بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت کدام است؟

تاریخ ایجاد :

بدون شک برای داشتن پوستی سالم، زیبا و شفاف باید از منابع غذایی حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی استفاده کرد، اما برخی از مکمل ها نیز با ترکیبات بی نظیر خود کمبود ویتامین ها را جبران می کنند. بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت بهتر است در رژیم غذایی روزانه افراد قرار گیرد. برای جوانسازی پوست روش های متعددی وجود دارد که غیر تهاجمی ترین آنها، مکمل های حاوی ویتامین است. در واقع ویتامین ها جز مواد ضروری و مورد نیاز پوست به شمار می روند که زیبایی پوست صورت را چندین برابر نشان می دهند و به رفع مشکلات پیری زودرس پوست نیز کمک می کنند.  این مکمل ها باید در زمان مشخصی و به صورت مداوم مصرف شوند. در این صورت تاثیرات شگفت انگیز آنها روی پوست صورت به خوبی خود را نشان می‌ دهد. این مکمل ها دارای ویتامین های D ،A ،C ،E ،K و ویتامین های گروه B به خصوص بیوتین هستند که در این مقاله قصد داریم انواع آنها را مورد بررسی قرار دهیم. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت را بشناسید

بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت 

ویتامین ها از جمله ترکیباتی هستند که پوست برای سلامت و زیبایی خود به آنها نیاز دارد. این مواد به شادابی، جوانی، طراوت، سلامت، درخشش و درمان مشکلات پوستی مانند: چین و چروک ها، خشکی پوست، افتادگی و غیره کمک می کنند. به همین دلیل امروزه از این مواد در تهیه مکمل های تغذیه ای به وفور استفاده می شود.  هر مکمل ممکن است حاوی یک ویتامین یا چندین نوع آن باشد. در این صورت پزشک با توجه به میزان کمبود آن ویتامین در بدن، مصرف بهترین مکمل را همراه با سبک زندگی سالم پیشنهاد می دهد. ضروری ترین مکمل های ویتامین برای سلامت و زیبایی پوست شامل موارد زیر هستند:

نقش ویتامین C در سلامت پوست

ویتامین C یکی از مواد مغذی مورد نیاز پوست است که از طریق مصرف مواد غذایی متنوع به بدن وارد می شود. در صورتی که رژیم غذایی حاوی این ویتامین نباشد، باید از مکمل ویتامین C استفاده کرد. این مکمل ویتامین برای پوست صورت بسیار مفید است، زیرا ویتامین C موجود در آن به لایه داخلی و خارجی پوست نفوذ می کند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود موجب جلوگیری از اثر مخرب رادیکال‌ های آزاد روی پوست می شود. همچنین این ویتامین در تولید کلاژن مورد نیاز پوست نیز موثر است. به همین دلیل در تولید بسیاری از مکمل های ضد پیری پوست از آن استفاده می شود. مکمل ویتامین C به صورت خوراکی و به اشکال: قرص بلعیدنی، قرص جوشان، کپسول، پودر، شربت و غیره در بازار موجود است و بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از ایجاد آنها به شمار می رود. پزشکان مصرف 1000 میلی گرم از این مکمل را در روز توصیه می کنند.

ویتامین D، بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت

مکمل های تغذیه ای حاوی این ویتامین در سلامت پوست نقش پررنگی دارند. این محصولات به درمان بسیاری از بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس کمک می کنند. به دلیل خواص ضد التهابی این مکمل، التهاب و تحریک پوست از بین می‌‌رود و سلامت پوست صورت افزایش پیدا می کند. مصرف روزانه 600 IU از این مکمل در روز ضروری است.

تاثیر ویتامین E روی‌ جوانسازی پوست صورت

یکی دیگر از بهترین مکمل های پوست، ویتامین E است. این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اثر مخرب خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت می کند و با ایجاد تعادل در سبوم، موجب بهبود حالت ارتجاعی پوست و جلوگیری از خشکی آن می شود. مکمل ویتامین E در رفع التهابات پوستی نظیر آکنه نیز بسیار موثر است. به همین دلیل مصرف 15 میلی گرم ویتامین E در روز برای بزرگسالان تجویز می شود.

ویتامین K و خواص آن روی زیبایی صورت

ویتامین K، بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت است که در بهبود زخم‌ ها و کبودی‌ یا تیرگی دور چشم مفید است. این ویتامین در تهیه انواع محصولات تغذیه ای مخصوص پوست استفاده می شود و به بهبود ورم و التهابات پوست کمک کند.

مزایای مکمل ویتامین A برای پوست صورت 

ویتامین A را باید یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز پوست دانست که کمبود آن در بدن موجب کاهش تولید الاستین و کلاژن در پوست می شود. به همین دلیل از این ویتامین برای تولید مکمل های مخصوص پوست استفاده می کنند. این ویتامین به رفع افتادگی، درمان آکنه، چروک، لک‌ های پوستی و از بین بردن سلول‌ های مرده پوست کمک می کند و نقش مهمی در شفاف شدن پوست دارد.

خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

ویتامین های خانواده B و خواص بی نظیر آنها در بهبود عملکرد پوست 

این گروه از ویتامین ها برای رشد سلول های پوستی و حفظ سلامت پوست موثر هستند. در ادامه بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت را بررسی می کنیم.  ویتامین B1 مکمل های حاوی این ویتامین از خشکی پوست و ایجاد التهاب روی آن جلوگیری می کنند و مانع از دهیدراته شدن پوست می شوند. همچنین مصرف این مکمل خطوط ریز روی پوست را از بین می برد و بهترین گزینه برای جلوگیری از ایجاد آنها است. ویتامین B2 ویتامین B2 یا ریبوفلاوین برای روشن شدن و کاهش تولید چربی اضافی پوست مفید است. به همین دلیل این مکمل از ایجاد آکنه جلوگیری می کند و لایه برداری بسیار مناسب برای از بین بردن سلول های مرده پوست است. ویتامین B3 ویتامین B3 یا نیاسین موجود در مکمل های تغذیه ای به تقویت پوست، افزایش سلامت و تامین رطوبت پوست کمک می کند و در بهبود مشکلات آن نیز موثر است. مکمل ویتامین B3 یکی از مفیدترین محصولاتی است که درخشش و سلامت پوست را افزایش می دهد و با کاهش علائم پیری به جوانسازی پوست  کمک می کند.  ویتامین B5 ویتامین B5 موجب سفت شدن و رفع افتادگی های پوست می شود. مکمل های حاوی این ویتامین با افزایش سطح رطوبت پوست به کاهش چین و چروک های روی آن نیز کمک می کنند. ویتامین B7 یا بیوتین این مکمل ویتامین برای پوست صورت ضروری ترین است. بیوتین با تحریک پوست به افزایش فعالیت سلول‌ های پوستی کمک می کند و بدین طریق موجب جلوگیری از ایجاد علائم پیری پوست می شود. به همین دلیل این ویتامین در ترکیبات بسیاری از مکمل های پوست به کار می رود. ویتامین B9 یا فولیک اسید فولیک اسید یا ویتامین B9 با تقویت پوست صورت مانع از ایجاد مشکلات پوستی می شود. این مکمل در کاهش آکنه، خشکی و ترک خوردگی‌ پوست نیز موثر است و به روشنایی پوست های کدر نیز کمک می کند. بنابراین مکمل های حاوی فولیک اسید برای سلامت و زیبایی پوست بسیار ضروری هستند. از آنجایی که این ویتامین به صورت محلول در آب است، نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد. زیرا مقادیر اضافی آن به راحتی از طریق ادرار دفع می شود.

بهترین مکمل های بیوتین برای پوست صورت

یکی از محصولات بسیار ضروری و مفید برای پوست، مکمل های حاوی بیوتین هستند. این مکمل ویتامین برای پوست صورت علاوه بر افزایش سلامت پوست برای بهبود وضعیت مو و ناخن ها نیز مفید است و خواص فوق العاده ای دارد. مکمل بیوتین یا ویتامین B7 توسط بسیاری از متخصصین پوست و مو تجویز می‌ شود، زیرا این ماده اگر از طریق مواد غذایی به بدن راه پیدا نکند، مکمل ها بهترین گزینه برای تامین آن در بدن هستند. مصرف روزانه مکمل بیوتین به درمان مشکلات پوستی نظیر: خشکی پوست، آکنه، لک ها، زخم ها و غیره بسیار کمک می کند. در ادامه برخی از بهترین برندها و قرص های حاوی این ماده را نام می بریم.

خرید و قیمت بهترین مکمل ویتامین برای پوست صورت

برای حفظ سلامت پوست مصرف مکمل های تغذیه ای بسیار ضروری است. مکمل ویتامین برای پوست صورت یکی از بهترین محصولاتی است که پزشکان و متخصصان پوست نیز آن را تایید می کنند. این مکمل ها بر اساس ویتامین های موجود در خود نام گذاری می شوند و توسط شرکت های متفاوتی به تولید می رسند. از این رو دوز هر ویتامین با دیگری متفاوت است.  بهترین ویتامین ها برای پوست شامل: ویتامین A، ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین E و ویتامین K هستند که هر کدام از آنها خواص و تاثیرگذاری خود را روی پوست در مدت زمانی مشخص باقی می گذارند. این مکمل ها علاوه بر تقویت پوست به جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی کمک می کنند و به طور کلی سلامت پوست را افزایش می دهند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم