گلوتامین برای بانوان مفید است ؟

تاریخ ایجاد :

گلوتامین برای بانوان یکی از مهم‌ ترین آمینو اسید‌های طبیعی موجود در بدن محسوب می شود که به ساخت پروتئین مورد نیاز عضلات کمک می کند. حدود 60 درصد از عضلات‌ و ماهیچه های اسکلتی را گلوتامین تشکیل می دهد و این ماده جز 20 اسید آمینه موجود در بدن به شمار می رود.

 در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل گلوتامین فواید زیاد و عوارض جانبی کمی برای بانوان دارد. گلوتامین در عضله‌ سازی، جلوگیری از عضله‌ سوزی و بهبود توان فیزیکی نقش موثری را ایفا کند. از طرفی مکمل گلوتامین برای کاهش وزن بانوان نیز بسیار موثر است. به همین دلیل این محصول طرفداران زیادی در بین بانوان پیدا کرده است. مصرف گلوتامین برای زنان در مقادیر معمولی بدون عوارض جانبی گزارش شده است.

گلوتامین به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود. همچنین با مصرف بعضی از مواد غذایی و مکمل‌ ها در بدن قابل تولید است. البته افرادی که دارای شرایط خاص هستند، احتمال کمبود این ماده در بدن آنان وجود دارد. در این صورت مصرف مکمل گلوتامین به آنان پیشنهاد می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی فواید، عوارض، نحوه و دوز مصرفی گلوتامین برای بانوان بپردازیم.

بیشتر بدانید : پودر گلوتامین چیست؟

مکمل گلوتامین برای بانوان چه فوایدی دارد؟

یکی از مکمل‌ های مفید برای بانوان و همچنین آقایان، مکمل گلوتامین است. البته گلوتامین آمینو اسیدی است که با مصرف برخی از مواد غذایی مانند: گوشت گاو، تخم مرغ، شیر، توفو، ذرت و غیره که سرشار از پروتئین‌های ضروری هستند، در بدن تامین می شود. مکمل گلوتامین برای بانوان و همچنین آقایان دارای فواید بسیاری است که در قسمت زیر به برخی از آنها اشاره می‌ کنیم:

  • محافظ و تامین کننده سلامت روده
  • ساخت و افزایش توده‌ های عضلانی
  • موثر در افزایش قدرت و عملکرد ورزشی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل هرگونه عوامل بیماری‌ زا
  • کاهش احساس خستگی و گرفتگی عضلات پس از ورزش
  • جلوگیری از سوختن و تحلیل ماهیچه‌ ها بعد از ورزش

اگر شما بانوی ورزشکاری هستید و همچنین ورزش را به‌ صورت حرفه‌ ای انجام می‌ دهید، باید در حفظ و ساخت مقادیر مناسبی از اسید‌ آمینه گلوتامین بدن خود کوشا باشید. بدون شک بانوانی که ورزشکار هستند، بیشتر از سایر افراد به گلوتامین و دیگر اسید‌های آمینه نیاز خواهند داشت.

خرید انواع مکمل های گلوتامین از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

مقدار مصرف روزانه گلوتامین برای بانوان چقدر است؟

طریقه مصرف گلوتامین در مقالات و منابع علمی معتبر برای بانوان گزارش شده است. ولی مقدار دقیق دوز مصرفی آن برای بانوان به طور دقیق مشخص نیست. همچنین تاکنون پزشکان یا محققان نظر مشترکی در مورد مقدار مصرف گلوتامین گزارش نکرده‌اند. 

به هر علتی که قصد دارید مکمل گلوتامین را مصرف کنید، باید به توصیه برخی از پزشکان گوش دهید و مصرف آن را از مقدار 5 الی 6 گرم در روز شروع کنید. مصرف گلوتامین برای بانوان نیز بهتر است از دوز‌های پایین شروع شود که عوارض جانبی احتمالی بروز پیدا نکند.

برخی دیگر از متخصصان بر این باور هستند که بدن روزانه به 20 الی 30 گرم گلوتامین نیاز دارد. نکته دیگری که اکثر متخصصان و محققان در آن اتفاق نظر دارند و به همه افراد، چه مرد و چه زن گوشزد می‌ کنند، این است که به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن باید حدودا 0.1 تا 0.3 گرم مکمل گلوتامین مصرف شود. اما در‌ نهایت باید گفت که برای مشخص کردن دوز دقیق اسید‌ های آمینه ای مثل گلوتامین به تحقیقات کامل‌ تری نیاز است.

بهترین زمان مصرف مکمل گلوتامین چه موقع است؟

در قسمت بالا مقدار و طریقه مصرف گلوتامین برای بانوان و سایر افراد شرح داده شد. در این بخش می‌ خواهیم بهترین زمان مصرف گلوتامین را ذکر کنیم. امروزه گلوتامین در شکل‌ های متفاوتی از‌ جمله: قرص، کپسول، مکمل و پودر در بازار به فروش می‌ رسد. 

پیشنهاد ما به شما این است که برای آگاهی دقیق از نحوه و بهترین زمان مصرف این مکمل از پزشک، متصدی داروخانه یا مربی ورزشی پرس و جو کنید. همچنین بر اساس دستورالعمل درج شده روی بسته‌ بندی مکمل گلوتامین، آن را مصرف کنید. 

نکته بسیار مهم در بهترین زمان مصرف گلوتامین این است که جذب این اسید آمینه در بدن با معده خالی سریع تر خواهد بود. به همین دلیل توصیه تمامی متخصصان این است که تمامی بانوان و آقایان 1 الی 2 ساعت قبل و بعد از غذا این مکمل را میل کنند. 

اگر گلوتامین مصرفی بانوان به صورت پودر است، می توانند آن را به انواع نوشیدنی‌ های سرد، غذا‌های آبکی و یا حتی ماست خود اضافه کنند و قبل یا بعد از ورزش آن را مورد استفاده قرار دهند.

مزایای مصرف گلوتامین برای بانوان در کاهش وزن چیست؟

همان‌ طور که می‌ دانید بانوان علاقه‌ شدیدی به تناسب اندام و لاغری دارند. به گفته برخی محققان و بر اساس اطلاعات موجود در این زمینه، مکمل گلوتامین در لاغری و کاهش وزن بانوان موثر است. 

طبق تحقیقات، بانوانی که به مدت 4 هفته و به طور مرتب در رژیم غذایی خود از گلوتامین استفاده کرده‌ اند، وزن آنان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گلوتامین جذب چربی به‌ ویژه در نواحی شکم و پهلو را به طور قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش می دهد. نتیجه چندین مطالعه نشان داده است که گلوتامین می تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد. 

یکی دیگر از عوامل کاهش وزن بانوان حین مصرف گلوتامین، کاهش التهاب، بهبود حساسیت به انسولین و تغییر در ترکیب میکروبیوم روده است. البته ناگفته نماند که برای تایید نهایی این امر به تحقیقات دقیق تری نیاز است.

خرید : موثرترین قرص گیاهی لاغری با قیمت استثنایی

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

عوارض جانبی مکمل گلوتامین برای بانوان چیست؟

همان‌ طور که پیش‌ تر ذکر کردیم، گلوتامین نوعی اسید آمینه ضروری بدن است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. گلوتامین در اکثر مواد غذایی پروتئینی موجود است. به همین دلیل نگرانی برای کمبود آن وجود نخواهد داشت. به گفته بسیاری از محققان حدود 3 الی 6 گرم گلوتامین در مواد غذایی مصرفی روزانه ما یافت می‌ شود. 

اگر گلوتامین را به‌صورت مکمل ورزشی در نظر بگیریم، دوز مصرفی آن از 5 تا 45 گرم در روز متغیر خواهد بود. با توجه به اطلاعات در دسترس، تاکنون از عوارض جانبی منفی بعد از مصرف به اندازه گلوتامین برای بانوان گزارش نشده است. اما مصرف بی رویه این محصول ممکن است برای بانوان خطرساز باشد و آنان را در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دهد. در صورتی که این محصول بیش از حد مصرف شود، عوارضی جانبی زیر بروز پیدا می کنند:

  • سردرد و سرگیجه 
  • مشکلات گوارشی
  • تنگی نفس و درد قفسه سینه 
  • واکنش های آلرژیک مانند: قرمزی پوست، کهیر، ورم گلو، لب ها و زبان 
  • ایجاد تغییر در رنگ پوست
  • احساس ضعف و خستگی در بدن 
  • احتمال بروز تشنج 
  • سرد شدن دست‌ و پا 
  • تپش قلب 

در چه صورت عوارض جانبی گلوتامین بروز پیدا می کند؟

در حالت عادی و با مصرف دوز مشخصی از این مکمل در طول روز هیچ‌ گونه عارضه جانبی خاصی بروز پیدا نمی کند. اما نمی‌توان گفت که گلوتامین برای بانوان عارضه ای به همراه ندارد. بدون شک اگر در مصرف هر مکمل یا دارو زیاده‌ روی شود، سلامت افراد در معرض خطر قرار می گیرد.

از آنجایی که در زمینه عوارض جانبی این مکمل مطالعات و تحقیقات کافی انجام نشده است، به طور حتم نمی توان در مورد آن نظر داد. اما عدم بروز عوارض جانبی گلوتامین به خصوص برای بانوان فقط مربوط به مصرف مقادیر مناسب آن در دوره‌ ای کوتاه است. این نکته مهم قابل توجه است که مصرف بیش از 14 الی 15 گرم گلوتامین در روز برای مدت زمان طولانی توصیه نمی‌ شود.

آیا میدانستید :فرق گلوتامین و ال گلوتامین چیست؟

عوارض مصرف گلوتامین برای زنان باردار و شیرده چیست؟

عوارض جانبی مکمل گلوتامین برای بانوان در مقادیر بالا و در مدت زمان طولانی گزارش شده است. هیچ منبع موثقی مشخص نکرده است که آیا مکمل گلوتامین در زمان بارداری به مادران شیرده و جنینی که در شکم آنان است، آسیب می‌ رساند یا خیر.

همچنین تاکنون ثابت نشده است که مکمل گلوتامین از طریق شیر مادر وارد بدن جنین می شود و به او آسیب می رساند. بنابراین پیشنهاد ما در صورت اقدام به بارداری، زمان بارداری و در صورت شیردهی به شما این است که به هیچ وجه خودسرانه و بدون مشورت با متخصص و پزشک، مکمل گلوتامین را مصرف نکنید. در این صورت از خطرات و عوارض جانبی احتمالی این محصول جلوگیری می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در نتیجه

در این مقاله با فواید و عوارض مکمل گلوتامین برای بانوان آشنا شدیم و دریافتیم که این محصول یکی از مکمل‌ های محبوب برای بانوان و مردان محسوب می شود. زیرا دارای یکی از آمینو اسیدهای  ضروری موجود در بدن به خصوص عضلات است. مکمل گلوتامین فواید زیاد و عوارض جانبی کمی برای بانوان دارد. گلوتامین در عضله‌ سازی، جلوگیری از عضله‌ سوزی و بهبود توان فیزیکی نقش موثری را ایفا کند. از طرفی مکمل گلوتامین برای کاهش وزن بانوان نیز بسیار موثر است. به همین دلیل این محصول طرفداران زیادی در بین بانوان پیدا کرده است. مصرف گلوتامین برای زنان در مقادیر معمولی بدون عوارض جانبی گزارش شده است.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم