برای زیبایی پوست صورت چه بخوریم(قرص ها و ویتامین ها)

تاریخ ایجاد :

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که برای زیبایی پوست صورت چه قرص یا مکملی مصرف کنیم؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با معرفی بهترین و موثرترین ویتامین های مفید برای زیبایی پوست صورت، به این سوال پاسخ دهیم.

مکمل پوست صورت جز محبوب ترین و در عین حال پرمصرف ترین محصولات کمک تغذیه ای در بازار است که طرفداران بسیاری دارد. در واقع مکمل ها، محصولات کمک تغذیه ای هستند که مصرف آنها همراه با غذا به سلامت بدن به خصوص پوست کمک می کند. این محصولات با توجه به ویژگی های خود کارایی متفاوتی دارند و در دسته بندی های متنوعی نیز قرار می گیرند.

برخی از این مواد مانند: زینک، بیوتین، کلاژن، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D و غیره برای سلامت پوست بسیار ضروری هستند و کمبود آنها موجب ایجاد مشکلات بسیاری در این عضو مهم بدن می شود. بنابراین اگر به فکر سلامت پوست خود هستید تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله قصد داریم شما را با انواع قرص و ویتامین های مورد نیاز برای سلامت پوست آشنا کنیم

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل زیبایی پوست صورت 

مصرف مکمل پوست صورت چه نقشی در زیبایی آن دارد؟

از آنجایی که پوست صورت جز بسیار مهمی از اعضای بدن به شمار می رود و در جذابیت، زیبایی و جوانی چهره نقش پررنگی دارد، مراقبت از آن بسیار ضروری است. برخی از افراد به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی دچار مشکلات پوستی مانند: چین و چروک، لک، جوش و غیره می شوند. 

این افراد علاوه بر انجام روتین روزانه و مناسب مخصوص پوست‌ خود، باید از مکمل های حاوی مواد مغذی نیز استفاده کنند. از آنجایی که این محصولات حاوی موادی هستند که پوست به آنها نیاز دارد، مصرف روزانه آنها به سلامت پوست کمک می کند. 

البته این مواد که شامل ویتامین ها و مواد معدنی می شوند، بیشتر در منابع غذایی طبیعی نیز وجود دارند و باید از این طریق در بدن تامین شود. اما برخی از افراد به دلیل داشتن رژیم های گیاه خواری یا لاغری، همچنین عدم برخورداری از زمان کافی برای تهیه مواد غذایی سالم، به مصرف مکمل پوست صورت روی می آورند. 

پوست صورت یکی از اعضای بسیار حساس و ظریفی است که از نفوذ آلودگی ها و رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری می کند. به همین دلیل در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد. مصرف این مکمل ها به تقویت پوست کمک می کند و برای افزایش سلامت و زیبایی صورت گزینه ای بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است. 

این مکمل ها دارای انواع متفاوتی هستند و بر اساس ترکیبات موجود در خود در دسته بندی های متنوعی همچون: مکمل های ویتامین، کلاژن، بیوتین، زینک و غیره قرار می گیرند. 

خرید و قیمت زینک پلاس
خرید و قیمت کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم
خرید و قیمت قرص زینک پلاس یوروویتال 15 میلی گرم
خرید و قیمت کپسول زینک پلاس یوروویتال 5 میلی گرم
خرید و قیمت کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم
خرید و قیمت کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا

ویژگی های بهترین قرص و مکمل پوست صورت چیست؟

این مکمل ها به صورت قرص، کپسول، شربت، پودر، آمپول و غیره در بازار موجود هستند که متناسب با نیاز بدن افراد فرموله و طراحی شده اند. بهترین مکمل های پوست باید دارای ویژگی‌ های منحصر به فرد زیر باشند:

  • مکمل های پوست باید از ترکیبات مفیدی همچون: ویتامین ها، مواد معدنی، کوآنزیم کیوتن، عصاره های گیاهی، کلاژن و سایر ریزمغذی های مفید برای حفظ سلامت پوست برخوردار باشند.
  • در تهیه این محصولات نباید از مواد مضری همچون: نگهدارنده ها، رنگ های مصنوعی، نمک، مخمر، گلوتن و غیره استفاده شود.
  • کلیه فرآورده های پوست باید دارای بارکد اصالت کالا و تاییدیه های بهداشتی از سازمان غذا و دارو باشند.
  • مکمل پوست صورت باید با اشکال متفاوت تولید شود که برای تمامی افراد قابل استفاده باشد.
  • اکثر مکمل های پوست برای سلامت کلی بدن به خصوص بهبود مشکلات مو و ناخن ها نیز به کار می روند.
  • این مکمل ها باید در دوزهای متفاوت تولید شوند و در اختیار مخاطبان قرار گیرند.

ویتامین های جوان ساز پوست صورت چه نام دارند؟

مکمل های حاوی ویتامین یکی از رایج ترین محصولاتی هستند که استفاده روزانه از آنها پیش از بروز چروک و افتادگی پوست صورت توصیه می‌ شود. در ادامه مهمترین ویتامین های پوست را بررسی می کنیم.

ویتامین C

این ویتامین جز آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که به درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه، لک های پوستی، خطوط ریز روی پوست و غیره کمک می کند. از آنجایی که بدن این ویتامین را تولید نمی کند، مصرف مواد غذایی و مکمل پوست صورت حاوی ویتامین C ضروری است. این ویتامین همچنین به تولید کلاژن در سطح پوست کمک می کند و موجب افزایش استحکام لایه های پوستی می شود.

ویتامین A

ویتامین A نیز از پوست در برابر عوامل آسیب زای خارجی محافظت می کند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود در خنثی سازی اثرات مخرب رادیکال های آزاد موثر است. این ویتامین خواص ضد التهابی قوی دارد که برای درمان آکنه و جلوگیری از کاهش کلاژن‌ پوست بسیار مفید است. 

ویتامین E

مکمل های حاوی ویتامین E نیز برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید هستند. این ماده نیز نوعی آنتی اکسیدان قوی است که با جذب اشعه مضر خورشید از بروز آسیب به پوست جلوگیری می کند. این ویتامین در حفظ رطوبت پوست و پیشگیری از تحریک آن نیز موثر است.

ویتامین D

مصرف مکمل پوست صورت حاوی ویتامین D در تمامی دوره های زندگی ضروری است. زیرا دریافت این ویتامین از طریق آفتاب یا منابع غذایی برای تمامی افراد امکان پذیر نیست و کمبود آن به شدت در کاهش سلامت پوست و مقاومت آن تاثیرگذار است.

ویتامین K

این ویتامین نیز موجب کاهش حلقه های تیره در زیر چشم و جای زخم روی پوست می شود. 

ویتامین B3

ویتامین B3 یا نیاسین با تقویت پوست به حفظ سلامت آن کمک می کند. این ویتامین رطوبت پوست را تامین می کند و موجب بهبود مشکلات پوست صورت می شود. ویتامین B3 در افزایش درخشش، سلامت پوست، کاهش علائم پیری، رفع آکنه، نرمی و لطافت پوست صورت نیز بسیار موثر است.

بیوتین یا ویتامین B7 

این ماده نیز جز ضروری ترین ویتامین‌ های  پوست است که زیبایی آن را افزایش می دهد. بیوتین با کاهش مشکلات پوستی نظیر آکنه، زخم ها، چروک و افتادگی پوست از پیری آن جلوگیری می کند. به همین دلیل از آن به وفور برای تولید مکمل های بیوتین و مخصوص پوست استفاده می شود.

خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

انواع مکمل پوست صورت چه نام دارند؟

محصولات خوراکی و جوانساز پوست به صورت قرص، کپسول، شربت، پودر و غیره تولید می شوند و به دلیل برخورداری از ترکیبات بسیار مفید در دسته بندی های زیر قرار می گیرند. 

بهترین مکمل های کلاژن برای زیبایی پوست 

این مکمل ها یا از کشورهای خارجی به ایران وارد می شوند یا تحت لیسانس یکی از کشورهای خارجی در ایران بسته بندی و عرضه خواهند شد. همچنین برخی از شرکت های ایرانی معتبر نیز این مکمل ها را در داخل ایران به تولید می رسانند. از آنجایی که قرص های کلاژن ساز تنوع بسیاری دارند در ادامه برخی از معروف ترین و بهترین آنها را معرفی می کنیم.

  • قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال 
  • پودر کلاژن کلاژینو (آبی)
  • ساشه کلاژن گلد آدریان
  • قرص کلاژن یوروویتال
  • پودر کلاژینو بیوتی 

البته لازم به ذکر است که مکمل کلاژن با هر فرمی در تمامی ساعات روز و با معده خالی یا پر قابل مصرف است. تنها نکته ای که در نتیجه بخشی این محصولات تاثیر می گذارد، استفاده روزانه و طولانی مدت از آنها است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در غیر این صورت از مکمل های کلاژن نباید انتظار معجزه داشت.

خرید و قیمت انواع مکمل های کلاژن
خرید و قیمت پودر کلاژن کلاژینو
خرید و قیمت قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال
خرید و قیمت ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم
خرید و قیمت پودر کلاژینو بیوتی

انواع مکمل های بیوتین در جوانسازی پوست صورت

مکمل پوست صورت حاوی بیوتین بهترین گزینه برای افزایش زیبایی پوست است. این مکمل ها با برندهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند و با توجه به میزان بیوتین موجود در خود کارایی متفاوتی دارند. بیوتین یا ویتامین B7 به سرعت از بدن خارج می شود. به همین دلیل مصرف مکمل های حاوی آن برای جبران این ماده در بدن ضروری است. در ادامه برخی از مهمترین مکمل های بیوتین را نام می بریم.

  • قرص بیوتین یوروویتال 
  • کپسول بیوتی هلث اید
  • قرص بیوتین برونسون
  • قرص بیوتین هلث اید 
  • قرص بیوتین آپوویتال

زینک، محبوب ترین مکمل پوست صورت 

برای درمان مشکلات پوست و جوانسازی آن مکمل های زینک بهترین گزینه به شمار می‌ روند. زیرا این محصولات پوست را احیا می کنند و راحت ترین درمان برای از بین بردن چین و چروک‌ ها و خطوط ریز روی پوست صورت هستند. در ادامه برخی از بهترین و پرمصرف ترین مکمل های زینک را عنوان می کنیم.

  • قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس
  • قرص زینک پلاس یوروویتال
  • کپسول زینک پلاس یوروویتال
  • کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا

خرید و قیمت انواع مکمل های زیبایی پوست صورت

تمامی مکمل های تغذیه ای در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند که از بین آنها مکمل پوست صورت طرفداران بسیاری دارد. این مکمل ها به صورت قرص، کپسول، شربت، پودر و غیره تولید می شوند و مصرف روزانه آنها سلامت و زیبایی پوست را به ارمغان می آورد. 

این محصولات حاوی انواع مواد تقویت کننده پوست همچون: ویتامین ها، مواد معدنی، کلاژن‌ و غیره هستند که پوست برای زیبایی خود و ترمیم مشکلاتی نظیر: چروک، خشکی، اگزما، افتادگی و غیره به آنها نیاز دارد. به همین دلیل مصرف روزانه و مداوم این فرآورده ها همراه با غذای سالم بهترین گزینه برای حفظ زیبایی و سلامت پوست است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم