آیا زمان مصرف قرص ویتامین دی مهم است؟

بهترین زمان مصرف انواع قرص ویتامین دی
تاریخ ایجاد :

مکمل ویتامین دی یکی از پرکاربردترین و مفیدترین مکمل های موجود در بازار است که توسط افراد بسیاری مصرف می شود. برای اینکه مکمل مورد نظر روی سلامت بدن تاثیر بیشتری داشته باشد، باید با بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی آشنا شوید. 

اگر شما هم دچار کمبود این ویتامین هستید و پزشک برای شما این مکمل را تجویز کرده است، آن را در بهترین زمان مناسب و به میزان مشخص مصرف کنید که دچار عوارض جانبی ناشی از افزایش بیش از حد ویتامین D در بدن نشوید. برای دریافت پاسخ خود در مورد اینکه چه زمانی قرص ویتامین دی را مصرف کنیم؟ تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

برخی از افراد این قرص را در زمان صبح و برخی دیگر هنگام شب میل می کنند. نکته مهمی که در این خصوص اهمیت بسیاری دارد، نحوه مصرف آن است. مکمل مورد نظر اگر به اندازه کافی مصرف شود، در بهبود کیفیت خواب موثر است. 

همچنین اگر این قرص را در زمان صبح یا در طول روز همراه با وعده غذای اصلی مصرف کنید، میزان جذب آن در بدن افزایش پیدا می کند. از آنجایی که ویتامین دی محلول در چربی است، توصیه می‌ شود این مکمل همراه با غذاهای حاوی چربی سالم مصرف شود که بدن قادر به جذب حداکثری آن باشد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی 50000 کی است؟

ویتامین D را باید ضروری ترین ماده مغذی مورد نیاز بدن دانست که برای سلامت بدن بسیار مفید است. این ویتامین به میزان کمی در غذاها وجود دارد و برای تامین آن باید به صورت روزانه زیر نور خورشید قرار گرفت. از آنجایی که خورشید در تمامی فصول سال نمی تابد و همچنین شاید شما موقیعت مناسب برای قرارگیری زیر نورخورشید را نداشته باشید، بنابراین ابتلا به کمبود این ویتامین در تمامی نقاط جهان شایع است. 

برای رفع این مشکل، مصرف مکمل ویتامین D پیشنهاد می شود. قرص های مکمل دی در دوزهای متفاوت تولید می شوند که یکی از پرکاربردترین آنها ویتامین دی 50000 است. این مکمل دوز بالایی از ویتامین دی را در ترکیبات خود دارد. به همین دلیل نحوه و زمان مصرف آن نقش مهمی در تاثیرگذاری و جذب ویتامین دی در بدن دارد. 

آیا میدانید: مصرف ویتامین D3 50000 برای چه افرادی توصیه می شود؟

دوز 50000 ویتامین D بهتر است در طول روز مصرف شود که تاثیرات خود را روی سلامت بدن باقی بگذارد. البته بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی 50000 برای هر فرد ممکن است، متفاوت باشد. ویتامین دی 50000 از جمله دوزهای رایج این مکمل است که برای افراد دارای کمبود شدید ویتامین دی تجویز می شود. در ادامه بهترین زمان مصرف این مکمل را برای افراد متفاوت بررسی می کنیم.

  • کمبود ویتامین دی برخی از افراد در حد طبیعی است، به همین دلیل قرص ویتامین دی 50000 برای این افراد بهتر است در زمان صبح و ماهی یکبار مصرف شود.
  • افرادی دارای کمبود غیر طبیعی این ویتامین در بدن، مجاز به مصرف این محصول هر دو هفته یکبار هستند. 
  • ویتامین دی در بدن برخی از افراد نیز در سطح بسیار پایینی است به گونه ای که انگار ویتامین در بدن آنها وجود ندارد. بهترین زمان مصرف این مکمل برای آنان، هفته ای یکبار در یک روز مشخص است.  

بیشتر بدانیم:  فواید قرص ویتامین د۳ چیست؟

قرص ویتامین d3 را کی بخوریم؟

ویتامین d3 در صورتی تجویز می شود که دارای کمبود این ویتامین در بدن باشید. حال شاید بپرسید که از کجا بدانیم دچار کمبود ویتامین دی هستیم؟ در صورتی که با علائم زیر روبرو شدید و در آزمایش خون شما عدم وجود مقادیر کافی از این ویتامین تشخیص داده شد، مجاز به مصرف این محصول خواهید بود. این علائم شامل موارد زیر می شوند: 

  • خستگی مفرط
  • ضعف جسمانی و عضلانی
  • احساس درد در استخوان
  • گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • تغییر در خلق و خو 

دوز مکمل ویتامین D3 با توجه به میزان کمبود این ویتامین در بدن، توسط پزشک تجویز می شود. به همین دلیل باید از مصرف خودسرانه مکمل d3 پرهیز کنید. پزشک در جواب این سوال که بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی کی است؟ می گوید اگر مکمل مورد نظر در زمان صبح  مصرف شود، تاثیرات بیشتری روی سلامت بدن دارد. 

همچنین این ویتامین محلول در چربی است و مصرف آن همزمان با غذاهای چرب سالم به جذب بهتر و حداکثری آن در بدن کمک می کند. برخی از منابع نیز عنوان کرده اند که مکمل d3 سبب بهبود کیفیت خواب می شود و به رفع اختلالات خواب کمک بسیاری می کند. 

البته تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. به همین دلیل هر فرد با توجه به شرایط خود قادر به مصرف این محصول در صبح، ظهر یا شب است و باید با آزمون و خطا به بهترین زمان این قرص پی ببرد.

بهترین زمان مصرف انواع قرص ویتامین دی

ویتامین دی چگونه باید مصرف شود؟

نحوه مصرف قرص ویتامین دی برای همه یکسان نیست و به عوامل متفاوتی مانند: میزان کمبود ویتامین دی، سن، وزن، رنگ پوست، منطقه زندگی، نوع فصل و میزان استفاده از نور خورشید بستگی دارد. بر اساس تحقیقات، افراد بزرگسال به میزان متوسط 400 الی 800 واحد معادل 10 الی 20 میکروگرم ویتامین D در روز نیاز دارند که در صورت کمبود این ماده در بدن باید از قرص ویتامین دی استفاده کنند. 

این میزان برای زنان یائسه 800 الی 2000 واحد است. میزان مصرف این مکمل برای افراد چاق و دارای رنگ پوست تیره بیشتر از سایر افراد است. بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی نیز باید توسط پزشک مشخص شود. 

در حالت کلی کسانی که بدون تجویز پزشک بیش از ۴۰۰۰ IU ویتامین دی مصرف می کنند، ممکن است دچار مشکلات بسیاری از جمله مسمومیت شوند. به همین دلیل نحوه و میزان مصرف این مکمل برای تمامی افراد یکسان نیست.

قرص اولترا ویتامین دی ۱۰۰۰ ویتابیوتیکس

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی 2000 کی است؟

قرص ویتامین دی با دوز 2000 نیز تولید می شود که در داروخانه ها  و سایر مراکز تخصصی دارو و مکمل به فروش می رسد. طریقه مصرف این مکمل نیز توسط پزشک مشخص می شود. در حالت کلی اگر دچار کمبود ویتامین دی هستید ولی این کمبود شدید نیست، می توانید این قرص را در دوز 2000 تهیه کنید. 

نحوه مصرف این مکمل نیز یک روز در میان توصیه شده است. هر قرص از این محصول پاسخگوی نیاز ویتامین دی بدن در مدت زمان 2 روز است. همچنین بهترین زمان برای مصرف آن نیز با توجه به شرایط هر فرد مشخص می شود که ممکن است در روز یا شب باشد. اما مصرف آن در طول روز بیشتر توصیه می شود.

بهترین زمان مصرف ویتامین d3 1000 کی است؟

در صورتی که نیاز به دانستن جواب این پرسش دارید که بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی چه موقع است؟ باید بگوییم که قرص ویتامین D3 1000 کمترین دوز از قرص ویتامین دی است که برای افرادی با کمبود بسیار ناچیز این ویتامین در بدن تجویز می‌ شود. 

ویتامین دی 0100 واحدی باید به صورت روزانه مصرف شود که کمبود نیاز بدن به این ماده را تامین کند. برای جذب بهتر این ویتامین در بدن بهتر است آن را در اول صبح یا در زمان ناهار مصرف کرد.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی در بارداری چه موقع است؟

بدون دوران بارداری جز مهمترین دوران های زندگی هر زنی است که تغذیه مناسب نقش اساسی را در رشد جنین و حفظ سلامت مادر ایفاد می کند. ویتامین دی یکی از مهمترین ریزمغذی های مورد نیاز بدن در این دوران است که میزان آن باید تحت نظر پزشک متخصص مشخص شود. 

مکمل های ویتامین دی اگر به اندازه و به موقع مصرف نشوند، بدون شک در ایجاد نقص جنین نقش مهمی خواهند داشت. اگر زنان باردار دارای کمبود شدید این ماده در بدن باشند، باید در دوران بارداری و قبل از آن دوز بالای این محصول را به صورت ماهانه مصرف کنند. اما در صورتی که کمبود این ماده شدید نباشد، مصرف روزانه دوز پایین تر مکمل‌ های ویتامین دی مانند قرص ویتامین دی 1000 واحدی بهترین گزینه است.

خرید: مکمل های تخصصی پیش از بارداری با قیمت استثنایی در داروخانه داروهوم

برای جذب بهتر ویتامین دی چه باید کرد؟

همانطور که گفته شد، بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی با توجه به شرایط بدن هر فرد مشخص می شود. ویتامین دی یکی از ویتامین های محلول در چربی است و برای جذب بهتر در بدن بهتر است همراه با غذاهای حاوی چربی سالم مصرف شود که این غذاها شامل: ماهی، روغن زیتون، روغن دانه ها، آووکادو، تخم مرغ، لبنیات پرچرب و آجیل هستند. 

نتیجه آزمایشات صورت گرفته در سال 2013 نشان می‌ دهد که مصرف این قرص همراه با غذاهای کم‌ چرب نیز در جذب حداکثری آن تاثیرگذار است. بنابراین می‌توان گفت که پرچرب یا کم چرب بودن غذاها تاثیر خاصی در جذب این ماده در بدن ندارد و نکته مهم در این خصوص مصرف آن همراه با وعده غذایی است. همچنین اگر روزانه به مدت 15 دقیقه در زیر نور خورشید قرار بگیرید، پوست شما قادر به جذب ویتامین دی مورد نیاز بدن خواهد بود.

آیا میدانید: دانستنیها در مورد قرص ویتامین D3

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی صبح است یا شب؟

برخی از افراد قرص ویتامین دی را در زمان صبح مصرف می کنند، زیرا معتقد هستند که مصرف این محصول در زمان صبح موجب جذب بهتر آن می شود. البته دلایل عملی دقیقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. با این حال پزشکان به افراد توصیه می‌ کنند که برای دریافت نتایج موثرتر از این قرص آن را در زمان صبح یا در طول روز مصرف کنند. 

البته اگر مصرف این محصول در صبح به یک عادت تبدیل شود، زمان مصرف آن فراموش نمی شود. اما برخی از پزشکان نیز می گویند این قرص را در زمان شب مصرف کنید. زیرا ویتامین دی در بهبود کیفیت خواب بسیار موثر است. این ویتامین به تولید هورمون ملاتونین کمک می کند و موجب تنظیم خواب می شود. 

همچنین با جبران کمبود ویتامین D در بدن، علائم اختلال خواب به راحتی از بین خواهد رفت. البته باید توجه داشته باشید که میزان این ویتامین در بدن بیش از حد افزایش پیدا نکند. در این صورت یکی از عوارض آن بی خوابی خواهد بود. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در نتیجه

در این مقاله بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی با دوزهای متفاوت را بررسی کردیم. برخی از افراد این قرص را در زمان صبح و برخی دیگر هنگام شب میل می کنند. نکته مهمی که در این خصوص اهمیت بسیاری دارد، نحوه مصرف آن است. مکمل مورد نظر اگر به اندازه کافی مصرف شود، در بهبود کیفیت خواب موثر است. 

همچنین اگر این قرص را در زمان صبح یا در طول روز همراه با وعده غذای اصلی مصرف کنید، میزان جذب آن در بدن افزایش پیدا می کند. از آنجایی که ویتامین دی محلول در چربی است، توصیه می‌ شود این مکمل همراه با غذاهای حاوی چربی سالم مصرف شود که بدن قادر به جذب حداکثری آن باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم