10 بهترین قرص بیوتین ایرانی و خارجی که در جهان معروف‌اند!

بهترین قرص بیوتین
تاریخ ایجاد :

ریزش مو و نازک شدن تارهای مو، شکنندگی مو و ناخن، جوش‌های ریز و ناراحت‌کننده روی پوست همگی نشان می‌دهند ویتامینی در بدن شما کم است. ویتامینی که به زیبایی پوست، مو و ناخن و رازهای زیبایی مربوط می‌شود همین بیوتین یا B7 است. این ویتامین در تجزیه کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های بدن نقش حیاتی دارد. با تامین بیوتین موردنیاز بدن خود همواره پوست و مویی شاداب و جذاب خواهید داشت. یکی از راه‌های رساندن این ویتامین به بدن استفاده از بهترین قرص بیوتین است. این قرص‌ها نه تنها B7 را به بدن می‌رسانند، بلکه شامل مواد مغذی دیگر برای زیباسازی شما هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی 10 بهترین قرص بیوتین ایرانی و خارجی که در جهان معروف‌اند، بپردازیم.

تعریفی برای قرص های بیوتین

بیوتین یا B7 را می‌توانید در مواد غذایی مانند شیر، گل کلم، قارچ و تخم مرغ و حتی جگر بیابید. این ویتامین در دسته ویتامین‌های محلول در آب بوده و در واقع یک کوآنزیم است. از آنجا که ویتامین‌های محلول در آب جذب بدن نمی‌شوند، لازم است آن‌ها را از طریق رژیم غذایی  یا با کمک قرص بیوتین به بدن برسانید.

بیوتین در بدن به تجزیه و جذب مواد مغذی درشت کمک می‌کند. به طور مثال آنزیم‌های بیوتین به شروع فرایند تولید گلوکز از اسید آمینه‌ها کمک می‌کنند. همچنین این ویتامین روی استحکام و رشد ناخن‌ و ریشه موها نیز تاثیر دارد.

قرص‌های بیوتین برای رساندن B7 به بدن ساخته می‌شوند. این قرص در اشکال مختلف قرص و کپسول وجود دارند. در موارد نادر که کمبود ویتامین B7 در بدن زیاد است، آمپول بیوتین نیز تجویز می‌شود.

موارد مصرف قرص های بیوتین

اگر ریزش مو ناراحتتان می‌کند. اگر می‌خواهید ناخن‌های بلند و محکم داشته باشید. اگر قصد دارید موهای پرپشت و درخشان داشته باشید یا در دوران شیردهی و بارداری هستید، بیوتین الزامی است. قرص بیوتین کمک می‌کند تا پوستی شاداب و بدون لک داشته باشید.

موارد مصرف قرص های بیوتین

به نقل از سایت rxlist درباره علائم کمبود بیوتین در بدن:

 Symptoms of deficiency include thinning of the hair (often with loss of hair color), and red scaly rash around the eyes, nose, and mouth. Other symptoms include depression, listlessness, hallucinations, and tingling in the arms and legs. There is some evidence that cigarette smoking may cause mild biotin deficiency.

با مصرف قرص‌های حاوی بیوتین می‌توانید علائم افسردگی خفیف را کاهش دهید. همچنین مطالعات نشان می دهند مصرف قرص بیوتین روی کنترل دیابت تاثیر دارد. علاوه بر این طبق تحقیقات انجام شده این ویتامین برای زنان باردار ضروری است. آمار نشان می‌دهد یک سوم زنان باردار آمریکایی نشانه‌هایی از کمبود ویتامین B7 دارند.

بیوتین از طریق افزایش سوخت و ساز بدن در کنار دیگر مولفه‌های متابولیسمی به لاغری نیز کمک می‌کند. این ویتامین از طریق تنظیم قند خون احساس سیری را افزایش داده و به همین دلیل برای رژیم‌های لاغری مناسب است.

بهترین قرص بیوتین

بدن انسان برای آن‌که بتوانید کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و آمینو اسیدها را تجزیه و جذب کند به بیوتین نیاز دارد. خود بیوتین نیز برای تقویت مشکلات عصبی تجویز می‌شود. قرص بیوتین به عنوان بهترین قرص رشد مو روی تجزیه و جذب مواد مغذی، کنترل قند خون، بهبود متابولیسم بدن و تقویت و استحکام ریشه موها موثر است. برای تشخیص بهترین قرص بیوتین باید به چند نکته توجه کنید.

  • تولیدکنندگان باید معتبر و صلاحیت‌دار باشند. قرص‌ها باید دارای تاییدیه سازمان جهانی دارو باشند.
  • دوز بیوتین مورد نیاز خود را بدانید. این مقدار معمولا 30 گرم برای بزرگسالان و 35 گرم برای زنان شیرده است. برای کودکان زیر 12 سال مقدار مجاز باید توسط پزشک تجویز شود.
  • ترکیبات داروهای بیوتین دار اهمیت دارد.

همچنین باید نظرات و بازخوردهای افرادی که از آن قرص استفاده کرده اند را بخوانید. این موضوع کمک می کند تا تشخیص دهید کدام قرص، بهترین قرص بیوتین است. در داروخانه آنلاین داروهوم بهترین قرص‌های بیوتین ایرانی و خارجی را با داشتن تمام مجوزهای استاندارد جهانی می‌یابید.

بهترین برند قرص بیوتین: مکمل های بیوتین برای افزایش سلامت بدن، موها و پوست فواید بی نظیری دارند. تهیه بهترین مارک قرص بیوتین به شما کمک می کند که از ایجاد مشکلات روی پوست و موی خود جلوگیری کنید و در صورت ابتلا به این مشکلات به درمان آنها بپردازید. زیرا این محصولات حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند که موجب حفظ سلامت مو و پوست می شوند.

معرفی بهترین قرص های بیوتین در ایران و جهان

بهترین قرص بیوتین باید دارای ترکیبات درست باشد. حواستان باشد گول تبلیغات را نخورید. برخی افراد سودجو با ارائه داروهای ویتامینه تقلبی به عنوان بهترین مارک قرص بیوتین آسیب زیادی به افراد می‌زنند.

از آنجا که قرص‌های حاوی بیوتین در دسته قرص‌های ویتامین یا مولتی ویتامین قرار دارند، فروش بدون نسخه آن‌ها آزاد است. بهتر است برای خرید این قرص‌ها از داروخانه‌های معتبر حضوری یا آنلاین اقدام کنید. در ادمه بهترین قرص‌های بیوتین در داروخانه آنلاین داروهوم را معرفی خواهیم کرد.

قرص بیوتین 4000 میکروگرم آلفا ویتامینز تحت لیسانس آمریکا

یکی از بهترین برند‌های قرص بیوتین، آلفا ویتامینز است. این قرص که در هر دوز حاوی  4000 میکروگرم بیوتین است فواید زیادی دارد.

  • به استحکام مو و ناخن‌ها کمک می‌کند.
  • در تامین انرژی سلول‌ها موثر است.
  • جلوی ریزش موها را می‌گیرد.

علاوه بر این هیچگونه مواد نگهدارنده مانند گلوتن، شکر و مخمر یا حتی طعم دهنده ندارد. در ترکیبات این قرص تنها ویتامین B7 وجود دارد. به همین دلیل بهترین قرص بیوتین در حال حاضر است. برای مصرف این قرص می‌توانید طبق دستور پزشک عمل کنید یا روزی یک عدد همراه با غذا بخورید.

قرص بیوتین فورته 5000 میکروگرم گلدن اسکور تحت لیسانس بلژیک

در ترکیبات ساخت قرص بیوتین فورته علاوه بر ویتامین B7 از زینک اکساید نیز استفاده شده است. این دو ویتامین در کنار هم شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورند. قرص گلدن اسکور ترمیم کننده پوست است که به تقویت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. این قرص به تولید کراتین در بدن کمک می‌کند و از این طریق موها ضخیم، پرپشت و لطیف می‌شوند.  قرص بیوتین فورته علاوه بر تقویت پوست و مو روی بهبود عفونت‌های قارچی نیز تاثیر دارد.

قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم تحت لیسانس آلمان

یکی از بهترین قرص های بیوتین خارجی برند آپوویتال تحت لیسانس آلمان است. این قرص که در هر دور مصرف 2500 میکروگرم بیوتین خالص است را می‌توانید روزانه دو عدد با آب فراوان مصرف کنید. فواید این قرص در زیر می‌بینید.

  • مانند همه خانواده قرص‌های بیوتین روی سلامت پوست، مو و ناخن تاثیر دارد.
  • پوسته‌های مخاطی را حفظ می‌کند.
  • در کاهش کلسترول و تقویت عملکرد متابولیسمی بدن موثر است.
  • قند خون را تنظیم می‌کند.
  • در بیماران دیالیزی دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.
  • از طریق بهبود در عملکرد سیستم ایمنی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

همچنین این قرص با کمک به رشد سلول‌های مغزی می‌تواند در پیشگیری از آسیب به DNA جلوگیری کند. به علاوه انرژی بدن را تامین می‌کند و برای زنان باردار و شیرده نیز الزامی است.

قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم محصول انگلستان

یکی دیگر از بهترین قرص‌های بیوتن برند هلث اید است. این قرص با رساندن 800 میکروگرم از نیاز روزانه بدن به بیوتین روی استرس و بهبود عملکرد عصبی هم تاثیر مثبت دارد. قرص هلثاید انگلستانی هیچگونه مواد اضافی و مواد نگهدارنده مانند گلوتن و مخمر یا رنگ های خوراکی ندارد. این قرص حتی با رژیم غذایی گیاهخواران نیز همخوانی دارد.

قرص بیوتین هلث اید در تبدیل مواد مغذی غذاها به انرژی مفید برای بدن موثر است. قند خون را تنظیم می‌کند و با کاهش سطح استرس، روی بهبود بهبود عملکرد روانشناختی افراد تاثیر مثبت دارد. این قرص را می‌توانید روزانه یک تا دو عدد مصرف کنید.

ترکیبات بیوتین هلث اید

در ترکیبات قرص بیوتین خارجی هلث اید به جز ویتامین B7، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز به کار رفته است.

  • سلولزهای میکروکریستالی: این ماده روی تنظیم اندازه، رطوبت و تسهیل جذب بیوتین قرص تاثیر دارد.
  • دی کلسیم فسفات: به عنوان رقیق کننده استفاده می‌شود تا جذب و شروع فعالیت آنزیم‌ها تسریع و تسهیل شوند.

این دو ماده به عنوان بخش حجم دهنده بهترین قرص بیوتن شناخته می‌شوند.

  • اسید استئاریک گیاهی
  • استئارات منیزیم گیاهی

نیز به عنوان دو عامل ضد انباشتگی در این قرص استفاده شده‌اند. هر دو این ماده‌ها برای جلوگیری از انباشته شدن چربی‌های مواد در بدن و بالا بردن متابولیسم به کار می‌روند.

قرص بیوتین 1000 ایکس مارت ایرانی

در بین بهترین قرص‌های بیوتین ایرانی، ایکس مارت یکی از اولین‌ها است. این قرص که منبعی غنی از ویتامین B7 است فواید بسیاری دارد.

  • به حفظ سلامت مو، جلوگیری از ریزش و چرب شدن زیاد از حد موها و همچنین بهبود رشد مو کمک می‌کند.
  • در روند بهبود پسوریازیس تاثیر دارد.
  • از طریق جلوگیری از خشک شدن و قرمزی پوست به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.
  • روی سلامت ناخن‌ها مانند تقویت و استحکام و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها تاثیر دارد.
  • روی بهبود دیابت نوع 2، کاهش قند خون و نوروپاتی محیطی یا دردهای عصبی در بیماران دیابتی اثر دارد.
  • فرایند ساخت و تولید گلوکز از منابعی غیر کربوهیدراتی و تجزیه چربی‌ها و پروتئین‌ها در بدن را تسریع می‌کند.
  • به بیماران ام اس در درمان از طریق ایجاد پوشش محافظ مخاطی و همچنین کاهی اثر فلج عضلانی کمک می‌کند.

همچنین ویتامین B7 مورد نیاز مادران باردار و شیرده را نیز تامین می‌کند. این قرص روی بینایی نیز تاثیر مثبت دارد. به همین دلیل به عنوان بهترین مارک قرص بیوتین ایرانی شناخته می‌شود.

قرص بیوتین های هلث 800 میکروگرم ساخت ایران

قرص بیوتین های هلث در دسته قرص‌های ویتامین H یا همان B7 قرار دارد. این قرص از طریق کنترل قند خون و کاهش کلسترول در درمان بیماران دیابتی موثر است. قرص‌ های هلث، کراتین و ویتامین بی مورد نیاز بدن را تامین کرده و از این طریق به کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو ها کمک می‌کند.

علاوه بر این با داشتن ترکیبات دیگر مانند میکرو کریستالین سلولز، لاکتوز، تیتانیوم دی اکساید و منیزیم استئارات، از سیستم عصبی در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. این موضوع برای بیماران دیابتی و دیالیزی که دچار دردهای عصبی می‌شوند اهمیت دارد.

برای مصرف این قرص می‌توانید روزانه یک تا دو عدد را همراه غذا و ترجیحا ابتدای صبح میل کنید. توجه کنید که این قرص برای افراد بالای 12 سال مناسب است و افراد پایین‌تر از این سن، قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.

قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون شرکت گیتی سلامت آریا

یکی از بهترین قرص‌های بیوتین ایرانی قرص برونسون است. این دارو به عنوان یک داروی مکمل درمان نیز شناخته می‌شود. این قرص حتی روی برگرداندن حس چشایی از دست رفته در برخی بیماران موثر است. در بیماران دیابتی نیز به رفع علائم نوروپاتی مانند سر شدن دست‌ها و پاها کمک می‌کند.

قرص بیوتین برونسون در بالا بردن سطح انرژی تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود آن را ابتدای صبح مصرف کنید تا در هنگام خواب با اختلال مواجه نشوید. این قرص با حفظ سیستم عصبی مرکزی از آسیب به DNA جلوگیری می‌کند و حتی برای حفظ سلامت جنین در بدن مادر مفید است.

قرص بیوتین برونسون عوارض ناشی از کمبود بیوتین در بدن مانند شکنندگی ناخن، خشکی مو و بثورات پوسته پوسته شدن را بهبود می‌بخشد. همچنین با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن به رژیم لاغری کمک می‌کند. علاوه بر این در کاهش التهابات نیز مفید است. این قرص را می‌توانید روزانه یک عدد همراه مایعات میل کنید.

قرص بیوتین رزاویت 1000 میکروگرم داخل کشور

بهترین قرص بیوتین ایرانی در بین دیگر قرص‌های مکمل را می تواند رزاویت دانست. این قرص به عنوان داروی کمک درمانی نیز تجویز می‌شود. این قرص علاوه بر B7 دارای B6 و بسیاری مواد مغذی دیگر نیز هست. قرص ایرانی رزاویت فعالیت هورمون‌ها را به کمک ویتامین B6 تنظیم می‌کند. از این طریق روی بهبود خلق و خو و کاهش اثرات اختلالات هورمونی تاثیر دارد.

قرص بیوتین رزاویت خطر احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این در کنار حفظ ساختار طبیعی پوست، به حفظ استخوان‌ها، غضروف‌ها و دندان‌ها کمک می کند. این قرص فاقد مواد نگهدارنده است و گیاهخواران نیز می‌توانند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

ترکیبات قرص بیوتین رزاویت

قرص بیوتین رزاویت در ترکیبات خود اعضای خانواده ویتامین B شامل B1، B2، B6 و B12 را دارد. علاوه بر این ترکیبات مغذی دیگر را نیز برای خواص درمانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شامل می‌شود.

  • کلسیم: با داشتن این ماده مهم در بهترین قرص بیوتین از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌شود. سندروم پیش از قاعدگی کنترل شده و خواب شبانه با کیفیت می‌شود.
  • ویتامین D: ویتامین دی در قرص‌های بیوتین وظیفه تامین انرژی، تقویت سلامت استخوان‌ها و سلامت پوست، مو و در کل سیستم ایمنی را بر عهد دارد.
  • فولیک اسید: فولیک اسید یک ماده مهم برای رشد و تکثیر سلول ها است. وجود فولیک اسید در قرص‌های بیوتین به بهبود رشد و سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

قرص بیوتین رزاویت را می‌توانید روزانه یک عدد مصرف کنید. توجه داشته باشید که این قرص حاوی ایزوفلاون‌های عصاره سویا است. به همین دلیل افرادی که محصولات سویادار حساسیت دارند، بهتر است از این قرص استفاده نکنند.

همچنین سویا با برخی داروهای رقیق کننده مانند وارفارین تداخل دارد و بهتر است قرص رزاویت با این قرص استفاده نشود. ضمنا زنان مبتلا به اندومتریوز یا بیماری‌های هورمونی نیز بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

جمع بندی

اگر همچنان به دنبال یک مکمل مناسب برای رشد موها و بهبود عملکرد ایمنی بدن خود هستید، حال دیگر می‌دانید به سراغ کدام مکمل ها باید بروید. از استحکام ناخن‌ها و درخشندگی موها گرفته تا کمک به سوخت و ساز بدن در رژیم‌های لاغری را با قرص‌های بیوتین خواهید داشت. در این مقاله بهترین قرص‌های ایرانی و خارجی که در جهان معروف هستند را معرفی کردیم.

داروهوم یک داروخانه آنلاین و معتبر است که نیاز شما به هرگونه داروی مکمل و مولتی ویتامین را تامین می‌کند. به کمک داروهوم دیگر نیاز به ساعت‌ها گشتن دنبال بهترین قرص بیوتین در داروخانه‌های سطح شهر ندارید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم