هستند؟ مصرف چه مکمل هایی برای شادابی و سلامت پوست معرفی می‌شوند؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت برای داشتن پوستی سالم، جوان و یکدست، بهتر است چه داروهایی را مصرف نمایید.

پوست به عنوان بزرگ ترین ارگان بدن نیاز به مراقبت دارد. با توجه به اینکه این عضو از بدن ما بسیار آسیب پذیر است، مراقبت از آن باید به عنوان یک کار روزمره در برنامه روزانه ما باشد. نور خورشید و عوامل بسیار دیگری منجر به آسیب پوست می شوند که مراقبت و محافظت از آن را ضروری می سازند. در این میان برای جلوگیری از این آسیب ها علاوه بر کرم ها و ضدآفتاب ها روی پوست باید با مواد غذایی که وارد بدن خود می کنیم، از آن مراقبت کرده و آسیب های وارد شده را درمان کنیم. ویتامین ها نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

زینک برای سلامت پوست

با بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست آشنا شوید

ویتامین ها در سلامتی پوست نقش بسیار پررنگی ایفا می کنند. در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

روی

روی نقش اساسی در حفظ تندرستی پوست ایفا می کند. این ماده معدنی در سلامت تمام بدن نقش حیاتی دارد. اگر میزان آن در بدن کم باشد، اعمال فیزیولوژیک آن گونه که باید، انجام نخواهند شد و پوست شما آسیب هایی خواهد دید که در ظاهر پوست خود را نمایان می کند.

تحقیقات نشان داده اند که اگر روی به میزان لازم و مرتب وارد بدن شود، آکنه ها کاهش پیدا می کنند. در واقع حضور این ماده در بدن مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند و به همین دلیل منجر به از بین رفتن جوش ها می شوند. دلیل آن تاثیری است که این ماده روی ویتامین A می گذارد. با وجود روی، این ویتامین به راحتی در رگ های خونی نفوذ پیدا می کند. روی را می توانید هم به شکل های متفاوت به عنوان دارو مصرف کنید، مانند قرص و هم می توانید در مواد غذایی مانند گوشت قرمز، جگر، قلوه، گوشت گوساله و غذاهایی دریایی آن را بیابید.

ویتامین A

این ویتامین که به آن رتینول نیز گفته می شود، دیگر ماده ای است که نقش به سزایی در سلامتی و شادابی پوست ایفا می کند. ویتامین A برای درمان بعضی از بیماری های پوستی نیز کاربرد دارد. عملکرد این ویتامین در پوست به این صورت است که در ساختار پوست باعث تعادل رشد سلول های پوستی می شود.

همینطور این ویتامین توانایی بهبود عملکرد غدد چربی را نیز دارد. وجود این ماده به میزان کافی در بدن سبب می شود که پوست ظاهری شاداب به خود بگیرد و آثار پیری دیرتر خود را نمایان سازند. این ماده نوعی آنتی اکسیدان نیز به شمار می آید که سبب تکثیر و بازسازی سلول های پوستی می شود.

در کنار آن این ماده پوست را تحریک برای ساختن سلول های تازه می کند. کمبود این ماده عوارضی مانند خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را به همراه خواهد داشت. اگر از آن دسته از افرادی هستید که پوستتان سفت می شود و ترک می خورد، احتمالا دچار کمبود ویتامین A در بدن هستید.

این ویتامین را می توانید در مواد غذایی مانند جگر، زرده تخم مرغ، روغن ماهی و لبنیات، میوه ها و سبزیجات نارنجی و سبز رنگ و یا در فرم مکمل های دارویی دریافت کنید. ویتامین A برای درمان بیماری هایی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس، زخم، سوختگی و آفتاب سوختگی مفید است.

ویتامین آ برای سلامت پوست

ویتامین C

از جمله بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست، ویتامین C است. اگر به دنبال راهکاری کارساز برای جوان نگه داشتن پوست خود هستید و دوست دارید به شکلی تاثیرگذار پیری پوست را از خود دور کنید، ویتامین سی را فراموش نکنید. برای این کار می توانید مواد غذایی را در رژيم روزمره خود بگنجانید که حاوی این ماده هستند. نام دیگر ویتامین سی، اسید اسکوربیک است.

این ماده به جوان نگه داشتن پوست شما کمک می کند، یعنی آن را سفت نگه می دارد و به تولید کلاژن کمک به سزایی می کند. این عوامل دست به دست یکدیگر می دهند که چین و چروک ها دیرتر روی پوست ظاهر شوند و همچنین اجازه نمی دهند که پوست دچار افتادگی شود.

در کنار این خواص و ویژگی ها این ماده به عنوان یکی آنتی اکسیدان نیز می تواند عمل کند و به این ترتیب می تواند آسیب های وارد شده به پوست را دفع کند. در نتیجه سلول های تازه جای سلول های مرده را می گیرند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از ریزش موهای خود کلافه شده اید و به دنبال یک راه حل می گردید، احتمال دارد که دلیل آن کمبود این ویتامین مهم در بدن شما باشد. میزان کافی آن در بدن نه تنها برای سلامت پوست، بلکه برای سلامت موها نیز مهم است. تحقیقات نشان می دهند که مصرف این ماده به طور مرتب در نهایت به پوست شما کمک می کند که زیبا و شفاف شود. فایده دیگر این ماده در از بین بردن اثرات مخرب اشعه خورشید خلاصه می شود.

این کارکرد به خودی خود نقش مهمی در جوان نگه داشتن پوست شما ایفا می کند. اگر روی پوست خود زخم دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما از ویتامین سی استفاده کنید، چون سرعت بهبودی این زخم ها را افزایش می دهد. دیگر فواید این ماده جلوگیری از خشک شدن پوست مخصوصا در فصل زمستان است.

نه تنها ویتامین C، بلکه برای کسب بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست از این مواد خوراکی استفاده کنید: در سبزیجات و میوه جاتی مانند پرتقال، کیوی، گریپ فروت، اسفناج و فلفل دلمه ای، کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و هندوانه. این ویتامین در قالب قرص نیز قابل خریداری است.

نکته مهم در رابطه با مصرف ویتامین سی این است که نباید مواد حاوی آن را در برابر حرارت قرار دهید. در برابر گرما این مواد از بین می روند. می توانید سبزیجات حاوی آن را به صورت خام مصرف کنید. قرص هایی از ویتامین سی در بازار به فروش می رسند که می توانید آن ها را در آب خنک بیندازید تا حل شوند و آن ها را بنوشید.

ویتامین سی برای سلامت پوست

ویتامین E

ویتامین E دیگر ویتامینی است که به شکل موثر به کاهش چین و چروک ها کمک می کند. علاوه بر آن نقش مهمی در مقاوم کردن موها دارد. با مصرف به اندازه این ویتامین می توانید به راحتی خشکی پوست خود را از بین ببرید. همینطور این ماده به پوست کمک می کند که آثار زخم را بهبود ببخشد.

با خاصیت ضدالتهابی خود، این ماده می تواند با جلوگیری از آزاد شدن بعضی آنزیم ها، مانع التهاب روی پوست شود و با افزایش خون رسانی به پوست سبب می شود که پوست و مو بهتر تغذیه کنند. این ماده به مقدار بسیار زیاد در اسفناج، زیتون و آجیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: قرص کلاژن یا پودر کلاژن؟ کدامیک بهتر است؟

ویتامین D

این ویتامین نیز از بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست محسوب می شود. کمبود این ویتامین در بدن خشکی پوست را به همراه دارد. برای در امان ماندن از این عارضه مخصوصا در زمستان بهتر است که این ماده را به طور مرتب وارد بدن خود کنید، چون در این فصل نور خورشید کمتر می تابد و میزان این ویتامین در بدن کاهش پیدا می کند و پوست بیش از پیش خشک می شود.

عاقلانه است که این ماده را در این فصل بیشتر مصرف کنید. علاوه بر پوست، این ماده برای فولیکول های مو نیز مفید است و منجر به استحکام مو می شود. این ویتامین در ماهی سالمون، جگر، قارچ، حبوبات، کره حیوانی و سبزیجاتی مانند جعفری یافت می شوند.

ویتامین د برای سلامت پوست

گروه ویتامین های B

این گروه از ویتامین ها شامل ویتامین های B1، B2، B3،B5 ،B7 ،B9 و B12 می شوند که همگی محلول در آب هستند. این گروه نیز مانند سایر ویتامین ها در زیبایی و جوانی پوست نقش مهمی دارند. فایده آن ها برای پوست افزودن خاصیت ارتجاعی است. با این خاصیت خطوط پیری دیرتر خود را نمایان می کنند.

به ویتامین B2 ریبوفلاوین می گویند که در گوشت قرمز، جگر، مرغ، شیر و ماست فراوان است. ویتامین B3 که به آن نیاسین گفته می شود، در جگر، سینه مرغ، برنج قهوه ای، ماهی سالمون، نخود سبز و آووکادو پیدا می شود.

B5 را می توانید در جگر، گوشت، مغز آفتابگردان، نان گندم، جو و بادام زمینی پیدا کنید. ویتامین B6 در سبوس گندم در گندم، ساردین، مرغ، گوشت، کلم، میوه های خشک و تخم مرغ به وفور یافت می شود.

خواص ویتامین های گروه B

در بررسی بحث بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست، ممکن نیست که اثربخشی ویتامین های گروه B را نادیده گرفت. هر یک از ویتامین های این گروه خواص مخصوص به خود را دارد که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

خواص ویتامین B1

با مصرف این ویتامین، خون در رگ های شما بهتر به جریان خواهد افتاد و نشانه های کهولت سن را در شما کاهش می دهد.

ویتامین B2

با جلوگیری از برزو آکنه این ویتامین می تواند پوست شما را ارتقا ببخشد.

ویتامین B5

با مصرف ویتامین ب۵ ترشح چربی در پوست کنترل می شود و در پی آن جوش های چرکی کاهش پیدا می کنند. به همین دلیل است که این ویتامین در بیشتر محصولات مراقبتی پوست یافت می شود. همینطور این ماده می تواند رطوبت پوست را نیز حفظ کند که در راستای آبرسانی پوست قرار دارد و در پی آن اگزما درمان می شود و از بروز آن جلوگیری به عمل می آید.

ویتامین B12

این ویتامین یکی از اجزای تشکیل دهنده ساختمان مو به شمار می آيد. پس با مصرف درست آن شما می توانید سلامت موهای خود را ارتقا ببخشید. تحقیقات ثابت کرده اند که ویتامین های این گروه می تواند به شکلی موثر آسیب های ناشی از اشعه خورشید را بهبود ببخشند و احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می دهد.

فایده دیگر ویتامین های این گروه، کاهش قرمزی پوست است. اگر از آن دسته افرادی هستید که بخش هایی از پوست صورتتان دچار قرمزی می شود و نمی دانید چطور از آن خلاص شوید، به شما توصیه می کنیم که ویتامین های گروه B را مصرف کنید. دیگر خاصیت مهم این ویتامین ها تولید ملانین است. این امر سبب می شود که پوست و مو رنگ طبیعی خود را حفظ کنند.

خرید و قیمت زینک پلاس

ویتامین ب برای سلامت پوست

امگا ۳

یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز پوست، امگا ۳ است. این ماده به خاطر خواص خود می تواند با ناراحتی های پوستی مانند التهاب، تورم و اگزما مقابله کند. همینطور این ماده رطوبت پوست را به خوبی حفظ می کند. بیشتر ماهی ها این ماده را در خود دارند.

شما می توانید انواع مکمل امگا و روغن ماهی را از داروخانه آنلاین داروهوم خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

ویتامین K

این ویتامین هم جزء بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست به شمار می رود، در بدن فرآیند انعقاد خون را تسهیل می کند و همین امر سبب می شود که زخم روی پوست بهبود یابد. فایده دیگر این ویتامین بهبود مشکلات پوستی دیگر مانند کشیدگی پوست، رگ های تار عنکبوتی، لکه های تیره و بهبود حلقه های زیر چشم است که پزشکان زیادی نیز آن را تجویز می کنند.

پزشکان معتقد هستند که بدن یک انسان بزرگسال به ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارد. مواد غذایی که این ویتامین در آن ها به وفور یافت می شوند، عبارت هستند از:

  • کلم کیل
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم پیج
  • لوبیا سبز

محصولات دارویی حاوی ویتامین ها کدام هستند؟

محصولاتی در قالب مکمل در بازار هستند که مجموعه ای از این ویتامین ها را در خود جای داده اند. این محصولات را می توانید از داروهوم تهیه کنید که عبارت هستند از:

در پایان

در این مقاله تلاش ما این بود که شما را با اهمیت بهترین ویتامین ها برای سلامت پوست آشنا کنیم. مخلص کلام این است که یکی از مهم ترین خواص آن ها حفظ سلامتی و شادابی پوست است. با توجه به این که پوست ما یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن ما به شمار می آید، مصرف این ویتامین ها برای حفظ سلامتی آن بسیار مهم است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم