مصرف ویتامین D3 50000 برای چه افرادی توصیه می شود؟

تاریخ ایجاد :

حدود یک میلیارد نفر در دنیا کمبود ویتامین D دارند. حتی در کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا کم فروش ترین ویتامین در سال 2022 متعلق به ویتامین D بود که بسیار سوال برانگیز است. از راه های جذب ویتامین D در معرض خورشید قرار گرفتن است که شاید در نگاه اول ساده جلوه کند. اما اگر واقعیت را در نظر بگیریم برخی از مردم در مناطق سردسیر زندگی می کنند و در آن جا معمولا هوا آفتابی نیست.پس در این وضعیت بهتر است قرص ویتامین D را مصرف کنید. دو مدل دارد ویتامین D2 و ویتامین D3 که ما می خواهیم فواید، زمان مصرف، دلایل استفاده و نحوه مصرف قرص ویتامین D3 50000 را بررسی کنیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

افراد خاصی به ویتامین D3 50000 احتیاج دارند که شامل موارد زیر می شوند: افراد سرطانی,افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی,افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر و از آن جایی که دوز بسیار بالایی دارد، آن را یک بار در طول هفته باید خورد. در صورت مصرف بیشتر ممکن است به عوارض بدی دچار شوید. علاوه بر این افراد عادی و سالم خیلی به این میزان دوز زیاد از ویتامین D احتیاج ندارند و دوزهای پایین تر این ویتامین برای شما کفایت می کند.

فواید قرص ویتامین D3 50000 در صورت مصرف صحیح

ویتامین D3 یا کلسیفرول یک ویتامین یا به عبارت دیگر یک پروهورمون محلول در چربی است؛ یعنی ویتامینی که باید همراه با چربی ها و روغن ها در بدن توسط روده تجزیه شود. با این حال وظایف متعددی را در بدن دارد که در صورت مصرف صحیح چنین فوایدی را دارد.

رشد و بازسازی استخوان

کلسیم عنصر حیاتی برای استخوان سازی و جلوگیری از پوکی استخوان است. با این حال کلسیم بدون ویتامین D نمی تواند کامل جذب بدن شود یا نقش خود را به خوبی ایفا کند. بنابراین اگر شما از راه های مختلفی کل کلسیم مورد نیاز را هم بدست آورید، بدون ویتامین D کل آن دفع می شود. 

علاوه بر این،در صورتی که انسان دچار شکستگی یا تصادفی شود؛ این ویتامین نقش زیادی در بازسازی و بهبود استخوان دارد. در واقع این ویتامین ها در غلظت مناسبی موجب ساخت استئوبلاست ها (سلول های استخوان ساز) می شوند. برای همین ایمپلنتولوژی توجه ویژه ای به این ویتامین دارد.

بهبود عملکرد ماهیچه ها

ویتامین D علاوه بر استخوان ها ماهیت مهمی برای ماهیچه ها نیز دارد. در واقع این ویتامین عملکرد و قدرت ماهیچه ها را نیز بالا می برد. براساس تحقیقات بعضی از افراد مسن که از مشکلات حرکتی رنج می بردند، پس از مصرف قرص ها وضعیت عضله ها و ماهیچه هایشان بهبود می یابد، چنان چه حتی در برابر ضربه یا افتادن هم مقاوم تر می شوند.

خرید : مکمل های تقویت مفاصل و استخوان

افزایش انرژی

افرادی که ویتامین D پایینی دارند خیلی خسته و بی حال هستند و انرژی لازم را برای انجام دادن کارهای روزمره ندارند. زیرا ویتامین D اکسیژن مورد نیاز میتوکندری سلول را تامین می کند؛ میتوکندری در ساختمان سلول نقش تولید انرژی دارد. چون در تحقیقی که درباره افرادی با کمبود ویتامین D مواجه بودند، با دادن مقدار دوز خاصی از این ویتامین، پس از ده یا دوازده هفته وضعیتشان بهبود یافت.

قرص های D3 50000 در مقایسه با D2 دوز خیلی بیشتری دارند و همچنین D3 50000 دقیقا همان ویتامینی است که پوست در معرض خورشید آن را می سازد و این ویتامین در روغن های حیوانی مانند روغن ماهی یا زرده تخم مرغ یافت می شود.

افرادی که باید ویتامین D3 50000 را مصرف کنند     

اکثر مردم به این میزان از ویتامین احتیاج ندارند و حتی دوزهای پایین تری مانند مکمل ویتامین D 400 یا 800 هم برای بدن کفایت می کند. بنابراین، افراد خاصی به این ویتامین احتیاج دارند که شامل موارد زیر می شوند.     

افراد سرطانی

افرادی که از سرطان سینه رنج می برند کمبود ویتامین D آن ها به حدی بحرانی می رسد. چنان چه دیگر مکمل های با دوز پایین یا معمولی برای آنان کارساز نیست. برای همین پزشکان برای این افراد دوزهای بالاتری از ویتامین مانند D3 50000 را تجویز می کنند. علاوه بر سرطان سینه، د3 بر سرطان پوست هم تاثیر قابل توجهی می گذارد. زیرا از تشکیل، تکثیر و مهاجرت سلول های ملانوم (نوعی تومور پوستی) جلوگیری می کند.

افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی

بیماری های خودایمنی به سری بیماری هایی گفته می شود که سیستم ایمنی بدن به جای این که از بدن دفاع کند، به آن حمله می کند که ویتامین D3 50000 در یکی از بیماری های خودایمنی مثل آرتریت روماتوئید (RA) یا پسوریازیس اثر تعدیل کننده ایمنی و ضد التهاب را دارد. به این معنا که ویتامین D3 50000 سیستم ایمنی را به نوعی اصلاح می کند و موجب کاهش علایم التهاب در بدن مانند تب، سردرد، ورم و حساسیت می شود. 

افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر

ویتامین D3 50000 نقش زیادی در پاکسازی توده های آمیلوئید بتا دارد. این توده ها عامل دو بیماری زوال عقل و آلزایمر حساب می شوند و این ویتامین اثر حفاظت عصبی را در مغز انسان در برابر این دو بیماری ایجاد می کند. به گونه ای که جلوی تولید پروتئین های هایپر فسفریله را می گیرد. با وجود این که هایپر فسفریلاسیون موجب تقسیم سلولی در بدن شود؛ ولی اگر وظیفه اش را درست انجام ندهد،ممکن است به شکل نوع مخربی از پروتئین ها در می آید.

میزان بهینه ویتامین D3 50000 برای استفاده

اگر پس از گرفتن آزمایش خون سطح مطلوب ویتامین D خون شما باید بین 30 تا 50 نانوگرم در لیتر باشد یا اگر از 20 نانوگرم در لیتر کمتر شد، یعنی شما کمبود ویتامین D را دارید. همچنین اگر 12 نانوگرم در لیتر شد. یعنی وضعیت بحرانی است و بدن شما توانایی جذب این ویتامین را ندارد. پزشک ها با دیدن این نتایج احتمالا برای شما قرص ویتامین D3 50000 را تجویز می کنند.

از آن جایی که این ویتامین ها دوز بسیار بالایی دارند، حتی در بعضی از جاها به این ها مگادوز نیز می گویند. بنابراین، در طول هفته نباید بیشتر از یک عدد مصرف کنید. در صورت مصرف بالاتر انبوهی از کلسیم در بدن تجمع می یابد که اصلا وضعیت جالبی نیست. زیرا مقدار بیش از اندازه هر ماده حیاتی و مفیدی برای بدن مضر است. به طوری که در این جا ازدیاد کلسیم بدن را به وضعیتی به نام هیپرکلسمی مبتلا می کند.

در هیپرکلسمی تمام خواصی که درباره کلسیم ذکر شد، عکس آن خواص را عمل می کند. یعنی ازدیاد کلسیم باعث تضعیف استخوان های شما و ایجاد سنگ کلیه می شود، حتی در کارکرد قلب و مغز نیز اختلال ایجاد می کند.

زمان مصرف قرص ویتامین D3 50000

 D3 50000 را آب هم می توان خورد ولی از آن جایی که این ویتامین محلول در چربی است. پس برای جذب بهتر است آن را بعد از غذا بخورید و روز خاصی را برای خوردن ویتامین در طول هفته در نظر بگیرید و همیشه در آن روز به خصوص قرص را مصرف کنید تا بازدهی بیشتری را مشاهده کنید. 

همچنین این قرص را می توانید در شب یا روز مصرف کنید. هر زمان که شما راحت تر هستید یا بهتر به خاطرتان می سپارید. چون هیچ نوع آزمایش یا منبعی زمان به خصوصی را در طول روز یا شب تاکید نکرده است.

تداخل های دارویی و پزشکی قرص ویتامین D3 50000

در این بخش تعدادی از داروها و بیماری هایی که در عملکرد ویتامین D3 50000 اختلال ایجاد می کنند را بررسی می کنیم.

هیدروکلروتیازید (تداخل متوسط)

هیدروکلروتیازید دارویی است که برای تنظیم فشار خون و ورم های پوستی و ادما به کار می رود با ویتامین D3 تداخل متوسطی دارد. به طوری که مصرف هم زمان این دارو با هم کلسیم خون را به شدت بالا می برد و ممکن است به سرگیجه، خواب آلودگی، ضعف؛ بی حالی، سردرد، حالت تهوع و تشنج دچار شوید.

منیزیم اکساید (تداخل متوسط)

مصرف هم زمان D3 با منیزیم اکساید، موجب افزایش سطح منیزیم خون شما می شود. افزایش منیزیم خون شما را به علایمی مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، کاهش فشار خون، ضعف عضلانی، بی حالی، اختلال در تنفس و ضعف استخوان ها دچار می کند. اگر تحت دیالیز هستید و از مکمل های D3 استفاده می کنید، این وضعیت را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

آریتمیا (تداخل شدید)

آریتمیا عارضه ای است که در آن ضربان قلب شما غیر عادی می زند؛ به این معنا که ضربان قلب بیش از حد تند یا آهسته است. از آن جایی که مکمل D3 کلسیم خون را افزایش می دهد. از طرفی ضربان قلب را تحریک می کند، برای همین مصرف این ویتامین در حین این عارضه باید با دقت خاصی انجام شود تا مشکلات قلبی مانند ایست قلبی یا سکته ایجاد نشود

در نهایت

همین طور که ملاحظه می فرمایید، نحوه مصرف قرص ویتامین D3 50000 مثل هر قرص دیگری است. ولی از آن جایی که دوز بسیار بالایی دارد، آن را یک بار در طول هفته باید خورد. در صورت مصرف بیشتر ممکن است به عوارض بدی دچار شوید. علاوه بر این افراد عادی و سالم خیلی به این میزان دوز زیاد از ویتامین D احتیاج ندارند و دوزهای پایین تر این ویتامین برای شما کفایت می کند. برای همین اکثرا افرادی که با فقدان شدیدی از این ویتامین روبه رو هستند معمولا سراغ این مکمل می روند.

اگر کماکان سوال یا ابهامی راجب شیوه مصرف و یا خود این محصول داشتید با ما مشاوران ما در داروهوم تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم