بهترین قرص تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

تاریخ ایجاد :

بهترین قرص تقویت سیستم ایمنی بدن:

خرید انواع قرص و مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تقویت سیستم ایمنی

بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تغذیه سالم یکی از بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با انواع بیماری است. حفظ سلامت سیستم ایمنی باید همیشه در اولویت باشد. اولین سوالی که ممکن است در ذهن افراد به وجود آید، این است که چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟ بسیاری از افراد در طول زندگیشان به دلایل مختلفی از جمله رژیم های طولانی مدت، بی خوابی، عدم فعالیت بدنی و تغذیه نامناسب، سبب تضعیف سیستم ایمنی بدنشان شده اند. ما در این مطلب راه های افزایش ایمنی بدن و حفظ سلامت آن را توضیح می دهیم. مهمترین نکاتی که برای حفظ سلامت سیستم ایمنی باید به آن توجه نمایید، عبارتند از:

خواب کافی: به طور متوسط، یک فرد بزرگسال در طول یک شبانه روز به 7 ساعت خواب نیاز دارد. در طول خواب بدن شروع به ترمیم کرده و مغز با برقراری تعادل شیمیایی به بهبود و حفظ حافظه کمک می‌کند. نداشتن خواب کافی علاوه بر اینکه باعث می‌شود مغز و بدن به طور طبیعی کار نکنند، سبب می شود تاثیر منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

ورزش و فعالیت بدنی: فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین نکات داشتن زندگی سالم است. ورزش سبب کاهش استرس و اضطراب می شود و با افزایش تعداد سلول های سیستم ایمنی بدن، به تقویت آن کمک شایانی می کند.

تغذیه مناسب: داشتن تغذیه مناسب یکی از مهم ترین راه هایی است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می کند. داشتن رژیم های طولانی مدت برای کاهش وزن، یکی از علل اصلی ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. در نتیجه تمامی کسانی که به هر دلیل، مجبور به حذف گروهی از مواد غذایی هستند، حتما با مشورت پزشک باید مکمل های مناسب را برای حفظ سلامت و تقویت ایمنی بدنشان مصرف نمایند.

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟

یکی از مهمترین مواردی که همه افراد برای حفظ سلامت ایمنی بدنشان باید به آن توجه نمایند، تغذیه سالم است. تغذیه سالم روزانه باید شامل تنوع در مصرف انواع مختلف مواد غذایی و تعادل در مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن باشد. به طور مثال مصرف نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و فرآورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه‌ها، یک نیاز اساسی است که باید روزانه رعایت شود.

غذاها سوخت و ساز مورد نیاز بدن برای حفظ عملکرد مناسب سیستم ایمنی را فراهم می‌کنند. روزانه طوری برنامه ریزی کنید که در وعده های غذایی تان از تقویت کننده های سیستم ایمنی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، استفاده نمایید:

مرکبات:

مرکبات شامل میوه هایی همچون پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو شیرین و لیمو ترش می باشد که سرشار از ویتامین C هستند. خواص این ویتامین و به خصوص تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن بر هیچ کس پوشیده نیست. این ویتامین تعداد گلبول های سفید خون را افزایش می دهد که در از بین بردن انواع عفونت ها در بدن موثر است.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی که یکی از سالم ترین سبزیجات می باشد، با داشتن انواع ویتامین ها از جمله ویتامین های A ،C و E به بالا بردن ایمنی بدن کمک می کند.

شکلات تلخ:

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است که با محافظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد، به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند.

اسفناج:

اسفناج با داشتن مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان هایی مثل فلاونوئید ،کاروتنوئید و ویتامین های C و E موجب تقویت بدن و به ویژه سیستم ایمنی می شود. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدها باعث پیشگیری از سرماخوردگی می شوند.

پاورفیت یا قرص ایمیونس؟ کدامیک برای تقویت سیستم ایمنی بهتر است؟ از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی

بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟ درست است که می‌ توانیم مواد مغذی زیادی را از رژیم غذایی، به ‌ویژه میوه‌ ها و سبزیجات دریافت کنیم، اما وقتی تغذیه سالم و کافی نداشته باشیم، خطر ابتلا به انواع بیماری ها افزایش می یابد. مکمل ها تضمینی برای اطمینان از دریافت انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن است و می تواند کمبودهایی که از طریق غذا جبران نمی شوند و به آنها نیاز دارید را جبران کنند. از جمله ویتامین ها، املاح و مواد معدنی ضروری و موجود در مکمل های تقویت سیستم ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین A: ویتامین آ در دسته ویتامین های محلول در چربی قرار می گیرد و نقش های متعددی برای ارتقای سلامت بدن ایفا می کند. این ماده حیاتی، رشد نوعی از گلبول های سفید به نام لنفوسیت های T را پشتیبانی کرده و به این ترتیب به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ابتلا به عفونت می پردازد. داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و مقابله با آسیب های سرطان زا و استرس اکسیداتیو، دیگر ویژگی بسیار مطلوب این ماده می باشد.

ویتامین D: ویتامین دی یکی از ویتامین های چربی دوست می باشد و قابلیت ذخیره شدن در بدن را دارد. این ویتامین جذب کلسیم، فسفر و منیزیم را بهبود می بخشد. دریافت ویتامین D به کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می انجامد. بهترین محصولات حاوی ویتامین دی موجود در بازار عبارتند از:

ویتامین C: ویتامین ث یا آسکوربیک اسید در گروه ویتامین های محلول در آب قرار دارد و تامین مقدار مورد نیاز آن از طریق رژیم غذایی و مکمل ها، بسیار حائز اهمیت است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. ویتامین C می تواند بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم سازد. از کاربرد های مهم ویتامین ث می توان به دخالت آن در کلاژن سازی اشاره کرد. از جمله محصولات حاوی این ویتامین عبارتند از:

ویتامین B6: ویتامین B6 که با نام پیریدوکسین نیز شناخته شده است، در فرآیند های حیاتی بدن شرکت می کند. این ویتامین عملکرد قابل توجهی در متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات های دریافتی دارد و انرژی لازم برای بدن را فراهم می نماید. همچنین پیریدوکسین در تولید گلبول های قرمز خون تاثیر می گذارد. این ماده انتقال پیام های عصبی در بدن را بهبود می بخشد. ساخت پادتن برای ارتقای سطح ایمنی بدن از دیگر کاربردهای پیریدوکسین می باشند.

زینک: زینک یا همان روی یک عنصر مغذی است که نقش های حیاتی متعددی در بدن بازی می کند. در واقع روی، پس از آهن دومین ماده معدنی کمیاب بدن محسوب می شود. از آنجایی که بدن قادر به تولید این ماده نیست، مقدار مورد نیاز آن باید حتماً توسط مواد غذایی و مکمل ها به بدن برسد. تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، سرماخوردگی و عفونت از تاثیرات بسیار مطلوب زینک به شمار می رود. خاصیت آنتی اکسیدانی که در زینک وجود دارد، باعث می شود تا سلول ها در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو حفظ شوند. از جمله محصولات حاوی زینک عبارتند از:

زردچوبه: زردچوبه دارای ترکیبات مفیدی همچون کورکومین می باشد و فواید بی شماری برای حفظ سلامتی بدن دارد. کورکومین بر التهابات غلبه می کند و می تواند تورم مفاصل را کاهش دهد؛ در واقع زردچوبه یک ضد درد طبیعی به شمار می رود. این گیاه با خاصیت ضد التهابی خود، ایمنی بدن را بهبود می بخشد. همچنین این ترکیب در حفظ سلامت مغز مؤثر است و مانع از ابتلا به بیماری های عصبی می گردد. زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز می باشد و ابتلا به سرطان را تا حدودی کاهش می دهد.

ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی

بهترین مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین قرص برای تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟ سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. سیستم ایمنی بدن مجموعه ای پیچیده از سلول ها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن در برابر انواع بیماری ها از جمله ویروس ها، سموم و باکتری ها دفاع می کند. مکمل های خاصی برای بالا بردن ایمنی بدن وجود دارند که می توان از آن ها برای عملکرد هرچه بهتر افراد و به ویژه ورزشکارانی که تحت تمرینات فشرده هستند، استفاده کرد. از جمله این مکمل ها عبارتند از:

قرص جویدنی ویتامین ث 500 میلی گرم ویتامین لایف

کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال

کپسول سلن پلاس یوروویتال

قرص جوشان ویتامین c یوروویتال

قرص جویدنی زینکوویت ث هلث اید

نحوه مصرف و عوارض جانبی مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی

در نظر داشته باشید که مصرف مکمل ها بیش از حد تجویز شده، می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، زیرا ممکن است خطر مسمومیت وجود داشته باشد که می‌ تواند اثرات نامطلوب قابل توجهی برای سلامتی بدن داشته باشد. در نتیجه برای مصرف هر گونه مکمل، ابتدا با پزشک مشورت نموده و طبق دوز تجویز شده مصرف نمایید. همچنین باید توجه داشت که برخی از مکمل ها ممکن است با داروهای مصرفی تداخل داشته باشند و استفاده از برخی مکمل ها برای برخی بیماری ها توصیه نمی شوند.  به طور کلی هیچ مکملی برای درمان یا پیشگیری از بیماری نخواهد بود.

جمع بندی

مصرف این مکمل ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارند، همچنین می توانند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهند. این محصولات با فرمولاسیونی منحصر به فرد و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی، به منظور تامین انرژی مورد نیاز بدن و ارتقای سلامت عمومی فرموله شده اند. بسیاری از افراد ممکن است ویتامین ها و مواد لازم مورد نیاز بدن را از طریق رژیم غذایی دریافت نکنند. در نتیجه مصرف مکمل ها برای جبران کمبود و پیشگیری از انواع بیماری ها امری ضروری است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم