بهترین زمان مصرف پودر کلاژن و قرص کلاژن چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف کلاژن
تاریخ ایجاد :

بهترین زمان مصرف کلاژن:

به دلیل نمونه های بسیار متنوع مکمل های کلاژن موجود در بازار ممکن است میزان مصرف آنها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. این قرص ها در بیشتر مواقع باید به میزان 2.5 تا 10 گرم در روز به مدت 8 تا 12 هفته مصرف شوند که پاسخگوی نیازهای بدن به این ماده باشند. اگر قرص کلاژن را به غیر از آب با یکی از نوشیدنی های مورد علاقه خود مثل: شیر یا آب میوه طبیعی میل کنید، خواص آن افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین بهترین زمان مصرف این مکمل برای جوانسازی پوست، صبح ها است، زیرا در هنگام صبح ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده پوست سریع تر اتفاق می افتد. همچنین این مکمل ها خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند و موجب تقویت سایر بافت های همبند نیز می شوند. 

مکمل کلاژن، یکی از مواردی است که همواره پیشنهاد می کنند برای حفظ زیبایی پوست و همچنینن حفظ سلامت مفاصل و استخوان و عضلات مصرف کنید. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی اثر یک مکمل، زمان مصرف آن است که مکمل کلاژن نیز از آن مستثنی نیست. اگر میخواهید از بهترین زمان مصرف مکمل کلاژن مطلع شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خرید انواع مکمل کلاژن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

حتما تاکنون نام مکمل کلاژن را شنیده اید. امروزه به دلیل پیشرفت های بسیار زیاد در علم پزشکی بسیاری از غیر ممکن ها از بین رفته است. مکمل کلاژن یکی از محصولات پرطرفدار در بین مصرف کنندگان به شمار می‌ رود که برای حفظ سلامت پوست، مو، ناخن ها، مفاصل، تاندون ها، استخوان ها و عضلات تولید می شود. مهمترین نکته در تاثیرگذاری و نتیجه بخش بودن این محصولات، اطلاع از نحوه مصرف آنها است.

بدون شک انتخاب درست و مصرف به موقع این محصولات بهترین نتیجه را در افزایش سلامت پوست، عضلات، مفاصل و غیره می گذارد. از آنجایی که میزان تولید کلاژن به مرور زمان در بدن کاهش پیدا می کند، مصرف مکمل های حاوی این ماده در سنین بالا ضرورت دارد. برای آشنایی با این مکمل ها و بهترین زمان مصرف آنها، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین زمان مصرف مکمل کلاژن

بهترین زمان مصرف مکمل کلاژن به چه عواملی بستگی دارد؟

حفظ زیبایی پوست، مو، ناخن ها و سلامت مفاصل، استخوان ها، تاندون ها و عضلات از اهمیت بسیاری برخوردار است. این اعضای مهم بدن برای بهبود عملکرد و سلامت خود به مواد مفیدی نیاز دارند که کلاژن یکی از این مواد بسیار ضروری به شمار می رود. در واقع کلاژن پروتئین فراوان بدن است که بیشتر از 90 درصد آن در پوست تولید و ذخیره می شود. به همین دلیل وجود آن برای جلوگیری از چین و چروک و مشکلات پوستی ضروری است. 

همچنین مفاصل ‌و غضروف های بدن نیز حاوی مقادیر فراوانی از این ماده هستند. افزایش سن، نور مضر خورشید، سیگار و بسیاری از عوامل دیگر موجب کاهش تولید این ماده در بدن می شوند. به همین دلیل مصرف مکمل کلاژن یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای تامین کلاژن در زمان کاهش آن در بدن است.

پودر، شربت، قرص، کپسول و کرم های موضعی از کلاژن اشکال متفاوتی از این محصول هستند که در بازار به فروش می رسند. هر کدام از این محصولات دارای دوز مشخصی از کلاژن و سایر ریز مغذی های دیگر مانند: ویتامین C، اسید هیالورونیک، زینک و غیره هستند که به تولید این ماده در بدن کمک می کنند. 

کلاژن ها نیز خود دارای انواع متفاوتی از نوع یک تا پنج هستند که به صورت طبیعی در بدن تولید می شود. بنابراین در ترکیبات هر کدام از مکمل های کلاژن، نوع مشخصی از این ماده به کار رفته است که بدن برای بهبود عملکرد خود به آنها نیاز دارد. قبل از مصرف این مکمل ها در ابتدا باید نوع کلاژن مورد نیاز بدن خود را مشخص کنید و سپس با توجه به دستورالعمل آن، مکمل‌ مورد نظر را مصرف کنید. 

خرید انواع مکمل های ضد چروک و جوان کننده پوست از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

نحوه مصرف انواع مکمل های کلاژن برای سلامت پوست چگونه است؟

کلاژن فراوان ترین و ضروری ترین پروتئین مورد نیاز بدن است که در بدن جانوران دیگر نیز وجود دارد. این ماده ساختار سلول ها و بافت های بدن را حفظ می کند و بدون شک وجود آن برای بدن به خصوص پوست بسیار ضروری است، زیرا بیشترین مواد مفید پوست را کلاژن تشکیل می دهد. از این رو کمبود آن در بدن موجب کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش آب میان بافتی آن می شود‌. 

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست، باید مصرف مکمل کلاژن‌ را جدی گرفت. از آنجایی که کلاژن نوع یک بیشتر در لایه های میانی پوست وجود دارد، مصرف مکمل های حاوی کلاژن نوع یک برای حفظ سلامت پوست توصیه می شود. این مکمل ها برای اثرگذاری بیشتر بهتر است در زمان به خصوصی مصرف شوند که در ادامه به بررسی نحوه مصرف آنها می پردازیم.

بیشتر بدانید: آیا پودر کلاژن برای چاقی صورت مفید است؟

نحوه مصرف پودر کلاژن

بهترین زمان خوردن پودر کلاژن چه زمانی است؟ در مورد زمان مصرف پودر کلاژن می توان گفت این نوع از مکمل ها به صورت پودر تولید می شوند و با برندهای متفاوت در بازار موجود هستند. بعد از انتخاب بهترین نوع از این محصولات کافی است آن را طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی مصرف کنید. در این صورت سلامت پوست حفظ می شود و مشکلات پوستی نظیر: زخم ها، چین و چروک و افتادگی پوست ترمیم خواهد شد. 

این پودر ها باید در نوشیدنی های طبیعی، آب یا غذاهایی آبکی مانند سوپ و ماست حل شوند و مورد استفاده قرار گیرند. هر ساشه از این مکمل ها حاوی میزان مشخصی کلاژن است که بدن به خصوص پوست برای حفظ سلامت و شادابی خود به آن نیاز دارد. بنابراین با توجه به میزان ضایعات پوستی ممکن است ترکیب یک الی دو قاشق از این پودر در چای یا قهوه هنگام صبح سلامت پوست را افزایش می دهد و به زیبایی و درخشش آن در کل روز کمک می کند.

بیشتر بدانید: کلاژن چیست و چه فوایدی برای پوست و بدن دارد؟

نحوه مصرف قرص کلاژن و کپسول کلاژن

به دلیل نمونه های بسیار متنوع قرص کلاژن موجود در بازار ممکن است میزان مصرف آنها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. این قرص ها در بیشتر مواقع باید به میزان 2.5 تا 10 گرم در روز به مدت 8 تا 12 هفته مصرف شوند که پاسخگوی نیازهای بدن به این ماده باشند. اگر قرص کلاژن را به غیر از آب با یکی از نوشیدنی های مورد علاقه خود مثل: شیر یا آب میوه طبیعی میل کنید، خواص آن افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بهترین زمان مصرف این مکمل برای جوانسازی پوست، صبح ها است، زیرا در هنگام صبح ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده پوست سریع تر اتفاق می افتد. همچنین این مکمل ها خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند و موجب تقویت سایر بافت های همبند نیز می شوند. 

بیشتر بدانید: قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن

چگونگی مصرف شربت کلاژن 

بهترین زمان مصرف شربت کلاژن چه زمانی است؟ شربت ها نیز نوع بسیار پرمصرف از مکمل کلاژن‌ به شمار می روند که با توجه به برند و دوز کلاژن موجود در خود نحوه مصرف متفاوتی دارند. به عنوان نمونه شربت سوپر کلاژن بیلدر کاروسوس نچرال هلث برای بزرگسال باید به میزان 10 میلی لیتر یا 2 قاشق چایخوری همراه با وعده غذایی، آب یا آبمیوه مصرف شود.

خرید پودر کلاژن کلاژینو
خرید قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال
خرید ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
خرید قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
خرید قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم
خرید پودر کلاژینو بیوتی

نحوه و زمان مصرف مکمل کلاژن برای سلامت مفاصل چه موقع است؟

مفاصل از جمله قسمت های مهم بدن هستند که ممکن است دچار التهاب و ساییدگی شوند. یکی از درمان های بسیار موثر برای بهبود مشکلات التهابی مفاصل، مکمل های حاوی کلاژن به شمار می روند. بهترین زمان مصرف‌ این مکمل ها در عصر و شب است که علاوه بر جذب حداکثری کلاژن در مفاصل، خواب آرامی نیز برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند. همچنین ترمیم بافت های غضروف در زمان شب نیز سریع تر اتفاق خواهد افتاد. 

میزان مصرف این محصول نیز با توجه به نوع مکمل های کلاژن و دوز آنها متفاوت است که دستورالعمل مصرف آن روی بسته بندی تمامی آنها درج شده است. در حالت عادی برای درمان مشکلات مفاصل، مصرف 10 گرم کلاژن در یک الی دو نوبت در روز و به مدت 5 ماه برای بهبود عملکرد و کاهش التهابات آرتروز توصیه می‌ شود. 

بیشتر بدانید: تأثیر کلاژن‌ بر مفاصل چیست؟ درمان درد مفاصل با مصرف مکمل کلاژن

نحوه مصرف کپسول کلاژن بعد از تمرینات بدنسازی چگونه است؟

بدنسازان نیز از جمله افرادی هستند که به میزان کلاژن بالایی در بدن نیاز دارند، زیرا این ماده موجب ترمیم عضلات و جلوگیری از افتادگی پوست بعد از افزایش یا کاهش حجم بدنسازان می شود‌. مصرف مکمل کلاژن به فرم پودر، کپسول یا قرص در زمان شب بهترین موقع برای ترمیم عضلات و ایجاد احساس آرامش بعد از یک تمرین شدید و سخت بدنسازی است.

از آنجایی که یک سوم پروتئین کلاژن را گلیسین تشکیل می دهد، مصرف این مکمل موجب تولید کراتین و در نتیجه ترمیم عضلات می شود. همچنین مکمل کلاژن‌ درد و خستگی عضلات و مفاصل را نیز کاهش می دهد. گلیسین همچنین در افزایش بهبود خواب موثر است. به همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود که قبل از خواب از مکمل های حاوی کلاژن استفاده کنند.

بیشتر بدانید: بهترین قرص کلاژن ساز پوست کدام است؟

آیا مصرف قرص کلاژن همراه با غذا توصیه می شود؟

این مکمل ها با توجه به میزان و نوع کلاژن موجود در خود، دستورالعمل مشخصی برای مصرف دارند. به همین دلیل قبل از مصرف این محصولات باید به دقت مطالب درج شده روی بسته بندی آنها را مطالعه کرد. بهترین شیوه مصرف این مکمل ها به طور قطع مشخص نیست، زیرا برخی از پزشکان معتقدند که فرآورده های حاوی کلاژن بهتر است با معده خالی و در زمان صبح به صورت ناشتا مصرف شوند. در این صورت میزان جذب کلاژن توسط روده افزایش پیدا می کند و اسیدهای معده قادر به تجزیه کلاژن ها نخواهد بود. 

البته برخی از پزشکان نیز معتقدند که این مکمل ها در هر زمان از روز با معده پر نیز قابل استفاده هستند و تاثیرات خود را باقی می گذارند. البته مصرف آنها در زمان شب پروسه ترمیم بافت های آسیب دیده بدن را سرعت می بخشد و موجب بهبود کیفیت خواب می شود. برخی از افراد دارای مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده برای جلوگیری از رسیدن آسیب به معده بهتر است این محصولات را بعد از غذا یا همراه با آن میل کنند. بنابراین نکته مهمی که در زمان مصرف این مکمل ها وجود دارد، تداوم در مصرف آنها است. 

بیشتر بدانید: طریقه مصرف کلاژن به چه صورت است؟

خرید انواع مکمل های کلاژن

مکمل کلاژن‌ یکی از مفیدترین مکمل های موجود در بازار است که بهترین زمان مصرف آن در زمان شب و یا هنگام صبح با معده خالی است. زیرا در این زمان ها ریکاوری بافت های آسیب دیده عضلات و سلول های بدن سریع تر اتفاق می افتد.

همچنین مصرف این محصول در زمان شب به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند. البته برخی از پزشکان معتقدند که تنها با مصرف مداوم این مکمل ها در هر زمان از روز، بدن کلاژن مورد نیاز خود را به دست می آورد و بدین طریق جوانسازی سلول های بدن به خصوص پوست اتفاق می افتد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم