عوارض قرص فولیکوژن چیست؟

تاریخ ایجاد :

اگر برای افزایش رشد موها یا درمان ریزش موی خود قصد دارید از مکمل فولیکوژن استفاده کنید، حتما قبل از مصرف، عوارض قرص فولیکوژن را مورد بررسی قرار دهید. این مکمل تقویتی مانند سایر محصولات کمک تغذیه ای برای پرپشت شدن، درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد آن فرموله می شود. فولیکوژن یکی از مکمل های ایرانی است که در سلامت عمومی بدن نیز نقش بسزایی دارد. این قرص با تامین انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری بدن علاوه بر درمان مشکلات مو، به تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست و ناخن ها نیز کمک شایانی می کند. با این حال تمامی قرص ها یا مکمل های تغذیه ای و دارویی اگر در زمان درست و به مدت محدود استفاده نشوند یا دوز مصرفی آنها بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک یا شرکت تولید کننده باشد، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند. برای اینکه موهایی سالم و پرپشت داشته باشید، در این مقاله به بررسی عوارض این قرص می پردازیم.

خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

عوارض قرص فولیکوژن: قرص فولیکوژن از جمله مکمل های بسیار مفید و محبوب برای درمان ریزش مو است که در مقادیر توصیه شده عارضه خطرناکی برای مصرف کنندگان به همراه ندارد. البته تمامی مکمل ها ممکن است عوارض مشابهی داشته باشند که در بعضی از افراد بیشتر از سایرین شهود پیدا می کنند. در ادامه این عوارض و نحوه جلوگیری از ایجاد آنها را بررسی می کنیم.

  • تغییرات رفتاری
  • ابتلا به حساسیت و آلرژی
  • ایجاد درد در قفسه سینه و ابتلا به تنگی نفس
  • تغییر رنگ یا تکرر ادرار
  • پیدایش مشکلات گوارشی

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا عوارض قرص فولیکوژن خطرناک است؟

قرص فولیکوژن یکی از مفیدترین مکمل های موجود در بازار است که در کنار یک تغذیه سالم به درمان ریزش موها کمک می کند. این مکمل حاوی انواع ریزمغذی های مورد نیاز بدن است که برای مو خواص بسیاری دارند. با مصرف این محصول ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن تامین می شوند و رشد موها نیز افزایش پیدا می کند. البته فولیکول های مو با استفاده از این مکمل تقویت می شوند و امکان رشد مجدد موهای ریخته شده را نیز بالا می برند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها از این محصول استفاده می کنند. قبل از بررسی عوارض قرص فولیکوژن بهتر است با مزایا و مکانیسم اثر آن آشنا شوید. این محصول علاوه بر مزایایی که برای مو دارد، به تقویت پوست و ناخن ها نیز کمک می‌ کند و سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می دهد. به همین دلیل مکمل مورد نظر در بین مصرف کنندگان محبوبیت بسیاری یافته است. قرص فولیکوژن نیز بلافاصله بعد از مصرف، اثرات شگفت انگیز خود را روی سلامت مو باقی می گذارد، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این مکمل به سرعت جذب بدن می شوند و عملکرد سلول های فولیکول‌ مو را بهبود می بخشند. همچنین به ترمیم آسیب های ایجاد شده روی مو کمک می کنند. البته این قرص ممکن است در دوزهای بالا عوارضی نیز به همراه داشته باشد که جای نگرانی در این خصوص نیست، زیرا تمامی مکمل ها یا داروها عوارض جانبی بسیار مشخصی دارند که در صورت ابتلا به بیماری های خاص یا مصرف برخی از داروها ممکن است این عوارض تشدید شوند. بنابراین در حالت عادی و با مصرف به اندازه این قرص، عوارض جانبی خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

بیشتر بدانید: قرص فولیکوژن برای چیست؟

عوارض قرص فولیکوژن در چه صورت ایجاد می‌ شود؟

مصرف این مکمل در صورت کمبود ریزمغذی ها در بدن موجب رفع مشکلات مو به خصوص ریزش مو می شود. در غیر این صورت نباید به تنهایی از مصرف قرص فولیکوژن انتظار درمان ریزش مو یا رشد مجدد موها را داشت. همچنین در زمان مصرف باید نکات و هشدارهای ضروری را جدی گرفت، زیرا در صورت عدم استفاده صحیح از این محصول، پیدایش عوارض احتمالی بسیار بالا است. در حالت کلی احتمال ایجاد عوارض احتمالی در شرایط زیر بیشتر است:

  • در صورتی که افراد دوز مصرفی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک یا شرکت تولید کننده این محصول را مصرف کنند.
  • مصرف این مکمل در مدت زمان طولانی و بدون تجویز پزشک ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.
  • احتمال ایجاد عوارض قرص فولیکوژن در صورت خرید این مکمل از فروشگاه های غیر مجاز بالا است، زیرا تقلبی بودن این محصول یکی دیگر از عواملی محسوب می شود که عوارض خطرناکی دارد.
  • این قرص اگر در زمان مشخص و همراه با صبحانه مصرف نشود، ممکن است برای مصرف کننده مشکلات گوارشی را ایجاد کند.
  • برخی از بیماران مانند: مبتلایان به اختلالات کلیوی، هایپر کلسمی، هایپر کلسیوری، هیپرویتامینوز، دارای اختلال در دفع کلسیم یا فسفات، افراد دارای مشکلات قلبی-عروقی، سارکوئیدوز و غیره نباید این قرص را مصرف کنند.
  • مصرف کنندگان داروهای خاص همچون: داروهای قلب و عروق، ارلیستات، کلسیتریول، دیگوکسین و مکمل‎‌های حاوی سلنیوم بهتر است فولیکوژن را همراه با این قرص ها مصرف نکنند.
  • مصرف مکمل مورد نظر برای کودکان ممنوع است و بدون شک عوارض خطرناکی را برای آنان به همراه خواهد داشت.
  • برای جلوگیری از ایجاد عوارض احتمالی این مکمل، مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید زیر نظر پزشک انجام شود.

بیشتر بدانید: مقایسه هیرویت و فولیکوژن | کدامیک برای ریزش مو بهتر است؟

عوارض قرص فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن از جمله مکمل های بسیار مفید و محبوب برای درمان ریزش مو است که در مقادیر توصیه شده عارضه خطرناکی برای مصرف کنندگان به همراه ندارد. البته تمامی مکمل ها ممکن است عوارض مشابهی داشته باشند که در بعضی از افراد بیشتر از سایرین شهود پیدا می کنند. در ادامه این عوارض و نحوه جلوگیری از ایجاد آنها را بررسی می کنیم.

پیدایش مشکلات گوارشی

از آنجایی که در ترکیبات این مکمل از انواع مواد معدنی و ویتامین ها استفاده شده است، مصرف این محصول در مقادیر بالا احتمال ایجاد اختلالات گوارشی را افزایش می دهد. عوارض قرص فولیکوژن در زمینه مشکلات گوارشی شامل: اسهال، دل درد، دل پیچه، نفخ، حالت تهوع، استفراغ و در برخی از مواقع یبوست می شود که در صورت تشدید این عوارض، ممکن است درد عضلات یا استخوان نیز بروز پیدا کند. البته عوارض گوارشی و ناراحتی معده با مصرف بیش از حد این قرص و افزایش دوز زینک در بدن ایجاد می شوند.

تغییر رنگ یا تکرر ادرار، شایع ترین عوارض قرص فولیکوژن

برخی از مولتی ویتامین ها به دلیل برخورداری از ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B موجب تغییر رنگ ادرار می شوند. بنابراین این عارضه بسیار شایع است و مصرف کنندگان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند. تکرر ادرار نیز مشکل بسیار نادری است که در برخی از افراد دارای مشکلات کلیه یا مثانه بروز پیدا می کند.

ایجاد درد در قفسه سینه و ابتلا به تنگی نفس

درد در قفسه سینه در برخی از افراد بروز پیدا می کند که دلیل آن مصرف بیش از حد این مکمل یا حساسیت به ترکیبات آن است. البته درصد پیدایش این عارضه بسیار کم است و در صورت لزوم، مصرف کننده باید نزد پزشک متخصص مراجعه کند.

ابتلا به حساسیت و آلرژی

یکی دیگر از عوارض مهم این قرص را باید واکنش های آلرژیک آن دانست. برخی از افراد با مصرف این محصول ممکن است به ترکیبات داخل آن حساسیت نشان دهند. در این صورت احتمال ایجاد عوارضی مانند: خارش، تورم دهان یا صورت، کهیر، تنگی نفس و غیره بالا است. در صورت پیدایش واکنش های آلرژیک حتما باید مصرف این محصول قطع شود و پزشک در جریان قرار گیرد. البته احتمال ایجاد این عارضه بسیار کم است.

تغییرات رفتاری

برخی از افراد با مصرف مکمل مورد نظر دچار تغییرات رفتاری می شوند. البته این عارضه جز نادرترین عوارض قرص فولیکوژن است که در صورت مشاهده آن باید مصرف قرص مورد نظر را قطع کرد.

بیشتر بدانید: قرص فولیکوژن رشد مجدد مو

عوارض جدی و خطرناک قرص فولیکوژن چیست؟

برخی از عوارض مکمل فولیکوژن بسیار شایع است و با مصرف بیش از حد این قرص یا استفاده طولانی مدت از آن بروز پیدا می کند. در این صورت باید با مصرف به موقع و به اندازه این مکمل از ایجاد عوارض احتمالی جلوگیری کرد. البته عوارض جانبی مکمل مورد نظر برای برخی از افراد با شدت بیشتری بروز پیدا می کند و باید جدی گرفته شود. در ادامه خطرناک ترین عوارض قرص فولیکوژن را بررسی می کنیم.

  • ابتلا به مسمومیت با ویتامین D و ایجاد علائمی مانند: احساس ضعف و درد در عضلات، حس طعم فلز در دهان، کاهش وزن، حالت تهوع، استفراغ و یبوست
  • ایجاد ضعف شدید در بدن
  • احساس سبکی در سر
  • گرگرفتگی صورت
  • بروز علائم مسمومیت به سلنیوم یا مصرف بیش از حد فولیکوژن مانند: حس بوی سیر یا فلز در دهان
  • ابتلا به مشکلات بلع و هضم
  • افزایش سطح کلسیم خون یا هایپرکلسمی
  • افزایش سطح کلسیم ادرار یا هایپرکلسیوری

آیا چاقی جز عوارض قرص فولیکوژن است؟

در رابطه با قرص فولیکوژن و چاقی برخی از افراد در مورد خطرات و عوارض چاق کنندگی این قرص نگران هستند و به همین دلیل از مصرف آن برای درمان ریزش مو امتناع می کنند. باید بگوییم که این قرص برخلاف تصور افراد، چاق کننده نیست و اگر به موقع و به اندازه مصرف شود، نگرانی از بابت این عارضه وجود نخواهد داشت. البته این قرص به دلیل برخورداری از ویتامین های گروه B و زینک ممکن است برای برخی از افراد دارای کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی موجب افزایش اشتها شود، زیرا کمبود این مواد احتمال بی اشتهایی را افزایش می دهد. به همین دلیل با مصرف این قرص اشتهای افراد دارای کمبود این مواد مغذی بهبود پیدا می کند. بدون شک با مصرف مواد غذایی پرکالری افزایش وزن نیز رخ خواهد داد. به همین دلیل برای جلوگیری از پیدایش این عارضه باید از مواد غذایی حاوی فیبر و کم کالری استفاده کرد.

در نتیجه…

اطلاع از عوارض قرص فولیکوژن به شما کمک می کند که بدون نگرانی این قرص را مصرف کنید و از فواید آن در درمان ریزش مو و رشد مجدد موها نهایت استفاده را ببرید. احتمال ایجاد عوارض این قرص در صورت استفاده به اندازه از آن بسیار نادر است و تنها در برخی از افراد بروز پیدا می کند. با این حال برای جلوگیری از ایجاد عوارضی مانند: مشکلات گوارشی، حساسیت و غیره باید این مکمل را زیر نظر پزشک و با تجویز او مصرف کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم