بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی

تاریخ ایجاد :

سرماخوردگی و آنفولانزا دو بیماری ویروسی هستند که بیشتر افراد در فصل سرما و زمستان به آنها درگیر می شوند. مصرف مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن این امکان را به افراد می دهد که کمتر به این بیماری ها مبتلا شوند و در صورت ابتلا دوران نقاهت کوتاه تری را طی کنند. این محصولات به دلیل جبران کمبود ریزمغذی های بدن مفید هستند و با تقویت سیستم ایمنی از ورود عوامل بیماری زا به ارگان های داخلی بدن جلوگیری می کنند.

بهترین ویتامین برای سرماخوردگی، ویتامین C، D و B6 و بعد از آنها ویتامین‌های A و E  هستند که می‌توانند بسیار موثر باشند. همچنین املاح معدنی همچون زینک و منیزیم و نیر می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی یا آنفلوانزا موثر باشند. بهترین مکمل هایی که این مواد معدنی و ویتامین را دارند عبارت اند از :

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

ویتامین‌ ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی دیگر برای بدن ضروری هستند. در صورتی که افراد از رژیم غذایی سالم و مناسبی برخوردار نباشند، مصرف روزانه این مکمل ها ضروری است، زیرا مواد موجود در این محصولات مقاومت بدن را افزایش می دهند و به سلامت کلی بدن کمک می کنند. برای آشنایی با مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی با ما همراه باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن برای کاهش سرماخوردگی

مکمل های غذایی بهترین گزینه برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که برای درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها نیز به کار می روند. این محصولات به دلیل برخورداری از ویتامین ها و مواد معدنی به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند که در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت ها از خود مقاومت نشان دهد. این سیستم سد دفاعی بدن است که مانع از ابتلا به بیماری های شایع مانند: سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. به همین دلیل تقویت این سیستم از اهمیت بسیاری برخوردار است. مکمل های زیر از جمله محصولات بسیار مفید برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی هستند:

ویتامین C

ویتامین C از جمله مواد مفیدی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این ویتامین آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که برای درمان و پیشگیری از بیماری های ویروسی و سرماخوردگی به کار می رود. مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن حاوی ویتامین C با برندهای متفاوتی تولید می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد. این مکمل با خواص آنتی اکسیدانی خود رادیکال های آزاد را از بین می‌ برد و مانع از ابتلا به بیماری های خطرناک ویروسی می شود. 

ویتامین D

ویتامین D نیز در مکمل های غذایی با این نام به کار می رود. این ماده اگر از طریق مواد غذایی و آفتاب در بدن تامین نشود، باید با مصرف مکمل ها آن را در بدن تامین کرد. کمبود ویتامین D مضرات بسیاری دارد و علاوه بر کاهش سیستم ایمنی بدن موجب ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، پوکی استخوان، افسردگی و غیره می شود. به همین دلیل مصرف مکمل های حاوی ویتامین D با توجه به میزان کمبود آن در بدن برای هر سنی ضروری است.

ویتامین E، مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن برای تقویت سیستم ایمنی، ویتامین E است. این ویتامین به حفظ سلامت بدن کمک می کند و آنتی اکسیدانی قوی و بسیار شناخته شده برای درمان بیماری های ویروسی است، زیرا مکمل ویتامین‌ E با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و موجب کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از عفونت ها یا ویروس ها می شود.

ویتامین های گروه B یا ب کمپلکس

ویتامین های گروه ب نقش مهمی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بر عهده دارند. در بین این ویتامین ها، ویتامین ب ۶ و ب ۱۲ عملکرد سلول های ایمنی بدن را تقویت می کنند و موجب افزایش سطح سلامت کلی بدن می شوند. این ویتامین ها در بهبود خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول ها نیز موثر هستند و کمبود آنها به شدت بدن را دچار کم خونی و در نتیجه ضعف می کند. امروزه مکمل های B کمپلکس با برندهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند و به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرند. این ویتامین ها به صورت محلول در آب هستند و افزایش میزان آنها در بدن ضرری به همراه ندارد.

ویتامین A

مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن حاوی ویتامین A به دلیل خواص ضد التهابی خود موجب کاهش ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری های ویروسی و عفونی می شود. این ماده سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

املاح موجود در مکمل های تقویت سیستم ایمنی 

مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی علاوه بر ویتامین ها دارای املاح و مواد معدنی نیز هستند. این مواد با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها از بدن می شوند و خطر ابتلا به این بیماری ها را نیز کاهش می دهند. برای آشنایی با مفیدترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای تقویت سیستم ایمنی با ما همراه باشید.

سلنیوم

این ماده معدنی دارای خواص آنتی اکسیدانی است. به همین دلیل از آن در تهیه مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. این خاصیت سلنیوم به از بین بردن رادیکال‌ های آزاد، ویروس ها و عفونت ها کمک می کند و بدین طریق ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری های ویروسی را کاهش می‌ دهد.

زینک

روی یا زینک ماده معدنی شناخته شده ای است که تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار زیاد است. زینک با تولید ماده ژنتیکی سلول و تکثیر سلول های ایمنی به بهبود عملکرد کلی بدن به خصوص سیستم ایمنی کمک بسیاری می کند. مصرف مکمل های زینک این امکان را به شما می دهد که در صورت کمبود این ماده در بدن، آن را جبران کنید و در فصل زمستان کمتر به بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شوید.  زینک با میکروب‌ ها و ویروس ها مبارزه می کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مکمل های روی به دلیل فعال کردن سلول های ایمنی، به کنترل سطح التهابات بدن کمک می کنند و با کاهش عفونت، سلامت بدن را افزایش می دهند. به همین دلیل مصرف این مکمل در دوران سرماخوردگی بسیار ضروری است.

کوئرستین

این ماده به مبارزه با عفونت های ویروسی کمک بسیاری می کند. کوئرستین امروزه به وفور در تهیه مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود، زیرا این ماده با ارتقای سیستم ایمنی مانع از ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر سرماخوردگی می شود.

مس

مس یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مفید است که در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. اگر این ماده از طریق مصرف مواد غذایی در بدن تامین نشود، باید از مکمل های آن استفاده کرد. البته مصرف خودسرانه این محصول توصیه نمی شود و قبل از استفاده از آن باید حتما با پزشک مشورت کرد.

آهن

آهن نیز ماده ای ضروری برای بهبود عملکرد آنزیم های مربوط به سیستم ایمنی بدن است. این ماده همراه با ویتامین C در بسیاری از مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می شود، زیرا این ویتامین میزان جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و مانع از ضعف بدن و کاهش قدرت سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل افراد مبتلا به سرماخوردگی برای کاهش دوران نقاهت خود بهتر است از مکمل های آهن استفاده کنند.

منیزیم

منیزیم نقش مهمی در تقویت سلول های کشنده طبیعی (NK) و لنفوسیت ها یا گلبول های سفید در بدن دارد. این ماده معدنی در ترکیبات مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود و  به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین منیزیم موجب تولید انرژی سلولی می شود و از این طریق به تقویت قوای جسمی بدن در دوران سرماخوردگی کمک می کند.

فولات

این ماده نیز به تولید گلبول های قرمز و بهبود عملکرد گلبول های سفید کمک می کند. مکمل حاوی فولات موجب تقسیم سلولی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای کاهش ابتلا به سرماخوردگی بسیار مفید است.

بهترین مکمل­ های تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی و انفولانزا

مکمل های تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند و یکی از گزینه های درمانی بسیار ارزان و مناسب برای افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس ها، میکروب ها و باکتری ها به شمار می روند. یکی از دلایل ابتلا به بیماری سرماخوردگی، سیستم ایمنی ضعیف است. این سیستم بدون شک سد دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری زا به شمار می رود که از طریق مواد مغذی تقویت خواهد شد. به همین دلیل مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین گزینه برای جلوگیری از این بیماری است.  برای آشنایی با بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی در ادامه برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین آنها را معرفی می کنیم.

مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی

کلام آخر

مکمل ها نقش مهمی در تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن برعهده دارند. مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از محبوب ترین و پرخاصیت ترین مکمل های موجود در بازار است که به دلیل ترکیبات بسیار مفید خود همچون: ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره های گیاهی و غیره به کاهش ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری های عفونی و ویروسی کمک می کند.  این مکمل ها خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند که اثرات مخرب رادیکال‌ های آزاد را خنثی می کنند و با تقویت سیستم ایمنی، موجب جلوگیری از ورود ویروس ها و عوامل بیماری زا به بدن می شوند. به همین دلیل افرادی که از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن رنج می برند، بهتر است با تجویز پزشک از این محصولات استفاده کنند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم