آیا مصرف قرص بیوتین برای درمان ریزش مو مؤثر است؟

بیوتین برای ریزش مو
تاریخ ایجاد :

آیا مصرف قرص بیوتین برای درمان ریزش مو مؤثر است؟ در ادامه همراه ما باشید تا بهترین قرص و مکمل های بیوتین برای ریزش مو را معرفی و بررسی نماییم.

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

ویتامین های گروه B مفیدترین و موثرترین ترکیباتی محسوب می شوند که برای بدن به خصوص موها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. قرص بیوتین برای ریزش مو خاصیت فراوانی دارد و با تقویت فولیکول ها موجب افزایش استحکام آنها می شود.

ویتامین B7 یا بیوتین به عنوان ویتامین تخصصی پوست، مو و ناخن ها شناخته می شود که علاوه بر ریزش مو در سلامت بدن نیز نقش مهمی را ایفا می کند. این ویتامین امروزه در ترکیبات مکمل های تغذیه ای مخصوص مو و پوست به صورت قرص، آمپول، شربت، کپسول و غیره استفاده می شود و دسترسی به آن از طریق تمامی داروخانه ها امکان پذیر است.

قیمت و خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو

موضوعی که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم در مورد خواص قرص بیوتین و چگونگی تاثیرگذاری آن روی رفع ریزش مو است. البته در ابتدا توضیحاتی در خصوص این قرص ارائه می دهیم تا آشنایی کامل تری با آن پیدا کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مصرف بیوتین برای درمان ریزش مو

آیا قرص بیوتین برای ریزش مو موثر است؟

بیوتین در گروه ویتامین های محلول در آب قرار می گیرد و یکی از پرخاصیت ترین و مهمترین ویتامین های خانواده گروه B است. این ماده با نام ویتامین H که حرف اول Hair است نیز شناخته می شود. یکی از دلایل این نامگذاری را باید تاثیر فوق العاده بیوتین روی کاهش ریزش مو و درمان آن دانست.

البته ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که یکی از این دلایل مربوط به مشکلات ژنتیکی است. باید بگوییم که این ویتامین و مکمل های حاوی آن تنها در صورتی به رفع ریزش مو کمک می کنند که این مشکل ناشی از کمبود ریزمغذی ها به خصوص بیوتین در بدن باشد. در موارد دیگر پزشک باید از طریق معاینه و آزمایش خون به دلیل ریزش مو پی ببرد و درمان مناسب را تجویز کند.

از آنجایی که بیوتین جز ویتامین های محلول در آب است، نگرانی از بابت مصرف بیش از حد آن نیز وجود ندارد. زیرا بیوتین اضافی به راحتی از طریق ادرار از بدن دفع می شود. این ماده امروزه در بسیاری از مکمل های تقویت کننده مو و پوست به کار می رود و در دسترس افراد قرار می گیرد که قرص بیوتین برای ریزش مو یکی از پرمصرف ترین این مکمل ها است.

نحوه تاثیرگذاری قرص بیوتین در جلوگیری از ریزش مو چگونه است؟

کمبود بیوتین یکی از دلایل مهم ریزش مو به شمار می رود که امروزه بسیاری از افراد به آن درگیر هستند. این ماده به طور مستقیم موجب تغذیه رسانی به فولیکول‌ های مو می شود و با بهبود مشکلات پوست سر از ریزش موها جلوگیری می کند.

با مصرف قرص بیوتین، شرایط برای تولید کراتین که مهمترین پروتئین مو است نیز فراهم می شود. به همین دلیل در صورت عدم مصرف مواد غذایی حاوی بیوتین باید از مکمل ها و قرص های تغذیه ای بیوتین استفاده کرد.

این قرص متابولیسم اسیدهای چرب، کربوهیدرات ها و پروتئین ها در بدن را انجام می‌ دهد و بدین طریق انرژی بدن و در نتیجه گردش خون افزایش پیدا می کند. با افزایش گردش خون در زیر پوست سر، اکسیژن و سایر مواد مغذی سریع تر به فولیکول های مو می رسند که نتیجه آن تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها است.

مصرف دوز مشخصی از قرص بیوتین برای ریزش مو در طول روز به کسانی که دچار کمبود بیوتین در بدن هستند، توصیه می شود. زیرا بدین طریق رشد موها سرعت چشمگیری پیدا می کند و ساختار آن نیز تقویت می شود.

چگونه قرص بیوتین با افزایش تولید کراتین در بدن، از ریزش مو جلوگیری می کند؟

ویتامین B7 (بیوتین) در تحریک کراتین بدن نقش مهمی برعهده دارد. کراتین ساختار اصلی مو را تشکیل می‌ دهد و بدین طریق مانع از ریزش موها می‌‌ شود. با مصرف قرص بیوتین به صورت مداوم و در یک دوره مشخص شده، رشد فولیکول های مو شدت پیدا می کند و موها پرپشت تر و حجیم تر می شوند.

کراتین با افزایش استحکام فولیکول‌ ها و ساقه مو در جلوگیری از ریزش موها نیز بسیار موثر است.‌ از این رو کمبود بیوتین در بدن با مصرف قرص بیوتین به راحتی قابل جبران است. حداقل دوره مصرف این مکمل برای رفع مشکلات مو حدود 90 روز یا 3 ماه است که اگر ریزش مو در این مدت کاهش پیدا نکند، باید علت ریزش مو را در موارد دیگر جستجو کرد.

مصرف قرص بیوتین برای ریزش موی ناشی از التهاب پوست سر چه تاثیری دارد؟

ریزش مو دلایل بسیاری دارد که کمبود ریزمغذی ها به خصوص بیوتین را باید یکی از مهمترین آنها عنوان کرد. همچنین التهابات پوست سر که در اثر خشکی، خارش، مشکلات عفونی و غیره نیز رخ می‌ دهند نیز یکی از دلایل شایع ریزش مو هستند.

از جمله ویژگی های مهم قرص بیوتین را باید خواص ضد التهابی آن دانست. این ماده با نفوذ به فولیکول های مو و پوست سر به کاهش التهابات بدن کمک می‌ کند و بدین طریق مانع از ریزش موی ناشی از این التهابات می شود.

آیا کنترل ریزش موی بارداری با قرص بیوتین امکان پذیر است؟

حفظ سلامت مو در دوران بارداری بسیار مهم است. زیرا در این دوران بدن با کمبود بسیاری از ویتامین ها به خصوص بیوتین مواجه می شود که برای رفع آن قرص های بیوتین بهترین گزینه هستند. کمبود بیوتین در این دوران سبب نازک شدن و دو شاخه شدن موها نیز می شود که نتیجه آن شکنندگی و ریزش موها خواهد بود.

قرص بیوتین برای ریزش مو خواص بسیاری دارد و به دلیل بی ضرر بودن به راحتی در دوران بارداری قابل استفاده است. این قرص سلامت موها را حفظ می‌ کند و از ضعیف شدن آنها جلوگیری به عمل می آورد. برخی از بانوان در دوران بارداری یا بعد از آن دچار مشکلات شدید ریزش مو می شوند که با مصرف این قرص به راحتی و با صرف هزینه های اندک قادر به درمان و حتی پیشگیری از ایجاد آن هستند. تاثیر این قرص در کاهش ریزش موی بارداری در انجمن جامعه شناسی آمریکا (APA) نیز تایید شده است.

فواید قرص بیوتین در کاهش ریزش موی ناشی از خشکی پوست سر چیست؟

زمانی که منافذ پوست سر در اثر خشکی و پوسته پوسته شدن مسدود شوند، بدون شک فولیکول های مو ضعیف می شوند و رشد طبیعی موها دچار اختلاف خواهد شد. یکی از خواص قرص بیوتین برای ریزش مو را باید درمان خشکی پوست سر دانست.

این قرص در دوزهای متفاوتی تولید می شود و با توجه به میزان بیوتین موجود در خود اثربخشی متفاوتی نیز دارد. دریافت این ویتامین ممکن است از طریق مواد غذایی طبیعی مشکل باشد. به همین دلیل اکثر پزشکان به افرادی که دارای موهای ضعیف، شکننده و کم پشت هستند، توصیه می کنند که به طور روزانه و طی دوره ای مشخص از این قرص استفاده کنند. در این صورت کیفیت رشد موها بالاتر می رود و سلامت فولیکول های مو و پوست کف سر نیز حفظ می شود.

قرص بیوتین چگونه به درمان آلوپسی (طاسی مو) کمک می کند؟

در مورد اینکه آیا قرص بیوتین در کاهش ریزش موی ناشی از آلوپسی تاثیری دارد یا خیر تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. بدون شک بیوتین در پرپشت شدن و ضخیم شدن موها نقش مهمی دارد و کمبود آن در بدن سلامت مو، پوست و ناخن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که یکی از دلایل ریزش مو کمبود بیوتین است، به همین دلیل مصرف قرص بیوتین برای ریزش مو امری ضروری محسوب می‌ شود.

البته این قرص به عنوان درمان ریزش مو به کار نمی رود و تنها با تغذیه رسانی به فولیکول ها و پوست سر، موجب تقویت آنها می شود. از آنجایی که دلایل متفاوتی برای ریزش مو وجود دارند، قبل از مصرف آن باید با پزشک مشورت کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه مریلند روی خواص قرص بیوتین در کاهش ریزش مو، این مکمل برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی یا طاسی مو نیز مفید است.

این بیماری یکی از اختلالات مربوط به مو است که در قسمت هایی از سر یا تمام آن موها دچار ریزش می شوند. اگر در محتویات قرص بیوتین از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نظیر زینک استفاده شود، این قرص اثر مطلوب تری در درمان این مشکل خواهد داشت. البته درمان های موضعی مانند کلوبتازول پروپیونات نیز باید همراه با این مکمل و سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک مصرف شوند که تاثیر قرص بیوتین روی ریزش موی ناشی از آلوپسی افزایش پیدا کند.

چند وقت بعد از مصرف قرص بیوتین برای ریزش مو نتیجه حاصل می شود؟

نتیجه بخش بودن این مکمل به دلایل بسیاری بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان برای تمامی مصرف کنندگان قرص بیوتین دوره ای مشخص را تعیین کرد. در حالت کلی طبق دستور العمل این مکمل، مصرف روزانه یک عدد از آن در مدت سه ماه موجب رفع ریزش موی ناشی از کمبود بیوتین در بدن می شود.

به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که این قرص در دوره ای کوتاه مشکل ریزش موی شما را حل کند. همچنین باید بر اساس نوع ریزش موی خود، همراه با مصرف این مکمل درمان های دیگر را نیز شروع کنید. در این صورت نتیجه و تاثیر این قرص سریع تر قابل مشاهده خواهد بود.

قیمت و خرید قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس
قیمت و خرید قرص فولیکوژن اروند فارمد
قیمت و خرید قرص پیلفود کمپلکس
قیمت و خرید قرص رینفولتیل فارمالایف

در نتیجه…

در این مقاله سعی کردیم به تاثیر قرص بیوتین برای ریزش مو بپردازیم و شما را با انواع ریزش مویی که با مصرف این قرص از بین می روند، آشنا کنیم. بیوتین یا ویتامین B7 ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر ریزمغذی های دیگر در ترکیبات این قرص استفاده شوند. برای تاثیرگذاری بهتر و نتیجه بخش بودن این محصول در کاهش ریزش مو نیز حداقل باید در یک دوره سه ماهه و به صورت روزانه یک عدد از آن استفاده کرد.

خرید و قیمت زینک پلاس

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم