کربوهیدرات چیست؟ دریافت کربوهیدرات های سالم و ضروری بدن

کربوهیدرات چیست؟ دریافت کربوهیدرات های سالم و ضروری بدن
تاریخ ایجاد :

در کنار چربی و پروتئین، کربوهیدرات ها یکی از مواد مغذی در رژیم غذایی ما هستند که وظیفه اصلی آنها تامین انرژی برای بدن است. آنها به اشکال مختلف مانند قندها، فیبرهای غذایی و در بسیاری از غذاهای مختلف مانند غلات، میوه ها و سبزیجات وجود دارند. در ادامه به بررسی فواید و عوارض کربوهیدرات ها و مکمل های آن می پردازیم. اگرچه کربوهیدرات ها فواید زیادی دارند، اما باید مطمئن شوید که آنها را در حد اعتدال مصرف می کنید. رژیم غذایی پر کربوهیدرات می تواند باعث افزایش قند خون و افزایش وزن ناخواسته شود. اما مهم است که مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌های سالم مصرف کنید تا نیازهای تغذیه‌ای بدنتان را برآورده کنید و وزن مناسبی داشته باشید.

خرید و قیمت انواع مکمل های کربوهیدرات

کربوهیدرات ها به بدن انرژی می دهند تا کارهای ذهنی و فیزیکی روزانه خود را به انجام برساند. هضم یا متابولیسم کربوهیدرات ها باعث تجزیه مواد غذایی به قندها می شود که به آنها ساکارید نیز می گویند. این مولکول ها در دهان شروع به هضم می کنند و در بدن ادامه می یابند تا برای هر چیزی، از عملکرد طبیعی سلول گرفته تا رشد و ترمیم سلول مورد استفاده قرار گیرند.

کربوهیدرات را می توانید از طریق غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند یا به صورت مکمل های کربوهیدرات مصرف کنید. سرعت هضم کربوهیدرات ها بسته به منبع آن ها متفاوت است. مقیاس اندازه گیری میزان هضم کربوهیدرات ها، شاخص گلیسمی نامیده می شود. هر چه یک کربوهیدرات از شاخص گلیسمی بالاتری برخوردار باشد، سریعتر هضم می شود و هرچه شاخص گلیسمی آن کمتر باشد هضم آن کندتر است. کربوهیدرات ها با نام هایی نظیر قند ها، کربوهیدرات های ساده و پیچیده، نشاسته مقاوم، فیبر های غذایی و … نیز شناخته می شوند که معمولا به گروه های خاصی از کربوهیدرات ها شاره می کنند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

منابع طبیعی کربوهیدرات

منابع طبیعی کربوهیدرات

همانطور که گفتیم بدن ما برای انجام وظایف خود به انرژی نیاز دارد و کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع انرژی برای بدن هستند. این ماده ی ضروری در بسیاری از خوراکی های طبیعی وجود دارد که غذاهای زیر از منابع مناسب کربوهیدرات ها می باشند:

  • سبزیجات: تقریبا همه ی سبزیجات هاوی کربوهیدرات هستند.
  • میوه ها: سیب ، موز ، توت فرنگی و …
  • حبوبات: عدس، لوبیا چشم بلبلی، نخود و …
  • آجیل ها: بادام، گردو، فندق، آجیل ماکادمیا، بادام زمینی و…
  • دانه ها: دانه چیا و تخم کدو.
  • غلات کامل: جو خالص، کینوآ، برنج قهوه ای و…

کپسول پاورفیت هولیستیکا 32 عددی

فواید مکمل های کربوهیدرات

همانطور که گفتیم کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن شما هستند، آنها به سوخت مغز، کلیه ها، عضلات قلب و سیستم عصبی مرکزی کمک می کنند. به عنوان مثال، فیبر کربوهیدراتی است که به هضم و احساس سیری کمک می کند و سطح کلسترول خون را کنترل می نماید. بدن شما می‌ تواند کربوهیدرات‌های اضافی را در ماهیچه‌ها و کبد ذخیره کند تا زمانی که کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌ کنید، از آن ها استفاده شود. با کمبود کربوهیدرات ممکن است دچار سردرد، خستگی، ضعف، مشکل در تمرکز، حالت تهوع، یبوست، بوی بد دهان و کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید.

قرص ایمیونس ویتابیوتیکس 30 عددی

نقش کربوهیدرات در بدنسازی

افراد حرفه ای می گویند کربوهیدرات ها برای ریکاوری عضلات شما پس از یک جلسه ورزشی ضروری هستند و همه بدنسازان حرفه ای این را درک می کنند. مهمترین چیزی که بعد از یک تمرین شدید به آن نیاز دارید، جایگزینی ذخیره گلیکوژن در بدنتان است. تمرین با وزنه و ورزش می تواند سطح گلیکوژنی را که در بدن ذخیره شده است کاهش دهد، به همین دلیل است که باید کربوهیدرات را در وعده غذایی یا به صورت مکمل بعد از تمرین استفاده کنید تا ریکاوری خود را به حداکثر برسانید. همچنین کربوهیدرات ها می توانند غلظت انسولین شما را افزایش دهند.

شما می توانید مکمل های بدنسازی را از داروخانه ی آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

https://daroohome.com/p/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%da%af%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%da%98%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1/

آیا کربوهیدرات باعث چاقی می شود؟

برخی استدلال می کنند که افزایش وزن با مصرف زیاد کربوهیدرات ها مرتبط است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، چاقی در سراسر جهان با بیش از 1 میلیارد بزرگسال دارای اضافه وزن در حال افزایش است که از این تعداد 300 میلیون نفر از نظر بالینی چاق هستند. چاقی به خودی خود یک بیماری است که مسئول بسیاری از بیماری ها از فشار خون بالا و سکته مغزی گرفته تا دیابت نوع 2 و سرطان است. این موضوع  نه تنها باعث بیماری های مزمن جدی می شود که کیفیت زندگی را کاهش می دهد، بلکه خطر مرگ زودرس را نیز افزایش می دهد. رژيم غذايي و تغذيه مهم ترين عواملي هستند كه باعث افزايش تعداد افراد چاق و اضافه وزن مي شوند.

قیمت و خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو

اگرچه عوامل ژنتیکی، متابولیک، اجتماعی، فرهنگی و محیطی با چاقی مرتبط هستند، اما علت اصلی چاقی و افزایش وزن، مصرف مواد غذایی پر انرژی و پر کالری مانند چربی ها و قندها و کاهش فعالیت بدنی است. مطالعات نشان می دهد که کیفیت کربوهیدرات ها به جای کمیت، تعیین کننده افزایش وزن و چاق شدن فرد است. بنابراین، اگر تمایل به کاهش وزن دارید، باید از خوردن نان سفید، پاستا، چیپس، غذاهای فراوری شده، کیک و کلوچه خودداری کنید. به این دلیل که شاخص گلیسمی بالا در آن غذاها باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود. این افزایش قند خون، اگر توسط بدن مورد استفاده قرار نگیرد، به صورت چربی ساخته می شود.

به طور مشابه، کربوهیدرات های فرآوری شده یا قندهای پر کالری علاوه بر ایجاد چاقی، مستعد ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی هستند. مشاهده شده است که غذاهایی که کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی بالا دارند، تولید چربی و التهاب را تحریک می کنند، کالری دریافتی کلی را افزایش و حساسیت به انسولین را کاهش می دهند.

خرید و قیمت زینک پلاس

آیا کربوهیدرات باعث چاقی می شود؟

بهترین زمان مصرف مکمل های کربوهیدرات

اگرچه اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما مطالعات نشان می دهد که مصرف کربوهیدرات می تواند بر نحوه جذب آن در بدن تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داد که خوردن کربوهیدرات های هدفمند برای یک وعده غذایی، مثلاً شام، به جای هر وعده غذایی در روز، می تواند بر وزن تأثیر بگذارد و منجر به کاهش وزن و احساس سیری بیشتر شود. مطالعه دیگری نیز نشان داد که بدن شما در سوزاندن کربوهیدرات ها در صبح به جای عصر بهتر است. این مطالعات با سایر مطالعات همسو هستند که نشان می‌دهند افزایش وزن با خوردن کالری بیشتر در اواخر روز اتفاق می‌افتد، بنابراین وعده‌های غذایی بزرگتر و غنی از کربوهیدرات در عصر یا شب ممکن است از کاهش چربی جلوگیری کند.

برای ورزشکاران نیز اینطور توصیه می شود که قبل از تمرین مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده مصرف کنید تا مطمئن شوید بدن شما منبع سوخت کافی برای تمرین دارد، به خصوص اگر به تمرینات قدرتی، استقامتی یا مقاومتی علاقه دارید. کربوهیدرات ها همچنین به بهبود عملکرد شما در تمرینات کمک می کنند. پروتئین ها و کربوهیدرات ها را بعد از تمرین به مقدار مساوی مصرف کنید تا بدن بتواند آنها را به ذخایر گلیکوژن برای انرژی تبدیل کند و پروتئین برای ساخت عضلات روی سنتز کار می کند. کربوهیدرات‌های پیچیده را بعد از تمرین مصرف کنید، زیرا بدن آنها را بسیار کندتر هضم می‌ کند و در نتیجه باعث تجزیه آهسته پروتئین می‌شود که به رشد عضلات کمک می‌ کند.

خرید و قیمت انواع مکمل های کلاژن

ویژگی های یک مکمل کربوهیدرات خوب

از ویژگی های یک مکمل کربوهیدارت خوب که بتواند نیاز های بدن به کربوهیدرات را رفع کند می توان به موارد زیر اشاه کرد.

  • کمک به افزایش حجم و وزن عضلات
  • دارای کالری مفید برای افزایش وزن و قدرت عضلات
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید
  • بدون هیچ گونه کلسترول و چربی اضافی
  • تامین کننده انرژی بدن به خصوص عضلات
  • جذب بهتر و سریع تر مواد مغذی در بدن
  • افزایش دهنده سطح انرژی بدن
  • کمک به تولید و ذخیره گلیکوژن در خون

پودر کربو 100 درصد انرژی بوستر دوبیس

یکی از بهترین مکمل هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم مکمل پودر کربو 100 درصد انرژی بوستر دوبیس است. این مکمل با داشتن ترکیبات موثر باعث افزایش حجم عضلات و وزن بدن و تامین انرژی مورد نیاز عضلات می شود. همانطور که در بالا ویژگی های یک مکمل خوب کربوهیدرات را به طور کامل مطرح کردیم، این مکمل از جمله مکمل هایی است که همه ی این ویژگی ها را دارد.

پودر کربو 100 درصد انرژی بوستر دوبیس

بهترین مکمل های کربوهیدرات

از بهترین مکمل های کربوهیدرات که بتوانند پاسخگوی نیاز های بدن باشند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم کربوهیدرات ها یکی از مواد مغذی ضروری برای سلامتی بدن هستند و استفاده ی آن به اندازه و کافی برای بدن ضروری است. افرادی که به دلایل مختلف نمی توانند این ماده ی مغذی را از منابع طبیعی دریافت کنند می توانند از مکمل های کربوهیدرات برای بهره بردن از مزایای این ماده ی مغذی استفاده کنند. همچنین استفاده ی این مکمل ها برای افراد ورزشکار و به عنوان مکمل های بدنسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم