آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟

آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟
تاریخ ایجاد :

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به یاخته‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند و دیگر فواید آن که در ادامه مقاله به آن پرداخته ایم. الان سوالی که مطرحه اینه آیا قرصان جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟

آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟ کالری قرص جوشان ویتامین C چقدر است؟ و قرص جوشان ویتامین سی در چه شرایطی باعث لاغری می شود؟شاید بارها این سوالات را از خود پرسیدید. اگر از مشکل لاغری یا چاقی بیش از حد رنج می برید به احتمال زیاد مطالبی را راجع به افزایش وزن از طریق جوشان ویتامین سی شنیده باشید، اما تا چه حد صحت دارند.

وقتی برای اولین بار با انبوه این سوالات مواجه می شوید می دانیم پاسخ صحیح دادن سخت و گیج کننده خواهد بود. در واقع، باید بدانید که قرص جوشان ویتامین سی به تنهایی سبب افزایش وزن نمی شود. علاوه بر این، قرص های جوشان ویتامین سی خواص فراوانی دارد. همچنین، بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی و جذب ویتامین ها کارگشا هستند. 

در این مقاله قدم به قدم سوالات پاسخ می دهیم برای دریافت صفر تا صد پاسخ به سوالات و اطلاعات سودمند دیگری در این زمینه تا به انتها این مقاله همراه ما باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟

برخی از قرص های جوشان ویتامینه در تغییر و تحول وزن بدن تاثیرگذار هستند. همچنین، قرص جوشان ویتامین سی از جمله مکمل هایی است که نقش موثری در وزن بدن دارد. در واقع، این محصول نه تنها سبب افزایش وزن نمی شود، بلکه برعکس موجب کاهش وزن نیز می شود.

 وقتی بدن دچار کمبود ویتامین سی می شود، افزایش وزن بیشتر اتفاق می افتد. همچنین، زمانی که شما این نوع مکمل جوشان را مصرف می کنید از اضافه وزن پیشگیری خواهید کرد. در واقع، کاهش این نوع ویتامین در بدن سبب افزایش ورود گلوکز در بدن می شود. 

ساختار شیمیایی این ویتامین و گلوکز بسیار به هم شباهت دارند. همچنین، مدام برای وارد شدن به سلول های بدن باهم در رقابت تنگاتنگی هستند. علاوه براین، زمانی که بدن انسان با کاهش ویتامین سی مواجه شود گلوکز به آسانی مجال وارد شدن به سلول ها را دارد. در این حالت ترشح انسولین افزایش پیدا می کند. در واقع، در این زمان بدن دچار افت چربی سوزی و افزایش وزن می شود.

 همچنین، اگر کمبود این ویتامین در بدن جبران شود می تواند از چاقی همچنان پیشگیری کند. در واقع، زمانی این اتفاق می افتد که عوامل دیگری دخیل نباشند و علت اصلی کمبود این ویتامین باشد.

بیشتر بدانید: آشنایی با خواص قرص جوشان منیزیم

کالری قرص جوشان ویتامین C چقدر است؟

غالبا قرص های جوشان ویتامین سی کالری قابل توجه و چشمگیری ندارند. در واقع، قرص های جوشان ویتامین سی یک مکمل غذایی محسوب می شوند. همچنین، حجم ویتامین سی موجود در آن ها به جای کالری بر حسب میلی گرم اندازه گیری می شود.

برخی از قرص های جوشان ویتامین سی احتمال دارد با برخی از ترکیبات اضافی بسیار کمی، مانند بایندرها یا پرکننده ها، فرموله شوند که این دسته کالری چشمگیری دارند.

 همچنین، بعضی دیگر از این نوع مکمل های جوشان با مواد مغذی و قندی ترکیب شوند که بر حجم کالری آن افزوده خواهد شد. علاوه بر این، هیچ کس نمی تواند به سؤال شما پاسخ دقیقی دهد؛ زیرا پاسخ بر اساس فرمول مکمل ها متفاوت است. همچنین، می توانید با نگاه کردن به برچسب حقایق تغذیه روی هر مکمل به سوال خود پاسخ دهید.

 در واقع، اگر روی بعضی از برچسب مکمل ها کالری نوشته نشده باشد، به این معناست که کالری قابل توجهی وجود ندارد. به طور مثال کالری موجود در قرص جوشان 20 ویتامین C Sainsbury انرژی: 5 کالری، پروتئین 0 گرم، کربوهیدرات 1.2 گرم، چربی 0 گرم

قرص جوشان ویتامین سی با چه مکمل هایی مصرف شود باعث چاقی می شود؟

اگر در پی چاق شدن هستید باید کالری مصرفی روزانه خود را افزایش دهید. در واقع، به گونه ایی که کالری دریافتی شما بیشتر از میزان کالری باشد که روزانه می سوزانید. طبق این قاعده متوجه می شوید که فرآیند افزایش وزن به جوشان ویتامین سی بستگی ندارد. 

درواقع، رابطه عکسی بین قرص جوشان ویتامین سی و چربی بدن وجود دارد که تنها به قاعده کاهش وزن ارتباط دارد. همچنین، کسانی که به اندازه کافی قرص جوشان ویتامین سی را مصرف می کنند، چربی کمی را در بدن خود دارند.

اگر میزان ویتامین سی در بدن کم باشد و به مقداری که بدن به ویتامین سی نیاز دارد مصرف نکنید ذخیره چربی در بدن زیاد می شود. در واقع، طبق تحقیقات غلظت پایین اسید اسکوربیک پلاسما با بی ام آی یا شاخص توده بدنی بالا رابطه مستقیم دارد. بنابراین، بی ام آی 30 یا بیشتر از 30 در بدن انسان نشان دهنده چاقی است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که افرادی که ویتامین سی را به طور طبیعی یا از طریق مکمل های جوشان ویتامین سی مصرف نمی کنند 30 درصد چربی کمتری را در طول فعالیت های بدنی و ورزش نسبت به افرادی که مکمل های ویتامین سی مصرف می کنند می سوزانند. به عبارت دیگر، کمبود این نوع ویتامین می تواند بدن شما را در برابر کاهش وزن مقاوم کند.

قرص جوشان ویتامین ث یوروویتال

قرص جوشان ویتامین سی در چه شرایطی باعث لاغری می شود؟

قرص جوشان ویتامین سی نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و پوست فواید زیادی دارد بلکه برای کاهش وزن و کاهش سایز دور کمر هم بسیار موثر بوده است. در ادامه 3 شرایط و روش خاص قرص جوشان ویتامین سی برای کاهش وزن شرح داده شده است عبارتند از: 

  • مورد اول این که قرص جوشان ویتامین سی یک مدل آنتی اکسیدان قوی است: بعد از تمرین های ورزشی مکمل ویتامین سی می تواند با استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش مقابله کند همچنین قرص جوشان ویتامین سی به متابولیسم شما سرعت می بخشد و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید. 
  • مورد دوم با جذب آهن قرص جوشان ویتامین سی به کاهش وزن کمک می کند: همه می دانند که قرص جوشان ویتامین سی به جذب آهن در بدن معروف است. همواره خون برای حمل کردن اکسیژن به ماهیچه به مقداری آهن احتیاج دارد. در واقع، این اکسیژن است که به عضلات کمک می کنند که بیشتر کار کنند و بیشتر چربی بسوزانند. 
  • مورد سوم قرص جوشان ویتامین سی یک کاتالیزور در تولید انرژی از مولکول های چربی است: قرص جوشان ویتامین سی نقش زیادی در توانایی بدن برای اکسید کردن چربی و تولید انرژی دارد. به همین دلیل افرادی که ویتامین سی پایینی دارند پس از یک دوره فعالیت های ورزشی نسبت به افرادی که سطح ویتامین سی کافی دارند. چربی کمتری می سوزانند. 

درک این نکته مهم است که مصرف بیشتر جوشان ویتامین سی در حالتی که کالری اضافی مصرف شود نمی تواند به کاهش وزن کمک چندانی کند. اگر درصدد کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن هستید، باید کالری دریافتی را محدود کنید. 

آیا میدانستید: میزان تاثیر مکمل های گیاهی لاغری بر کاهش وزن چقدر است؟

همچنین، همواره یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و به طور پیوسته ورزش را از قلم نیندازید. اگر میزان کالری دریافتی را کنترل کنید و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، ویتامین سی می تواند به کاهش وزن سالم کمک کند.


قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرم آپوویتال 20 عددی

چگونه قرص جوشان ویتامین سی مصرف شود که اضافه وزن را به دنبال داشته باشد؟

قرص جوشان ویتامین سی هیچ ارتباطی با افزایش وزن ندارد. در واقع، نه تنها سبب چاقی نمی شود بلکه، در کاهش وزن نقش دارد. همچنین، اگر جایی خواندید که جوشان ویتامین سی سبب افزایش وزن شده است مطمئن باشید منبع معتبر نبوده است. 

همواره بدن انسان توانایی ساخت ویتامین سی را در خود ندارد. در واقع، برای تهیه ویتامین سی بدن باید از راه مواد غذایی حاوی ویتامین سی یا مکمل های جوشان ویتامین سی اقدام کنید. 

آیا قرص جوشان ویتامین سی باعث چاقی صورت می شود؟

تا به امروز هیچ گونه قرص جوشانی مختص چاقی صورت فرموله نشده است. همچنین، هر نوع قرص جوشانی برای چاقی موضعی در ناحیه صورت موثر نخواهد بود. تنها برخی از قرص جوشان های مولتی ویتامینه با ترکیبات گوناگون شامل زینک و ویتامین های گروه ب با افزایش اشتها می توانند کمک به چاقی بدن و صورت کنند.

 در واقع، چاق شدن موضعی با قرص جوشان ویتامین سی امکان پذیر نمی باشد. همچنین، افزایش وزن تنها در یک عضو بدن رخ نمی دهد به گونه ایی که دیگر قسمت های بدن از لحاظ وزنی ثابت بمانند. علاوه بر این، در حالتی که صورت چاق شود تمامی نواحی دیگر بدن نیز دچار چاقی می شوند.

در نتیجه، دقت داشته باشید که هیچ نوع مولتی ویتامینی وجود ندارد که فقط صورت شما را چاق کند و تاثیری بر اندام های دیگر بدن نداشته باشد.

نتیجه

در این مقاله سعی کرده ایم که به تمام چرایی ها و سوالاتی نظیر اینکه که آیا قرص جوشان ویتامین C باعث چاقی می شود؟ پاسخ کاملی دهیم. با این حال، می دانید که کمبود ویتامین سی باعث اضافه وزن می شود. بنابراین، مصرف صحیح قرص جوشان ویتامین سی را جدی بگیرید. همچنین، همواره برای خرید به برچسب های حقایق تغذیه ایی روی بسته بندی این محصول دقت کنید. 

در نهایت اگر قصد خرید قرص جوشان ویتامین سی را دارید می توانید به فروشگاه داروهوم مراجعه کنید و در بخش قرص های جوشان بررسی های لازم را انجام دهید تا جوشان ویتامین سی مناسب خود را پیدا کنید. علاوه بر این، اگر به راهنمایی هم نیاز داشته باشید مشاوران داروهوم به شما کمک خواهند کرد. همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از پزشک داروساز سوال بپرسید یا بروشور و اطلاعات درج شده همراه این نوع مکمل ها را مطالعه کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم