قرص جوشان منیزیم برای چیست و چه خواصی دارد؟

قرص جوشان منیزیم برای چیست ؟
تاریخ ایجاد :

قرص جوشان منیزیم برای چیست؟. قرص جوشان منیزیم حاوی ماده ای معدنی مفید در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر است. این ماده معدنی مهم در بدن وظایفی مهم دارد. اگر فردی هستید که از مشکلات گوارشی، اضطرابی، افسردگی، قلبی و عروقی و مشکلات دیگر رنج می برید حتما به قرص جوشان منیزیم نیاز دارید. پاسخ یک پرسش متداول را در ادامه برای شما آورده ایم که قرص جوشان منیزیم برای چیست و چه فوایدی دارد.

فهرست مطالب show

قرص جوشان منیزیم برای چیست؟

قرص جوشان منیزیم برای چی خوبه؟ قرص جوشان منیزیم حاوی ماده مغذی منیزیم است که در درمان و پیشگیری از بیماری هایی که به دلیل عفونت ها یا کمبود آنزیم ها و هورمون ها ایجاد می شود، نقش دارد. در ادامه لیست بیماری هایی که تامین منیزیم می تواند آن ها را درمان یا پیشگیری کند را آورده ایم.

قرص جوشان منیزیم برای چی خوبه؟

  • پوکی استخوان
  • میگرن و افسردگی
  • تنظیم ساعت و کیفیت خواب
  • اختلالات اضطرابی
  • بیماری های عفونی
  • ضعف سیستم عصبی
  • ضعف سیستم ایمنی
  • دردهای عضلانی
  • علائم سندرم پیش از قاعدگی یا PMS
  • مشکلات گوارشی
  • دیابت نوع دو
  • عملکرد مغزی
  • تولید و ترمیم DNA و RNA

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خواص قرص جوشان منیزیم

قرص جوشان منیزیم کارکرد های مختلفی را در بدن عهده دارد. منیزیم دارای خاصیت ضد التهابی و تنظیم کنندگی است، از این رو، می تواند در ارگان ها و دستگاه های مختلف بدن مفید و موثر واقع شود. در قسمتی از سایت clicks آمده که:

Magnesium assists the body to metabolise carbohydrates, proteins and fats, helps the development and maintenance of bones and teeth, and assists the body’s tissue formation.

خواص قرص جوشان منیزیم

قرص جوشان منیزیم؛ از پوکی استخوان به دور باشید

پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که به طور معمول در کهن سالی به سراغ افراد می آید. اما این عارضه در دوران قبل از کهنسالی و در سنین پایین تر نیز مشاهده شده است که دلیل آن از کمبود کلسیم نشات می گیرد. 

کمبود منیزیم می تواند سبب کاهش جذب کلسیم در استخوان ها می شود، از این طریق که منیزیم سبب فعال شدن ویتامین D می شود که این ویتامین نقش موثری در جذب کلسیم در استخوان ها دارد.

آیا میدانستید:  آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟

قرص جوشان منیزیم؛ کمک کننده در گرفتگی ها یا اسپاسم عضلانی

اسپاسم یا گرفتگی عضلانی در بیشتر موارد در نتیجه ورزش کردن و یا کم آبی بدن به وجود می آید، منشا دیگری نیز می تواند داشته باشد. استرس شدید فرد و کمبود منیزیم نیز باعث ایجاد اسپاسم عضلانی که عارضه ای دردناک است، می شود. مصرف قرص جوشان منیزیم با کمک به انتقال کلسیم و پتاسیم در تمام بدن به درمان این عارضه دردناک کمک شایانی می کند.

قرص جوشان منیزیم؛ قرصی با عوارض کمتر از دارو های ضد افسردگی و اختلالات اضطرابی

فواید قرص جوشان منیزیم برای درمان افسردگی

منیزیم امروزه در درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی استفاده می شود. منیزیم در تنظیم فعالیت غده هیپوتالاموس، هیپوفیز، غدد فوق کلیه نقش دارد که مرکز اصلی کنترل استرس است. استرس سبب ترشح کورتیزول و آدرنالین می شود که در صورت فقر منیزیم در بدن شما این دو هورمون سبب افزایش فشار خون و در نتیجه آن افزایش تپش قلبی در فرد ایجاد می شود. این اضطراب شدیدی که به دلیل فقر منیزیم کنترل نشده است، عارضه دیگری به نام افسردگی را در پی دارد.

قرص جوشان منیزیم و درمان فشار خون بالا، ریتم غیر طبیعی ضربان قلب

فشار خون بالا یا هایپرتنشن Hypertension یکی از عارضه هایی است که سبب افزایش فشار جریان خون در رگ ها می شود. یکی از دلایل اصلی فشار خون اضطراب و خشم است که به این نوع فشار خون، فشار خون عصبی می گویند. یکی از وظایف منیزیم در بدن کاهش فشار خون است که این عمل را با تاثیر بر مرکز کنترل استرس و کاهش ضربان قلب انجام می دهد.

قرص جوشان منیزیم راهی برای پیشگیری از حملات آسم

یکی از دلایلی که باعث ایجاد حملات آسم، آسما یا نفس نفس زدن در فرد می شود، اضطراب و استرس است. در نتیجه تامین منیزیم مورد نیاز بدن که در کنترل ضربان قلب و کاهش فشار خون و در کل در کاهش اضطراب فرد نقش دارد، در این بیماران بسیار پر اهمیت است.

قرص جوشان منیزیم و خداحافظی با خستگی مفرد

همان طور که قبلا اشاره کردیم منیزیم نقش تنظیمی در بدن را عهده دراد. یکی از هورمون هایی که منیزیم میزان ترشح آن را نیز کنترل می کند، هورمونی به نام سروتونین است که در میان عوام به هورمون خوشحالی نیز شناخته می شود. بنابراین، در صورت تامین میزان منیزیم مورد نیاز بدنتان قادرید تا از خستگی تان فرار کنید.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو با قرص جوشان منیزیم

پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو با قرص جوشان منیزیم

در دیابت نوع دو که دیابت شیرین نیز نامیده می شود، بدن قادر به استفاده از انسولین ترشح شده در آن نیست و تجمع زیاد این هورمون در خون فرد، میزان قند خون او افزایش می یابد و فرد به دیابت نوع دو مبتلا می شود.

با مصرف قرص جوشان منیزیم از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری کنید

از دلایل اصلی ایجاد سنگ کلیه در افراد ترکیبات مواد معدنی با اگزالات است. ترکیب کلسیم و اگزالات سبب ایجاد سنگ کلیه می شود، اما در زمان ترکیب منیزیم با اگزالات احتمال تشکیل سنگ کلیه در بدن فرد بسیار پایین است.

بیشتر بدانید: سنگ کلیه چیست؟ | درمان، علائم و بهترین قرص دفع سنگ کلیه

مصرف قرص جوشان منیزیم؛ راهی برای پیشگیری از عفونت و تقویت سیستم ایمنی

التهاب های ناشی از عفونت ها از دشمنان اصلی سیستم های مختلف بدن هستند که در مواقعی باعث تخریب کامل یک بخش از بدن می گردند. منیزیم از جمله مواد معدنی است که خاصیت ضد التهابی دارد، منیزیم همچنین در تولید سلول های دفاعی بدن به نام های لنفوسیت ها و ماکروفاژ ها نقش دارند و از این طریق نیز هم به حفظ سلامت فرد و هم به تقویت سیستم ایمنی او منجر می شود.

بیشتر بدانید:  آیا مصرف قرص ایمیونس برای درمان زگیل تناسلی مفید است؟

با مصرف قرص جوشان منیزیم داروهوم، خواب بهتری را تجربه کنید

یکی از شایع ترین عارضه های جوامع امروزی خواب بی کیفیت  یا بی خوابی است که قرص جوشان منیزیم داروهوم پاسخ مناسبی به این عارضه است. این قرص برای مواجه با این عارضه از ویژگی تنظیم کنندگی منیزیم در بدن و تنظیم ترشح هورمون ملاتونین که هورمون تنظیم ریتم شبانه در بدن است، استفاده می کند.

همچنین با کاهش فشار خون فرد و تنظیم ریتم ضربان قلب او، رفع انقباضاتی که در نتیجه استرس در فرد ایجاد شده و به طور کلی با کاهش سطح استرس در فرد به داشتن خوابی با کیفیت بهتر جهت رفع کامل خستگی های یک روز پر مشغله کاری کمک می کند.

بیشتر بدانید: بهترین قرص خواب کدام است؟ با قوی ترین داروی خواب آور موجود در بازار آشنا شوید.

با قرص جوشان منیزیم داروهوم، علائم PMS تان را به کنترل خود در آورید

کاهش علائم PMS

در دوران سندروم پیش از قاعدگی وضعیت ترشح و میزان هورمون ها در بدن دچار تغییر و نوساناتی می شود که نتیاج خوش آیندی را برای فرد به دنبال ندارد. از جمله آن می توان به  کج خلقی های فرد اشاره داشت که در اثر نوسانات سروتونین در بدن فرد است.

 این طور به نظر می آید که این هورمون نقش پر اهمیتی را در ایجاد حالات خلقی فرد برعهده دارد. منیزیم با استفاده از ویژگی تنظیم کنندگی که دارد، قادر به تنظیم این نوسانات هورمونی تا حد مطلوب است که این علائم با شدت کمتری در فرد ظهور پیدا کنند.

خرید: انواع مکمل های دوران قاعدگی در داروخانه داروهوم

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

سخن پایانی

در جواب این پرسش شما عزیزان که قرص جوشان منیزیم برای چیست؟ می توان گفت که قرص جوشان منیزیم حاوی ماده ای معدنی است که همچون اکسیری در دستان شما عمل می کند. چرا که این ماده معدنی در بسیاری از نقاط بدن تاثیر می گذارد و در جهت پیشگیری از ایجاد بسیاری از عارضه ها یا کاهش و درمان آن ها عمل می کند.

این قرص با خاصیت ضد التهابی خود شما را از بسیاری از عفونت ها در امان نگه می دارد، با خاصیت تنظیم کنندگی خود هورمون های بدن شما را در سطح متعادل حفظ می کند. همچنین باعث جذب بهتر برخی دیگر از مواد معدنی ضروری بدن می شود. این اکسیر سلامتی به شما این امکان را می دهد تا با صرف هزینه اندک بدن خود را از بسیاری از جهات ایمن نگه دارید.

 

سوالات متداول

1- قرص جوشان منیزیم برای چیست؟

قرص جوشان منیزیم یک نوع ماده معدنی است که در بسیاری از نقاط بدن تاثیر می گذارد و به تقویت عملکرد عضلات و کاهش اسپاسم عضلانی کمک می‌کند.

2- مهم ترین خواص قرص جوشان منیزیم چیست؟

از مهم ترین فواید قرص جوشان منیزیم می توان به بهبود پوکی استخوان، میگرن و افسردگی، تنظیم ساعت و کیفیت خواب، درمان بیماری های عفونی، کاهش دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی و … اشاره کرد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم