چگونه با ال کارنیتین وزن کم کنیم؟

تاریخ ایجاد :

قرص ال کارنیتین دارای نوعی آمینو اسید است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و بسیاری از ورزشکاران از این قرص به‌ عنوان مکمل چربی سوز استفاده می‌ کنند. این قرص برای انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری و تبدیل آنها به انرژی موثر است. به همین دلیل از قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری نیز استفاده می شود. 

قرص ال کارنیتین برای لاغری  یک مکمل پرطرفدار است که بسیاری از افراد از آن برای چربی سوزی و تناسب اندام استفاده می کنند. اینکه ال کارنیتین‌ تا چه حد روی لاغری تاثیر دارد، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. وظیفه این قرص تولید انرژی از سوزاندن اسیدهای چرب بلند زنجیر است که در این صورت به افزایش متابولیسم بدن و توانایی آن برای چربی سوزی کمک می کند.

مکمل ال کارنیتین به دلیل برخورداری از  آمینو اسید ضروری بدن اگر همراه با پروتئین های طبیعی مصرف شود. مانند: گوشت و لبنیات استفاده شود، مستقیما در افزایش سوخت و ساز بدن تاثیر می‌ گذارد. در ادامه قصد داریم شما را با تاثیر قرص ال کارنیتین روی لاغری بیشتر آشنا کنیم. بنابراین تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا قرص ال کارنیتین برای لاغری مناسب است؟

قرص ال کارنیتین یک مکمل دارویی و تغذیه ای است که در بین ورزشکاران محبوبیت بسیاری دارد. این قرص به دلیل اینکه بر متابولیسم گلوکز بدن و همچنین عضلات تاثیر می‌ گذارد، برخی از پزشکان آن را برای بهبود بیماری های کلیوی و دیابت تجویز می‌ کنند. 

مکمل ال کارنیتین به دلیل اینکه اسیدهای چربی بلند زنجیر در بدن را به سمت میتوکندری هدایت می‌ کند که انرژی لازم برای سلول های بدن تامین کند، به‌ عنوان قرص چربی سوز و لاغری کننده نیز شناخته می‌ شود. قرص ال کارنیتین دوزهای متفاوتی دارد و با برندهای متنوعی در بازار به فروش می رسد.

یک نوع قرص ال کارنیتین که برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌ شود، قرص ال کارنیتین 250 است. این قرص قابلیت آن را دارد که چربی‌ ها را با سرعت بالا بسوزاند و اشتها یا میل فرد را نسبت به غذا کم کند. البته سایر دوزهای دیگر این مکمل نیز به کاهش وزن کمک می کنند. 

قرص ال کارنیتین

ال کارنیتین‌ ذخیره شده در کبد و گیاه ها به واسطه اسیدهای آمینه لیزین و متیونین در بدن تولید می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد نیاز به مصرف مکمل ال کارنیتین ندارند. با این حال ورزشکاران و برخی از افراد برای چربی سوزی بیشتر و افزایش انرژی بدن خود به مقادیر بیشتری از این آمینو اسید نیاز دارند. به همین دلیل از قرص ال کارنیتین برای لاغری یا تناسب اندام استفاده می کنند.

خرید: انواع مکمل های بدنسازی در داروخانه داروهوم

نحوه و بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین برای کاهش وزن چه وقت است؟

پزشکان برای کاهش وزن، مصرف روزانه 2 تا 4 گرم از این مکمل را توصیه می کنند. این مقدار بهتر است در 2 الی تا 3 وعده متفاوت در طول روز مصرف شود که نتیجه بخش باشد. برای اینکه بعد از مصرف ال کارنیتین کاهش وزن را تجزیه کنید، باید روزانه تا 2000 میلی گرم یا 2 گرم ال کارنیتین مصرف کنید. 

همچنین برای افزایش تاثیر این قرص روی لاغری مصرف 30 تا 40 گرم کربوهیدرات همراه با آن توصیه می شود. همچنین برخی از منابع مصرف همزمان قرص ال کارنیتین با مکمل CLA را برای لاغری فوق العاده مفید می‌ دانند.

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین برای لاغری صبح زود یا یک ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی است. زیرا در این زمان انرژی لازم برای انجام فعالیت های بدنی و ورزشی تامین می شود و سرعت چربی سوزی افزایش پیدا می کند. در این صورت افراد سریع تر نتایج این قرص را روی لاغری خود مشاهده خواهند کرد.

به یاد داشته باشید، اگر میخواهید ال کارنیتین را به مدت طولانی مصرف کنید، بهتر است این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید. زیرا استفاده طولانی مدت از این محصول احتمال گرفتگی عروق را بالا می برد و در دراز مدت منجر به سکته قلبی می شود.

قرص ال کارنیتین

قرص ال کارنیتین برای لاغری بهتر است با چه چیزی مصرف شود؟

ورزشکاران و کسانی که قرص ال کارنیتین را به منظور لاغری مصرف می‌ کنند، معمولا آن را به همراه نوشیدنی هایی مانند آب، آبمیوه و قهوه مصرف کنند. ال کارنیتین با هر نوشیدنی قابل مصرف است. اما توصیه می‌ شود از استفاده ال‌کارنیتین به همراه شیر خودداری شود. زیرا میزان جذب آن را در برای بدن کاهش می دهد.

برخی از منابع علمی توصیه می‌ کنند که ال کارنیتین به همراه نوشیدنی‌ های کافئین دار مانند: قهوه و چای سبز استفاده شود. نوشیدنی های نام برده شده در افزایش و بالا بردن گردش خون موثر هستند. همچنین اثر‌بخشی این قرص را افزایش می‌ دهند و موجب عملکرد بهتر آن روی لاغری می‌ شوند‌. 

قرص ال کارنیتین چقدر در لاغری تاثیر گذار است؟

قرص ال کارنیتین برای لاغری توسط بسیاری از افراد به خصوص ورزشکاران استفاده می شود. ال کارنیتین‌ یک مکمل دارویی موثر در کاهش وزن است. اگر افراد بعد از مصرف آن تحرک نداشته باشند و فعالیت‌ های جسمی مانند: ورزش های تاثیرگذار برای لاغری را انجام ندهند، بدون شک نتیجه دلخواه را از آن به دست نخواهد آورد. 

همچنین مصرف این مکمل همراه با رژیم غذایی سالم صد در صد، به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند. قرص ال کارنیتین اگر به صورت اصولی و زیر نظر پزشک مصرف شود، قطعا در کاهش وزن و لاغری افراد تاثیرگذار است، بدون اینکه وزن آنان دوباره به حالت قبل برگردد. 

برای دریافت بهترین نتیجه از قرص ال کارنیتین روی لاغری، بهتر است به کیفیت و نوع برند و این محصول نیز توجه کنید. در این صورت سریع تر قادر به دریافت نتایج شگفت انگیز آن خواهید بود.

قرص ال کارنیتین

آیا قرص ال کارنیتین چربی سوز است؟ 

ال کارنیتین برخی مواد سمی درون سلولی و اسید های چرب را به داخل میتوکندری‌‌ سلول ها می‌ برد و برای تولید انرژی مورد نیاز بدن آنها را تجزیه می کند. به همین خاطر قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری و سوخت و ساز بدن حیاتی و لازم است.

افزایش انرژی بدن در صورتی موجب چربی سوزی می شود که افراد به تمرینات ورزشی چربی سوز بپردازند.اینگونه انرژی تولید شده از اسیدهای چرب توسط اندام های بدن به خصوص قلب، مغز و ماهیچه‌ ها استفاده می شوند و چربی سوزی اتفاق می‌ افتد. 

سوختن اسیدهای چرب سلول‌ ها سبب افزایش قدرت بدن برای چربی‌ سوزی و کاهش وزن بیشتر می شود. البته برخی از تحقیقات نشان می دهد که این مکمل به تنهایی در کاهش وزن و لاغری تاثیری ندارد. برای مثال یک مطالعه روی 38 زن مصرف کننده قرص ال کارنیتین‌ در مدت هشت هفته که در هفته 4 بار ورزش می کردند انجام شده تفاوتی را در مقایسه با کاهش وزن گروهی که این قرص را مصرف نمی کردند، نشان نداد. 

چه زمان تاثیر قرص ال کارنتین بیشتر است؟

از آنجایی که اکثر افراد بدن نرمالی دارند و به اندازه کافی در طول روز از رژیم غذایی خود ال کارنیتین دریافت می‌ کنند یا بدنشان به کمک دو اسید آمینه متیونین و لیزین، ال کارنیتین می‌ سازد، با مصرف این قرص دچار کاهش وزن و چربی سوزی نمی شوند.

طبق تحقیقات معتبر، قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری و چربی سوزی بدن افراد معمولی تاثیر چندانی ندارد. این افراد برای دیدن نتیجه دلخواه باید همراه با مصرف این قرص رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مرتب ورزش کنند.

حقیقت این است که قرص ال کارنیتین‌ زمانی به عنوان مکمل باعث کاهش وزن می شود که فرد دارای کمبود این ماده در بدن باشد یا تمرینات ورزشی سنگینی انجام دهد. 

قرص ال کارنیتین

خرید: بهترین و موثرترین مکمل چربی سوز در داروخانه داروهوم

مکانیسم اثر قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری و چربی سوزی چگونه است؟

ال کارنیتین به چند صورت موجب افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری افراد می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

افزایش سرعت چربی سوزی

این آمینو اسید با انتقال چربی ها به میتوکندری موجب سوزاندن آنها می‌ شود.‌ در این صورت انرژی لازم بدن از تجزیه و سوخت چربی ها و سایر مواد غذایی تامین خواهد شد. اگر بدن دارای سطح بالایی از ال کارنیتین باشد، چربی‌سوزی به میزان قابل توجهی سریع تر و آسان تر اتفاق می‌افتد.

تولید انرژی مورد نیاز بدن

کسانی که از قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری استفاده می‌کنند، تایید کرده‌اند که با استفاده از این قرص خستگی‌ آنان به میزان قابل توجهی کاهش و سطح انرژی آنها نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. قرص ال کارنیتین باعث افزایش متابولیسم بدن می‌ شود که نتیجه آن افزایش انرژی است. 

بیشتر بدانید:  آیا قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن تاثیر دارد؟

بالا بردن عملکرد متابولیسم

سن و ژنتیک از عوامل تاثیر‌گذار روی متابولیسم بدن هستند. سوخت و ساز بدن با افزایش سن کاهش پیدا می کند که این امر موجب کاهش وزن سخت‌ تر می شود. ال کارنیتین که یک عنصر حیاتی است.که و با بهبود بخشیدن به عملکرد متابولیسم بدن باعث می‌ شود که کاهش وزن و لاغری بدون احساس خستگی و راحت‌ تر انجام شود.

تاثیر سم‌ زدایی قرص ال کارنیتین‌ برای لاغری

طبق مطالعات اثبات شده است که ال کارنیتین مسئولیت حذف مواد زائد و اضافی را بر عهده دارد. این مواد زائد از طریق سوزاندن اسید های چربی در بدن ایجاد می‌ شوند. این مسئله در کاهش آسیب احتمالی سلولی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان موثر است.

اثرگذاری طبیعی 

ال کارنیتین بر خلاف تصورات غلط، چربی‌ ها را نمی‌سوزاند؛ بلکه یک مکمل طبیعی است که به چربی سوزی بهتر بدن کمک می‌ کند. در واقع قرص ال کارنیتین‌ محرکی است که به بدن اجازه می‌ دهد، ظرفیت چربی‌ سوزی خود را بالا ببرد.

قرص ال کارنیتین

با مصرف قرص ال کارنیتین چند کیلو کاهش وزن رخ می دهد؟

قدرت چربی سوزی و کاهش وزن قرص ال کارنیتین تنها زمانی قابل مشاهده است که فرد یک برنامه غذایی درست، ورزش مستمر و روزمره داشته باشد. با رعایت همه نکات گفته شده و با استفاده از قرص ال کارنیتین می تواند در هر هفته بین 1 تا 1.5 کیلو وزن کم کند. 

در حالت کلی برای چربی سوزی بیشتر بهتر است، روزانه کمتر از 1 گرم و بیشتر از 2 گرم از این محصول استفاده نشود. همچنین برنامه غذایی درستی برای خود تعیین کنید و در کنار آن به ورزش بپردازید که بهترین نتیجه را از این قرص بگیرید.

آیا میدانستید:  عوارض قرص ال کارنیتین – موارد منع مصرف و تداخل دارویی ال کارنیتین

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

 سخن پایانی 

قرص ال کارنیتین برای لاغری  یک مکمل پرطرفدار است که بسیاری از افراد از آن برای چربی سوزی و تناسب اندام استفاده می کنند. اینکه ال کارنیتین‌ تا چه حد روی لاغری تاثیر دارد، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. اما وظیفه این قرص تولید انرژی از سوزاندن اسیدهای چرب بلند زنجیر است که در این صورت به افزایش متابولیسم بدن و توانایی آن برای چربی سوزی کمک می کند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم