بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو – 10 قرص تقویت مو پر فروش

بهترین قرص ریزش مو
تاریخ ایجاد :

بهترین قرص ریزش مو چیست؟ قویترین مکمل های رشد مجدد مو کدام است؟ اگر شما هم به دنبال قرص و مکملی جهت جلوگیری از ریزش مو هستید، در ادامه مطلب با معرفی ویژگی های بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو، همراه شما خواهیم بود.

موها عضو مهمی در چهره به شمار می روند و در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارند. هر گونه اختلال در عملکرد بدن ممکن است روی فولیکول های مو تاثیر منفی بر جای بگذارد و سبب ریزش موها شود. عوامل متعددی در این خصوص دخیل هستند که کمبود ریز مغذی ها را باید مهمترین و شایع ترین آنها دانست. درمان ریزش مو نیز در سال های اخیر با روش های متعددی صورت می‌ گیرد که اکثر آنها مانند کاشت مو تهاجمی هستند و درد، التهاب و دوران نقاهت طولانی مدتی دارند.همچنین هزینه این درمان ها نیز بسیار زیاد است، به گونه ای که هر فردی قادر به انجام آنها نیست. یکی از روش های بسیار ساده و در عین حال ارزان، استفاده از انواع قرص ریزش مو و مکمل های تقویت کننده و تغذیه ای مخصوص‌ مو است.

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

  • قرص یونی زینک
  • قرص زینک پلاس
  • قرص پرفکتیل پلاتینوم
  • قرص هیرویت هلث اید
  • قرص بیوتین
  • قرص کلاژن ساز
  • قرص پیلفود کمپلکس تقویت کننده مو و رشد ناخن
  • قرص ریجن دایت
  • قرص سیستین B6 زینک
  • قرص رینفولتیل فارمالایف
  • قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس
  • قرص آنادرم سلامت پرمون امین
  • قرص اکتی درم لیبرتی سوئیس

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

این محصولات در انواع برندها و با ترکیبات مفیدی همچون ویتامین ها، مواد معدنی و غیره تولید می شوند و هر کدام از آنها با مکانیسم اثر متفاوت خود به جذب سریع این مواد در بدن و کاهش ریزش مو یا پیشگیری از ایجاد آن کمک می کنند. از معروف ترین مکمل های ریزش مو که اکثر ما با اسم آنها آشنا هستیم، مکمل های هیرویت، فولیکوژن، پرفکتیل، رینفولتیل و ویتامین فور هیر می باشند که در ادامه، پس از بررسی دلایل ریزش مو، به معرفی آنها می پردازیم.

علت ریزش مو در زنان

بهترین قرص ریزش مو زنان کدام است؟ زنان به دلیل سیستم متفاوت بدن خود در دوران های خاصی به ریز مغذی ها و مواد مفید بیشتری نیاز دارند، زیرا در این دوران بدن آنان دچار کمبود شدید این مواد می شود و احتمال ریزش مو افزایش پیدا می کند. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در این خصوص شامل موارد زیر می شوند:

علت ریزش مو در زنان

کمبود آهن و ویتامین ها

آهن از جمله مینرال هایی است که بدن برای انجام برخی از فعالیت های حیاتی خود همچون: تولید گلبول های قرمز، تولید هموگلوبین و انتقال اکسیژن به ارگان های بدن به آن نیاز دارد. کمبود آهن از جمله شایع ترین علل ریزش مو است که به راحتی با مصرف مکمل های حاوی آهن و تامین این ماده در بدن از بین می رود.

البته مصرف بهترین قرص ریزش مو باید با تجویز پزشک و صلاحدید او انجام شود، زیرا در صورت استفاده بی رویه از مکمل های آهن، احتمال مسمومیت و سایر مشکلات دیگر وجود دارد. مکمل های مولتی ویتامین و آهن بهترین گزینه برای کاهش ریزش موی ناشی از ریز مغذی ها در بدن به شمار می روند که مصرف کنندگان بسیاری را به خود علاقه مند کرده اند. البته قبل از مصرف باید از میزان کمبود آهن و ویتامین های بدن به واسطه آزمایش خون اطلاع پیدا کرد. سپس پزشک با توجه به نیاز بدن هر فرد، میزان مصرف این فرآورده ها را مشخص کند. برای انجام آزمایش خون به بهترین آزمایشگاه تهران مراجعه کنید.

برای اشنایی با بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو کلیک کنید.

اختلالات غده تیروئید

تیروئید یکی از غدد مهم بدن است که در صورت پرکاری یا کم کاری آن احتمال ریزش مو وجود دارد.

کاهش مقدار استروژن

زنان در دوران یائسگی ممکن است به ریزش مو دچار شوند، زیرا در این دوران ترشح استروژن یا هورمون های زنانه بدن آنان کاهش پیدا می کند و این امر به شدت در ریزش مو تاثیرگذار است. درمان ریزش مو در این دوران با مصرف مکمل های حاوی استروژن به راحتی صورت می‌ گیرد. سایت healthline در این باره گفته است:

When the levels of estrogen and progesterone drop, hair grows more slowly and becomes much thinner. A decrease in these hormones also triggers an increase in the production of androgens, or a group of male hormones. Androgens shrink hair follicles, resulting in hair loss on the head.

تغییرات هورمونی قبل، حین و بعد از حاملگی

در دوران حاملگی، بدن زنان تغییرات بسیاری می کند و دچار کمبود ریز مغذی ها می شود. به همین دلیل اکثر زنان باردار با تجویز پزشک مجاز به مصرف مکمل های تقویت کننده در دوران حاملگی و شیردهی هستند. این مکمل ها نیاز بدن جنین به ریز مغذی های حیاتی را نیز تامین می کنند و مانع از ریزش موی بانوان نیز می‌ شوند. در دوران بعد از زایمان نیز به دلیل برگشت میزان استروژن به حالت قبل، ممکن است ریزش مو ادامه داشته باشد که نهایت بعد از مصرف مکمل ها به مدت 6 ماه موها به حالت اولیه خود برمی گردند.

علت ریزش مو در مردان

بهترین قرص ریزش مو آقایان کدام است؟ مو در زیبایی و جذابیت چهره مردان نیز مانند زنان تاثیرگذار است. از این رو امروزه داشتن موهایی پرپشت و سالم یکی از عوامل مهم در افزایش اعتماد به نفس مردان به شمار می رود. برای درمان ریزش موی مردان در ابتدا باید با عوامل تاثیرگذار در این خصوص آشنا شد. ریزش مو در مردان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد که تغذیه نامناسب و رژیم غذایی ناسالم را باید مهمترین علت آن به شمار آورد. این نوع ریزش مو با مصرف مکمل های تغذیه رسان به راحتی درمان پیدا می کند، اما دلایل دیگر ریزش مو در مردان شامل موارد زیر می شوند:

علت ریزش مو در مردان

  • استرس و اضطراب
  • کم خونی ناشی از فقر آهن و ویتامین های گروه B
  • آسیب های فیزیکی
  • مصرف بیش از حد ویتامین A
  • کم کاری تیروئید
  • کمبود پروتئین در مواد غذایی
  • رژیم لاغری و کاهش وزن
  • بیماری لوپوس
  • شیمی درمانی
  • رژیم گیاهخواری
  • استفاده از داروهای خاص
  • افزایش سن
  • کشیدن بیش از حد سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی
  • مصرف بیش از حد مکمل‌ های بدنسازی
  • عدم استفاده از محصولات شستشوی مناسب مو
  • تغییرات هورمونی
  • شرایط جوی نامناسب و آلوده
  • ریزش موی موقت پس از تب یا بیماری (تلوژن افلوویوم)

البته برخی از این عوامل در ریزش موی زنان نیز تاثیرگذار هستند و جزء عوامل مشترک در ریزش مو به شمار می روند.

ویتامین ها و مواد مغذی مؤثر در تقویت مو

ویتامین ها و مواد مغذی مؤثر در تقویت مو

ویتامین A

همه سلول ها برای رشد، به ویتامین A نیاز دارند که شامل مو نیز می شود. این ارگان، سریع ترین بافت در حال رشد در بدن انسان است. ویتامین A، به غدد پوست کف سر کمک می کند تا ماده ای روغنی به نام سبوم بسازند. سبوم، پوست سر را مرطوب می کند و به حفظ سلامت مو کمک می نماید. رژیم های غذایی با کمبود ویتامین A ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله ریزش مو شوند. مطالعات نشان می دهند که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند به ریزش مو کمک کند، بنابراین از میزان مصرف توصیه شده تجاوز نکنید.

ویتامین های گروه B

بیوتین که گاهی اوقات ویتامین H نامیده می شود، یکی از ویتامین های گروه B است که به عنوان شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو محسوب می شود. مطالعات، کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می کند. سایر ویتامین های B نیز به ایجاد گلبول های قرمز خون کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو حمل می کنند. این فرآیندها، برای رشد مو مهم هستند. برخی از بهترین مکمل های ویتامین های گروه B و بیوتین عبارتند از:

  • خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال
  • خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
  • خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
  • خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
  • خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم
  • خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

ویتامین های گروه B

ویتامین C

آسیب رادیکال های آزاد، می تواند رشد را متوقف کند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب موهای شما شود. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، بدن برای تولید پروتئینی به نام کلاژن که بخش مهمی از ساختار مو است، به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن، ماده معدنی لازم برای رشد مو، کمک می کند. از جمله بهترین مکمل های حاوی ویتامین سی، به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین D

ویتامین D

سطوح پایین ویتامین D، با آلوپسی (یک اصطلاح برای ریزش مو) مرتبط است. تصور می شود که ویتامین D، در روند تولید مو نقش دارد. با این حال هنوز نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته می باشد. بدن قادر است که ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید کند، اما گاهی اوقات به دلیل شراط جغرافیایی و نوع پوشش، این عمل امکان پذیر نیست. شما می توانید مکمل های حاوی ویتامین D را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه و مصرف نمایید. بهترین مکمل های حاوی این ویتامین عبارتند از:

ویتامین E

مانند ویتامین C، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف مکمل ویتامین E به مدت 8 ماه، 34.5 درصد افزایش رشد مو را تجربه کردند. شما می توانید این ویتامین را از طریق مصرف مکمل های زیر برای بدن خود تامین کنید:

آهن

آهن، به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را به سلول ها منتقل کنند. این ماده معدنی مهم، به بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو کمک می کند. کمبود آهن که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این امر به ویژه در زنان شایع می باشد. برای جلوگیری از کمبود این ماده در بدن و جبران کمبود آن، مصرف مکمل های کمک غذایی پیشنهاد می شود. برندها و شرکت های مختلفی دست به تولید مکمل های حاوی آهن زده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

زینک

روی یا همان زینک، نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد و همچنین به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می کند. ریزش مو، یکی از علائم رایج کمبود روی در بدن است. مطالعات نشان می دهند که رفع کمبود روی با مکمل، ممکن است ریزش موی ناشی از کمبود را کاهش دهد. با این حال، برخی از گزارش ‌ها حاکی از آن است که مصرف مکمل با دوز بیش از حد زینک، می ‌تواند به ریزش مو کمک کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود مکمل هایی را مصرف کنید که حاوی دوز مناسبی از زینک هستند. به برخی از این مکمل ها، در زیر اشاره شده است:

زینک

پروتئین

مو، تقریباً به طور کامل از پروتئین ساخته شده است، بنابراین مصرف کافی این ماده، برای رشد مو مهم می باشد. مطالعات نشان می دهند که کمبود پروتئین، ممکن است رشد مو را کاهش دهد و حتی منجر به ریزش مو شود.

حال که با برخی از مهم ترین قرص های تقویت مو آشنا شدید، در ادامه خواص چند مورد از مکمل های ریزش مو را جداگانه بررسی خواهیم کرد:

1. قرص هیرویت

کپسول هیرویت هلث اید از جمله فرآورده های پرفروش در رشد موهای بانوان و درمان ریزش مو است. این قرص ریزش مو به طور اختصاصی برای زنان دارای ریزش مو در اثر عوامل متعدد مانند: کمبود ریز مغذی ها، رژیم های لاغری، استرس و غیره تولید می شود و به رشد مجدد موهای آنان کمک می کند. در ترکیبات این محصول از ویتامین‌ های گروه B، روی، فسفر و مس استفاده شده است.

مس ماده ای معدنی است که از تغییر رنگ مو، کاهش ضخامت تارهای مو و ضعیف شدن فولیکول ها جلوگیری می کند. این ماده با اکسیژن رسانی به ریشه موها، از ریزش آنها جلوگیری به عمل می آورد. سایر ترکیبات دیگر این مکمل نیز به تغذیه رسانی موها کمک می کنند و طراوت و زیبایی آنها را افزایش می‌ دهد.

قرص هیرویت

2. قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن که به صورت تخصصی برای تغذیه رسانی به موها تهیه شده است، حاوی انواع مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه ضروری بدن است. دو اسید آمینه مهم موجود در این مکمل ال ‌متیونین و ال ‌سیستین نام دارند که در رفع ریزش مو بسیار موثر هستند. این مواد با خواص آنتی اکسیدانی خود در درمان ریزش مو بسیار موثر عمل می کنند. با مصرف روزانه یک عدد از مکمل مورد نظر به موهایی ضخیم، پرپشت و سالم دست پیدا خواهید کرد.

3. قرص پرفکتیل اورجینال

یکی دیگر از مکمل های تقویت کننده فولیکول ها و ساقه مو، قرص پرفکتیل اورجینال نام دارد. این قرص دارای بیوتین، ویتامین های گروه B، زینک، ویتامین C، اسید فولیک، عصاره دانه انگور، مس، ید، سلنیوم، سیستئین، منیزیم، کروم، ویتامین D، ویتامین E و منگنز است. این ترکیبات فواید زیر را به همراه دارند:

  • تقویت مو و پیشگیری از ریزش آن
  • کمک به حفظ سلامت پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • رفع خشکی و شکنندگی موها
  • موثر در کلاژن سازی
  • مراقبت از ساختار مو و ناخن ها
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد رادیکال های آزاد

4. قرص رینفولتیل

یکی از بهترین مکمل های تاثیرگذار در رویش مجدد موها، قرص رینفولتیل است. این مکمل با ترکیبات مفید خود موجب افزایش ضخامت تار موها، تقویت پوست سر و رفع ریزش موها می شود. این قرص در ترکیبات خود دارای عصاره خشک گیاه نخل، عصاره چای سبز، آمینو اسیدهای ال لیزین و ال سیستئین، زینک، مس، سلنیوم، ویتامین C، کلسیم، بیوتین و غیره است.

این مواد مکمل مورد نظر را به یک محصول غذایی کامل و طبیعی برای تقویت فولیکول‌ های مو تبدیل کرده اند. مکانیزم اثر این قرص، مهار 5-آلفا ردوکتاز است. بدین طریق تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون کاهش پیدا می‌ کند. این مکمل با خواص آنتی اکسیدانی خود از رسیدن آسیب به موها جلوگیری می کنند.

طبق گفته سایت iafstore در این مورد:

Pharmalife Research Rinfoltil 60 tablets. Rinfoltil inhibit 5-a-reductase, reducing the conversion of testosterone to di-hydrotestosterone, and exerts an antioxidant, nourishing, keratinising, stimulating, protective and strengthening action on the hair and scalp.

ترکیبات این مکمل، محرک تولید کراتین مو نیز هستند و بدین طریق سلامت و استحکام موها را افزایش می دهند.‌ درمان ریزش مو با مصرف قرص ویال طی یک دوره مشخص به راحتی اتفاق می افتد. قرص مورد نظر در احیای موهای آسیب دیده و افزایش ضخامت آنها نیز بسیار موثر است و مانع از طاسی سر در اثر ریزش مو می شود.

5. قرص ویتامین فور هیر نچرال ورلد

این قرص که توسط شرکت ناسکو در آمریکا فرموله شده است، حاوی ترکیباتی مانند ویتامین های گروه B، ویتامین C، مس، دانه سویا، مخمر آبجو، روی، آهن و منیزیم می باشد. در مکمل ویتامین فور هیر نچرال ورلد نیز از ویتامین ها و مواد معدنی متفاوتی استفاده شده است که همگی آنها در تقویت و بازسازی پوست و مو نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از مزایای مصرف ویتامین فور هیر عبارتند از:

  • تقویت کننده مو و جلوگیری از ریزش مو
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • بازسازی موهای آسیب دیده
  • پیشگیری از ایجاد شوره روی سر
  • پیشگیری از سفید شدن زود هنگام موها
  • بهبود مشکلات پوستی
  • کمک به سلامت ناخن و افزایش استحکام آن

بهترین قرص ریزش مو مردان

بهترین قرص ریزش مو مردان

مردان جز افرادی هستند که بیشتر در معرض ریزش مو و طاسی الگوی مردانه قرار می گیرند که شایع‌ ترین علت ریزش مو در مردان است. این الگوی ژنتیکی موجب کاهش خط مو، نازک شدن تارهای مو و در انتها طاسی سر می شود. البته دلایل دیگری نیز در ریزش موی مردان دخیل هستند که از بین آنها کمبود ریز مغذی ها مهمترین آنها به شمار می رود.

بدون شک تقویت موها یکی از روش های بسیار کارآمد برای جلوگیری از ریزش موها است. تقویت و رشد مو از طریق مصرف مواد غذایی مفید و برخی از داروهای مولتی ویتامین و مینرال به راحتی امکان پذیر است. مکمل های دارویی به صورت قرص، کپسول، شربت، محلول، قرص های جوشان و غیره تولید و به فروش می رسند.

به عنوان نمونه یکی از این محصولات دارویی محلول ماینوکسیدیل موضعی است که باید روی پوست سر ماساژ داده شود. در این صورت فولیکول های مو تحریک می شوند و رشد مو با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. البته نوع خوراکی مکمل های تقویت کننده مو به دلیل برخورداری از ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد مو گزینه ای مناسب تر به شمار می روند.

سخن پایانی

برای تقویت و رشد مو بهتر است در کنار رژیم غذایی سالم، مکمل های تقویتی را نیز مصرف کرد.‌ زیرا برخی از ریز مغذی های مورد نیاز برای رشد موها ممکن است در غذاها موجود نباشند. در این صورت با مصرف بهترین قرص ریزش مو این کمبود جبران می شود و موهایی سالم و پرپشت برای شما به ارمغان می آید. برای انتخاب بهترین قرص یا مکمل کافی است از کمبودها و نیازهای بدن خود به این مواد مغذی آگاه باشید. در این صورت بدون صرف هزینه گزاف، مناسب ترین مکمل دارویی و تغذیه ای در اختیار شما قرار می گیرد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم