آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟

تاریخ ایجاد :

یکی از مهم ترین واکنش های بدن نسبت به قرص ها و داروها، ممکن است چاقی باشد. کپسول آوودین نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از داروهای موجود در علم پزشکی دارای عوارض مختص به خود هستند. بدن انسان به صورت ناخواسته به بسیاری از داروها به شکل های گوناگون مانند: خواب آلودگی، تپش قلب یا معده درد واکنش نشان می دهد. این کپسول برای درمان التهاب مفاصل مصرف می شود، اما ممکن است عوارض گوناگونی نیز داشته باشد. در این محتوا سعی داریم که تاثیر مکمل آوودین بر چاقی را بررسی کنیم و از شما نیز دعوت می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در ادامه این مقاله سعی کردیم با بررسی هر کدام از ترکیبات موجود در این قرص، به تاثیر کپسول آوودین بر چاقی بپردازیم پس مطالعه آن را از دست ندهید. تمامی ترکیبات کپسول آوودین نه تنها تاثیری بر افزایش وزن ندارند، بلکه برای تنظیم و کاهش وزن نیز مفید هستند. در نتیجه، کاملا واضح است که مکمل آوودین هیچ تاثیری بر چاقی ندارد و مصرف آن باعث افزایش وزن نمی شود. به علاوه آووکادو و ترکیبات این میوه، زنجبیل و مواد تشکیل دهنده آن، عصاره سویا و فیبر داخل آن و ویتامین D3، همگی برای کاهش وزن فواید بسیاری دارند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا ترکیبات موجود در کپسول آوودین موجب چاقی می‌ شوند؟

برای اینکه بتوانیم به تاثیر کپسول یا قرص آوودین روی چاقی پی ببریم، ابتدا نیاز است که با ترکیبات آن آشنا شویم و سپس تاثیر هر یک از آنها را بر افزایش وزن فرد مصرف کننده بررسی کنیم. عصاره آواکادو، عصاره سویا، عصاره زنجبیل، ویتامین D3 از ترکیبات اصلی کپسول آوودین هستند که در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از این ترکیبات بر چاقی می پردازیم.

بیشتر بدانید: فواید مصرف کپسول آوودین چیست؟

تاثیر عصاره آووکادو موجود در مکمل آوودین روی وزن 

آووکادو میوه ای پر چرب است که این امر باعث شده بسیاری از مردم مصرف این میوه را عامل افزایش وزن بدانند، اما در علم تغذیه اینگونه نیست. آووکادو میوه ای سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم است که از این مواد مغذی می توان به ویتامین ها، نیاسین و پتاسیم اشاره کرد. برخلاف بیشتر میوه ها، آووکادو موجود در کپسول آوودین درصد بالایی از چربی های سالم را در خود دارد که تقریبا 15 درصد از وزن کلی این میوه را تشکیل داده است. این چربی ها بیشتر اولئیک اسیدها هستند که به چربی های بسیار سالم معروف اند. همچنین مطالعات بسیاری نشان دهنده تاثیر مثبت اولئیک اسیدها بر سلامتی مانند کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است.

رژیم های غذایی دارای آووکادو میزان کلسترول مضر LDL را تا 10 درصد کاهش و میزان کلی کلسترول خون را تا 8 درصد کاهش می دهند. در واقع رژیم های غذایی با فیبر یا چربی بالا می توانند به شما حس سیری دهند. به همین دلیل است که بعد از خوردن آووکادو مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. به عبارت دیگر، شما زمان بیشتری در بین وعده های غذایی خود سیر می مانید و با احساس سیری بیشتر، کالری کمتری مصرف می کنید. این خاصیت، آووکادو را به میوه ای شگفت انگیز برای تنظیم وزن و اشتها تبدیل کرده است. مطالعه ای جامع روی رژیم غذایی حاوی آووکادو در بازه سنی 4 تا 11 ساله نشان داده است، افرادی که آووکادو مصرف می کنند تا 9 درصد کمتر در معرض ابتلا به اضافه وزن و چاقی قرار می گیرند. این امر به علت وجود چربی های غیر اشباع در آووکادو است. 

مکانیسم اثر آووکادو روی کاهش وزن 

این کپسول برخلاف تصور برخی از افراد موجب افزایش وزن نمی شود، زیرا آووکادو موجود در آن به صورت زیر عمل می کند:

  • چربی های غیر اشباع آووکادو با سرعت بیشتری نسبت به سایر چربی ها سوزانده می شوند.
  • آووکادو باعث می شود که بعد از غذا کالری بیشتری بسوزانید.
  • ترکیبات آووکادو میل به مصرف غذا را کاهش می دهند.

مصرف روزانه عصاره آووکادو به میزان قابل توجهی موجب کاهش چربی های دور شکم می‌ شود. در نتیجه عصاره میوه آووکادو موجود در کپسول آوودین با افزایش چربی سوزی و کاهش اشتها، به تنظیم وزن کمک خواهد شد.

خرید انواع مکمل های سویا و آووکادو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

باور عمومی جامعه در رابطه با خواص چاق کنندگی دانه سویا

سویا به علت داشتن مواد مغذی و پروتئین برای کاهش وزن مفید است. بر خلاف باور عمومی که از سویا در رژیم های غذایی افزایش وزن استفاده می کنند، این پروتئین گیاهی اثر حرارتی بالایی در بدن دارد که این امر موجب سوختن پروتئین و چربی با یکدیگر می شود. محققان با بررسی سویا در سال 2008 گزارش دادند که دانه سویا موجود در کپسول آوودین برای کاهش وزن تا زمانی مفید است که کالری دریافتی بدن خود را تنظیم کنید. خوردن سویا باعث افزایش سطح فیبر در بدن می شود که این امر عامل اصلی احساس سیری بعد از مصرف غذا است.

فیبر فضای معده شما را پر می کند و باعث می شود که سطح گلوکز خون شما کاهش پیدا نکند؛ چرا که سقوط قند خون باعث احساس گرسنگی می شود. مطالعات روی افراد دارای رژیم غذایی حاوی سویا یا مصرف کنندگان مکمل آوودین نشان می دهد که این افراد در هر هفته 25 درصد از چربی شکمی خود را از دست داده اند. بنابراین این عصاره موجود در ترکیبات قرص آوودین به هیچ وجه موجب چاقی نمی شود.

رابطه زینگرون و شوگاول موجود در عصاره زنجبیل و چاقی 

زنجبیل گیاهی گلدار و بومی آسیای شرقی است که به کاهش وزن کمک می کند. زینگرون و شوگاول ترکیباتی هستند که در عصاره زنجبیل موجود در کپسول آوودین وجود دارند. این ترکیبات در فرآیندهای سوزاندن و ذخیره چربی در بدن بسیار موثر هستند. در سال 2015 مطالعه روی زنانی که دارای اضافه وزن بودند، نشان داد که مصرف پودر زنجبیل به مدت 12 هفته باعث کاهش اشتهای چشمگیر و کاهش وزن آنها شد. 

همچنین شاخص توده بدنی این افراد کاهش پیدا کرد و سطح قند خون آنها ثابت ماند. به علاوه همین مطالعه روی مردان نشان داد که زنجبیل باعث کاهش اشتها و افزایش ترموژنز یا تولید گرما توسط سوزاندن کالری می شود. این مطالعات بر نقش موثر زنجبیل بر کنترل وزن تاکید می کنند و مهر تاییدی بر عدم تاثیر چاق کنندگی مکمل آوودین هستند.

بیشتر بدانید: آیا قرص آوودین برای دیسک کمر موثر است؟

تاثیر ویتامین D3 موجود در کپسول آوودین بر افزایش وزن و چاقی

ویتامین D3 ماده مفید برای افزایش مقاومت و ایمنی استخوان ها است. به علاوه این ویتامین محلول در چربی، امروزه به عنوان عنصری موثر در کاهش وزن شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که افراد دارای اضافه وزن یا چاقی، از سطح ویتامین D پایینی برخوردار هستند. همچنین این تحقیقات رابطه معکوس شاخه توده بدنی با درصد ویتامین D موجود در بدن را نشان داده است. ادعاهای بسیاری مبنی بر کمبود ویتامین D در افراد چاق بیان می شود. برای مثال بعضی از محققان عقیده دارند که افراد چاق به طور غریزی از غذاهای دارای این ویتامین مصرف نمی کنند.

بعضی دیگر به قرار نگرفتن این افراد در معرض نور خورشید اشاره می کنند. بالاخره تحقیقات در سال 2012 نشان داد که میزان ویتامین D دریافتی باید با سطح شاخص توده بدنی هماهنگ باشد. به این معنی که هر چه قدر شما وزن بالاتری داشته باشید، باید ویتامین D بیشتری به نسبت افراد دیگر دریافت کنید. این مطالعه توانست سطح پایین این ویتامین را در افراد چاق توجیه کند. در مطالعات دیگری، محققان به تاثیر ویتامین D موجود در کپسول آوودین روی کاهش وزن پی بردند. در این تحقیق، 218 زن دارای اضافه وزن را در طی تمرین بدنی ثابت و مقدار کالری دریافتی مشخص، مورد بررسی قرار دادند که تنها نیمی از آنها مکمل ویتامین D دریافت می کردند. 

در پایان مطالعه محققان دریافتند که زنان مصرف کننده ویتامین D حدود 3.2 کیلوگرم کاهش وزن بیشتری نسبت به سایرین داشتند. در مطالعه دیگری، زنان دارای اضافه وزن و چاقی را به مدت 12 هفته بررسی کردند که سطح ویتامین D مورد نیاز بدن خود را با مکمل های ویتامین D تامین می کردند. در پایان این مطالعه با اینکه زنان کاهش وزن چشمگیری نداشتند، ولی توده چربی بالایی را از دست داده بودند. بنابراین باید گفت که قرص آوودین به دلیل برخورداری از این ویتامین، تاثیری روی اضافه وزن و چاقی ندارد.

بیشتر بدانید: عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخل دارویی آوودین چیست؟

کپسول آوودین چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

ویتامین D موجود در این مکمل از تشکیل سلول های چربی جدید در بدن جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین تجمع چربی در بدن را مختل می کند و یکی از بهترین سرکوب کننده های ذخیره چربی در بدن است. از مهم ترین تاثیرات تنظیم وزن توسط ویتامین D در بدن، افزایش هورمون سروتونین توسط این ماده است. سروتونین به عنوان تقویت کننده انتقال دهنده های عصبی شناخته می شود که عامل اصلی احساس سیری و کاهش وزن به شمار می رود.

همچنین این هورمون باعث تنظیم میزان خواب و کالری بدن می شود. از تاثیرات دیگر ویتامین D باید به افزایش سطح تستسترون در بدن اشاره کرد که عامل اصلی کاهش چربی در بدن و کنترل وزن طولانی مدت است. ویتامین D در بدن با افزایش سوزاندن کالری توسط سلول ها باعث تولید تستوسترون می شود که این امر نیز به کاهش وزن بدن کمک می کند.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم با بررسی هر کدام از ترکیبات موجود در این قرص به تاثیر کپسول آوودین بر چاقی بپردازیم. تمامی ترکیبات کپسول آوودین نه تنها تاثیری بر افزایش وزن ندارند، بلکه برای تنظیم و کاهش وزن نیز مفید هستند. در نتیجه، کاملا واضح است که مکمل آوودین هیچ تاثیری بر چاقی ندارد و مصرف آن باعث افزایش وزن نمی شود. به علاوه آووکادو و ترکیبات این میوه، زنجبیل و مواد تشکیل دهنده آن، عصاره سویا و فیبر داخل آن و ویتامین D3 همگی برای کاهش وزن فواید بسیاری دارند. از این رو شما می توانید از عدم تاثیر قرص آوودین بر چاقی اطمینان حاصل کنید و حتی برای کاهش وزن نیز آن را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم