آیا قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن تاثیر دارد؟

تاریخ ایجاد :

آیا به خرید قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن فکر می کنید؟ آیا می‌ دانید که این مکمل چیست و چگونه روی باروری تاثیرگذار است؟ قرص ال کارنیتین یکی از مکمل های بسیار قوی در بهبود قوای جنسی و تقویت اسپرم مردان است که علاوه بر آن، به بهبود وضعیت جسمی، روحی، عملکرد مغز و از بین بردن چربی های ذخیره شده در بدن به خصوص قلب نیز کمک می‌ کند.

مکمل حاوی مشتق آمینو اسید طبیعی ال کارنیتین، با تجزیه چربی ها و انتقال آنها به میتوکندری، بدون شک انرژی لازم برای انجام فعالیت‌ های فیزیکی را فراهم می کند. مکمل مورد نظر تاثیر بسیاری روی باروری دارد، ولی نقش آن روی پسردار شدن هنوز از نظر علمی مشخص نشده است. برای آشنایی بیشتر با خواص این قرص روی عملکرد جنسی و بهبود باروری، با ما همراه باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مفید است؟

قرص ال کارنیتین در دسته بندی مکمل های غذایی قرار می گیرد که برای چربی سوزی و بهبود عملکرد باروری خواص بسیاری دارد. این مکمل با کوچک کردن بافت های چربی بدن، از آنها برای تولید انرژی مورد نیاز بدن استفاده می کند. بدن در حالت طبیعی قادر به تولید ال کارنیتین از آمینو اسید لیزین و متیونین است، اما برای افزایش بیشتر این ماده در بدن، مصرف مکمل یا قرص ال کارنیتین پیشنهاد می شود.

البته برخی از ویتامین ها مانند ویتامین C نیز تاثیر فوق العاده ای در تولید این مشتق آمینو اسید دارد. از آنجایی که منابع این ماده در غذاهای‌ حیوانی مانند: گوشت و ماهی زیاد است، بدون شک بدن گیاهخواران با کمبود ال کارنیتین مواجه خواهد شد. به همین دلیل برای جبران این ماده در بدن، مصرف قرص حاوی آن ضروری است.

از آنجایی که این قرص برای بهبود عملکرد اسپرم، تقویت قوای جنسی و باروری نیز استفاده می شود، برخی از افراد تصور می کنند که قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مناسب است. برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید و راهکارهای دیگری را برای این منظور به کار ببرید، زیرا مکمل های غذایی تنها به تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن کمک می کنند و از نظر علمی تاثیر آنها روی جنسیت جنین به اثبات نرسیده است. به همین دلیل نباید این قرص را برای پسردار شدن استفاده کنید.

خرید انواع مکمل ال کارنیتین از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

آیا قرص ال کارنیتین موجب بهبود باروری می شود؟

کارنیتین اسید آمینه ای است که در بافت کلیه و کبد به تولید می رسد و سپس در بافت‌ های عضلانی، اسپرم، قلب و مغز ذخیره می‌ شود. برخی از افراد دارای توانایی لازم برای تولید طبیعی ال کارنیتین نیستند. به همین دلیل شرکت های دارویی با تولید قرص ال کارنیتین، به جبران کمبود این ماده در بدن کمک بسیاری کرده اند.

این قرص حاوی نوع فعال و بیولوژیکی کارنیتین است که به صورت مکمل غذایی در بازار به فروش می رسد. این محصول علاوه بر کمک به کاهش وزن و لاغری، برای بهبود عملکرد باروری نیز به کار می رود. خواص این مکمل در تولید انرژی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا اکسیداسیون اسیدهای چرب بلند زنجیر در بدن از طریق ال کارنیتین انجام می شود.

در صورتی که بدن با کمبود ال کارنیتین مواجه باشد، اسیدهای چرب به میتوکندری انتقال پیدا نمی کنند و در نتیجه بدن با کاهش انرژی مواجه خواهد شد. برخی از افراد در مورد خواص این قرص روی درمان ناباروری مردان کنجکاو هستند و می خواهند بدانند که آیا قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مفید است یا خیر. برای این منظور باید بگوییم که ال کارنیتین فواید بسیاری برای بدن دارد که یکی از آنها، افزایش قدرت باروری مردان است.

خرید انواع مکمل های بهبود باروری آقایان از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

قرص ال کارنیتین روی تقویت اسپرم ها چه تاثیری دارد؟

ناباروی مردان به دلایل متعددی اتفاق می افتد که یکی از آنها، عدم تحرک و تولید اسپرم است. درمان این مشکل باید با توجه به علت ایجاد آن انجام شود. یکی از کم هزینه ترین و بهترین راه حل ها برای بهبود باروری مردان، استفاده از مکمل ال کارنیتین است.

این محصول با حمل اسیدهای چرب به میتوکندری، به تجزیه آنها کمک می کند. از این طریق انرژی مورد نیاز سلول های بدن فراهم می شود و بستری مناسب برای تحرک اسپرم ها ایجاد خواهد شد. کیفیت اسپرم ها در اثر تغذیه نادرست از بین می رود، زیرا سلامت و تحرک اسپرم ها تا حدود زیادی به آنتی اکسیدان های موجود در مواد غذایی بستگی دارند.

قرص ال کارنیتین حاوی مشتقی از آمینو اسید مورد نیاز بدن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ماده تعداد و تحرک اسپرم ها را افزایش می دهد و به عنوان آنتی‌ اکسیدانی طبیعی، در تولید انرژی سهم بسزایی دارد، زیرا ال کارنیتین موجب تجزیه اسید‌‌های چرب بلند زنجیر می شود و به بلوغ اسپرم‌‌ ها در زمان تولید مثل کمک می‌ کند. این ماده همچنین مانع از تشکیل رادیکال‌ های آزاد و پراکسیداسیون لیپیدی سلول ها می شود.

بنابراین باید بگوییم که یکی از دلایل ناباروری مردان، عدم تغذیه مناسب است که روی اسپرماتوژنز مردان تاثیر مستقیمی دارد. تحقیقات نشان می دهد که کاهش میزان کارنیتین در مایع منی مردان، موجب کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه ناباروری آنان می شود. یکی دیگر از عواملی که در ناباروی مردان سهم بسزایی دارد، استرس اکسیداتیو است.

از آنجایی که قرص ال کارنیتین موجب از بین رفتن غلظت رادیکال‌ های آزاد اکسیژن در مایع منی و جلوگیری از کاهش ذخایر اسپرم ها و عدم تحرک آنها می شود، قدرت باروری مردان افزایش پیدا می کند. با این حال نمی توان گفت که قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مناسب است، زیرا هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و هیچ منبع علمی این موضوع را تایید نکرده است.

بیشتر بدانید: موارد مصرف قرص ال کارنیتین چیست؟

چگونه قرص ال کارنیتین را برای بهبود باروری و تحرک اسپرم استفاده کنید؟

از آنجایی که قرص ال کارنیتین برای اهداف متفاوتی استفاده می شود، قبل از مصرف آن باید با پزشک مشورت کنید. شرکت تولید کننده این مکمل مصرف روزانه بین 2 تا 4 گرم ال کارنیتین را توصیه می کند. البته این میزان نباید در یک وعده و به صورت یکجا مصرف شود. برای دریافت بهترین نتیجه از این قرص در بهبود باروری و تحرک اسپرم ها، بهتر است این میزان را در دو الی سه وعده در روز مصرف کنید. همچنین برای جلوگیری از عوارض احتمالی قرص ال کارنیتین مانند: سرگیجه، حالت تهوع، درد معده، اسهال و غیره بهتر است ال کارنیتین همراه با غذا مورد استفاده قرار گیرد.

در زمان خرید این مکمل باید به دوز آن توجه داشته باشید، زیرا این قرص در دو دوز 1000 و 500 میلی گرم تولید می شود که نحوه مصرف آنها با یکدیگر متفاوت است. برای بهبود باروری، مصرف روزانه 2 تا 4 عدد از دوز 500 این قرص توصیه می شود، اما در صورتی که ال کارنیتین 1000 را خریداری کرده اید، باید روزانه به میزان 1 الی 2 عدد از آن را همراه با وعده غذایی مصرف کنید.

همچنین پزشک با توجه به نیاز بدن شما و دوز این قرص، دوره مصرف را مشخص می کند. در حالت عادی مصرف مدا‌وم ال کارنیتین به مدت 4 ماه، روی افزایش کیفیت و تعداد اسپرم‌ ها تاثیرگذار است و باروری را تا 20 درصد بهبود می بخشد. یکی از مطالعات بالینی نشان می دهد که مردان نابارور با مصرف روزانه 2 گرم قرص ال کارنیتین به مدت 2 ماه، با افزایش غلظت و حرکت اسپرم مواجه شده اند.

بیشتر بدانید: بهترین قرص برای تقویت میل جنسی آقایان کدام است؟

چرا قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مناسب نیست؟

برخی از افراد سودجو با عنوان اینکه یک سری از قرص ها در تعیین جنسیت و پسردار شدن نقش دارند، سودهای کلانی را به جیب می زنند، اما ال کارنیتین برای این منظور تولید نشده است و نمی توان گفت که به طور صد درصد به پسردار شدن کمک می کند، زیرا مطالعات دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است.

در واقع هیچ داروی دیگری برای این منظور در بازار وجود ندارد و افراد نباید از این مکمل و سایر مکمل ها انتظارات بیهوده ای داشته باشند. برای تشکیل جنین در زمان لقاح، کروموزم‌ های اسپرم (XY) و تخمک (XX) نصف می‌ شوند تا تخم تشکیل شود. در صورتی که کروموزوم‌ Y مرد در کنار کروموزوم‌ زن قرار گیرد، جنسیت بچه پسر می شود.

امروزه روش های آزمایشگاهی با دستکاری ژنتیکی به افزایش شانس پسردار شدن افراد کمک بسیاری می کنند. بنابراین مصرف قرص ال کارنیتین برای این منظور تاثیر چندانی ندارد و تنها به تقویت باروری و تحرک اسپرم ها کمک می کند.

این قرص دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و با کاهش اثر استرس اکسیداتیو، عملکرد اسپرم ها را بهبود می بخشد. به همین دلیل بسیاری از افراد ادعا می کنند که بعد از مصرف این قرص، درصد باروری آنان افزایش پیدا کرده است. البته برخی از مصرف کنندگان دیگر این قرص نیز عنوان کرده اند که قرص ال کارنیتین در افزایش شانس پسردار شدن آنها تاثیر گذاشته است.

در نتیجه…

اگر تصور می کنید که قرص ال کارنیتین برای پسردار شدن مفید است، باید بگوییم که هیچ قرصی در تعیین جنسیت جنین تاثیر چندانی ندارد و نباید بدین منظور از ال کارنیتین استفاده کرد. مکمل مورد نظر برای بهبود باروری مردان و تقویت اسپرم آنان فواید بسیاری دارد.

همچنین این قرص برای افزایش تحرک اسپرم ها و جلوگیری از ایجاد استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد نیز به کار می رود، اما تاثیر آن روی پسردار شدن هنوز از نظر علمی به اثبات نرسیده است. با این حال برای دریافت نتیجه عالی از این مکمل، با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم