فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان

تاریخ ایجاد :

قرص ال کارنیتین از جمله مکمل های بسیار پرفروش است که به دلیل خواص بی نظیر خود طرفداران بسیاری دارد. فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان به گونه ای است که این قرص را به یکی از بهترین محصولات کمک تغذیه ای برای بهبود کارایی عضلات، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، بهبود باروری و افزایش عملکرد ارگان های حیاتی بدن تبدیل کرده است. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

از جمله فواید مصرف ال کارنتین برای مردان :بهبود باروری مردان، افزایش انرژی، ریکاوری عضلات، افزایش استقامت و حجم عضلات، حفظ سلامت جسمی، تقویت قلب، حافظه و غیره به کار می رود. از آنجایی که این محصول خواص متنوعی دارد، قبل از مصرف آن بهتر است با پزشک مشورت های لازم صورت گیرد.

از طریق مصرف روزانه این شبه آمینو اسید طبیعی انرژی انجام فعالیت های روزانه نیز برای مردان فراهم می شود. برای آشنایی بیشتر با این قرص و فواید آن برای مردان تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بدانید :مصرف ال کارنتین برای پسردار شدن تاثیر دارد؟

آشنایی با ال کارنیتین و فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان

قبل از اینکه به بررسی خواص ال کارنیتین برای مردان بپردازیم، در ابتدا توضیحاتی در مورد این مکمل ارائه می دهیم. محصول مورد نظر حاوی شبه آمینو اسید ال کارنیتین است که فواید بسیاری برای بدن به همراه دارد. این مکمل توسط شرکت های دارویی در سراسر جهان تولید می‌ شود و به همین دلیل برندها و دوزهای متنوعی از آن در بازار موجود است. 

ال کارنیتین از جمله مکمل های غذایی محسوب می شود که بیشتر بدنسازان از آن برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده می کنند. البته این محصول برای افراد دیگر به خصوص گیاه خواران و افراد دارای برخی از مشکلات ژنتیکی نیز بسیار مفید است.‌ زیرا ال کارنیتین هم به طور طبیعی از طریق آمینو اسید لیزین و متیونین در بدن تولید می شود و هم با مصرف مواد غذایی حیوانی مانند: گوشت، مرغ، ماهی و ویتامین C قابل تامین است. به همین دلیل فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان گیاهخوار و ورزشکاران بیشتر از سایر افراد دیگر است. 

مصرف مکمل های حاوی این ماده سبب می شود که اسیدهای چرب به سمت میتوکندری سلول ها حرکت کنند و انرژی لازم برای فعالیت های بدن فراهم شود. در واقع ال کارنیتین به سوخت و ساز سلول ها کمک می کند و یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن برای تولید انرژی است. مکمل های ال کارنیتین بیش از یک قرن است که در سراسر جهان تولید می شوند و برای جبران کمبود این ماده در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. 

ال کارنیتین به صورت طبیعی در کلیه و کبد تولید و سپس در ارگان های دیگر بدن مانند قلب، مغز، اسپرم و بافت‌ های عضلانی ذخیره می شود. از آنجایی که یکی از مهمترین کاربردهای این قرص بهبود تقویت اسپرم ها است، به همین دلیل بسیاری از مردان دچار مشکلات ناباروری ناشی از عدم تولید اسپرم سالم، به مصرف این مکمل روی می آورند. همچنین این مکمل فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بررسی فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان 

ال کارنیتین مکملی است که برای بتا اکسیداسیون اسیدهای چرب بلند زنجیر در سلول ها به کار می رود. در واقع ال کارنیتین موجود در این مکمل موجب عبور و فعال شدن اسیدهای چرب بلند زنجیر به میتوکندری می شوند. این ماده نقش مهمی در محافظت از DNA برعهده دارد و اثر رادیکال های آزاد روی سلول ها را خنثی می کند. در ادامه فواید این قرص برای مردان را بررسی می کنیم.  

افزایش استقامت و حجم عضلات بدن در حین ورزش

بسیاری از مردان برای بهبود عملکرد ورزشی خود از این مکمل استفاده می کنند. این قرص در ساخت عضلات و افزایش استقامت بدن بسیار موثر است. تحقیقات علمی در این خصوص نشان می دهد که 25 درصد از توانایی و استقامت بدن با مصرف این مکمل افزایش پیدا می کند. افزایش حجم عضلات نیز از جمله فواید دیگر این محصول است که اگر همراه با مکمل های پروتئینی و بعد از ورزش مصرف شود، کارایی بهتری نیز خواهد داشت.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان در جلوگیری از خستگی بعد از تمرینات ورزشی 

یکی دیگر از فواید این مکمل به خصوص برای مردان دارای سندرم خستگی مزمن، بهبود عملکرد بدن و جلوگیری از خستگی آنان است. بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص فواید ال کارنیتین، اگر مردان ورزشکار دو ساعت بعد یا قبل از ورزش های استقامتی مانند دو میدانی، از این محصول استفاده کنند، کمتر دچار خستگی خواهند شد. 

همچنین این مکمل با افزایش سرعت چربی سوزی و تبدیل چربی ها به انرژی موجب جلوگیری از سوخت ذخایر گلیکوژن عضلات و در نتیجه کاهش خستگی بدن می شود.

خرید انواع :مکمل های ورزشی با قیمت استثنایی

ریکاوری و بازسازی عضلات

مردان برای جلوگیری از آسیب عضلانی بعد از تمرینات سخت ورزشی به این محصول نیاز دارند. از طریق مصرف این مکمل تولید گلبول‌ های قرمز خون افزایش پیدا می کند که نتیجه آن افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به عضلات است. 

در نتیجه با رسیدن اکسیژن بیشتر به عضلات، آسیب های عضلانی سریع تر ترمیم‌ می شوند و از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری به عمل می آید. ال کارنیتین همراه با آمینو اسیدهای زنجیره‌ ای برای ریکاوری بدن فواید بسیاری دارند.

کاهش وزن و چربی سوزی با قرص ال کارنیتین

از جمله فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان کاهش وزن و لاغری است. این ماده موجب تجزیه اسیدهای چرب تجمع یافته در عضلات می شود و آنها را برای تولید انرژی به میتوکندری سلول ها انتقال می دهد. 

در این صورت چربی های اضافی بدن به انرژی تبدیل می شوند و مردان به تناسب اندام خواهند رسید. همچنین مصرف ال کارنیتین با چای سبز و قهوه سرعت کالری سوزی را بالا می برد و بدین طریق به کاهش وزن کمک می کند.

خرید : قوی ترین قرص چربی سوز گیاهی

کاهش استرس اکسیداتیو

از آنجایی که این مکمل خواص آنتی اکسیدانی دارد، با مصرف آن از استرس اکسیداتیو سلول ها جلوگیری خواهد شد. این محصول اثر مخرب رادیکال‌ های آزاد روی سلول های بدن را از بین می برد و بهترین گزینه برای مردانی محسوب می شود که دارای سیستم ایمنی ضعیف و مستعد ابتلا به انواع بیماری ها هستند.

بهبود عملکرد قلب و کاهش فشار خون 

تحقیقات نشان می‌ دهد که ال کارنیتین از طریق سوزاندن چربی های اطراف قلب به بهبود علمکرد قلب کمک می کند. بر اساس نتیجه پژوهش های انجام شده در این زمینه می‌ توان گفت که ضربان نامنظم قلب بعد از مصرف 45 هفته متوالی از این مکمل در افراد دیابتی دارای فشار خون و ناراحتی های قلبی کاهش پیدا کرده است. 

افزایش سلامت کبد

افزایش عملکرد کبد از جمله فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان است. این قرص با خواص آنتی اکسیدانی خود موجب کاهش التهاب و افزایش اکسیداسیون چربی ها می شود. در نتیجه مصرف آن برای بهبود عملکرد سلول های کبدی به خصوص در بیماران دارای کبد چرب مفید است.

افزایش سلامت روان و حافظه

از دیگر خواص ال کارنیتین برای مردان، افزایش سلامت روان آنان است. از آنجایی که مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به افسردگی و همچنین کاهش حافظه قرار دارند، مصرف این مکمل برای جلوگیری از این مشکلات مانند: آلزایمر بسیار مفید است. زیرا ال کارنیتین با افزایش جریان خون در رگ های خونی مغز، سوخت و ساز این عضو مهم بدن را افزایش می دهد. به همین دلیل عملکرد مغز بهبود پیدا می کند. 

بهبود ناباروری مردان

قرص ال کارنیتین موجب بهبود باروری مردان می شود. فواید مصرف ال کارنیتین برای مردان در افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها و ترشح هورمون تستوسترون اهمیت بسیاری دارد. همچنین از طریق این محصول میل جنسی مردان نیز افزایش پیدا می کند. 

بررسی تاثیر ال کارنیتین در باروری و قوای جنسی مردان

یکی از بهترین مکمل های دارویی که برای تقویت قوای جنسی و درمان ناباروری مردان استفاده می شود، ال کارنیتین نام دارد. این محصول برای تهیه انرژی مورد نیاز اسپرم ها بسیار مفید است. زیرا اسیدهای چرب بلند زنجیر را برای اکسیداسیون به میتوکندری هدایت می کند و موجب تولید انرژی می شود. انرژی اسپرم به تحرک و جهش آن کمک بسیاری می کند و بدین طریق مشکل باروری مردان به راحتی درمان می شود. 

همچنین این قرص عامل مهمی در جلوگیری از استرس اکسیداتیو است. این عارضه موجب غلظت رادیکال‌‌ های آزاد اکسیژن در مایع منی مردان و کاهش تحرک اسپرم ها می شود که در ناباروری آنان تاثیر فراوانی دارد. یکی دیگر از خواص این ماده برای بهبود ناباروری مردان، افزایش تولید هورمون مردانه یا تستوسترون است. 

بدون شک این هورمون در تقویت قوای جنسی، نقش مهمی بر عهده دارد. کاهش این هورمون به دلایل متفاوتی در بدن مردان اتفاق می افتد که یکی از آنها کمبود ال کارنیتین است. به همین دلیل با مصرف این مکمل نیاز بدن به ال کارنیتین تامین می شود و عملکرد جنسی مردان تا حدود زیادی بهبود پیدا می کند. 

بسیاری از منابع علمی نیز تاثیر این ماده در جلوگیری از نعوظ و درمان آن را تایید کرده اند. زیرا با افزایش جریان خون در اندام تناسلی مردان، آنان با عملکرد بهتری قادر به برقراری رابطه جنسی خواهند بود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در نتیجه…

در نتیجه باید بگوییم که بسیار متنوع است و هر فرد بر اساس میزان کمبود بدن به این ماده و شرایط جسمی و روحی خود نیاز به مصرف آن دارد. 

این مکمل برای بهبود باروری مردان، افزایش انرژی، ریکاوری عضلات، افزایش استقامت و حجم عضلات، حفظ سلامت جسمی، تقویت قلب، حافظه و غیره به کار می رود. از آنجایی که این محصول خواص متنوعی دارد، قبل از مصرف آن بهتر است با پزشک مشورت های لازم صورت گیرد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم