بهترین مولتی ویتامین تخصصی برای زنان یائسه

مولتی ویتامین تخصصی برای زنان یائسه
تاریخ ایجاد :

آیا می دانستید اگر مولتی ویتامین مناسب زنان یائسه وجود نداشت چه پیامدهای در پی خواهد داشت؟ با ورود زنان به برهه یائسگی به دلیل تغییرات مختلف بدن، نیاز به تامین مواد مغذی با کمک یک مولتی ویتامین مناسب ضروری است. در این مقاله با بینش های ارزشمندی تلاش کرده ایم در رابطه با بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه راهنمای جامعی ارائه دهیم. همچنین، در انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای این قشر از بانوان کمکی کرده باشیم. در واقع، زنان میانسال برای خرید این نوع مکمل باید فاکتور های مهمی مانند کیفیت کالا، آلرژی و حساسیت های ممکن را رعایت کنند.

مولتی ویتامین ها کمک شایانی به کم کردن علائم یائسگی می کنند. در واقع، مولتی ویتامین ها برای تقویت سلامتی و کاهش اثرات پیری خانم های میانسال نیز کاربرد دارند. در ادامه مطمئن باشید هر آنچه که باید راجع به بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه بدانید را توضیح می دهیم تا به انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیستی از بهترین مولتی ویتامین های مناسب زنان یائسه:

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

اهمیت بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

در بیشتر زنان یائسگی معمولا بین سنین 45 تا 55 سالگی اتفاق می افتد. همچنین، پس از یائسگی به طور طبیعی بدن زنان دچار تغییرات فیزیولوژیکی گسترده ایی می شود. در واقع، این تغییرات عبارتند از:

  • کاهش توده عضلانی و افزایش وزن: در بیشتر مردان و هم در زنان با رسیدن به برهه میانسالی توده عضلات بدن دچار کاهش می شود. این تغییر می تواند منجر به افزایش وزن، افزایش فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت شود.
  • متحول شدن خلق و خو: با بالا رفتن سن و سال تغییرات هورمون ها در بعضی از خانم ها بیشتر بوده که سبب تغییر در خصوصیات روان می شود. همچنین، ممکن است موجب تغییراتی مانند مشکلات خواب، افزایش استرس و اضطراب و اختلالات افسردگی شود.
  • تغییرات هورمونی از جمله کاهش هورمون استروژن: در دوران یائسگی ساخت هورمون استروژن به شدت کم می شود. این موضوع در واقع، منجر به خشکی پوست، کم شدن میل جنسی، کاهش تراکم استخوان و افزایش بیماری پوکی استخوان خواهد شد. همچنین، در مقایسه با مولتی ویتامین آقایان در مولتی ویتامین های بانوان مقدار کلسیم و ویتامین دی بیشتری وجود دارد. 
  • ضعیف شدن کارکرد قلب و عروق: با به وجود آمدن ضعف در عملکرد قلب و عروق سبب بیماری های مزمن قلبی و بالا رفتن فشار خون می شوند.

تمامی تحولاتی که در بدن خانم ها در دوره یائسگی رخ می دهند، کاملا طبیعی هستند. در واقع، به کمک یک رژیم غذایی ایده آل تحت نظر پزشک همراه مولتی ویتامین مناسب و دوری از استرس همگام با ورزش برای بهبود سلامتی و کاهش بیماری ها روی کاهش مشکلات خانم های یائسه تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

بهترین مولتی ویتامین یائسگی: 5 انتخاب برتر

نیاز های زنان به مواد مغذی و ویتامین ها پس از یائسگی بسته به شرایط و ژنتیک فردی بسیار متفاوت است. در این بخش به معرفی چند مورد از برترین مولتی ویتامین های بازار که مناسب برای بانوان یائسه محسوب می شود می پردازیم.

  1. مولتی ویتامین و مینرال زنان بالای 50 سال نیچرز پلنتی 

از مزایای مصرف کپسول مولتی ویتامین و مینرال زنان بالای 50سال نیچرز پلنتی که می توان به آن اشاره کرد: افزایش قدرت سیستم ایمنی، پیشگیری از کم خونی، بهبود حافظه و تمرکز، تقویت مو، پوست و ناخن، پیشگیری از مریضی های قلبی عروقی و جلوگیری از پوکی استخوان است. در واقع، ترکیبات مواد معدنی این محصول عبارتند از: زینک، سلنیوم، آهن، مس، کلسیم کربنات و منیزیم . علاوه بر این، ویتامین های آ، دی3، سی، ای و تمام ویتامین های گروه ب را دارد. روش مصرف مولتی ویتامین و مینرال زنان بالای 50 سال نیچرز پلنتی باید زیر نظر پزشک باشد و عموما روزانه یک عدد میل می شود.

  1. A-Z مولتی ویتامین زنان بالای 50 سال یوروویتال

مولتی ویتامین A-Z یوروویتال دارای مواد مغذی شامل ویتامین های گروه ب مانند بیوتین، فولیک اسید، ویتامین های سی، دی و ای همچنین، ترکیباتی مانند کوآنزیم کیوتن، کولین، عصاره چای سبز و دیگر املاح معدنی زینک، سلنیوم، مس، منگنز، کلسیم و منیزیم است. طریقه مصرف مولتی ویتامین A-Z زنان بالای 50 سال یوروویتال روزی تنها یک عدد همراه با یک لیوان آب کافی است.

  1. مولتی ویتامین ومیناویت زنان بالای 50 سال ویواتیون 

از مزایای مولتی ویتامین ومیناویت زنان بالای 50 سال ویواتیون می توان به کمک به بهبود سیستم ایمنی، کمک به تقویت ناخن، پوست و مو اشاره کرد. همچنین ومیناویت باعث افزایش انرژی و کم کردن احساس خستگی می شود. علاوه بر این، کپسول های این مکمل بسیار نرم هستند. 

بیشتر بدانید: معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

همچنین در ترکیبات این محصولال کارنیتین، سیلیکون، کوآنزیم کیوتن، عصاره چای سبز و عصاره جینکوبیلوبا وجود دارد. علاوه بر این ، این محصول دارای ویتامین های گروه ب، دی3، آ، سی و ئی و دیگر ترکیبات مواد معدنی سلنیوم، مس، منیزیم، زینک، منگنز، کروم و ید است. ومیناویت زنان بالای 50 سال ویواتیون همراه با غذا و آب کافی روزی 2 عدد استفاده شود.

  1. مولتی ویتامین مولتی ویت بالای ۵۰ سال آپوویتال برای زنان 

از مزایای عمومی مولتی ویتامین مولتی ویت بالای ۵۰ سال آپوویتال برای زنان می توان به بهبود سیستم ایمنی با کمک انواع آنتی اکسیدان های خود، تقویت پوست، مو و ناخن، افزایش متابولیسم، حفاظت از قلب و عروق و تامین ویتامین های مورد نیاز بدن اشاره کرد. 

آپوویتال مخصوص زنان یائسه حاوی ترکیبات معدنی منیزیم، منگنز، سلنیوم، زینک، کلسیم، مس، آهن، و کروم است. همچنین، دیگر مواد مغذی کارتنوئید ها، لوتئین، عصاره چای سبز و کوآنزیم کیوتن و ویتامین های سی، دی، گروه ب و لی را که از ترکیبات این محصول هستند که می توان نام برد. روش مصرف مولتی ویتامین مولتی ویت بالای ۵۰ سال آپوویتال برای زنان روزی 1 عدد است همچنین باید همراه غذا با آب میل شود.

  1. مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال نورم لایف

 از مهم ترین مزیت های مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال نورم لایف می توان به بهبود اعصاب، تقویت استخوان ها، سلامت عملکرد سیستم ایمنی و کمک به دفع بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد. همچنین، ویتامین های موجود در مولتی ویتامین زنان بالای 50 سال نورم لایف ویتامین های گروه ب، امگا3، پتاسیم، منیزیم، کا، پروتئین، روی، کلسیم، دی، ای و سی هستند .نورم لایف روزی تنها یک عدد همراه با آب کافی و غذا میل شود.

با توجه به این 5 مورد می توانید بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه را انتخاب کنید. در واقع، با مصرف این نوع مولتی ویتامین ها با راهنمایی پزشک در کمک به تامین نیاز های بدن زنان میانسال و بهبود سلامتی شان می توان کمک گرفت.

چگونه اثر مولتی ویتامین ها را برای دوران یائسگی بیشتر کنیم؟

اثرگذاری و جذب مولتی ویتامین ها نکته بسیار مهمی است. از آن جایی که مولتی ویتامین ها ترکیبات متفاوتی دارند. نوع جذب هر مولتی ویتامین هم متفاوت است.

 در واقع، از آن چیزی که همراه مولتی ویتامین ها می خورید و می نوشید تاثیرگذار خواهد بود تا مشکلات گوارشی مانند بیماری پانکراتیت یا کرون و سلیاک. همچنین، داروهایی همانند متفورمین یا رفلاکس اسید معده بر جذب مولتی ویتامین ها می توانند تاثیر بگذارند. علاوه بر این، نوع صحیح مولتی ویتامین ها مثل سیترات کلسیم در مقابل کربنات کلسیم را باید زنان یائسه در نظر بگیرند.

در واقع، فرم مولتی ویتامین ها هم مانند کپسول، پودر، قرص و مایع در روند جذبی دستگاه گوارش تاثیر دارند.بهترین راه برای جذب بیشتر مولتی ویتامین ها در بدن، زمان مصرف است. مناسب ترین راهکار ها برای به حداکثر رسیدن جذب مولتی ویتامین را در ادامه بررسی خواهیم کرد. 

مولتی ویتامین کلسیم حاوی ویتامین دی

مولتی ویتامین کلسیمی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین دی باشد.همچنین، در کنار غذاهایی مانند ماهی های چرب، تخم مرغ کامل همراه با زرده و قارچ میل کنید. علاوه بر این، مولتی ویتامین کلسیم می تواند با دارو هایی خاصی مانند دارو های تیروئیدی و برخی از آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد. با این حال، حتما با پزشک داروساز مشورت کنید.

آیا میدانستید: آیا زمان مصرف قرص ویتامین دی مهم است؟

مولتی ویتامین منیزیم حاوی ویتامین دی

هنگام خرید مولتی ویتامین منیزیم نوعی را انتخاب کنید که حتما شامل ویتامین دی باشد. همچنین، برای کمک به جذب بهتر همراه غذاهایی مانند غلات، پنیر و تخم مرغ استفاده کنید. علاوه بر این، بیماران کلیوی حتما هنگام مصرف مکمل های منیزیم با پزشک خود مشورت کنند. از جمله تداخلات دارویی دیگر این نوع مولتی ویتامین می توان به برخی از دارو های قلب، تیروئید، پوکی استخوان و آنتی بیوتیک ها اشاره کرد.

مصرف مولتی ویتامین های آهن یک ساعت قبل از غذا

مولتی ویتامین های آهن را یک ساعت قبل از غذا استفاده کنید. همچنین، بهتر است این نوع مکمل ها حاوی ویتامین سی نیز باشند. 

علاوه بر این، توصیه می شود اگر مشکلات گوارشی و بیماری خاصی ندارید با معده خالی یک ساعت قبل غذا یا اینکه دو ساعت بعد از غذا همراه با آب پرتقال یا خود مرکبات مولتی ویتامین را میل کنید. 

در واقع، برای کمک به جذب بهتر است مولتی ویتامین آهن همراه با چای، قهوه، شیر و نوشابه استفاده نشود. همچنین، برای بهبود جذب در ساعات متفاوت از مصرف مکمل در روز از آن نوشیدنی ها استفاده کنید. 

نکته مهم دیگر، کپسول یا قرص های مولتی ویتامین را کامل میل کرده و هرگز نصف و یا له نکنید. داروهایی که می توانند تحت تاثیر مولتی ویتامین آهن قرار گیرند مانند داروهای پارکینسون، دارو های بیماری تیروئید، آنتی بیوتیک و آنتی اسید ها نباید با مکمل ها مصرف شوند. 

بیشتر بدانید:  بهترین قرص آهن بدون یبوست کدام است؟

مصرف صبحگاهی مولتی ویتامین های گروه ب

مولتی ویتامین های گروه ب را توصیه می شود صبح ها مصرف کنید. در واقع، مولتی ویتامین های گروه ب سبب افزایش انرژی می شود. بنابراین، بهتر است صبح ها با معده خالی همراه با آب فراوان مصرف شود.

همواره به یاد داشته باشد که سازمان غذا و دارو این نوع مولتی ویتامین ها را به عنوان مکمل های غذایی تنظیم می کند. در واقع، این نوع مکمل ها از منظر دارو ها ارزیابی نمی شوند. همچنینمصرف مولتی ویتامین ها تحت نظر پزشک و داروساز باید انجام شود. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نتیجه

در این مقاله با بینش های ارزشمندی تلاش کرده ایم در رابطه با بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه راهنمای جامعی ارائه دهیم. همچنین، در انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای این قشر از بانوان کمکی کرده باشیم. در واقع، زنان میانسال برای خرید این نوع مکمل باید فاکتور های مهمی مانند کیفیت کالا، آلرژی و حساسیت های ممکن را رعایت کنند. همچنین، به تداخلات با دیگر داروها، دوز و جذب آن ها توجه داشته باشند. در نهایت اگر قصد خرید مولتی ویتامین مناسب زنان یائسه را دارید می توانید به فروشگاه داروهوم مراجعه کنید و در بخش قرص های جوشان بررسی های لازم را انجام دهید تا مولتی ویتامین مد نظر خود را پیدا کنید. علاوه بر این، اگر به راهنمایی هم نیاز داشته باشید مشاوران داروهوم به شما کمک خواهند کرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم