خواص جینسینگ؛ شگفت انگیزترین خواص گیاه جینسینگ

تاریخ ایجاد :

خواص جینسینگ چیست؟ امروزه استفاده از مکمل ها رواج بسیاری در بین افراد به خصوص ورزشکاران پیدا کرده است. زیرا این محصولات دارای ترکیبات بسیار مفید و موثری هستند که کمبود ریز مغذی های بدن را تامین می کنند. خواص جینسینگ برای انرژی زایی و تقویت قوای جنسی قابل توجه است.

این گیاه دارای ده ها گونه متفاوت است که همگی آنها در افزایش سلامت بدن، بهبود عملکرد فعالیت های جسمی، تقویت ذهنی، افزایش قوای جنسی و باروری، تامین انرژی مورد نیاز برای متابولیسم بدن و غیره موثر هستند. مکمل های حاوی این گیاه بسیار پرخاصیت برای تمامی مردان و زنان بزرگسال با مشکلات متعدد قابل استفاده است. در ادامه به بررسی خواص گیاه جینسینگ و مکمل های حاوی آن می پردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خاصیت انرژی زایی جینسینگ

نقش انواع جینسینگ برای خاصیت انرژی زایی

جینسینگ از جمله گیاهان سنتی است که بیشتر در آسیای شرقی و شمال آمریکا رشد می کند. ریشه جینسینگ دارای خواص دارویی فراوانی است که از آن به صورت خشک یا تر در طب سنتی و پزشکی استفاده می شود. امروزه این گیاه در ترکیبات بسیاری از مکمل های انرژی زا و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز به کار می رود.

البته برگ های سبز این گیاه نیز قابل استفاده است، اما بیشترین خواص آن در ریشه های قوی و سفید یا قرمز رنگ آن قرار دارد. این گیاه هر چقدر دارای عمر طولانی تری باشد، خواص آن نیز بیشتر است. انواع جینسینگ به صورت زیر نامگذاری می شوند:

  • جینسینگ آسیایی که به نام جینسینگ قرمز کره‌ ای و چینی نیز نامیده می شود. این نوع جینسینگ گیاهی کامل است که خواص بی نظیری دارد.
  • جینسینگ آمریکایی که خواص آن نسبت به سایر گونه های دیگر کمتر است.
  • جینسینگ سیبری که در ترکیبات آن ماده ای به نام eleutherosides وجود دارد. این ماده مانند ماده‌ فعال جینسنوزید عمل می کند.
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا که در طب آیورودا از آن استفاده فراوانی می شود.
  • جینسینگ برزیلی یا ریشه‌ سوما که در طب سنتی کاربرد گسترده ای دارد.

خرید و قیمت انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

فواید و خواص انرژی زایی جینسینگ

بدون شک از بین تمام گیاهان داروییT جینسینگ تافته ای جدا بافته به شمار می‌ رود. زیرا این گیاه دارای خواص همه جانبه ای است و مصرف آن به سلامت کلیه ارگان های بدن کمک می کند. جینسینگ برای خاصیت انرژی زایی خود از دیرباز تاکنون طرفداران مخصوص خود را در بین مردم جهان دارد و هر ساله مکمل های بسیار متنوعی از عصاره ریشه جینسینگ به بازار عرضه می شود.

این محصولات سلامت بدن را ارتقا می دهند و برای افزایش متابولیسم آن بسیار موثر هستند. افزایش انرژی یکی از خواص منحصر به فرد جینسینگ است که افراد به خصوص ورزشکاران را به مصرف مکمل های حاوی آن علاقه مند کرده است.

افزایش انرژی موجب سوخت و ساز بالای بدن و عملکرد بهتر آن می شود. همچنین این خاصیت جینسینگ در کاهش وزن و لاغری نیز بسیار موثر است. زیرا با افزایش انرژی بدن و سوخت و ساز آن، کلسترول و چربی های اضافی از بدن دفع می شوند و بدین طریق افراد به تناسب اندام می رسند.

رفع خستگی بعد از تمرینات ورزشی و جلوگیری از پیدایش آنها نیز از جمله فواید دیگر این گیاه انرژی زا به شمار می رود. افزایش انرژی در بدن مردان و زنان با سرعت گردش خون آنها ارتباط مستقیمی دارد. از این رو کسانی که در طی روز از مکمل های جینسینگ استفاده می کنند، از قوای جنسی و قدرت باروری بالاتری نیز برخوردار هستند.

با افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی مردان، توانایی آنان برای نعوظ افزایش پیدا می کنند و حرکت اسپرم ها بدین طریق سریع تر می شود. زنان نیز با مصرف این محصولات از قاعدگی های منظم و بدون درد، باروری بهتر و سلامت کلی بدن برخوردار خواهند شد. سلامت پوست و مو نیز با افزایش انرژی و گردش خون افزایش پیدا می کند و شادابی آن حفظ می شود.

ترکیبات مفید جینسینگ در افزایش سطح انرژی بدن

جینسینگ در ترکیبات خود دارای مواد مهمی به نام جینسنوزید و گینتونین است که بیشترین خواص جینسینگ مربوط به این دو ترکیب است. ترکیبات دیگر جینسینگ که در خواص انرژی زایی آن نقش دارند، شامل موارد زیر می شوند:

  • پلی استیلن‌ هایی همچون: پاناکسین و پان اکسیدول
  • ترکیبات پلی فنولیک
  • آرژنین و مشتقات آن
  • پلی ساکاریدهای اسیدی
  • پاراکیلون
  • پاناکیلوزید
  • آمیدون
  • انواع رزین
  • روغن‌ های مفید
  • مواد نیتروژنی
  • پپتیدوگلیکان
  • اسیدهای چرب اشباع نشده
  • کربوهیدرات‌ ها
  • ویتامین‌ ها

این ترکیبات همراه با ماده اصلی جینسینگ یا جینسنوزید در افزایش انرژی بدن، رفع خستگی، خون رسانی سریع تر در زیر پوست، کاهش التهابات بدن، جلوگیری از پیری زودرس پوست، لاغری، بهبود عملکرد بدن و سلامتی کلی آن نقش موثری دارند.

خرید و قیمت انواع قرص و مکمل های زینک

البته مکمل های حاوی جینسینگ را نباید به صورت سرخود و بدون تجویز پزشک مصرف کرد. زیرا عوارض مصرف بیش از حد این گیاه بسیار خطرناک است. بنابراین قبل از مصرف این مکمل باید مشورت های لازم را با پزشک انجام داد.

دیگر مکمل های افزایش انرژی و رفع خستگی را می توانید از داروخانه آنلاین داروهوم به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

افزایش سطح انرژی با جینسینگ

نقش مکمل جینسینگ در افزایش انرژی بدن

همانطور که گفته شد، جینسینگ گیاهی است که قوی ترین مواد مغذی و انرژی زا را در ترکیبات خود دارد. از این رو به آن اکسیر جوانی لقب داده اند. زیرا با مصرف ریشه این گیاه و مکمل های حاوی آن، شادابی و نشاط بدن چندین برابر می شود و سلامت کلی آن حفظ خواهد شد.

خرید و قیمت زینک پلاس

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مورد خواص جینسینگ، ریشه این گیاه انرژی مضاعفی را به بدن می بخشد و در رفع خستگی نیز بسیار مفید است. پلی ساکاریدی ها و اولیگو پپتیدها از جمله ترکیبات موجود در این گیاه به شمار می روند که در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.

جینسینگ برای خاصیت انرژی زایی بدن گزینه مناسبی است. زیرا ترکیبات موجود در آن به بهبود فعالیت های جسمی کمک می کنند و خستگی ناشی از این فعالیت ها را از بین می‌ برند. کاهش استرس اکساینده نیز از جمله خواص دیگر این ترکیبات است که موجب افزایش نشاط و سلامت بدن می شود. همچنین با مصرف این محصولات قوای بدن افزایش پیدا می کند که این ویژگی جینسینگ به خصوص برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار حائز اهمیت است.

کاهش خستگی با مکمل های حاوی جینسینگ

در ترکیبات جینسینگ از نوع سیبری مواد انرژی زای بسیاری موجود است که برای رفع خستگی نیز گزینه مناسبی به شمار می‌ روند. مکمل های حاوی گیاه جینسینگ علائم درد ناشی از فیبرومیالژیا را کاهش می دهند و بدین طریق از کسالت و بی حالی افراد جلوگیری به عمل می‌ آورند.

این گیاه دارای ماده ای به نام سیتوکین است که موجب رفع التهابات یا پیشگیری از ایجاد آنها در بدن می شود. به همین دلیل استفاده از مکمل های حاوی این گیاه بعد از شیمی درمانی به روند بهبودی سریع تر بیماران کمک می کند. همچنین خستگی ناشی از بیماری های فوق کلیوی، کبدی و بیماری های دیگر نیز با مصرف این محصول تا حدود زیادی قابل کنترل است.

خواص جینسینگ برای کاهش وزن

بدون شک افزایش وزن و چاقی معضل شایعی است که بسیاری از افراد به آن درگیر هستند. البته رعایت رژیم غذایی و انجام ورزش، بهترین گزینه برای کاهش وزن به شمار می رود. در کنار سبک زندگی سالم، استفاده از مکمل های چربی سوز و انرژی زا نیز توصیه می شود. مکمل جینسینگ یکی از بهترین محصولات برای کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن است.

این فرآورده به دلیل برخورداری از عصاره ریشه جینسینگ موجب متابولیسم چربی ها می شود و نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. این مکمل در کاهش ترشح هورمون گرسنگی نیز بسیار موثر است و بدین طریق رسیدن به اندامی متناسب را برای تمامی افراد امکان پذیر می کند‌.

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

جینسینگ برای کاهش وزن

جینسینگ و خواص نشاط آور آن

افسردگی ناشی از دلایل بسیاری است که استرس و عدم انرژی کافی را باید یکی از دلایل مهم آن دانست. این گیاه در کاهش افسردگی نقش مهمی دارد و گزینه بسیار ایده آلی برای درمان آن به شمار می‌ رود. زیرا در ترکیبات مکمل های حاوی جینسینگ از هیچگونه ماده شیمیایی و مضری استفاده نشده است.

به همین دلیل قبل از مصرف قرص های افسردگی در مورد نحوه استفاده از این مکمل ها با پزشک مشورت های لازم را انجام دهید. البته مکمل های جینسینگ نباید با قرص های ضد افسردگی دارای ترکیبات مونوآمین مصرف شوند. زیرا احتمال ایجاد لرزه در بدن را افزایش می دهند. بنابراین از استفاده سرخود و بی رویه این مکمل ها خودداری کنید.

قیمت و خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو

خواص جینسینگ در بهبود عملکرد ذهنی و جسمی

پلی ساکارید و الیگو پپتیدهای موجود در ترکیبات این گیاه جوان کننده و انرژی زا، موجب بهبود عملکرد ذهنی و فیزیکی افراد می شوند. افراد یا بیمارانی که دارای ضعف بدنی هستند یا از نظر ذهنی به تمرکز بالایی در کار خود نیاز دارند، بهتر است با تجویز پزشک مکمل جینسینگ را در برنامه روزانه خود قرار دهند. بدین طریق ضعف بدن و خستگی ناشی از آن کاهش پیدا می کند.

پزشک در بیشتر مواقع برای بهبود وضعیت جسمانی بیماران بعد از شیمی درمانی این مکمل ها را تجویز می کند. بدین طریق بیماران انگیزه و انرژی بالایی در وجود خود حس خواهند کرد. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی خواص جینسینگ، مصرف روزانه ۲۰۰ الی ۶۰۰ میلی گرم از آن در بهبود فعالیت های ذهنی و شناختی افراد بسیار موثر خواهد بود.

خاصیت جینسینگ

ریکاوری و رشد سریع عضلات بعد از تمرینات سخت با مصرف مکمل جینسینگ

عضله سازی یکی از خواص بی نظیر جینسینگ است. این ماده در مکمل های بدنسازی برای ریکاوری عضلات و افزایش سرعت رشد آنها به کار می رود. به همین دلیل بدنسازان قبل از انجام تمرینات سخت و شدید بدنی از این مکمل استفاده می کنند.

این گیاه برای حفظ تعادل بدن در هنگام تغییر شدت این تمرینات بسیار موثر است و از رسیدن آسیب به عضلات جلوگیری به عمل می‌ آورد. مصرف روزانه حداقل ۲۰ گرم از مکمل جینسینگ آسیایی موجب کاهش التهاب عضلات و حفظ سلامتی آنها می شود.

خرید و قیمت انواع مولتی ویتامین بانوان

خواص جینسینگ برای تقویت قوای جنسی

عدم تمایل جنسی را باید یکی از مهمترین مشکلات زندگی زناشویی دانست. عوامل متعددی در بی میلی جنسی مردان و زنان نقش دارند که یکی از آنها کمبود انرژی و خستگی روزانه است. عدم نعوظ در مردان به دلیل مشکلات گردش خون در آلت تناسلی نیز اتفاق می افتد.

مکمل های حاوی جینسینگ با افزایش گردش خون در رگ ها، این معضل را از بین می برند و میل جنسی مردان را برای برقراری رابطه افزایش می دهند. همچنین این مکمل ها در افزایش میل جنسی زنان نیز بسیار موثر هستند.

دیگر مکمل های تقویت قوای جنسی را می توانید از داروخانه آنلاین داروهوم به صورت اینترنتی خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

قرص ایکس اید

محصولی که در این باره می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد، قرص ایکس اید نام دارد که حاوی انواع ویتامین ها، جینسینگ از نوع کره ای و سیبریایی و همچنین گیاه خارخاسک است. این محصول با ترکیبات بی نظیر خود، قادر است میزان خونرسانی به اندام های تناسلی بانوان و آقایان را افزایش دهد که در نتیجه آن، اختلالات جنسی و مشکل در نعوظ آنها رفع می شوند.

همچنین قرص ایکس اید به واسطه جینسینگ موجود در خود، به مقابله با اضطراب های روزانه، افزایش میزان قوای جنسی و تقویت ماهیچه های بدن و همچنین تنظیم و کنترل کردن هورمون های جنسی در آقایان و خانم ها می پردازند. بدین گونه به افزایش لذت از رابطه جنسی هم کمک می کند.

خرید آنلاین ایکس اید

لینک خرید آنلاین ایکس اید از داروهوم

مکمل های جینسینگ در افزایش انرژی بدن و رفع خستگی

بدن برای بهبود عملکرد خود به مواد مغذی نیاز دارد. در ترکیبات مکمل ها از مواد مفیدی همچون انواع ویتامین ها، عصاره های گیاهی، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و غیره استفاده می شود. البته مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی تا حدود زیادی این مواد را در بدن تامین می کنند. اما در برخی از مواقع که افراد قادر به مصرف مواد غذایی متنوع نباشند، استفاده از مکمل ها پیشنهاد می شود.

مکمل های حاوی جینسینگ یکی از کامل ترین نوع محصولات تغذیه ای به شمار می روند. زیرا گیاه جینسینگ از ترکیبات بسیار مفید و جامعی برخوردار است و به بدین طریق به افزایش سلامت، انرژی و بهبود فعالیت های جسمی و ذهنی افراد کمک می کند.

بهترین مکمل های جینسینگ در برندهای متنوعی تولید و عرضه می شوند. جینسینگ برای خاصیت انرژی زایی خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل مصرف آن به بیماران، ورزشکاران، افراد دارای رژیم غذایی خاص و افراد عادی توصیه می‌ شود. در ادامه برخی از محبوب ترین مکمل های حاوی این ماده را مورد بررسی قرار می دهیم.

قرص رد جینسینگ ویتامین لایف

در ترکیبات این قرص از جینسینگ قرمز استفاده شده است. این گیاه در کنار سایر مواد قرص رد جینسینگ همچون ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجب افزایش توان و قدرت بدنی افراد می شود و علاوه بر آن به بهبود عملکرد جنسی نیز کمک می کند.

از دیگر خواص مکمل مورد نظر باید به رفع خستگی و بی حالی بدن اشاره کرد. جینسینگ قرمز موجود در این مکمل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و با تنظیم فشار خون به حفظ سلامت قلب و عروق کمک بسیاری می کند.

مهمترین ترکیبات موجود در قرص رد جینسینگ ویتامین لایف علاوه بر این گیاه شامل: ویتامین C، ویتامین D، کلسیم، منیزیم، ویتامین E، فولیک اسید و ویتامین A می شوند. تمامی این مواد قدرت بدن را افزایش می دهند و به بهبود مشکلات عصبی کمک می کنند. از دیگر مزایای قرص مورد نظر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به خواب راحت
  • رفع گرگرفتگی و افسردگی ناشی از یائسگی زنان
  • بهبود باروری زنان و مردان
  • رفع زود انزالی مردان
  • تقویت حافظه و بهبود کارکرد مغز
  • کمک به افزایش تعداد اسپرم ها
  • جوان کننده و نشاط بخش پوست و مو
  • افزایش استقامت بدن در برابر بیماری ها

خرید اینترنتی رد جینسینگ

لینک خرید آنلاین رد جینسینگ از داروهوم

خواص جینسینگ در قرص دابل بول نیچرز اونلی

یکی دیگر از مکمل های بسیار محبوب حاوی عصاره ریشه جینسینگ، قرص دابل بول نام دارد. این مکمل حاوی ترکیباتی از قبیل: عصاره گیاه جینسینگ، تائورین، ویتامین B کمپلکس و عصاره گوارانا است. این قرص برای رفع ضعف و خستگی عمومی بدن به کار می رود و در برطرف کردن سندروم خستگی به خصوص در بیماران دارای ام اس اهمیت بسیاری دارد.

قرص مورد نظر آنتی اکسیدانی طبیعی است که انرژی بدن را ارتقا می دهد و به همین دلیل توسط ورزشکاران به وفور استفاده می شود. این محصول انرژی زا برای رفع علائم یائسگی همچون: افسردگی، خستگی، ضعف، گرگرفتگی و غیره نیز موثر است‌. یکی دیگر از فواید قرص دابل بول نیچرز اونلی بهبود کارکرد ذهنی و بدنی افراد عنوان می شود.

این محصول ایرانی در تنظیم فشار خون، بهبود اختلالات عصبی، تقویت سیستم ایمنی، کنترل دیابت، رفع مشکلات جنسی، سلامت قلب و عروق، کاهش اشتها، بهبود عملکرد ماهیچه ها، افزایش سوخت و ساز بدن، درمان التهابات و سلامت کلی بدن نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

خرید اینترنتی دابل بول

لینک خرید آنلاین دابل بول از داروهوم

قرص سیبرجین هلث اید

این مکمل به افزایش انرژی بدن کمک بسیاری می کند و خستگی ناشی از فعالیت های شدید بدنی را کاهش می دهد. این قرص در ترکیبات خود دارای عصاره جینسینگ است که موجب خواص بی نظیر آن می‌ شود. قرص سیبرجین تحت لیسانس کمپانی هلث اید انگلستان قرار دارد و تمامی استانداردهای سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرده است. از این قرص در موارد زیر استفاده می شود:

  • بهبود عملکرد ذهنی
  • افزایش قدرت بدن
  • افزایش تمرکز وحافظه
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود التهابات
  • جلوگیری از پیری پوست
  • حل مشکلات ناباروری و جنسی
  • افزایش جریان خون و شادابی بدن
  • بهبود سریع تر سرطان بعد از شیمی درمانی

خرید اینترنتی سیبرجین

لینک خرید آنلاین سیبرجین از داروهوم

در نتیجه

خواص جینسینگ موجب استفاده از این گیاه در ترکیبات مکمل های تقویت کننده و دارویی می شود. جینسینگ دارای ترکیبات بسیار مفیدی به نام جینسنوزید است که بیشترین خواص را به مکمل های مورد نظر می بخشد. مصرف این مکمل ها در مدت زمان مشخص و بنا به تشخیص پزشک، موجب بهبود عملکرد ذهنی و جسمی افراد می شوند و انرژی آنان را افزایش می دهند. این مکمل ها در رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد جنسی، افزایش سلامت قلب و عروق و غیره نیز فواید بسیاری به همراه دارند. بنابراین خرید این محصولات و استفاده از آنها سلامت کلی بدن را ارتقا می دهد و جوانی، نشاط و انرژی را به بدن افراد باز می گرداند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم