بهترین مکمل های ضد ریزش مو کدامند؟ تأثیر هیرویت، زینک و بیوتین بر ریزش مو

مولتی ویتامین مینرال برای ریزش مو
تاریخ ایجاد :

بهترین ویتامین برای رشد مو چیست؟ برای داشتن موهای سالم چه قرص و مکمل هایی را باید مصرف کنیم؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با بهترین مکمل ها و قرص های تقویت کننده و ضد ریزش مو آشنا شوید.

قیمت و خرید انواع مکمل های تقویت کننده و ضد ریزش مو

بسیاری از مردم، داشتن موهای سالم را نشانه سلامت یا زیبایی می دانند. باید توجه داشته باشید که مانند هر قسمت دیگری از بدن، موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مغذی نیاز دارند. در واقع، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو مرتبط هستند. در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها نیز بر رشد مو تأثیر می گذارند، اما مصرف بهینه مواد مغذی، کلید داشتن موهایی پرپشت و سالم است.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای ریزش مو یا رشد مو واقعاً کارساز هستند؟ در ادامه قصد داریم بیشتر به مکمل های تقویت کننده مو بپردازیم، اما ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد مصرف مکمل‌ برای ریزش مو دارید، باید بدانید که آنها درمان کمکی محسوب می شوند. بنابراین اگر به ریزش موی شدید مبتلا هستید، باید به متخصص پوست مراجعه و درباره روش های درمان سوال کنید.

خرید و قیمت زینک پلاس

در مورد مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها باید گفت که مصرف آنها به منظور اطمینان از تامین موادی همچون پروتئین، آهن، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B واجب است. مصرف این ویتامین ها، تضمین می کنند که سلامت موهای شما حفظ خواهد شد و در صورت ریزش مو، اوضاع بدتر نخواهد شد. در ادامه، 5 ویتامین و 3 ماده مغذی دیگر که در اکثر مکمل های تقویت کننده و حفظ سلامت مو هستند و ممکن است برای رشد مو کارساز باشند، معرفی شده است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل های تقویت کننده و جلوگیری از ریزش مو

ویتامین ها و مواد مغذی مؤثر در تقویت مو

ویتامین A

همه سلول ها برای رشد، به ویتامین A نیاز دارند که شامل مو نیز می شود. این ارگان، سریع ترین بافت در حال رشد در بدن انسان است. ویتامین A، به غدد پوست کف سر کمک می کند تا ماده ای روغنی به نام سبوم بسازند. سبوم، پوست سر را مرطوب می کند و به حفظ سلامت مو کمک می نماید. رژیم های غذایی با کمبود ویتامین A ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله ریزش مو شوند. مطالعات نشان می دهند که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند به ریزش مو کمک کند، بنابراین از میزان مصرف توصیه شده تجاوز نکنید.

خرید و قیمت زینک پلاس یوروویتال

ویتامین های گروه B

بیوتین که گاهی اوقات ویتامین H نامیده می شود، یکی از ویتامین های گروه B است که به عنوان شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو محسوب می شود. مطالعات، کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می کند. سایر ویتامین های B نیز به ایجاد گلبول های قرمز خون کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو حمل می کنند. این فرآیندها، برای رشد مو مهم هستند. برخی از بهترین مکمل های ویتامین های گروه B و بیوتین عبارتند از:

خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

ویتامین C

آسیب رادیکال های آزاد، می تواند رشد را متوقف کند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب موهای شما شود. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، بدن برای تولید پروتئینی به نام کلاژن که بخش مهمی از ساختار مو است، به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن، ماده معدنی لازم برای رشد مو، کمک می کند. از جمله بهترین مکمل های حاوی ویتامین سی، به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین D

سطوح پایین ویتامین D، با آلوپسی (یک اصطلاح برای ریزش مو) مرتبط است. تصور می شود که ویتامین D، در روند تولید مو نقش دارد. با این حال هنوز نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته می باشد. بدن قادر است که ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید کند، اما گاهی اوقات به دلیل شراط جغرافیایی و نوع پوشش، این عمل امکان پذیر نیست. شما می توانید مکمل های حاوی ویتامین D را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه و مصرف نمایید. بهترین مکمل های حاوی این ویتامین عبارتند از:

ویتامین E

مانند ویتامین C، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف مکمل ویتامین E به مدت 8 ماه، 34.5 درصد افزایش رشد مو را تجربه کردند. شما می توانید این ویتامین را از طریق مصرف مکمل های زیر برای بدن خود تامین کنید:

آهن

آهن، به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را به سلول ها منتقل کنند. این ماده معدنی مهم، به بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو کمک می کند. کمبود آهن که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این امر به ویژه در زنان شایع می باشد. برای جلوگیری از کمبود این ماده در بدن و جبران کمبود آن، مصرف مکمل های کمک غذایی پیشنهاد می شود. برندها و شرکت های مختلفی دست به تولید مکمل های حاوی آهن زده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

زینک

روی یا همان زینک، نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد و همچنین به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می کند. ریزش مو، یکی از علائم رایج کمبود روی در بدن است. مطالعات نشان می دهند که رفع کمبود روی با مکمل، ممکن است ریزش موی ناشی از کمبود را کاهش دهد. با این حال، برخی از گزارش ‌ها حاکی از آن است که مصرف مکمل با دوز بیش از حد زینک، می ‌تواند به ریزش مو کمک کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود مکمل هایی را مصرف کنید که حاوی دوز مناسبی از زینک هستند. به برخی از این مکمل ها، در زیر اشاره شده است:

پروتئین

مو، تقریباً به طور کامل از پروتئین ساخته شده است، بنابراین مصرف کافی این ماده، برای رشد مو مهم می باشد. مطالعات نشان می دهند که کمبود پروتئین، ممکن است رشد مو را کاهش دهد و حتی منجر به ریزش مو شود.

بهترین مکمل های تقویت کننده و جلوگیری از ریزش مو

بهترین مکمل تقویت کننده و ضد ریزش مو

پیش از این، نقش ویتامین ‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، آهن و روی را در ریزش مو بررسی کردیم. این ویتامین‌ ها و مواد معدنی، نقش مهمی در رشد طبیعی فولیکول‌ های مو و عملکرد سلول‌ های ایمنی دارند. کمبود چنین ریزمغذی ‌هایی، ممکن است عاملی برای ایجاد آلوپسی باشد.

اگرچه می توان مقداری از این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی به دست آورد، اما در برخی مواقع و به دلایل مختلفی همچون ناتوانی بدن در جذب یا تجزیه این مواد، دریاف آنها تنها از رژیم غذایی کافی نیست. برای جلوگیری از کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن و به دنبال آن جلوگیری از ریزش و آسیب به مو، مصرف مکمل های کمک غذایی پیشنهاد می شود. در ادامه، به تعدادی از مکمل های مؤثر در تقویت و جلوگیری از ریزش مو اشاره خواهیم کرد:

کپسول زینک پلاس

داشتن موهایی براق، بخش مهمی از سلامت کلی بدن را شامل می شود. حفظ سلامت مو نه تنها با مراقبت روزانه و یک سبک زندگی سالم، بلکه با اطمینان از تامین ویتامین ها و مواد معدنی مناسب بدن نیز به دست می آید. همانطور که اشاره شد، روی یک ماده مغذی مهم است که برای بسیاری از عملکردهای بدن مورد نیاز است و به حفظ پوست، مو و ناخن طبیعی، تقسیم سلولی طبیعی و محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

مکمل هایی با عنوان زینک پلاس علاوه بر داشتن زینک در ترکیبات خود، مواد مغذی دیگری نیز دارند. ویتامین ‌های B، یکی از این مواد مغذی است که همراه با زینک در فرمولاسیون مکمل ها به کار می رود. ویتامین های گروه ب با کمک به تقسیم سلولی و محافظت از سلول‌ ها در برابر استرس اکسیداتیو، نقش مهمی در سلامت مو ایفا می‌ کنند. بنابراین مصرف مکمل های زینک پلاس علاوه بر کمک به بهبود سلامت مو، موجب تقویت ناخن و پوست نیز خواهد شد. در ادامه می توانید تعدادی از بهترین مکمل های زینک پلاس را مشاهده کنید:

موثرترین مکمل های تقویت کننده و جلوگیری از ریزش مو

جمع بندی

در این مطلب، به ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی که به تقویت و جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند اشاره کردیم. اگر کمبود هر یک از مواد فوق را دارید و نمی‌ توانید دوز مناسب آن را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنید، واجب است مکملی که این مواد را در فرمولاسیون خود جای داده را خریداری و شروع به مصرف نمایید. تعدادی از بهترین مکمل های موجود در بازار را در این مطلب معرفی کردیم که می توانید با بررسی ویژگی ها و موارد مصرف آن ها، محصول مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم