آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد؟

تاریخ ایجاد :

پیشرفت فناوری و تکنولوژی با تمام مزایای فوق العاده ای که برای بشریت به همراه داشته است، معایبی نیز دارد. خوشبختانه قرص اوودین به عنوان درمانی و مسکنی برای افرادی که دارای آرتروز هستند، در دسترس بسیاری از افراد قرار گرفته است. سوال های مختلفی در مورد عوارض قرص های آوودین وجود دارد. از پرتکرارترین سوالات موجود سوال آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد؟ است. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله به بررسی کامل این سوال بپردازیم

شرکت های دارویی به دلیل نظارت بالایی که بر آنها صورت می گیرد، موظف هستند تمامی موارد خطر و عوارض یک قرص را گزارش کند.. در این مقاله به بررسی تمام اجزای سازنده مکمل های آوودین پرداختیم و متوجه شدیم این مکمل ها نه تنها باعث ایجاد فشار خون نمی شوند، بلکه در کاهش و پیشگیری از فشار خون تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل در مقابل سوال آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد می توان با قطعیت گفت، خیر. مکمل آوودین هیچ تاثیری در افزایش فشار خون افراد ندارد.

قرص آوودین چیست؟ 

  • متاسفانه بیماری آرتروز جزو دسته بیماری هایی است که به راحتی با مصرف یک قرص درمان نخواهد شد. گاهی طول درمان بسیار طولانی خواهد داشت، اما در این میان مکمل های موجود هستند که با استفاده از آنها می توان دردهای آرتروز را کاهش داد. یکی از بهترین نوع مکمل ها، مکمل آوودین است که با ترکیبات کاملاً گیاهی از آووکادو سویا زنجبیل در کاهش التهاب مفاصل و بازسازی نقش قابل توجهی را ایفا می کند. همچنین در کاهش سرعت پیشرفت بیماری آرتروز و پیشگیری از تخریب غضروف ها می تواند نقش تاثیرگذاری را بازی کند.

بیشتر بدانید : قرص آوودین برای چیست

فشار خون چیست و فشار خون بالا چه تاثیری بر سلامت افراد دارد؟

به مقدار فشاری که توسط خون در جریان در رگ ها به دیواره های رگ ها و شریان ها وارد می شود، فشار خون می گویند. اگر فشار خون افراد از حد نرمال بالاتر باشد، افراد دچار فشار خون بالا می شوند. فشار خون بالا به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود و افراد در مرحله اولیه معمولا به دلیل اینکه علایمی ندارند، متوجه نمی شوند. در مراحل بالاتر دچار علایمی مانند سردرد، تنگی نفس، درد قفسه سینه بروز خواهد کرد که در چنین شرایط فشار خون تبدیل به یکی از عوامل خطرساز برای سلامتی افراد می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا فشار خون جز عوارض استفاده از قرص آوودین است؟ 

قرص اوودین جز دسته مکمل هایی است که تاکنون عوارض مصرف خاصی از آن گزارش نکرده‌ند. زیرا دارای ترکیبات گیاهی و طبیعی است، اما حتی بهترین قرص ها و مکمل ها نیز دارای عوارضی هستند. معمولاً افرادی که از قرص آوودین استفاده می کنند از اطرافیان خود می شنوند که این قرص باعث افزایش فشار خون و همچنین افزایش وزن خواهد شد. 

افرادی که معمولاً به آرتروز و دردهای مفاصل دچار می شوند، سن بالایی دارند. به همین دلیل جز نگرانی برای چاقی بیشترین نگرانی آنها در رابطه با افزایش فشار خون ناشی از مصرف مکمل های آوودین است. زیرا فشار خون در دسته بیماری های خطرناک و مرگبار قرار دارد که در صورتی‌ که کنترل و درمان نشود می تواند عواقب جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد. به همین دلیل سوال آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد به کرات تکرار شده است. 

در جواب این سوال می توان گفت تا به حال یک مورد هم گزارش ناشی از بالا رفتن فشار خون از طریق مصرف قرص های آوودین گزارش نشده است. اما برای اطمینان خاطر در ادامه به بررسی اجزای سازنده قرص آوودین و تاثیر آنها بر فشار خون خواهیم پرداخت.

تاثیر عصاره آووکادو بر فشار خون 

آووکادو جزو دسته میوه های دارای پتاسیم بالا است. آووکادو تاثیر خارق العاده بر سیستم ایمنی، قلب، عملکرد مغز و مهم‌تر از همه فشار خون افراد دارد. همین پتاسیم بالا از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. یعنی نه تنها باعث ایجاد فشار خون و بالا رفتن فشار خون نمی شود، بلکه می تواند باعث کاهش و کم کردن فشار خون در افراد شود.

تاثیر زنجبیل بر فشار خون 

فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود و می تواند بدون هیچ گونه علائمی باعث خطرات بسیار شود. زنجبیل را به عنوان یک ادویه و چاشنی فوق العاده می شناسند. مصرف روزانه زنجبیل در مهار کردن بیماری های قلبی نقش به سزایی ایفا می کند. 

براساس مطالعات انجام شده زنجبیل با مسدود کردن کانال های کلسیم باعث کاهش جذب کلسیم توسط رگ های قلب و در نهایت کم کردن خطر ابتلا بیماری های قلبی است. همچنین با مهار کردن آنزیم ASE باعث گشاد شدن رگ های خونی در بدن می شود و به جریان پیدا کردن خون در بدن کمک می کند. 

در چنین شرایطی میزان پمپاژ قلب افزایش می یابد؛ در نتیجه فشار خون کاهش می یابد. برای داشتن رژیم غذایی سالم اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی واجب است. زیرا علاوه بر مزایای مختلفی که برای بدن انسان دارد در کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک شایانی می کند. همچنین به دلیل تاثیر فوق العاده ای که در پیشگیری و درمان بیماری آرتروز دارد به یکی از اجزای سازنده مکمل آوودین تبدیل شده است.

تاثیر سویا بر فشار خون 

بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته مصرف دانه های سویا به عنوان منبع غنی از پروتئین گیاهی در رژیم غذایی افراد نه تنها باعث افزایش فشار خون نمی شود، بلکه می تواند باعث کاهش چشمگیری در کم کردن فشار خون در زنان میانسال شود. محققان دانشگاه بوستون با مطالعه بر ۶۰ نفر از بیماران مبتلا به فشار خون در مدت ۸ هفته متوجه شدند، استفاده از سویا در رژیم غذایی تا حد زیادی باعث کاهش کلسترول و فشار خون افراد می شود.

تاثیر ویتامین د3 بر فشار خون 

ویتامین D3 جزو دسته ویتامین هایی است که برای بدن بسیار حیاتی است و از طریق نور خورشید غذا و مکمل های غذایی به بدن وارد می شود. کمبود ویتامین دی جزو دسته مشکلاتی است که بخش اعظمی از جامعه را درگیر خود کرده است. 

براساس مطالعات انجام شده هیچ رابطه مستقیمی در میان فشار خون بالا و کمبود ویتامین دی یا فشار خون طبیعی و ویتامین دی طبیعی بدن وجود ندارد، اما بر اساس متغیرهای یافته شده امکان این امر وجود دارد که ویتامین دی تا حد کوچکی بتواند بر فشار خون افراد تاثیر گذار باشد. 

یعنی ویتامین دی طبیعی بدن خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد. تاکنون مطالعه جامعی صورت نگرفته است که این امر را به درستی مشخص کند. چه بسا در سال های آینده با انجام مطالعات دقیق تر بتوان نظر قطعی در این رابطه داد، ولی این مورد مشخص است که ویتامین دی به هیچ عنوان نمی تواند سبب ایجاد فشار خون در افراد شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا مصرف قرص آوودین برای افراد داری فشار خون مضر است؟

تغییر ناگهانی فشار خون در افراد خطر آفرین است. افرادی که فشار خون دارند، معمولا نگران بالا رفتن فشار خون خود هستند، زیرا بالا رفتن فشار خون می توانند خطراتی مانند سکته را برای افراد ایجاد کند. در واقع کپسول آوودین به دلیل ترکیبات خود به هیچ عنوان باعث افزایش فشار خون در افراد نمی شود، اما به دلیل همین ترکیبات ممکن باعث افت فشار در افراد مصرف کننده خواهد شد. 

این افت فشار در موارد بسیار جزیی است و برای افرادی که داری فشار خون نیستند، هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند. ولی برای افرادی که دارای فشار خون هستند، ممکن است این تغییر فشار مضراتی داشته باشد. به همین دلیل افراد دارای فشار خون بالا باید در هنگام مصرف کپسول های آوودین با پزشک متخصص مشورت کنند. 

کلام آخر 

براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر ایجاد فشار خون از طریق مکمل های آوودین گزارش نشده است. گاهی این طرز تفکر در میان افراد وجود دارد که این قرص و مکمل می تواند باعث افزایش فشار خون شود، اما شرکت سازنده آن این موضوع را برای کم نکردن سود خود بیان نمی کنند. 

ابتدا این نکته قابل توجه است که شرکت های دارویی به دلیل نظارت بالایی که بر آنها صورت می گیرد، موظف هستند تمامی موارد خطر و عوارض یک قرص را گزارش کند.. در این مقاله به بررسی تمام اجزای سازنده مکمل های آوودین پرداختیم و متوجه شدیم این مکمل ها نه تنها باعث ایجاد فشار خون نمی شوند، بلکه در کاهش و پیشگیری از فشار خون تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل در مقابل سوال آیا کپسول آوودین فشار خون را بالا میبرد می توان با قطعیت گفت، خیر. مکمل آوودین هیچ تاثیری در افزایش فشار خون افراد ندارد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم