عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخل دارویی آوودین چیست؟

تاریخ ایجاد :

عوامل بسیاری سبب بروز آرتروز و مشکلات مفصلی می‌ شوند که امروزه از طریق مصرف مکمل های گیاهی مانند قرص آوودین به راحتی درمان خواهند شد. شاید تاکنون در مورد عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخلات دارویی آن مطلبی نشنیده باشید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله قرص آوودین را از این نظر مورد بررسی قرار دهیم که با خیال راحت و اطمینان خاطر این مکمل را برای بهبود آرتروز و آسیب های مفصلی خود استفاده کنید. 

زمانی که به علت درد آرتروز یا مفاصل به پزشک مراجعه می‌ کنید، ممکن است دارو‌های شیمیایی اثربخشی برای شما تجویز کند؛ اما دارو‌های گیاهی مانند آوودین خاصیت اثربخشی بالاتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند و احتمال بروز عوارض جانبی آنها کمتر است. با این حال ما در این مقاله به عوارض این قرص، موارد منع مصرف و تداخلات دارویی آن خواهیم پرداخت.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا عوارض قرص آوودین خطرناک است؟

خواص عصاره‌ های گیاهی موجود در قرص یا کپسول آوودین از نظر علم پزشکی تایید شده است. به طور مثال عصاره زنجبیل موجود در قرص آوودین برای مبتلایان به آرتروز، ساییدگی مفاصل و هرگونه التهاب دیگر مفصلی موثر است. بسیاری از ترکیبات دیگر موجود در قرص یا کپسول آوودین مانند: عصاره آووکادو، عصاره سویا و ویتامین D3 سلامت مفاصل، استخوان ها و غضروف ها را تضمین می کنند. تحقیقات ثابت کرده است که هر قرص یا کپسول همراه با فواید بسیار خود، عوارضی نیز در پی خواهند داشت.

به‌ طور‌ کلی باید بد‌انید که اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، هرگز نیازی به مصرف مکمل‌ های شیمیایی و گیاهی نخواهید داشت. عوارض قرص آوودین آن‌ چنان زیاد نیست و اگر به اندازه مصرف شود، خطری برای سلامت مصرف کننده ندارد. بنابراین نباید به دلیل خطرات احتمالی این قرص از مصرف آن اجتناب کرد. محصول مورد نظر یکی از مکمل های گیاهی تحت لیسانس فرانسه محسوب می شود که کلیه استاندارهای بهداشتی و دارویی را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است، اما قرص آوودین مانند هر مکمل دیگری باید در دوز و دوره ای مشخص و زیر نظر پزشک مصرف شود که سودمند باشد و عوارضی ایجاد نکند.

بیشتر بدانید: قرص آوودین برای چیست؟

عصاره های موجود در قرص آوودین چه عوارضی دارند؟

قرص آوودین کاملا طبیعی و گیاهی است و برای اکثر قرص‌ های گیاهی تاکنون عوارض به‌ خصوصی گزارش نشده است. با این وجود هر دارویی حتی با داشتن عصاره‌ های طبیعی، ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد و عوارضی را نیز به همراه داشته باشد که قرص یا کپسول آوودین نیز از این موضوع مستثنا نیست. پیدایش عوارض قرص آوودین به احتمال زیاد ناشی از عصاره‌ های طبیعی موجود در آن خواهد بود. بدن برخی از افراد دارای شرایط خاص ممکن است به عصاره‌ های موجود در این قرص حساسیت و واکنش نشان دهد. همچنین عوارض گوارشی که از دو ترکیب آووکادو و سویا موجود در قرص آوودین گزارش شده اند، عبارتند از:

  • ناراحتی و درد‌ معده
  • یبوست
  • اسهال
  • حالت تهوع و استفراغ
  • سرگیجه و سردرد به‌ خصوص سردرد‌های میگرنی

عوارض عصاره آووکادو و سویا موجود در قرص آوودین چیست؟

عصاره سویا و آووکادو از جمله عصاره های گیاهی دیگر موجود در این مکمل هستند که با برخی از داروها تداخل دارند. به‌ طور‌ کلی قبل از مصرف این قرص و برای پیشگیری از عوارض قرص آوودین، باید اطمینان حاصل کنید که به عصاره گیاهی آووکادو یا سویا در آن حساسیت نداشته باشید.

افرادی که به آووکادو و سویا حساسیت نشان دارند، در نتیجه به قرص آوودین نیز حساسیت نشان می دهند و باید از مصرف این مکمل گیاهی خودداری کنند. تحقیقات جدید نشان داده است که افراد دارای حساسیت به موادی مثل لاتکس به احتمال زیاد به محصولاتی که حاوی عصاره‌ هایی مثل آووکادو هستند نیز آلرژی نشان می‌ دهند. بنابراین این افراد لازم است قرص آوودین را مصرف نکنند. علائم حساسیت ممکن است به صورت زیر بروز پیدا کنند:

  • قرمزی و تورم پوست
  • ورم گلو، لب، دهان و زبان
  • کهیر
  • سرفه و خارش گلو
  • تنگی نفس 
  • درد قفسه سینه

خرید انواع مکمل های سویا و آووکادو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

عصاره زنجبیل موجود در قرص آوودین با چه داروهای تداخل دارد؟

همانطور که گفته شد، عوارض قرص آوودین بسیار اندک است و بسیاری از افراد با مصرف آن حتی هیچگونه عوارضی را مشاهده نمی کنند. با این حال این مکمل به دلیل برخی از ترکیبات خود مانند عصاره زنجبیل دارای منع مصرف و تداخل دارویی است. زنجبیل موجود در آوودین خواص ضد‌ التهابی دارد و به همین دلیل با برخی از دارو‌های ضد انعقاد یا رقیق کننده خون مثل وارفارین یا کومادین دارای تداخل است.

همچنین به دلیل اثرات زنجیل روی فشار خون این مکمل ممکن است با برخی از دارو‌های فشار خون نیز دارای تداخل دارویی باشد. بنابراین افراد تحت درمان فشار خون بالا بهتر است از قرص یا کپسول آوودین استفاده نکنند یا تحت نظر پزشک متخصص و با احتیاط فراوان آن را مورد استفاده قرار دهند. در حالت کلی عصاره زنجبیل با داروهایی مانند: وارفارین، آسپرین، اسویکس، پلاویکس، ناپروکسن، ایبوبروفن و دیکلوفناک دارای تداخل است.

بیشتر بدانید: آیا قرص آوودین برای دیسک کمر موثر است؟

آیا برای جلوگیری از عوارض قرص آوودین باید از مصرف آن اجتناب کرد؟

تا اینجای مقاله به بررسی برخی از عوارض، موارد منع مصرف و تداخل دارویی آوودین پرداختیم. در حالت کلی مصرف مکمل‌ هایی مانند آوودین که از دل طبیعت هستند، در اکثر مواقع ایمنی بالایی دارند و عوارض خطرناکی در پی نخواهد داشت. ولی این بدین معنی نیست که خود درمانی را آغاز و به‌ صورت خودسرانه قرص یا کپسول آوودین را مصرف کنید؛ زیرا این اقدام ممکن است عوارض نا‌گواری در پی داشته باشد.

در حالت کلی مصرف قرص یا کپسول آوودین با عصاره‌های طبیعی و بی‌ نظیرش به احتمال زیاد عوارض خاصی در پی نخواهد داشت و توسط بیشتر افراد به خوبی تحمل می‌ شود. به هر حال از یاد نبرید، قبل از مصرف هر قرص یا کپسول شیمیایی یا حتی طبیعی، نام دارو‌هایی که مصرف می‌ کنید را به پزشک یا داروساز ارائه دهید. در این صورت از ایجاد عوارض قرص آوودین و تداخل آن با سایر قرص‌ ها جلوگیری می شود.

موارد منع مصرف قرص آوودین چیست؟

در ادامه به بررسی مهمترین موارد منع مصرف و همچنین احتیاط های لازم برای جلوگیری از عوارض احتمالی این قرص می پردازیم.

  1. اولین نکته مهم و قابل توجه در مصرف کپسول یا قرص آوودین این است که بدانید قرص موردی نظر به‌ عنوان مکمل تغذیه‌ ای گیاهی کاربرد دارد و از آن به صورت خودسرانه برای درمان یا پیشگیری از سایر بیماری‌ ها استفاده نکنید.
  2. اگر دیابت یا قند خون بالایی دارید و متفورمین مصرف می‌ کنید، اگر غلظت خون بالایی دارید و از قرص آسپرین استفاده می‌ کنید، همچنین اگر فشار خونتان بالا است و انواع قرص ضد فشار خون مانند لوزارتان مصرف می‌ کنید، قبل از مصرف این مکمل پزشک یا داروساز را در جریان قرار دهید، زیرا قرص آوودین با اکثر دارو‌های شیمیایی ذکر شده دارای منع مصرف و تداخل است. زیرا این مکمل موجب کاهش قند خون و فشار خون می‌ شود و نباید همراه با این داروها مصرف شود.
  3. این قرص باید با مشورت پزشک برای مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی زنانی که در دوران اقدام به بارداری، بارداری یا شیردهی به سر می برند، بهتر است در زمان مصرف هرگونه قرص، چه شیمیایی و چه گیاهی حتما با پزشک خود مشورت کنند. در این صورت شاهد عوارض قرص آوودین روی سلامت خود و جنین نخواهند بود.

بیشتر بدانید: فواید مصرف کپسول آوودین چیست؟

آیا قرص یا کپسول آوودین عوارضی مانند چاقی در پی دارد؟

پزشک متخصص در بیشتر مواقع برای درد‌های مفصلی، استخوانی و حتی دردهای ناشی از آرتروز، مسکن و حتی کورتون تجویز می‌ کند. برخی از مسکن‌ ها و همچنین کورتون، کورتیکواستروئید‌ها از‌ جمله: بتامتازون، دگزامتازون، هیدروکورتیزون، تریامسینولون، کلوبتازول، فلوسینولون و غیره، اگر مدت زمان طولانی برای درمان آرتریت روماتوئید یا آرتروز، آسم، حساسیت یا بیماری‌ های خود ایمنی دیگر به‌ کار روند، با اینکه التهابات و درد ناشی از التهاب و استخوان درد را تسکین می‌ دهند، اما بافت جذب بیش‌ از‌ حد آب در زیر بافت‌ های بدن می‌ شوند.

بنابراین بدن ورم می کند و همین امر در طولانی‌ مدت، سبب اضافه‌ وزن می‌ شود. اما موضوع چاقی در اثر مصرف اکثر دارو‌ها قابل‌ کنترل است و نباید تنها به این دلیل مصرف آنها را قطع کنید. امروزه تجویز کپسول گیاهی آوودین عوارض جانبی مانند چاقی در پی ندارد و چاق کننده نیست.

بیشتر بدانید: آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟

نتیجه گیری..

ما در این مقاله در مورد عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخل دارویی این قرص گیاهی بحث کردیم. شاید تاکنون فکر می کردید که قرص یا کپسول هایی با عصاره های طبیعی هیچ گونه عارضه ای در پی نخواهند داشت؛ اما با خواندن این مقاله در می یابید که هر قرص یا کپسول، چه شیمیایی و چه گیاهی علاوه بر فواید زیادی که دارند، ممکن است مضرات و عوارضی نیز در پی داشته باشند.

به طور کلی این مکمل‌ محصولی بی نظیر برای درمان آرتروز و بازسازی مفاصل شما است، اما در کنار مصرف داروهای مکملی باید به ورزش، رژیم غذایی سالم، کاهش وزن و فیزیوتراپی نیز بپردازید. اگر ترجیح شما این است که مکمل مصرف نکنید، می توانید در صورت نداشتن عوارض و منع مصرف و همچنین با مشورت پزشک، تمام عصاره های طبیعی موجود در این کپسول گیاهی را جداگانه مصرف کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم